2015年1月8日 星期四

錦田聖約瑟小學鑽禧校慶約瑟之友籌款盆菜聚餐

當我收到母校60週年鑽禧校慶的通知時,心裡一算,自1970年小學畢業後,眨眼之間,已經過了四十多個年頭, 歲月催人老,可沒有錯!

學校鑽禧校慶訂於20141213日黃昏,在校園內舉行盆菜聚餐,校長趁這個機會,希望聯絡多些校友參加,以增熱鬧氣氛。我覺得這是一個難得的機會,因為可以在當天遇到昔日的老師,還有同班及其他班級的同學。

我在當日的中午,有幸邀請了小學時的中英數老師,以及其他同學聚舊及吃午飯我自畢業後,相隔了44年,才第一次跟老師見面!老師年紀大了,但樣貌輪郭變化不大,細看之下,還可以認得到。當年嚴肅的老師,現在變得和藹可親,老師跟我們就像老朋友一樣,無所不說,無事不談!

校友會幹事轉述校長的說話,希望我能代表我的屆別,在當日跟來賓分享心聲。我說要考慮一下,因為站台說話是我的弱項,但幹事說校長已經為我作出了決定,在聚餐的程序表上,預了時間給我分享,結果我在沒有選擇之下接受這個「邀請 」!
時間不饒人,當晚踫到很多高年級或者低班的同學,大部份我都不認得,直至對方報上名字時,我才「侊然大悟」!值得安慰的是,有很多同學都認得我!不知道是我的容貌改變不大,抑或是年少時已給人蒼老的感覺!

我趁聚餐未開始的時候,跟同學拍照留念!



高年級的學兄和學姐.



盆菜聚餐於黃昏545分開始,由幾位同學做司儀,首先簡介學校的歷史,
















然後有跳繩表演,












跟著有醒獅助慶,



全部由同學擔任演出。表演得有板有眼,嬴得各嘉賓的熱烈掌聲!
    接著由袁校董致慶詞,



    及校友會主席殷醫生致賀詞,


 

    致詞過後,就是揭幕儀式及嘉賓大合照。



在盆菜宴開始前,由周榮富牧師領餐前祈禱,祝酒過後,聚餐正式開始!期間進行了籌款活動,袁校董捐出了幾幅大作,






加上其他校友捐出手紅酒等等給學校拍賣籌款,在拍賣過程中,出價你追我逐,十分緊張!



其中一幅毛筆字畫,由五千開始,最後以三萬多元成交,過程十分剌激, 亦是在這次拍賣當中, 籌得最高款項的一幅作品!

跟著輪到我上台,分享當年的小學生活 ,以下是我的講詞內容:




各位來賓,大家好!
首先自我介紹,我係1970年畢業嘅校友,屬於第7屆嘅畢業同學。
講番我哋第7屆嘅同學,係歷屆中應該係最出名嘅一屆,不過唔係讀 書叻,而係最頑劣嘅一班,好似打爛玻璃窗,踩爛書枱,整 跌光管,重有扯爛百頁窗等等,我哋嘅罪狀,可以用罄竹難書嚟形容!嗰陣時校長叫何祥麟,佢好慈詳,唔會體 學生。我哋每次做錯事,佢都同我哋講 :知恥近乎勇!即係話如果做錯事,能夠好好反省,切切實實覺悟,以後唔好再犯,鼓氣勇氣,重新做人,呢啲係勇敢表現不過,之後我哋仍然不斷犯錯,何校長對我哋已經死心,往後犯錯,連講都費 事,佢只係喺黑板寫上呢幾個字!知
我哋嗰陣時讀完小學,就 會參加一個公開考試叫升中試,主要考中,英,數三科,如果成績好,就會直接派入自己選擇嘅志願中學,呢類中學,由於有政府或者教會津貼,所以學費較 平同埋師資較 好,如果成績唔好,考唔到嘅話,就要報讀 私校,師資差不突止,同埋學費貴好多!所以到五年級開始,老師就會主力催谷呢三科,好似填鴨一樣,所以號 稱填鴨式教育!作為被老師填嘅鴨仔,我覺得無問題喎!如果唔填嘅話,我哋就 唔會識咁多野,你哋話我講得啱唔啱喇?
我哋嗰個年代興體 罰,即係打手板,我嗰一班除咗一兩個同學之外,九成以上嘅同學每日都要俾老師打,咁體罰都分幾類,好似中文唔合格就打手掌,英文就 扭耳仔,你睇 吓我哋同學啲耳仔咁長,就 知被老師扭咗唔少!數學唔合格就最痛苦,因為要抽手背!



老師每次都要準備三至四條籐條,一條籐條大約打8個學生左右就 會撕裂,所以你哋可以想象當年受罰嘅慘況!
睇返轉頭, 如果老師 唔打嘅話,你哋話我會唔會拎起本書去讀呢?大家唔駛估喇! 答案係:一定係唔會喇!雖然老師打得好痛,但我到依家都覺得當年體罰係有必要嘅!
當老師派發 准考證俾我哋嘅時候,老師同我哋講: 你哋要記得自己嘅准考証號碼,假如唔記得帶准考証,但記得個考生編號,監考官或者會行駛酌情權,俾你哋入試 場考試 !所以我由嗰一刻開始,就將個准考証編號記住,記住,一路記到依家,我嘅考生編號就係 ~~~~~ 3 1 6 0 3 3
好喇!終於等到升中試放榜,我哋嗰一屆有二十位同學獲派上中學,成績係歷屆之冠。好多老師都意想唔到,估唔到呢班咁頑劣嘅學生,居然可以考到咁嘅成績。
母校自從我哋嗰一屆開始,升中試成績蒸蒸日上,校礜日隆,從中反影到歷任校長及老師所作出嘅努力,完全無白費到!我喺呢度,向各位老師致意!今日校友可以聚首一堂,全賴校友會嘅聯系,我亦要喺呢度多謝主席殷醫生,校董文太,同埋其他勞心勞力嘅老師同校友!
聖誕就快到,我喺呢度祝校長,老師同各位來賓,聖誕節快樂!同學就百尺干頭 ,更進一步!
謝謝

分享完之後,就到壓軸抽獎節目,賴同學抽到手表一隻,



跟著轉送了給我,我在此說聲謝謝!

聚餐在830分完結, 我在此約定各位師長及好友, 下一次的十周年紀念,大家不見不散!








































14 則留言:

  1. 很感動!可以濟濟一堂相聚是大家的福氣!
    我曾在FB尋找,無結果。我就無呢份福氣!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我們畢業後仍保持聯絡,故此就算相隔了四十多年,也沒有失散。隨著科技的發展,WhatsApp 出現後,我相信同學會組成群組,聯系會更加鞏固!

      刪除
  2. 飛獵兄、能夠跟小學老師和同學共聚一堂實在是福氣、令在下好生羨慕呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 域兄說得對,自小學畢業後,我從未想過有機會跟老師再次共聚一堂!

      刪除
  3. 當日一定好感動, 幾十年轉眼就過.
    好多學校都捱唔到幾十年.

    回覆刪除
    回覆
    1. 44年未見過面,相聚一刻,真的感觸良多!

      刪除
  4. 四十多個年頭仍有唔少人出席,是十分難得的一件事。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你說得對,早期畢業的同學,就好像我一樣,家中沒有電話,而居所亦不知搬了多少次,所以可以找回四十多年前畢業的同學,並不是一件容易的事!

      刪除
  5. 你間小學仲係度,咁好彩!有部份嘅小學,可能俾人殺校殺埋lu。我自己小學讀個兩間,一間殺咗!一間起咗新校舍,變成全日制,舊校舍變成國民教育中心,後來連國民教育中心都冇得做。

    回覆刪除
    回覆
    1. 殺校原因係唔夠學生,我嘅母校喺元朗區薄有知名度,唔係咁容易考入去,所以只會擴校,而唔會殺校!

      刪除
  6. "升中試放榜,我哋嗰一屆有二十位同學獲派上中學"...咁...全級有幾多人呀?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我嗰級得38人參與升中試,之前幾屆都係得二三個考到上中學,到我嗰屆嘅增幅係之前嘅幾倍,有2個考到香港華仁,1個聖保羅男女中學,1 個荃灣工業中其餘就分別考入上水鳳溪,上水喇沙,元中及鄉中等.

      刪除
  7. 你致辭時,有人落淚嗎?潔潔眼淺,睇你致辭內容也眼濕濕呀!
    體罰?你比老師體罰多嗎?好痛gar wor,好彩我未比人打過^^
    祝下一個10年,你哋齊齊整整,共聚一堂。

    回覆刪除
    回覆
    1. 唉吔!我講得好好笑架,不時引起哄堂大笑! 我重示範俾老師打,要伸直隻手出嚟嘅情況添! 我哋班男仔,就算痛都扮到若無其事,咁先至有英雄感嘛! 說話就咁講啫,下一個十年,都唔知乜世界咯!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...