2014年8月27日 星期三

颱風溫黛


依家啲人一聽到打風就開心,因為可以有一日額外假期,做學生嘅唔駛番學,大部份打工仔都唔駛番工。你想話趁機去嘆吓早茶咩?唔好想創你個心喇!去到茶樓,你就知乜嘢叫做人山人海,慢慢等吓位喇,老友!如果天文台預測個台風要到黃昏先至會落波,咁就正晒,即刻約埋班豬朋狗友打番幾圈 。所以依家一到夏天,如果天文台預測有台風喺香港附近形成嘅話,好多人會求神拜佛 ,希望佢吹埋嚟,因為有可能唔駛番工。

但喺我細個嘅時候對打風有另一種睇法,嗰個年代嘅社會重係好貧窮。喺香港,九龍及新界,好多人嘅居住環境好差,大部份人都係住喺木屋區,一到打風,大家都好担心
,唔係去約腳打麻雀,唔係去排隊飲茶,而係去做好防風措施,包括去附近嘅舖仔買定啲罐頭以便打緊風嘅時候可以有餸煮飯,我老豆最鐘意買梅林牌嘅梅菜豬肉,紅燒肉,午餐肉,而豆豉鯪魚同埋炸菜肉絲都好好味架



買完罐頭之後,趁住啲風未吹到之前,四圍睇吓間屋,由於我住嘅係木屋,屋頂係用臘青紙舖嘅,我老豆叫我哋幾兄弟執啲大舊啲嘅石頭,沿住屋簷邊擺放,壓住啲臘青紙,等啲風唔會咁輕易將個屋頂掀起吹走。

我記得細個嗰陣時啲風係好強勁嘅,甚至大到好得人驚
,連啲大洋船都可以吹上岸,依家啲風同以前啲比較,簡直係《蚊脾》同《牛脾》。
其中最強勁嘅就係喺52年前嘅今日,即1962年8月27日吹襲香港嘅颱風溫黛。

1962827日那天,有一股熱帶低氣壓,喺香港東南面,菲律賓以東嘅太平洋形成,嗰陣時距離香港有成千幾浬,距離咁遠,驚都未驚過,點會有人諗過佢會直吹香港?

點知過咗3日左右 ,中心風力已經增強至80浬,距離香港東南偏東約400浬,天文台懸掛1號戒備信號,由於溫黛來勢洶洶,第五日即831日,天文台經已改掛3號強風信號。天文台更預測溫黛會繼續增強,可能係有史以來吹襲香港最強嘅颱風,同埋依照佢嘅移動途徑,會直吹香港。嗰陣時啲人開始識得驚 ,大部份嘅漁民亦已經將船泊番晒喺避風塘。

我嗰個時候雖然好細個,得幾歲大,但已經感覺到呢個風好可怕。我老豆除咗揾磗頭外,重加多幾塊木板擺喺屋頂上面,再加啲石頭喺上面,以防屋頂被巨風吹走。喺
91日零晨,啲風愈嚟愈勁,成間屋吹到左搖右擺,有幾舊磚頭同埋木板更加被強風吹走,我哋成家人都驚到唔敢瞓覺 ,加上成間屋都漏水,連床都濕埋,根本就冇地方瞓!嗰陣時收音機就係我哋唯一可以知道風暴消息嘅工具。我哋幾兄弟姐妹驚到一味喺度震,我感覺到生命好脆弱,我哋除咗聽天由命之外,根本就冇乜嘢可以做到

到咗深夜
34點,天文台已經改掛8號强烈烈風訊號,溫黛直趨香港,根據電台報導,颱風喺港九新界造成嚴重破壞,尤其係喺沙田區,情況非常惡劣



我重記得啲風係一陣一陣咁吹嚟,天文台所講嘅陣風就係呢啲喇。通常陣風嘅風速係好勁同埋具有極大破壞力。我望見部份屋頂己經掀起,我哋雖然喺屋裡面,但喺嗰個時候完全無安全感,我驚到成個人震晒!我哋踎晒喺塊長木板度,用幾張櫈乘高,因為地下己經浸滿晒水。我嗰陣時知道乜嘢叫做渡日如年,時間過得好慢。

我感覺啲風速有增冇減,果然喺5點左右,天文台宣佈轉掛9號風球,表示香港正遭受烈風至暴風吹襲。當其時,屋企嘅窗門玻璃應聲破裂,狂風夾雜住雨水,同埋好多樹枝加上吹爛咗嘅樹葉,橫掃屋內每一處地方。到咗早上6點鐘,天文台宣佈溫黛中心位於天文台東南約50浬,進一步接近香港。天文台喺嗰個時候改掛10號颶風訊號,中心風力238公里

  溫黛的移動途徑圖

喺呢度可以俾啲資訊大家參考。溫黛中心風力最高時速
238公里,喺我有生以來,風力排名第二;而1979年嘅荷貝,中心風力接近240公里,居首位。之後訪港颱風嘅風力,只係徘徊喺120 180公里左右,加上大部份嘅木屋已經拆晒,由石矢森林取代,故此打風對香港造成嘅破壞力相對細咗。

講番喺嗰個時候,成間屋被颶風吹至搖搖欲墜,啲風好似想將間屋連根拔起先至安樂,我感覺到如果啲風繼續係咁吹,遲早間屋會被吹冧
。嗰陣時已經開始天光,成間屋佈滿樹葉,部份屋頂掀起咗,我見到啲雲移動得好快。強風至疾風程度嘅風速不斷蹂躝全港,直至朝早
11時,突然短暫風平浪靜,原來風眼喺嗰個時候經過香港。但香港好多地方已經滿目蒼然!



   在彌敦道上,汽車也吹至反肚






     近海的木屋大部份被吹毀
之後啲風力雖然强勁,但比較之前已經冇咁得人驚。溫黛移入內陸並開始減弱。到晏晝2點左右,天文台改掛6號烈風或暴風信號。我哋到嗰個時候先至舒一口氣,間屋雖然嚴重受損,可幸冇被吹冧,有驚無險 。天文台喺晚上7點鐘改為3號強風信號,到零晨所有風球除下。

喺嗰次風災,本港共錄得
259.8毫米雨量。有130人喺風暴中死亡 ,當中127人係喺沙田同埋大埔區受吐露路港風暴潮襲擊時身亡;另外53人失踪,




超過72000人無家可歸。700多艘小艇受損,500多艘沉沒;24艘遠洋船擱淺,12艘出現碰撞。

  沙田為重災區。


飛機也吹到重疊在一起


新界農作物損失嚴重,沙田及大埔約869頃農田被海水淹浸,沙田約有3000家木屋損毀。同其他人比較,我屋企嘅損失叫做不幸中之大幸


















35 則留言:

  1. 一提起「溫黛」這兩個字就想起了很多舊事……
    那些年我也住在木屋區,可能我住的房子比較牢固,只是用了當時最多人用的塑膠花花枝(鋼枝)纏繞著那些橫樑,又可能我住屬於低窪地方(地形像盆地),因此直接給吹襲的危險不大,但是,每當大風過後必水浸,那時有些地方頓成澤國,而一些野孩子便有機會的「隨波逐游」,還有,我住處附近有一條大溪,被沖走飄浮的物事也成了一些人的爭奪對象。
    也因為大雨,每家門口前都放著桶子,承接簷前的瀑布,所以這三兩天便不用打水……
    還有,雨水刷淨所有的土地,原本黑卒卒的也成了灰白色,就算是泥濘也不覺討厭…

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果你住的房子穩固,你不會感受到烈風的威力!但好像我般住木屋的居民,就真係有得震,無得瞓!

      刪除
    2. Philip ,其實我唔係唔怕,嗰陣時我都只係二年班,懵閉閉,所以驚都未到我份,只是知道啲風聲砰砰聲,個屋頂郁下郁下,但你都知道啦,細路仔瞓咗覺就乜都唔知,只記得逢打風就多數食白粥,用腐乳來餸,罐頭,我嗰時點有咁富貴,記得嗎?一罐五香肉丁都要四、五毫子,最平可能係柴瓜罷……

      刪除
    3. 我嗰陣時都好細個,但就驚到唔敢瞓!我記得一罐午餐肉切粒,煎一煎,跟住撈飯,一家十口食,每碗飯得幾粒午餐肉!柴瓜好似賣毫半字!

      刪除
    4. 吖,嗰啲柴瓜真係好似毫半子,咁…我諗我同你都差不多年紀。
      午餐肉,梅林牌,唔知幾多錢罐,嗰時學校旅行就用午餐肉做三文治,平時可以講冇幾可㗎!

      刪除
    5. 嗰陣時小學去旅行,必定買午餐肉夾麵包,雪梨,柑等等,唔知你有無印象, 嗰陣時有罐頭炒麵同炒飯,我試過旅行買咗罐炒麵,以為開咗就食,點知無加熱,啲麵黐埋一舊舊,非常難啃,結果成罐揼咗! 哈哈,我屬於馬騮年,重有二年鬆啲就夠60退休! 不知你大定我大了?

      刪除
    6. 都係大你一年咁多,不過我真不知道有炒飯、炒麵這類罐頭,你就好啦,冇耐扣埋假期就可咬長糧,我有個做水務署朋友未夠六十就唔使做,而我就要到六十五至有老人糧攞!
      Philip ,若可以的話,可否講下攞長糧的標準我知,這包括一次性及每月若干,好似陳四姑一次就攞千二萬同每月的六萬,真係好正的福利呀!

      刪除
    7. 有條公式計嘅,陳太呢類高官,萬中無一,不能以她作標準,我舉一個例子,例如1977年9月入職,2016年12月退休,如果月薪酬34,000的話,可以攞太約1,900,000元退休金,另每月食糧13,000元. 假如退休金全部唔攞,退休後每月食糧係退休时人工的三份之二,即22,000左右!還可按通漲逐年調整!食到死為止.

      刪除
  2. 細個時,我都係住木屋.除了怕風雨,還有走火警.

    回覆刪除
    回覆
    1. 細個嘅時候,我一聽到打風就好閉翳! 好驚間屋被風吹走!你講 得啱,有一次屋企附近有間藤廠火燭,嚇到我腳都軟!

      刪除
  3. 颱風溫黛 光臨當日的午餐,我只得一個波羅包,因為父母親經營士多小商店,果日生意做冇停手,四兄弟姊妹得我一個是飯桶不會幫手,幸好母親百忙中還記得叫大姐給我一個波羅包頂住做午餐!

    回覆刪除
    回覆
    1. 一到打風,附近嘅士多就擠滿買罐頭嘅街坊!好似你父母經營士多小商店,一定忙到不可開交! 火姐,睇你唔似喎!我以為最幫 得手嗰個係你添!

      刪除
  4. 聽聞過呢個風,知道都好厲害下,不少人傷亡。

    現在掛八號風球,大澳水上棚屋d居民都要小心小心。

    回覆刪除
    回覆
    1. 話時話,唔知香港係咪多咗屏風樓,啲風好似無以前咁勁!不過睇番近年訪港颱風嘅中心風力,都係介乎120至180浬,比以前細咗好多!大澳棚屋有好長久歷史,經歷過大大小小嘅颱風仍然圪立不倒,睇嚟幾穩固!

      刪除
    2. 屏風樓,視乎風向吧,食左唔少風,我相信是會的,不過一年都係打七八個風 ja,可能得不償失gar。

      刪除
    3. 主要還是風的平均強度減低了!

      刪除
  5. 好可怕!看見照片,便知這風帶來的災害!

    當年有這麼多的颱風訊號?

    回覆刪除
    回覆
    1. 當年颱風迅號分1,3,5,6,7,8,9 & 10 查實5-8的風力一樣,只不過吹來港的方向不同吧!

      刪除
  6. 荷具、溫黛大概是本地歷史之中最具殺傷力的超級颱風、在下也記得當時嘅恐怖情況。不過想到當時成班仔鬥快走去雜物鋪、士多、辦館等地方搶購罐頭又確係幾盞鬼囉!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我依家諗返起溫黛同荷貝嘅恐怖情景,都重有啲驚!以前開士多,一到打風老闆就笑到不停口! 我哋都有去搶罐頭,不過就無你覺得盞鬼咁樂觀,!

      刪除
    2. 當年住在灣仔、打風唔使返學、成班細路只管玩唔識驚、有驚只係留番畀阿爸阿媽驚架咋....

      刪除
    3. 可能你住喺石矢樓,所以打風都唔驚,但我住喺木屋,真係驚成間屋俾風吹走架!而打風所發出的聲音,可用地動山搖嚟形容,唔驚就假喇!

      刪除
  7. 話時話,我而家都變咗大鄉里,返HK响屋企望落街都有少少腳軟,如果打返以前咁勁嘅颱風就惹起更多聯想,早兩日忽發奇想 想住大澳D平房^^, 不過又可能會水浸!…琴晩聽鬼故講觀塘雞寮,竟然驚驚地!

    回覆刪除
    回覆
    1. 返咗去别墅?呢度D回應又要"袋住先"!XD..

      刪除
    2. 上周有不開心的事發生了,所以沒心情回應!簡單的交代,我原本有兄弟姐妹,現在只得兄弟姐了! 你習慣了住平房別墅,住得高係唔多慣架喇!俗語有話,高處不勝寒,大抵就是這個原因吧!大澳嗰啲棚屋並不十分穩固,如果在大風期間,身處棚屋內,我相信會有得震,無得瞓! 鬼故事,無論在什麼年代都有巿場! 以前有怪談,秋燈夜語,依家就有電視鬼故事!

      刪除
    3. 原來是這様…!

      刪除
  8. 形容人係一代不如一代, 連風球都係一樣, 早一兩年之前有個十號風球, 冇乜影響力. 睇完你D相, 先知溫黛好勁, 見到都怕.

    回覆刪除
    回覆
    1. 以前打風,真係有得震,無得瞓架!近年所謂颱風,大不如前,打完風後,很少見到反肚嘅汽車,最多咪有大樹倒塌!

      刪除
  9. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  10. 話時話,而家香港啲颱風好似冇乜料到!

    回覆刪除
    回覆
    1. 以為只有管治者,才一蟹不如一蟹,想不到連颱風都係一樣!不過,我情願後者喇,起碼對香港嘅破壞力無咁大!

      刪除
  11. 雖然我沒有經歷過溫黛的颶風...但也相信她的威力~~
    聽人講...現在香港的屏風樓多, 颱風也吹不入, 所以唔會太強勁, 在某程度上也是好的. 你同意嗎??

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺屏風樓不會將風力減低,但可能會減低破壞力,我試比較以前的颱風中心風力,便可以得出答案了. 溫黛,露絲及荷貝,她們的中心風力都超過200公里;反觀近年的颱風,達到180公里已經屬罕有,所以單睇數據,已可分辨到風力的強與弱!

      刪除
  12. 溫黛呢個名,永留香港人心中。

    回覆刪除
    回覆
    1. 尤其係對在50年代出生嘅香港巿民!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...