2016年2月23日 星期二

元宵盤菜


農曆正月十五是元宵佳節,根據傳統俗例,這天晚上,會張燈開戲,所以又名燈節,另有中國情人節之稱號。


 
每年的元宵佳節,都令我想起北宋詩人歐陽修詩的「生查子」:

「去年元夜時,花巿燈如晝,月上柳稍頭,人約黃昏後;今年元夜時,月與燈依舊,不見去年人,淚濕春衫袖。」分離原是苦痛,但在元宵佳節中,卻化成點點的浪漫!

在香港,各區都會舉辦元宵綵燈會,猜燈迷但在新界的圍村裡,花燈及猜燈迷則欠奉,取而代之的,就是元宵盤菜宴。

當年的盤菜,是由村民總動員齊齊幫手泡製,但現時的盤菜,已經由菜館包辦。在圍村的空地上,擺放枱櫈,然後端上盤菜給賓客分享。




姐夫預早訂了兩個盤菜招呼親友,我有幸成為座上的一份子。在吃盤菜前,有醒獅慶祝,然後燃點鞭炮,

 

 
盤菜宴才正式開始。
 
昨晚雖然沒有舞獅助慶,但大家仍吃得開心!




22 則留言:

  1. 以前元宵…話就話賞燈,其實說穿是為了結識異性,所以這一晚並不一定是情人所專享!
    月上柳梢頭,人約黃昏後,這句詩自少便聽到的,但那時卻不明怎解一定要黃昏後約?

    回覆刪除
    回覆
    1. 等於我以前去開PARTY,唔通真係純為跳舞咩?

      哈哈!因為日頭要返工或者返學嘛!

      刪除
    2. 『唔通真係純為跳舞咩』咁為乜野呀?

      刪除
    3. Philip,我年輕時可能比較傳統,認為認識異性起碼要過二十歲,所以那時去P我專請冇人請的女仔跳舞!
      講開都好笑,有個女仔以為我想識她(其實佢都幾靚㗎),佢一直等我並暗示叫我送佢返屋企,間接的告訴了我她住那裡!

      刪除
    4. 唉吔!乜咁嘥呀?我細細個已經突破追女仔嘅年齡規限。哈哈!咁我想知究竟係咪你太太追你呢?

      刪除
    5. 哈哈…我跟太太係有啲唔同(我識她時我都唔細㗎),初時我會錯意以為她喜歡我,因為佢煲了鍋鵪𪂹蛋糖水我飲,所以咁咪應了「因誤會而結合」呢句話咯!

      刪除
    6. 我覺得唔係誤會嚟嘅!好明顯你太太有備而來!主動出擊!

      刪除
    7. 不過佢到現在都話唔係呢!

      刪除
    8. 哈哈!咁尷尬嘅問題,你期望太太點答呢?

      刪除
    9. 『唔通真係純為跳舞咩』咁為乜野呀?
      回應潔潔: 為咗識女仔囉!

      刪除
  2. 元宵佳節,親朋好友能共聚一堂,已經一件樂事,更有美味盆菜食添,你一定更覺開心啦。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你說得對!最開心的不是食物的質量,而是可以跟親朋戚友共聚!

      刪除
  3. 吃盆菜一樣浪漫!

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!吃東西不會感到浪漫,跟什麼人撐枱腳才會浪漫!

      刪除
  4. 今年我阿娘都第一次做盤菜, 簡單, 易做, 風味也好.

    回覆刪除
    回覆
    1. 盆菜最主要的,就是那個湯底!如果弄得不好,會影响整個盆菜的味道。很多集團的盆菜湯底,是用蠔油加上豆粉獻,所以一點也不好吃。

      刪除
  5. 盤菜很有圍村風味,也可是吃的文化,開心嘅!

    回覆刪除
    回覆
    1. 嗰晚擺咗成70圍,大街小巷都見到人食盆菜,十分熱鬧!

      刪除
  6. 以香港而言、這樣農厚嘅傳統節日氣氛、大概只有在圍村才能見得到。由其是大班人一起吃盤菜嘅景象、就更加令人回味無窮。

    回覆刪除
    回覆
    1. 最難得係可以近距離感受到燒炮仗嘅威力!

      刪除
  7. 原本我地屋苑係正我樓下網球場搞盆菜宴,我都預咗成晚俾佢嘈死架啦,點知佢地驚天氣變,轉場入社區中心,安樂晒。

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果無請台灣歌星助慶嘅話,都唔會太嘈,當然轉入社區中心就唔會滋擾其他住客喇!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...