2015年5月24日 星期日


我之前甚少食菌,以為菌即是菇類植物,好像蘑菇,雞脾菇,香菇,花菇,冬菇等等,查實菌同菇是兩類不同的食物。

據稱菌類可治氣血不足,神疲乏力,腰膝酸軟等等,具清熱,退風散寒,舒筋活血,補虛提神的功效,是一種低脂,低胆固醇及低熱的天然減肥食品。菌分很多類,較出名的有乳牛肝菌,老人頭菌及黑牛肝菌等等。



上星期我往內地一行,周日中午路經西樵「原味園」,據說該店以食菌聞名,平時座無虛設,幸好那天是星期日,通常內地人在周日多數留在家吃飯,故此無須等位,既然路過,何不一試 ?

「原味園」是一間以售買健康菌類為主題食物的連鎖店,在廣東一帶有不少店鋪。該店以竹枝作為內部裝飾,給人一種郊野自然環境的感覺。老闆在裝修方面確實花了點深思。

接待員介紹幾個菌給我們,包括四大菌王之一的乳牛肝菌,老人頭菌以及雞油菌,她說加多兩隻乳鴿及一個大飽,應該足夠兩人份量。
這個包沒有用太多的肉類,新鮮燙手,還不錯!




接待員說菌類要起碼滾15-20分鐘才可進食,她十分認真,由水滾落菌開始計時,到15分鐘後再落乳鴿。20分鐘後,我開始聞到濃烈的菌香味,雖然沒有加任何調味料,但乳鴿菌湯很濃郁及清甜,令我留下深刻印象,大家有機會不妨試試吃菌的滋味。







21 則留言:

  1. 我食菌/菇會好小心, 之前試過藥物敏感全身腫, 要入急症打類固醇, 後來好左九成去食菌, 即晚就又再腫過好恐怖, 於是又入急症.

    回覆刪除
    回覆
    1. 你唔講真係唔知,原來食菌可以引致身體過敏! 咁食肆應該張貼一啲警告字句,提醒食客菌類會引致敏感.

      刪除
    2. 唔係, 菌係濕毒野, 會令我當時病情惡化, 好似傷風咳去飲凍野會再咳多D. 菌自己本身應唔會令人過敏, 好似係.

      刪除
    3. 哦!明白,還以為菌好似花生般會令某些人敏感添!

      刪除
  2. 我一直都以為菌和菇是同一類野,只是叫法不同。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都以為係,原來係兩樣唔同的植物!

      刪除
  3. 世界之大真是無其不有,以前印象中就沒有那麼多菌種類別(也包括菰類植物),這是否因商機而在生意眼上的硏發,營養價值實質可有多少?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我只係列舉其中小部份,我看餐牌,原來菌類有成十幾二十種。那裡的餐牌上列埋每種菌的營養,對身體有很多益處。我記憶中在香港好像沒有只供應菌的食肆,但在內地就比較普遍。

      刪除
  4. 唔知點解,菌和菇好似雨後春筍咁,呢幾年多到的名都唔記得咁多,不過菌就冇菇咁普通咁啵!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱,近年巿場上菇嘅種類增加咗好多,好多時我哋打邊爐都會用到草菇,幾乎一灼就食得,但菌卻要滾十五至二十分鐘先至可以食,不過味道比草菇濃郁得多,價錢亦比菇類貴得多,平均每碟菌要成六十蚊人仔。

      刪除
  5. 菌和菇...我...都喺唔識分辨!:P

    回覆刪除
    回覆
    1. 簡單的分辨是街巿好少菌賣,而菌嘅會錢較菇貴,菇類只要灼一灼就可以食,但菌要滾15至20分鐘才可以吃!

      刪除
  6. 飛獵兄、在下常聽聞吃菇菌類有助降膽固醇、但卻不知原來兩者係有分別嘅。

    回覆刪除
    回覆
    1. 域兄,我以為剩係我唔識分菇同菌,原來好多人都以為菇同菌係同一樣野!

      刪除
  7. 菇菌類是瘦物即是+/-分別,瘦物纖維很索油,上了油會很香,隻鴿仔很好啊,不過如果上述物科在我手上,我會改用雞胸肉會清鮮味又健康,隻鴿有so味, 一定用醬油類去烹調才惹味搶喉

    回覆刪除
  8. 菇菌類是瘦物即是+/-分別,瘦物纖維很索油,上了油會很香,隻鴿仔很好啊,不過如果上述物科在我手上,我會改用雞胸肉會清鮮味又健康,隻鴿有so味, 一定用醬油類去烹調才惹味搶喉

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為落咗薑,所以唔覺有鴿騷味。我用薑溶點食,很好味!我食野嘅時候,會將健康放埋一二角,情願食完再做運動!

      刪除
  9. 等我有時間,試下素煲菌先^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 潔潔, 素菌煲啱晒你, 用乳鴿就好好味,但用素嚟浸就真係唔知效果如何?下次試完,記得話俾我哋知呀!

      刪除
  10. 我仲以為好似蘑菇叫白菌咁,只係唔同稱呼添。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相信好多人都好似我哋一樣,唔係好分得清菇同菌嘅分別!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...