2014年9月5日 星期五

電話

778084,唔好會錯意,呢個唔係我嘅銀行提款咭密碼,不過咁啱你係用同一組號碼嘅話,咁就真係唔好意思,多多見諒。查實呢個係我第一個電話號碼嚟嘅!
我細個嘅年代,啲書友仔都係住喺附近,如果我哋想一齊去旅行或者去玩,大家三口六面約定就得架喇。到小學畢業後,勞燕紛飛,升學嘅升學,做野嘅做野,部份同學搬咗出九龍同埋香港住, 無以前咁易見到面,唯一嘅聯絡方法就係寫信



或者直接去屋企搵佢哋。

喂!老友,打電話咪得囉!你可能會咁講。唉!你有所不知喇!嗰個年代唔係家家戶戶都有電話,就算想安裝電話都要睇吓你嗰區有冇電話線。我住喺新界,屬於偏遠地方
我曾經問過電話公司關於安裝電話嘅申請,個職員咁回覆我:電話線未鋪到,唔好意思,想較電話呀?等吓先喇!

嗰陣時屋企養咗幾隻雞同埋白鴿,我突然間諗起飛鴿傳書,寫張字條,綁住喺白鴿隻腳度,跟住命令佢飛去目的地,你話幾咁方便呢!我一路諗一路望住隻白鴿。點知喺嗰個時候,見到隻白鴿側起個頭,碌大隻眼望住我,仲不時發出咕咕聲嘅聲音,好似同我講:喂
!有冇搞錯呀你? 唔係派信呢味野都要我做埋啩? 當我係信鴿咩!我超返隻白鴿轉頭,跟住同佢講:諗吓都唔得咩!咁招積,遲啲劏咗你!
如果屋企無電話嘅話 想打電話就要去公眾電話亭。當時無電話咭咁方便,打電話要入碎銀,然後撥號碼。如果電話接唔通嘅話,啲錢會退番俾你。不過踫啱個電話神神地,咁你就唔好彩囉!佢唔識將啲錢退番出嚟,入一次吞一次,結果俾人當沙包咁打,




甚至連聽筒都扯甩埋。所以你未入去個電話亭之前都唔好開心住,因為個電話分分鐘連個聽筒都無埋。
我哋細個嘅時候可以用精歸咗嚟形容,乜野叫精歸呢?就係利用一啲小聰明去搵著數。我個死黨問我識唔識打電話唔駛俾錢? 我話乜有咁筍嘅野咩!唔識喎!佢帶我去咗附近嘅公眾電話亭,跟住搔俾我睇個電話聽筒,係<>咗喺一枝鐵嘅椏义上邊,佢話只要連續不停咁輕輕力按動條鐵义,就可以撥通電話架喇。咦?咁神奇?佢話:譬如我想打778084呢個電話,首先我要連續輕按條义7次,咁就成功打咗第1個號碼;稍停一下,再連續輕按條义7次,咁就打咗第2個號碼,如此類推,就可以撥通電話而唔駛俾錢。吓?遇啱0字點撥喎?哦!好簡單嘅啫,用番搞盤撥番0字咁就得架喇!由於唔駛錢,我哋一得閒就入去電話亭玩電話。

到我讀初中嘅時候,電話線終於鋪到入村,我就拿拿聲申請較番個電話。
嗰陣時香港得一間電話公司,張表格上面有分商業同埋住宅兩種,一般唔係做生意都屬於住宅電話。而本地同埋長途嘅收費係唔同嘅,本地就俾月費,但長途就因不同地方有不同收費。

我大哥移居加拿大,我記得打電話去加拿大要
13蚊一分鐘,我嗰陣時都係千零蚊一個月,如果同大佬傾10分鐘就要130蚊,認真脷。所以每次打電話之前,都要做定一啲準備工夫。首先要將講話嘅內容用張紙寫低,然後再睇吓可唔可以刪減啲無謂嘅字眼。完成之後,開始練習,直至講到流利為止,務求用最短嘅時間將要講嘅野講晒出嚟。啲收費只對電話公司有利,何解?因為收費以每分鐘計,就算你打咗10秒都當1分鐘,所以時間掌握得好,就可以慳番唔少!

嗰陣時電話公司將香港島,九龍同埋新界分為三個區域,如果喺新界打去九龍,要喺打之前加多個
3字;打去香港加個5字;倒返轉頭,如果喺香港島同埋九龍打返新界,就要撥個0字先。啲人好多時唔記得自己身處打電話嘅區域,將字頭撥錯咗,結果打成日都唔通,以為電話壞咗,查實自已唔記得撥個區域字號。

早期嘅電話得6個號碼,之後愈嚟愈多用戶,唔夠號碼俾新客戶,電話公司就加多一個數字變成7個。當時用戶數目增加迅速,可快趣又飽和,電話公司唯有再加多一個數目字,變成8個。但同時有大嘅改革,再無分香港九龍新界區,話之你喺邊個地區,剩係撥嗰8個數字嘅電話號碼就可以接通架喇!嗰陣時電話號碼頭嘅數目字代表地區,好似元朗區就7字頭,沙田區就6字頭.電話號碼唔可以由一區搬去另一區.例如我住元朗區嘅,如果搬去大埔,咁就要用過另一個新嘅電話號碼。
喂!大佬呀!我個電話號碼好靚個喎,加上我啲朋友都熟晒呢個號碼,有無其他折衝方法用番舊號碼呢? 有!咪唔好搬屋囉!

嗰陣時較咗電話真係好威,無電話嘅隔離鄰舍間中會過嚟借電話。以前啲全部係攪盤電話,即係要用手撥嘅,
得一千零一種顏色:黑色。過咗十年左右, 開始有其他顏色出現,之後再轉為音頻電話,而撥號亦改為按扭。

街上有啲商舖,為咗方便市民,將個電話擺喺當眼嘅位置,不過就寫明打電話唔好超過
3分鐘,否則面斥不雅。
之後有第一代嘅手提電話,叫大哥大,成個水壺咁大個一般人無能力購買,通常係一啲社團大佬先至有資格用,喺講數嘅時候棟喺枱上面,重可以作為武器用添!你話幾咁威喇!其後手提電話嘅晒屎無咁大,不過月費都唔平,2-300分鐘要400蚊一個月。如果你用手電煲粥嘅話,真係幾和味,我指嘅係找數嘅時候。

自從手電普及化之後,月費大幅度回落。
依家差唔多人人都有部手機,有啲重唔只一部添!但有啲野我到依家都重係好明?以前啲人用書信嚟溝通,自從有咗電話之後,我哋梗係打電話喇,唔通重咁居嘥時間寫信同寄信咩!但依家有好多人鍾意返番轉頭,選擇以短訊嚟溝通,人嘅行為就係咁得意架喇!無嗰陣時就渴望得到,當擁有嘅時候又鐘意返番轉頭。
 (完)

27 則留言:

  1. 時代的步伐走得好快啊,
    電話的確有長足的發展,
    如今, 幾乎沒有人不做低頭族的了,
    如果有, 一是電話沒有電,
    二是電話不見了......

    說來, 都是這幾年的事而已!

    走不回頭的了.....

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔好講到走回頭路咁極端,有一日你唔記得帶電話出街,已經覺得嗰日好難渡過!似乎有與世隔絕嘅感覺!依家啲智能電話有埋WHATSAPP, 已經逐步取代電郵,資訊流通無分地域。如果你用番傳統手機嘅話,我相信你會錯失好多相聚機會,因為好多時聚會,都係透過群組發出通知!

      刪除
  2. 有左電話之後,約朋友出街真係方便好多。
    就算地點講錯或會錯意,都可以用電話矯正番,唔駛企錯地方搏命等。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我估你所指嘅係手提電話!依家出埋智能電話,即時影埋附近環境,透過WHATSAPP俾對方睇埋都重得!

      刪除
  3. 我喜歡WHATSAPP,好方便,工作時暗地裏也可進行 ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 時代進步,科技日新月異,WhatsApp已差不多取代咗電郵!你講得好啱,我好多時開會,留意到有唔少人玩電話架!

      刪除
  4. 605827是我家第一個電話號碼,不用寫下記錄咁多年都記得!

    回覆刪除
    回覆
    1. 第一個電話號碼,通常印象會深刻好多!

      刪除
  5. 書信,純為聯絡說近況那類,N年無寫過,實際上,也很少拿筆寫字>_<

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家甚少用筆寫字,往往執筆忘字!但用電腦輪入法,有時打頭尾碼,就出現想寫嘅字,結果無咗電腦,某些字就唔識寫!

      刪除
  6. philip:中秋節快樂!

    回覆刪除
    回覆
    1. 軒姐,祝你有個開開心心的中秋節!

      刪除
  7. 從前寫信有排等回音、打長途電話又鬼咁貴、認真唔化算、之但係今日只須一張 whatsApp 咭就可以無限次互通消息。大概、呢啲咪叫時代進步喇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 科技日新月異,依家WhatsApp幾乎取代Email,但缺點就是一些你不想回覆的事或朋友,你但難以講大話說看不到訊息而不作回覆!

      刪除
  8. 人的接觸方法簡便了,但人與人之間卻開始有牆。
    祝中秋節快樂!

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為唔需要面對面或透過電話傾談,已經可以溝通!你說得對,人與人的關會因此而疏離!祝中秋節快樂!

      刪除
  9. 中秋佳節快樂!

    回覆刪除
  10. 科技發展真快, 冇想過電話可以影相, 理財, 上網. 間接打低左相機...
    城市越發達多人, 電話number越多, 多年前深圳已經有10個digit了.

    回覆刪除
    回覆
    1. 好多行業,因科技發達而淘汰,好似數碼相機會世,相關拍照片同曬照片行業即時執咗九成!佛山區的手機號碼是十一個數目字,如果一路加落去,咪記都記餐死,我相信日後可能會用另一種符號取代!

      刪除
  11. 你嘅記性真係好,我懷疑你一向有寫日記同上數簿嘅習慣,相信想計多你一毫子或打斧頭都幾艱難!
    响度祝你中秋節快樂!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你對有關數字嘅嘢確係敏感兼好記性,我响度要再寫多個"服"字!

      刪除
    2. 唔好意思,呢幾日有啲忙,因要送妹妹最後一程!依家補祝你中秋節快樂! 我煮都懶,點會咁得閒寫日記呀? 只不過我會選擇性記取某啲數字同往事!呢個情況,不難解釋,年紀大咗,近嘅物品,睇到矇查查,但遠嘅物件,卻睇到好清晰,呢啲叫老花;而記性都開始老花,近嘅記唔清,但以往發生嘅,就相反記得好清楚!

      刪除
    3. 送你妹妹最後一程?我還誤會只是你們有点不咬弦,所以你上次才說只剩下一個妺妹相處了!!
      …做人真係化~~唯有講句節哀順變,希望你家人安好!

      刪除
    4. 妹妹確診患上末期癌症後,捱了足足年半才離去,看見她離去前的十天, 苦不堪言,雖不捨得,但仍覺她盡早離開是一種解脫!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...