2015年9月23日 星期三

看不見的東西,你是否會相信呢?

數月前一件謀殺案審結了,被告人依例判處終身監禁!這宗謀殺案有異於一般的同類案件,就是在沒有証人指証及缺少受害人屍體下,由陪審員一致通過裁定被告人謀殺罪名成立。在這種情況之下將被告繩之於法,實屬罕見!
案件判決公佈之後,在社會上引起大大小小的迴响,其中最多的一種看法,是沒有証人及証據下,將被告人判處刑責,可能造成壞的先例,我現將其中的評語羅列如下:
Mr Pong
如果佢咁樣都可以判,可能之後都會係咁都未定
Ka-1220
沒有屍體和被告沒有招認下而定罪的謀殺,咁樣都可以判,之後都會以此為先例全靠環境證供將被告定罪,作假都得,將來呢種莫須有罪名可用於維權人士身上,打壓案件反映香港已經完全大陸化,已經去到大陸一樣的判案思維,只要有需要判刑,就算冇証據、冇招供都話入罪
K-dos
咁都夠料?
mimi-2108
無屍體,無法證即係間屋連血跡都無,疑犯又唔認罪,只靠CCTV環境證供?!環境證供定罪,此例一開以後就好易砌人生豬肉。
Mrbeansr
用波都可以襲警,無屍又告得入,睇怕離呢個日子不遠。
拳拳小書
無屍體、無法證、無認罪都入到罪,完全有違普通法疑點利益歸於被告,唔明點解警方死都要搵D嘢,引導陪審團入被告罪。
dttmtong
有入無岀唔俾係其他人殺嘅?所以呢個 case 真係好有趣。

從以上的評語來看,我得出了一個結論,很多人只會相信自己看得見的東西。不過,就算親自看得到的東西,又是否一定可信呢?


我舉一個簡單的例子,就是觀賞魔術表演,只見魔術師手握一張啤牌,然後展示給大家看是紅心煙,他將雙手合埋猛捽,跟住拍落厨窗塊大玻璃上面,當魔術師移開手雙手時,那張紅心煙竟然已經穿透玻璃,黐在厨窗的另一面,玻璃上沒有裂痕,整個過程一氣呵成,沒有任何破綻,大家雖然親自目睹,但都不會相信,因為那是魔術表演!換句話說,我們相信一樣東西,除了目睹之外,還加上判斷力。

但有些東西,你看不到也會相信,例如在求學時期,有個實驗是把一些鐵粉撒在紙上,然後把紙放在磁石上。你不停震動那張紙,鐵粉就會紛紛積聚在磁石的兩極附近,形成了磁場的圖案。在這個實驗裡,你雖然看不見磁場,但看見磁場的效果,所以你相信磁場的存在。
總括來說,有些你看得到的事實,但你不會相信;有些你完全看不到的東西,你卻會相信!原因是你將看到的事實,經過分析下所得出來的結果。故此,在沒有屍體,沒有法證及被告沒有招認的情況之下,而覺得沒有足夠證據判斷被告犯事,只是一種未經深思熟慮以及借題發揮的看法。

24 則留言:

  1. 我睇咗「毛管動」,咁結案陳詞時,雙方律師有乜野講?

    回覆刪除
    回覆
    1. 七名陪審團一致裁定,被告謀殺罪名成立,法官依例將佢判處終身監禁。 高院暫委法官司徒冕稱能將被告繩之於法,全賴淘大花園的閉路電視保安系統完善,拍下當日情況,又認為死者在返回單位後無再出現,唯一可能是她已經身亡。法官表示雖然被告無透露殺人原因,但相信是與被告要和死者結束關係有關!辯方律師好似話會上訴。

      刪除
  2. 很多人只會相信自己的判斷,甚至有充分證據也可以不理,亦有很多人只為目的而盲從附和,根本一樣的不會接受事實……
    現香港就有太多的這樣政治案件!
    咁要點判至啱呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 很多人利用呢件案借題發揮,所以有證據同無證據的分別不大。 你講得啱,有部份人盲從附和,唔懂得分析同判斷。至於政治案件,律政司唯有有拖字訣!因為上到法庭就無彎轉!

      刪除
  3. 讓我想起多年前的紙盒藏屍案。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢件案當年都曾引起社會廣泛討論,但除咗環境證據之外,被告人的表現亦是關鍵之一,因為如果殺咗人,始終會心怯,我相信冥冥之中自有主宰。

      刪除
  4. 好多人唔去查證, 連google都唔去搜, 就一口咬定人地係錯.

    等我又介紹呢個thread, 入面有個男人聽審聽出15日, 佢既料比報紙詳細好多.

    http://news.discuss.com.hk/viewthread.php?tid=25011712&extra=&page=1

    呢單案, 最大問題係兇手如果係無辜, 點解唔申請保釋, 係拘留所坐左1年半監!

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家啲人,好多都唔用腦,人云亦云!冥冥之中自有主宰,如果曾經殺咗人,我相信很難掩飾,身體語言同眼神會將被告出賣!

      刪除
    2. 咁大單案, 要講一個完美既大話係冇可能.

      刪除
    3. 因為如果係事實,無論你點問,佢都係得一個答案,但假如講大話,問得幾問就會前言不對後語,好易露出破綻.

      刪除
  5. 真人真事,有個人堅信一個歪理,佢話佢上網,問十個人十個話佢岩,所以係我錯。我只好話:你去青山精神病院,入邊所有病人都話你岩添!

    回覆刪除
    回覆
    1. 由於唔想得失網友,所以你話乜,其他網友都會認同。其次,佢哋未必會花心機研究你提出嘅問題,或者有啲人故意認同你講嘅歪理,因為佢以為你响度玩緊野!

      刪除
  6. 呢單都有強的環境證據(如閉路電視、犯人買不合常理的清潔劑)可作推斷,再者犯人本身曾以遇害者手機發短訊有故佈疑陣之嫌,把自己陷於「不利位置」,如此判決都是合理且有根據的。

    回覆刪除
    回覆
    1. 講完「案情」,明天中秋喇,中秋節快樂。^_^

      刪除
    2. 今天回內地過中秋所以遲了回覆,也在此補祝你中秋快樂! 我都覺得雖然無人証同物証,但所有不利的環境証供都指向被告人,所以我覺得這單並非寃獄!

      刪除
  7. 世事真假難辨、今次部審團跟據控方提出嘅證供作出合理推算而斷定被告殺人罪成、自然會引起廣泛質疑。但實情又係唔係咁、那就無人能說得準。事實上世界上亦出現多宗錯判、以致無辜者白受數十無牢獄之災。這大概叫作世事無絕對吧!

    回覆刪除
    回覆
    1. 不過睇完所有環境証供之後,我相信這件案件並非寃獄及相信判決正確.

      刪除
  8. 比無頭公案更離奇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得佢係一個有預謀同深思熟慮嘅狔人,故此在兇案現場什麼也沒有發現.幸好天網恢恢,最後仍能將佢繩之於法!

      刪除
  9. Philip中秋節快樂!如意吉祥!

    回覆刪除
    回覆
    1. 剛回鄉渡中秋,在此補祝軒姐中秋快樂,身體健康!

      刪除
  10. 祝中秋節快樂!

    回覆刪除
    回覆
    1. 今年中秋在內地渡過,剛回港,在此補祝你中秋節快樂!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...