2014年7月3日 星期四

危機四伏 (中)

京城調派一位林先生嚟接替梁先生嘅崗位,林書記較為年青,佢有個花名叫粗口林,因為佢講說話時,每每夾著一兩個粗言。相比梁書記,林書記無咁進取,但很容易相處,日常公事,沒有太多要求,凡事以搞掂為準則。
梁書記調職後無耐,二主管正式退休。而接替羅先生的是一位洋名叫海倫的女士,聽聞海倫跟五短高官私交甚篤,跟其他好多大老爺都稔熟,屬於擦鞋一族!



在海倫到任前,我相信五短高官已經就我嘅背景,同佢單咗一聲。故此,海倫一到,就向我施展下馬威,說為了方便管理,將我工作嘅部門,從4樓搬到2樓大房。佢嘅講法無可厚非,出乎佢意料之外,我沒有為此和她斤斤計較。
海倫調任前已申請咗大假去旅行,佢唔想我喺佢放假期間,署任佢個崗位,驚死益咗我!呢啲吃力不討好嘅工作,做嗰十幾日得雞碎咁多!你話邊有人肯制?所以其他五個同我職級嘅小頭目,個個都耍手擰頭話唔好預佢哋!海倫廹於無奈,唯有叫我幫手,我無托佢手踭,費事佢難落台。
海倫上任後無耐,就同我講話為咗提高團隊精神,每個月最尾嗰個星期五收工後,會聚餐聯歡,希望所有部門嘅同事都參加!海倫以提高團隊精神為由,實則係想睇吓有幾多下屬想埋佢堆!



下屬問我去唔去?我話第一次會去,算係俾面佢,但不代表以後都會參加。我同佢哋講,呢個並唔係一項工作,大家有自由選擇去定唔去!下屬見我去,佢哋都跟我一齊出席。我清楚海倫希望透過呢啲大食會,睇吓邊啲係自己友,邊啲唔係!
好快趣又到咗下一個月,有一日,海倫行埋嚟通知我周五收工飯聚,我話有約推咗佢,而我嘅下屬最後都無去。自此以後,海倫嘅每月周五飯局無再預我哋幾個。
我每朝早返工嘅時候,差不多日日都見到海倫拎住大包細包嘅衣物,去巡理府隔離嘅酒店乾洗。



我開頭感到奇怪?好少有衙差喺屋企拎埋啲汚漕衫返寫字樓,然後再拎去乾洗咁麻煩。後來才知道,原來海倫每日係幫某幾個官拎啲衫去乾洗,然後臨放工前,將啲衫送番俾啲大老爺!呢啲咁貼身服務,確實唔係人人都可以做得到!由此可見,海倫同啲大老爺嘅關幾咁密切!
我當時工作嘅部門,工作量頗大,而其中一個同事較為大意,好多時都出現錯漏情況,雖然只是無關痛癢嘅小錯,但對於其中一個官嚟講,似乎難以容忍!自從海倫嚟咗之後,我好多時都被呢個狗品官召入內庭質問。每次出現錯漏,佢都問我係邊個犯錯?我回應狗品官話,無論邊個犯錯,都係主管負責!狗品官好唔滿意我嘅答覆,但奈我唔何!我感到奇怪,我跟狗品官共事咗有成幾年,之前佢無就呢啲小事表示過不滿,但依家就突然之間認真起上嚟,究竟係乜野原因呢?我諗極都諗唔通!
海倫未嚟嘅時候,大主管林書記間中會出大房傾閒偈,但自從海倫嚟咗之後,我就好少再見林書記出現。有一日,我喺走廊踫見林書記,我就問佢呢排好少見佢出嚟傾閒偈喎!係咪好忙碌呢?估唔到林書記話,海倫叫佢以後唔駛出大房,有乜野事佢會搞掂!吓?咁都得?我同林書記講,你先至係呢度嘅大主管,連行出大房睇睇下屬嘅工作都唔俾?佢有乜權呀?林書記話佢郁吓就搵官嚟壓佢,所以無謂得罪佢喇!多一事不如少一事,咪少啲出嚟囉!呢啲情況,真係講出嚟都無人相信!海倫好明顯想架空大主管林書記,到時佢就可以玩弄權術。
嗰陣時有個女仔Amy,佢喺庭上工作,已經有好幾年,佢做野 好爽快,但係就有辣椒仔脾氣。每日返工都化晒裝,挽住個名牌手袋,加上青春無敵,屬返工買花戴一族!



海倫叫佢去飯局,佢就啋你都儍,所以成為海倫嘅另一眼中釘。結果過咗無幾耐,佢就被調離法庭,去咗做另一個死位。側聞海倫話Amy嘅職級唔可以處理庭上工作,但Amy已經做咗成4年,老爺都無投訴,依家先至話唔適合?
Amy條氣唔順,去問老爺係咪佢做錯野,點知老爺話佢嘅調職唔係佢主意,而行政方面佢唔方便插手咁講喎!Amy之後搵工會出頭,件事搞到都幾大,但海倫勝在後台夠厚,Amy結果最後調 離沙田。
海倫野心勃勃,佢想將佢所有分佈喺唔同巡理府嘅心腹,安插番係自己身邊,咁做起事上嚟,就唔會有後顧之憂!另一方面,佢同啲官關係良好,有乜事都有老爺出頭,大主管已經架空咗,好多由大主管負責嘅工作,都落到佢手中,佢鍾意點做就點做,心謀遠慮,簡直現代版武則天!

自從Amy單野平息咗之後,佢借故話為咗加強部門之間嘅溝通,每朝開工前,會同所有主管開會,不過就無我份!唔通我跟其他同事已有足夠溝通?我知道海倫美其名話開會,查實就諗吓點樣將異己排戚,以後就可以閉門一家親!大房開9點,啲巿民嚟到都要等佢哋班友開完會,起碼到930分,所以佢同我講,如果櫃位有人,叫我幫幫手,所以唔駛我開會咁講!哦!原來唔需 要我開會係咁原因!我好想問佢究竟有也野重要嘅會,要每朝早上開成半粒鐘?睇吓佢俾啲也野藉口我?不過,我最後都係決定保持沉默,費事嘥口水!
2002年某日,我收到一封信,內裡附上一張傳票同埋支票寄到法庭,由於我負責傳票組,張傳票就轉交咗俾我跟進。我見到傳票上面寫咗PG兩個字,我估到係Plea Guilty,即係認罪咁解!但由於當事人曾經選擇抗辯,之前判罰嘅款額會自動作癈,喺咁嘅情形之下,就算認罪,都要上庭!而支票就唔到我處理,所以交咗去會計部。
會計主任睇完嗰張傳票之後,佢嘅見解同我一樣,最後將張傳票與及支票,連同一封拒收罰款信,一併寄回俾當事人。
大約過咗一個禮拜,有一日,有位阿姐走到櫃位前拍枱拍櫈,好大聲咁話要投訴!



原來較早前張傳票同支票係由佢寄出,佢大聲質問點解唔收佢張支票?因為我對呢單CASE仍有印象,所以答佢話張傳票就算認罪都要上庭,故此張支票不獲接受!點知佢話:「你哋有無搞錯!我張傳票寫上PG即係表示在上庭嗰日會認罪,但張支票係繳交另一張傳票嘅罰款,乜你哋無睇支票背後寫咗另一個案件號碼咩? 」我話如果你將張支票連同傳票一齊寄入嚟,好易令到我哋誤會,以為支票係用嚟繳付該傳票嘅罰款!
點知佢話唔滿意我嘅解釋,堅持要投訴!呢個投訴,假如要負責,我同會計主任都有份。況且張支票係由會計主任退回,斷估佢無理由唔需要解話!但事情發展,就真係無人估得到!
.........

30 則留言:

  1. 唉!如果我係果個女人,我情願分開,做得清楚的,人地好為你辦,自己又不用吓吓投訴喇!投訴自己唔煩咩!

    回覆刪除
    回覆
    1. 火姐,一樣米養百樣人,我也分不清呢類巿民,究竟是故意定無意?可能曾經受過其他公僕氣,利用呢次事件嚟發洩不滿都未定!

      刪除
  2. 好鍾意你D插圖,特別是最後果幅。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢幅搵咗好耐,咁啱俾我睇到!^^

      刪除
  3. 類似"海倫"呢D玩弄權術嘅女人,私人公司都有,佢地會用盡所有方 法去討好老板。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁如果佢個樣四四正正都算喇,但最慘佢個樣重衰過元秋!

      刪除
  4. 最憎D人玩弄權勢,除咗心理有滿足感外,有乜好處?!…幫五短高官做打手?(meimei)

    回覆刪除
    回覆
    1. …如果每月同佢一齊犯罪(飯聚),會唔會少D麻煩?

      刪除
    2. 五短高官重有好多離譜野,佢利用上班時間,開自己公司嘅私人會議,幸好天有眼,佢喺深圳間公司勁蝕離場,之後成個人謝晒!我如果埋海倫堆,除咗飯局之外,跟佢指示郁埋啲佢認為唔聽話嘅下屬,我肯定無晒麻煩!

      刪除
    3. 所以震嬰之流,都唔係人人做到!

      刪除
    4. CKK,我差啲認唔到你添! 但一睇到你對震嬰嘅怨憤,才想起 Meimei 即是 Lydia ! ^^

      刪除
    5. 唔好意思! 我用手機就㑹變咗Lydia Chan,我以後會貼多張memo, 免得會計部傳票混淆事件再度發生 㗎喇~

      刪除
    6. (兩頭望…)又去咗淋花?XDD...

      刪除
    7. 雙重身份是有必要的,因你的WHATSAPP有可能被國安或FBI監視! 有投訴才有進步,如果你想我們進步,就要多啲投訴!淋吓花,行行企企,無拘無束的生活,令人羡慕!

      刪除
  5. 坦白講、以你所講單case確實有點混淆、投訴人和工作人員雙方都有責任、支票背後雖然寫有case號碼、但無白紙黑字說明張票是用來交該宗case罰款嘅話、工作人員有理由不接納的。衙門中有貪便宜嘅上司、自然會有像海倫那樣的二打六架喇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 域兄,我覺得自己做得唔好,被巿民投訴,心甘命抵!有部份投訴,確實係衙差本身態度或處事出現問題,所以要負責任。不過,亦有部份巿民,趁機嚟宣洩對政府不滿,最重要係上頭對投訴怎樣處理!但好遺憾,上頭有時明知投訴人不合理,但取易不取難,仍會向投訴人道歉,來盡快結束投訴!就以上述CASE來說,整件事件存在很多問題, 但上層卻置若網聞,或者,他們懶得了解內容,給前線衙差仔發出警告,相對跟投訴人糾纏,是較為容易的事!

      刪除
    2. 你說得對,正正是有喜歡受擦的上司,才會有擦鞋仔的出現!

      刪除
    3. 在下曾經在三個衙門工作合共三十六年、亦眼見過不少「少德而多寵、才下而位高、無功而受祿」嘅人物佔據管理層、他們為了怕事而不分清紅皂白的責怪下屬之事是很常見、所以衙門中才盛行「執生」兩字。講起來確實可悲矣!

      刪除
    4. 原來域兄是過來人,怪不得對衙門中事瞭如指掌!

      刪除
  6. 政府工係鐵飯碗, 冇人走, 於是就搞埋D咁既野, 銀行工都係一樣, 個個因為有低息供樓, 所以唔走, 冇人走, 冇人升職, 於是出D衰招迫人走.

    回覆刪除
    回覆
    1. 政府同銀行好唔同,政府唔會廹人走,同埋啲老闆好怕有熟手員工流失!但辦公室政治就好常見,尤其在開Promotion Board之前,明爭暗鬥更加呈現白熱化!

      刪除
  7. 職場好多時都有呢D人存在,真係避都避唔到架!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你說得對,唯有好似樓上域兄所講,做事要要執生!

      刪除
  8. 上司搞不搞或參不參加和下屬的聯誼活動,好睇上司個人本身同下屬玩唔玩得埋同係咪真係有心放下上司階級融入活動中,如接受開開玩笑輕鬆一下,仲有,係聯誼就唔好聯聯下又忍唔住提公事。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱,如果單單一齊去玩,不涉及公事的話 ,我也會去。我當初加入衙門時,個女老細好好,周不時帶埋我哋成班同事去玩,好似去海城聽歌等等!費用由佢支付!所以嗰陣時,我哋做野做得好起勁,間中多野做,就算放假都返寫字樓幫手,大家唔會斤斤計較!

      刪除
    2. 以前D老細大方好多,舊陣個老細久不久請食[潮江春]同下午茶外賣, 相信E家D上司好少有呢支歌唱了!

      刪除
    3. 依家都有嘅,分別在找數嗰個可能係你!

      刪除
  9. 調職都好吖,好過對住佢。

    回覆刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...