2014年7月25日 星期五

颱風荷貝


1979
725日,即35年前嘅今日,一個尋常嘅日子,喺關島西南面,靜悄悄出現咗一個熱帶低氣壓,呢種情況喺夏天好常見。嗰個低氣壓其後增強成為熱帶風暴,雖然曾經一度減弱,但三日後再度增強,中心風力約每小時130公里,屬於稍強颱風,個英文名都幾好聽 叫做HOPE,而中文名則叫荷貝。

荷貝之後移動速度逐漸加快,喺730日(星期一)迅速增強,到咗31日朝早7點半,中心風力增強到每小時157公里。之後喺短短5個鐘頭內,荷貝中心風力竟然驟增至240公里!美國聯合颱風警報中心大為震驚,即時將荷貝升格為超級颱風,呢種情況實屬罕見!
其後的10個鐘頭之內,中心風力不斷增強,最高陣風竟錄得高達295公里,天文台鑒於事態嚴重,雖然荷貝跟香港仍有一段距離,但依照佢嘅移動途徑,有機會直撲香港,故此提早向全港發出超級颱風警告。當年香港仍有好多寮屋,



所以市民都非常緊張,買備木板鐵釘,準備防風。
8 1日下午,荷貝經過台灣及呂宋海峽,風力稍為減弱,最後喺台灣以南80公里掠過,陣風錄得每小時159公里。當時天文台舒一口氣,以為荷貝進入南中國海時,風力都唔會點增強。
而荷貝進入南中國海之後採偏西方向移動,並進一步加快移動速度,而中心風力竟再度增強至每小時205公里左右,直吹香港。天文台在下午330分首度發出1號戒備訊號。嗰個時候啲風同雨都幾大吓!

我有個同事對風雨好敏感,一個星期前佢已經話會有大風雨!因為佢感到周身骨痛,以前從未試過咁辛苦!所以佢話 呢場風唔簡單!
 
我當時番緊工,不過都好關注颱風嘅動向,梗係喇,如果打風嘅話 ,聽日就唔駛返工咯喎!按天文台預測,荷貝會直吹香港!聽到呢個利好消息,我即刻打電話約埋啲老友,嗰晚一於食飯聽歌!

收工後即揸車往元朗小西樓餐廳,班老友已經到晒,我柯打咗個晚餐,然後一路聽歌一路吹水。睇怕聽日都唔駛返工,心諗玩夜啲無妨。

點知到咗晚上
10點,天文台改掛3號強風訊號,餐廳通知客人因為打風關係,要提早收舖,吓?咁掃興!不過無辦法,因為如果掛8號風球,的士就會收海鮮價同埋有權拒載。當時新界啲交通無家咁方便,所以我幾辛苦都要養番部錢七!雖然舊啲,但好過無!



睇吓個錶,得嗰10點零鐘咁早,聽日又唔駛返工,不如揸架車同班朋友遊吓車河,順便睇吓啲風係咪真係咁勁!一於係咁話,我車住班朋友就四圍去,喺途中陣風陣雨,到11點左右,有朋友話咁大風好危險,提議不如返我宿舍開枱,




我嗰陣時一個人住喺坳頭宿舍,覺得呢個提議非常之有建設性。

返到宿舍,開始感覺到荷貝嘅威力,啲風將樓下嘅花盆吹翻晒,
有啲樹枝吹到折斷。雨點挾住強風將玻璃窗打到啪啪作响,我同班朋友即刻將啲膠紙黐喺玻璃窗上面,增強拉力,就算俾雜物撞擊都減低破壞力。
扭開電視,畫面震嚟震去,原因係條電視天線俾風吹到左搖右擺,睇到我哋眼都花,都係唔好睇喇,一於開枱喇!一路打一路感覺啲風力好強勁,有增無減。查實打風時打麻雀都幾好架,因為啲風吹到屋外雜物呯呯嘭嘭,俾你都瞓唔得著覺喇!
到咗早上6點幾,我哋已經打咗成晚通宵麻雀,真係有啲攰,但啲風好似愈嚟愈勁,我哋驚到連倦意都消失埋。
去到82日早上7點鐘,天文台發出8號東北烈風訊號,話時話喎,當時我哋感覺到啲風突然細咗好多,唔通天文台攪錯咗?啲風似乎同平日無大分別,根據天文台所講 ,由於地形關係,大部份地方感覺唔到大風,不過天文台話雷達已清楚見到荷貝嘅雙風眼。根據資料,擁有雙層風眼嘅颱風,特點係結構緊密同破壞力強!



我個心諗,唔理雙風眼定單風眼,千祈唔好晏晝掛番
3號波,要返工就真係無癮!好彩知去到12點,啲風力突然增強至烈風程度,比之前重勁得多,我哋開始識得驚。到咗12點半,天文台改掛9號風球,唔夠半個鐘頭,風力急劇加強至風程度,天文台改懸10號風球!

就喺嗰個時間,我開始感覺到氣壓驟增,同埋雙耳嗡嗡作响,我未試過有咁嘅情況出現,我問班朋友,原來佢哋都有相同感覺,大家一齊話唔好打住先,試吓擘大個口睇吓會唔會好啲!就喺嗰個時候,我聽到玻璃窗破裂聲,只見對面宿舍有幾戶嘅玻璃窗爛咗,初時以為俾啲雜物打中,後來先知係被空氣壓爆,我都係第一次見咁嘅情況,好彩我啲玻璃窗黐咗膠紙,托賴無事!
啲風真係好強勁,我咁大個仔都係第一次感受到乜野叫風,我住嘅宿舍樓高4層,但都俾啲風吹法吹到有搖擺感覺,而氣壓令到我哋好唔舒服!
終於去到晏晝2點,荷貝喺大鵬灣登陸。到咗3點半鐘,風眼到達大帽山,令人詫異,近住風眼嘅屯門,元朗,石崗同荃灣一帶,有成15分鐘一滴風都無,重見到藍天白雲添!但喺其他地方就錄得強勁陣風:天星小輪碼頭,最高陣風每小時200公里;大老山229公里;亦鱲角204公里,而長洲都185公里。當風眼移離香港時,我又感覺到強風嘅威力。幸好荷貝來去嘅速度好快,減低咗佢嘅破壞力。天文台喺49改懸8號風球,到晚上10點再改掛3號強風訊號。荷貝喺香港造成12人死亡超過260人受傷,陸上交通大受影响,



有9艘船吹到擱淺,有隻大洋船幾乎吹咗上岸



碼頭損毀嚴重,但無乜人嚴重受傷,算係不幸中之大幸!


一般嚟講,颱風一旦進入中國大陸會迅速消散,但荷貝嘅殘餘部份繼續向西移動,跟住穿越越南,寮國,緬甸,孟加拉之後再進入海面,喺孟加拉灣再增強為一熱帶風暴87日在印度加爾各答再次登陸,最後喺印度北部消散,距離佢發源地足有6份之1個地球,係戰後侵襲香港及華南沿岸最強嘅颱風之一。


荷貝締造嘅紀錄到依家重未有颱風打破:
1.     懸掛時間最短的9號風球:25分鐘;
2.     唯一一個颱風令天文台需要在24小時內將一號風球逐級提升至十號風球信號;
3.     自二次大戰以來,荷貝襲港天文台錄得第2低最低瞬時及每小時氣壓(僅次於1962年颱風溫黛)
4. 自二次大戰以來,以最高時橫過南海的熱帶氣旋(與荷貝移速相近的是1996年颱風莎莉)

(完)




14 則留言:

  1. 荷貝訪港當日我在港島灣仔與同事開竹戰、當時告士打道海旁巨浪機乎翻上二樓、情況認真恐怖、招牌、棚架翻滿街頭、甚致連汽車也四腦朝天、現在想起來依然有種猶有餘悸嘅感覺。

    回覆刪除
    回覆
    1. 當年氣壓令到對面宿舍的玻璃窗爆破的恐怖情景,現在想起,仍瀝瀝在目 !

      刪除
  2. 呢個風我有印象,我一生人住過九個月木屋,咁啱遇上荷貝,先生就帶我到他工作的工廠避風,風過後回木屋幸好無悉!

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然事隔三十多年,但我相信歷過這場颱風的朋友應不會忘記!

      刪除
  3. 跟著你的描述去想像,覺得可怕。

    你唔驚ge 咩?仲打牌!

    回覆刪除
    回覆
    1. 驚都無辦法, 加上當時無人諗過場風會咁強勁!

      刪除
  4. 我竟然冇乜印象!反而記得70年代中有次落好大好大雨, 落到成個天瘀青色, 當年都好大件事報導, 當時唔知驚重有D興奮嘅感覺添!HK70年代末仍有好多木屋, 慈雲山我就常見, 80年代後巳遂漸絕跡了!講起嚟,港督麥理浩對民生功積應算最多。

    回覆刪除
    回覆
    1. 身處萬呎豪宅其中的一間休閒房內,聽著輕音樂,嘆著1811年滴金酒莊陳年佳釀,房間採用頂級隔音設備,難怪你無乜印象!麥理浩連夫人都關注民生,渡假屋都用麥理浩夫人命名!

      刪除
  5. 6,7.8月都係打風嘅季節,天氣亦特別悶熱呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 每年呢幾個月都係風季,試過十一月打風,大部份颱風都在太平洋近菲律賓海形成,如果向北,即吹向台灣及日本的方向,香港會好悶熱,因為颱風會將熱空氣,由內陸捲出海,經過香港時,導致氣溫上升及質 素變差!但如果颱風向海南島方向的話 ,香港天氣會變得涼快,因為香港會吹南風,涼快的海風會經過香港後才進入內陸.

      刪除
  6. 以前D屋, 山坡冇而家咁堅固, 受影響好大.
    我只記得有個風叫溫黛, 邊個勁D呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 風力差不多咁強勁,但溫黛破壞力較大!我遲啲會POST颱風溫黛!

      刪除
  7. 需要在24小時內將一號風球逐級提升至十號風球信號----->個風都好厲害,相信亦行得好快。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得無錯,如果荷貝移動減慢,破壞力會大增,屆時傷亡人數會倍升!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...