2018年1月18日 星期四

單車安全

自數月前將單車運回香港,不經不覺,我已踩了二個多月單車。開始時有點心怯,畢竟超過40年沒有真正踩過單車,無論技術及路面經驗已變得生疏。


除了下雨天,我差不多每日都從錦田踩往元朗,來回約莫8公里。所謂工多藝熟,經過兩個多月的練習,我的技巧已回復得七七八八。

除了單車路外,我間中會踩出馬路,因在巿區內,在行人路踏單車是犯法的。在巿區內踏單車要份外專注,尤其是在泊滿汽車的街道,慎防有行人在車罅中閃出橫過馬路,或有司機駕車離開,一不留神,就會撞過正著。

上網看看統計,原來涉及單車的意外,每年超過一千宗。

我相信除了粗心大意之外,技術欠佳亦是導致意外的原因。數月前在大埔汀角路發生了嚴重單車意外,一名到大尾督旅行的學生,在橫過馬路時,被一部落斜的單車撞倒重傷,而駕單車者亦受了傷。

在斜路飛馳而下,就算沒有人橫過馬路,都應將車速減慢,但結果仍發生意外。我相信機件故障機會較少,明顯技術不足。

踩單車分二部份,首先是技術。要懂得踩單車,必需掌握平衡力,假如踩著單車,跟著一位行人後面,能夠維持12分鐘,才算合格。另一方面,就是要懂得將單車制慢甚至停下,才可以避免受傷。例如落斜或轉急彎,太快會造成意外。

其次是路面經驗,當轉線出路口時,必須停車看清楚,切勿依賴其他駕駛者停車讓路。在踏單車時見有車在前面停下,需提高警剔,以防有乘客開門下車。我曾目睹過一次意外,有私家車超越單車後在斜路停下落客,但踏單車的人沒有警覺,順著斜路加速滑行,結果撞上開啟的私家車車門,造成嚴重意外。

所謂小心駛得萬年船,只要小心謹慎,踏單車仍是一種安全的運動。

20 則留言:

  1. 回覆
    1. 市區內車多人多,踏單車確實有點危險,所以必須技術好,小心僅慎,還要遵守交通規則,才可保安全。

      刪除
  2. 踩單車人雖不少,但事實…在街上踩的人又真係不多。
    那麼,這就出問題了,是關駕駛汽車的人,下意識就沒想到馬路會有人踏車,因此,發生意外就是這樣容易…
    講句唔好聽,我駕車時候,很多時都沒留意有鐵馬和腳踏車在我車旁邊附近!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我喺歐洲見唔少人踩單車,剩係喺比利時都遇上兩次單車比賽,可能你住喺大城巿,我去啲鎮仔街上都有人踩單車。

      哈哈!如果見到你駕車,我必定會退避三舍!

      刪除
  3. 我駕駛過一次四輪單,載著年紀小小的兒女在沙田大圍兜圈,真係往事只能回味。

    回覆刪除
    回覆
    1. 查實踏四輪單車會較二輪吃力,因為磿擦力多了。

      刪除
  4. 我識踩四個輪ge單車^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. 係咪多兩個輔助輪嗰啲呀? 踩呢類單車會較吃力。

      刪除
  5. 以在下個人經驗來講、踩單車比駕駛電單車更加危險。原因係有唔少駛使者以為曉得控制部踩單車就冇問題。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都駕過電單車,速度比單車為高,易生危險。而單車速度慢,令人減低警覺性,為意外的其中成因。

      刪除
  6. 我試過因為車頭個籃鬆咗,與車輪磨擦,覺得小事,沒有意識停下,一邊踩,一邊整理。結果炒車。引致左膝,左手肘及背都受傷。另外一些是遇到突發事件,很多人都沒有煞車減速的習慣。往往因為避車而造成意外。都是遇到突發事故,個人的反應造成的意外。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都試過好似你咁一路踩一路整理掛在車前的鐵籃,一不留神,幾乎撞埋條鐵柱度,所以踩單車時要十分專注,才可減低意外發生。

      我估有部份單車友唔係無減速習慣,而係面對突發事故,不懂得即時反應,原因係踩得少,欠技術同路面經驗。

      刪除
  7. 踩單車好玩, 又健康又環保.
    你住既地區多地方踩係好好呀.

    回覆刪除
    回覆
    1. 除跑步外,間中踩單車練氣,我覺得幾好,起碼無咁悶。不過踩單車真係要小心,我今天早上往元朗,差啲俾個女仔撞埋嚟,好彩避得快。

      刪除
  8. 好耐冇踩過單車,我諗踩返都會生疏。PHILIP有單車,「出車」彈性好多。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我開始踩番時,技術真係跟以前差好遠,不過好快趣就會熟習。你講得啱,有單車「出車」會較方便。

      刪除
  9. 可能你附近好踩啲啦!我家附近有單車徑,但可惜行人不理是單車徑照行,響鈴聲也冇人理,條路好似係佢地嘅咁,單車徑設計又有問題,推車多過踩,細少話踩出馬路仲安全過踩單車徑,佢踩一次我驚一次。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我踩那條路不是熱門單車徑,除了行人少之外,單車友也不多,所以好踩好多。單車徑跟行人路沒有分隔開,互相因爭路而拗撬的情況我也見過。踩出馬路要專注,尤其是遇到貨櫃車,因從司機位看路面,有不少盲點,故踏單車要格外小心。

      刪除
    2. 作為一個駕車人士,我真係好怕與單車同行,佢地無聲無影,隨時响你身邊飛過,有乜跌親,分分鐘話係你冲撞到佢,佢瞓住响地下,唔關你事都要停低睇佢有冇事,真係見到單車我都買定佢怕先!
      (言語間有咩冲撞請唔好見怪!)

      刪除
    3. 你講得啱,有唔少人踩單車亂咁黎,以為汽車一定會讓路,但好多時司機未必留意到,尤其係大車,所以每年都發生唔少涉及單車的意外!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...