2016年9月5日 星期一

9月5日


我在1977年的95日加入公僕行列,一晃39年!今天對我來說,別具意義,因為我將在年底退休,明年的95日,我已經不在公僕行列了。在同一機構做了這麼長的時間,我相信只有當公僕,才有這個情況出現。像我這類沒有專業技能,缺乏冒險精神,只求一份安穩工作的人,當公僕是不二之選。

我當年在上水區讀書,每天放學後,要乘18號巴士回家。在巴士站的對面,是上水出生及婚姻註冊處。我在等候巴士時曾呆想過,如果能夠在那裡上班多麼好!因為離家不算太遠,乘車方便,加上我有五年時間在上水區,那裡的飯好吃,那處的飯便宜,我可謂瞭如指掌。


那天早上,我抵達中環雪廠街政府總部辦理入職手續,原先担心不知會派到什麼地方工上班,結果夢幻成真,我竟然派到上水出生及婚姻註冊處工作,登時如釋重負。

曾幾何時,我是該處最年青的員工,我什麼工作也樂意去做,很快便跟同事打成一片。有位同事姓文,英文名Shirley,大家都匿稱她沙利文有一天沙姐跟我說:「老朱,你嘅衣著好老土,白裇衫灰褲,你估返學咩?」沙姐無講錯,我真的穿著校服上班,想落又幾老土!

寫字樓隔鄰是新龍運酒樓,同事跟酒樓的老闆很熟落,每天都到那裡午饍。老闆對同事特別優惠,每人收四元一餐,三個人就兩餸一湯,四個人就三餸一湯,白飯任裝,如此類推。上司沒有徵得我同意就說每天預我一份,我當然不會抗拒!

第二天上班,同事眼前一亮,因為我改穿了一條全新黑色西褲上班。白裇衫黑西褲,夠時尚吧!只見同事笑不攏嘴,我不明所以。到中午往酒樓用饍時,才發覺酒樓侍應的制服是白衫黑褲!自從那天之後,我又改穿回灰色西褲上班!

我的公僕生涯中,在註冊處期間是最開心的。大老闆鍾太最令我懷念,她不拘小節,出錢出力,在周末時請我們到九龍塘會打桌球,亦曾去尖沙咀海城夜總會聽羅文演唱等等。她人面廣,認識不少食肆東主,最經典的,要算在上村金壘餐廳包場攪PARTY!同事之間沒有爾虞我咋,大家做妥工作就齊齊去玩,多開心的生活!

我相信在有生之年,往後的95日,仍會帶給我一份溫馨的回憶!

36 則留言:

  1. 不知怎的…看不了幾句我就感到有些傷感。
    39年真不是個短日子,而我,只在之前那公司工作8年多,這之後的10多年都像抽離不到,很多時候還會夢發那些年工作情境……
    突然間我又想起這一句成語:悲歡離合……哈哈!我是否很好笑呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 最令我感慨的,就是在二十多年前聽聞鍾太突然辭職,她最要好的同事其後跟她失去聯絡,有傳言她受到離婚及兒子攪基的打擊而辭職。好人原來不一定有好報的!
      你的感慨,我身同感受,並不可笑。

      刪除
  2. 飛獵兄、能夠獲分派到得心儀嘅辦公地點工作已經很幸運、加上遇到嘅都是傾得埋嘅同事就更加開心。這種經驗在下也曾有過、到了退休之後仍然是津津樂道的。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我係鄉下仔,平日甚少出城,所以如果叫我在港島區或者九龍區上班,我要花時間摸索。當年交通唔發達,屯門公路還在興建中,到九龍上班,只有兩條巴士線,經大霧山的26號或經青山公路的16號,早上六點前必需到達元朗總站等頭班車,因為繁忙時間,總站已經上滿客,中途站只有望車興嘆。政府重有一樣不平等條文,由新界出九龍或者香港上班,沒有車費津貼,但新界返新界上班反而有,所以你話可以喺新界上班係咪開心好多呢!
      我最開心喺頭嗰十年,之後進入抗爭年代,所以對開心的日子特別懷念!

      刪除
    2. 當公人有時都幾諷刺架!當我住在香港島時、政府調我往新界、當我遷入新界之後、政府又調我出九龍。公人生崖就係咁過咗三十幾年了!

      刪除
    3. 域兄,當年交通唔發達,你嘅情況比我好得多,早上入新界及黃昏出九龍都唔會擠廹,上班及下班相對比我輕鬆得多!但好似你咁,為咗工作而搬遷,都算罕見.

      刪除
  3. 1977年的9月5日加入公僕
    上水出生及婚姻註冊處工作

    回覆刪除
    回覆
    1. 上水出生及婚姻註冊處工作量不多,加上同事相處融洽,真係好開心架!

      刪除
  4. 那些年,特別在新界和離島區,人是純樸得多,真的值得懷念!
    祝賀你榮休之喜!
    會計畫再去探你哥哥嗎?!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱,當年啲村民好友善,尤其係對長途跋涉到偏遠地區工作嘅政府人員,會特別客氣。
      多謝祝福!
      大姪女現在溫哥華工作,大哥在上星期剛在溫城買了屋,他會由加拿大中部搬去西岸,以後我往探望他方便得多了,因為無需再轉機,退休後一定會去逛逛。

      刪除
  5. 一晃就39年...有冇覺得似是昨天的事!
    我也恭喜Philip榮休之喜!恭喜!恭喜!
    榮休之後,天空海闊任你飛!

    回覆刪除
    回覆
    1. 是的!時光飛逝,39年前的事,晃如昨天發生!
      多謝 KAKA!
      不過任憑海濶天空也沒有用,因為我都唔懂得飛!

      刪除
    2. 揾日和Kaka來
      上水出生及婚姻註冊處
      探下你

      刪除
    3. 你要乘時光快車,回到過去先至得喇!請早揚聲,因為我都要BOOK番張時光快車車飛,先至可以返回1977年!到時响註冊處門口恭迎你同KAKA!

      刪除
    4. 夢會上水出生及婚姻註冊處

      刪除
    5. 何必尋夢,夢裡甘苦皆空,勸君他朝醒覺,自當恩惠無窮!

      刪除
  6. Philip, 時光飛逝,一年時間好快過,明年今日,您便可享受優哉游哉的退休生活。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!明年今日,可能又要出番嚟捱世界都未定!

      刪除
  7. 你而家都係白衫灰褲,閒時著體育衫,真係長情!
    就讓那些年的快樂心情,再為你的退休生活延續下去吧!不過我稔你係個唔鍾意坐住嘅人,或許你會將生活安排得更忙碌都未定(成日唔知去咗邊!)

    回覆刪除
    回覆
    1. 我依家著T裇牛仔褲返工,加埋對美津濃波鞋,係今年最時尚嘅運動LOOK!我估退休後可能重忙碌,又要執紙皮,又要執報紙,茅錢交租時又要客串頂番更的士........到時真係上BLOG都無時間!

      刪除
  8. 時間過得快, 可以慢活享受人生, 欣賞大自然都好開心.

    回覆刪除
    回覆
    1. 當回憶往事時,才驚覺時間飛逝!四處遊玩,到處見識,退休人士都會朝呢個方向出發,相信我也不會例外。退休後的第一個行程,就是台灣半馬。

      刪除
  9. 聽到Philip提及的上司與下屬情誼,今時今日很多上班族應該好羨慕,流晒口水。

    回覆刪除
    回覆
    1. 但好景不常,開始的十年是蜜月期,往後的三十年,則變成戰國時代!

      刪除
  10. 睇到UNCLE LI篇,令我想...我GE工作經驗唔多,只有喺中大的一份工,而且做咗唔係好耐,但都好開心,同教授同事相處融洽,E+都時時見面。

    工作上留有美好GE回憶,係好好GAR,喺我D同學當中,不乏對工作抱怨,或者做得唔開心GE.

    嗯~突然諗起你鄰居的貓貓,佢哋好嗎?

    退休後,你可能發現你身邊,更多有趣同可愛的人物事^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 潔潔,你沒有機心,加上性格溫純,所以無論去到任何地方工作,都好容易被同事或者上司接受。

      無論工作怎樣繁忙或辛苦,也應在預計之內,期望工作會是舒服的,是脫離現實。

      那些貓貓,有兩隻每晚都潛入我的園內睡覺。當有朋友來探訪我時,牠們又急急走上圍牆,好奇地探頭觀望,朋友問那些貓是不是我養的?

      刪除
    2. 好奇問句,D貓有冇响你前園放低幾両?!……我後園久不久會有來歷不明的肥田料!!

      刪除
    3. 你後園係泥地,會吸引啲貓貓嚟施肥,加上佢哋無喺嗰度休息。但我園內係石矢地,佢哋鍾意入嚟休息,貓好貪乾淨,唔會喺嗰度瞓嗰度疴嘅!

      刪除
  11. 初出茅廬既年代,樣樣都有新鮮感,要求又低,所以好易開心,就算當年係俾人洽果D(例如我),回想起來,都不失為笑料一堆,都變成美好回憶啦。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱,當年我住錦田,去離島工作,每天長途跋涉,一早由新界搭車同乘小輪到中環,再搭港外線碼頭渡輪往離島,時間十分趕。但老闆叫我,去港外線碼頭前,到李寳椿大廈總部帶官印同冊薄,然後先至去搭渡輪。我嘅時間已經好趕,但又唔會咋形話點解唔叫住喺九龍或者港島區嘅同事去攞!我當時無感到唔公道或者有被人洽嘅感覺,只係覺得新人係咁架喇!

      刪除
  12. 接續先享受$2搭車船,再攞生果金,都唔錯㗎。我試過就知。
    預祝退休愉悅。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!幾好福利喎!多謝華師伯!

      刪除
  13. 70年代,小弟也在Philip兄工作地方的附近返學。
    70號巴士總站在學校附近。
    好似仲有一間臨時圖書館,旁邊是一間傳統式米鋪。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁我估到堂主可能同過氣港姐鄭文雅讀同一學校喇。70號應該 係出九龍嘅吧士路線。圖書館我無乜印象,但上水有兩間算出名食肆,就係陳六記同關溢記,陳六記我最有印象,因為有次我食菜薳牛腩飯,食咗幾啖先至發覺喺菜葉裡面有六隻蟑螂!

      刪除
  14. 看畢全篇有一感想,就是怎樣說以前的人也是比較有人情味,現在流行速食文化,say hi say bye實屬等閑事,所以我都很懷念剛剛出來工作的日子,至少那時候每一個同事給我的感覺都比較真誠。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你說得對!當年衙差間甚少勾心鬥角,是非無依家咁多.工作完就齊齊搵節目.我算幸運,上司肯做主導,又出錢出力,結果令到同事間更和諧.

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...