2016年5月25日 星期三

粗言穢語



日前乘坐西鐵回家時,在南昌站有一位外表斯文的少女上車,車開行了沒多久,那少女的手提電話便响起,她跟著接聽電話。在車廂內接聽電話,原本是最平常不過,但這位少女竟然操著流利的粗言穢語,車廂內的乘客為之側目。

我不清楚那位少女的想法,是否認為就算在大庭廣眾,說說粗話亦無傷大雅!抑或對方的說話令到她氣憤,一時按奈不住,粗話衝口而出!

假如說粗話的是一個外表粗魯的大叔,我相信大家會較易接受,但粗言出自一位外表斯文的少女,大家會感到可惜,因為她的美好形象已被粗言所摧毀。

我相信任何人也懂得說粗話, 分別在能否控制自己在什麼的場合說吧!我當年在監獄處工作,教官的每句說話都帶有粗言,而炒媽拆蟹之聲充斥在整個學堂內,在這環境之下,如果說話太文雅的話,相信難以跟他們溝通。

從另一角度看,粗言穢語是加強語氣的一種表達方式。某些人平日很斯文,但在盛怒時,便會說粗話;亦有一些人,在理曲辭窮的情況下,一時無言以對,唯有說粗話。故此,粗話就好像一件武器,當節節敗退的時候,便會拿出來自衛。

由是觀之,如果跟別人爭辯時,動輒以粗口回應,那是低層次的表現。我在工作上遇過不少類似的情況,當某些巿民無理的要求被拒後,通常會以粗言回應!曾經有個女同事,將一個以粗言穢語的查詢電話遞給我,我向對方說 ,粗言穢語我不抗拒,但在工作期間我不能說。假使他繼續說的話,我恐怕自己按奈不住,大家粗口來粗口往,那麼就不好了,因為會違反公司的指引,我在沒有辦法下,唯有被廹掛線。我說了這番話之後,再沒有聽 到對方講粗口了!

假如大家在日常生活中,遇到有人向你說粗口時,你會有什麼反應呢?

25 則留言:

  1. 講起在地鐵女性爆粗口這個問題、在下也見過好幾次。不過最經典嘅一次係一名依著時尚嘅廿來歲女士。當她聽到手機鈴聲便聽電話、只講咗一聲「唔使喇」便收線、但不夠一分鐘手機又響、於是同樣講一句便收線。殊不知又不足一分鐘手機又響起來、那女士聽到電話裡係同一個人、就忽然破口大罵、三字經連珠炮發都不知幾流利。唔止流利、而且聽起𡁷仲係鬼咁壓韻添嘅。但當她收線後手機又響、但這次她索性關機了!在事發過程中、我聽得出係電話推銷、但咁討厭嘅環境、還是第一次見到嘅囉!

    回覆刪除
    回覆
    1. 有時又好難怪,我每日平均都收到二至三個類似嘅推銷電話,有時真係令人感到煩腦,尤其係中午搵位食飯嘅時候,正想問同事位置,個電話就響起,阻頭阻勢!但在大庭廣眾收到類 似電話,我會即時收線也不會講粗口,講粗口始終俾人一個唔好印象!

      刪除
  2. 細個時,父母嚴令我們不要與說粗口的人交往,若然聽到有人講我就感到那人好似好罪大惡極…
    延伸之…我連爛口也不想聽到。
    畢竟說爛口總比說粗口好些,這是那時我私底下所認為呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 小學時,如果講粗口會俾老師罰,因此唔敢講粗口。我覺得爛口即係粗口,乜原來有分別嘅咩?

      刪除
    2. 那時候,粗口會牽涉到性器官,多為江湖人士採用。
      而爛囗就係嗰啲死仔包,杏加橙,正趴街等等之言詞……

      刪除
    3. 我以為粗口等於爛口添!

      刪除
  3. 我認為男人之間講吓粗口都算平常,不過一定唔可以对住女人講。如果有男人向着我講,我就唔會回應,並且盡可能離開那種處境!……有次响[大塊活]見到個男人對住佢個女性朋友講話,十句有九句夾住粗口,個女人竟然係咁望住來聽。_另一次一枱男人傾計狂爆粗,枱中唯一女仕(陪老公)又係好似冇嘢咁,服咗!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱!我最鄙視嗰啲對住女人講粗口嘅男人,另一方面,我覺得女人講粗口亦係令人難以接受!如果有個朋友係大庭廣眾同我傾談時,粗口橫飛,我會保持沉默,等佢無癮,自動收聲。

      刪除
  4. 早兩個禮拜, 我見到荃灣3個著校服既學生妹, 互相x人地個阿媽, 真係冇得救.
    冇男人會同我講粗口, 除左諧音講笑果d. 不過, 我覺得中文有幾萬字, 要鬧人不帶髒字先係考功夫, 粗口來粗口往, 根本冇難度.

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家啲女仔喺大庭廣眾講粗口而無羞愧之心,除咗老師教得唔好之外,家庭都有責任。我細個時如果喺屋企講粗口,肯定俾老豆打到飛起!我認同要用到粗口嚟回應,係屬於低層次嘅人。無需用粗言,但又達到教訓對方的效果,才顯出真功夫!

      刪除
  5. 有人說粗口,我多數都唔會點特別反應。咁當然...都睇下講粗口係乜嘢性質,我識的人之中(真係講和「性器官」、「性行為」果類的甚少,多數都係講「頂」果D),好多時都唔係為咗鬧傾緊計GE人,主要係用嚟情緒發洩,例如唔小心撞到枱角好痛或見到D嘢好離譜會講聲「頂」,就算少數人在說話中不停插入「X你XX」果D,都係口頭禪性質,咁GE話心情上都唔會有乜嘢起伏GE,知佢哋講粗口係無惡意嘛。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱,有啲人講粗口帶有惡意,有啲純綷是口頭禪。我見過一班三行工友,佢哋互相以粗言溝通,明顯全都沒有惡意,只是說慣了吧!如果沒夾雜粗言的話 ,他們可能不懂得怎樣溝通了!

      刪除
    2. 助語詞
      嗅味相投

      刪除
    3. 對於粗人來講,粗口就是助語詞。如果談話無咗粗口,等於食牛腩麵無落辣椒油一樣,好似差咗啲野嘅感覺!

      刪除
  6. 係公共場所講粗口真係要不得,而且仲係斯文人,簡直係失禮至極。

    回覆刪除
    回覆
    1. 喺公眾場所講粗口,俾人一個唔好印象,但我唔明白,有啲人穿著到斯斯文文,但卻粗口橫飛,難道佢哋唔覺得尷尬咩?

      刪除
  7. 在公衆場所,現在已經比昔日聽少了!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能你遇得少喇!我覺得依家講粗口有年輕化跡象!

      刪除
  8. 當聽唔到lor,都無其他反應.

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個處理方法法好好呀!如果你有任何反應,對方可能會變本加厲!

      刪除
  9. 外表斯文的女仔,竟然操著流利的粗言穢語,真喺令人為之側目,
    好似即時降了格...

    回覆刪除
    回覆
    1. 真喺令人為之產生局部性興奮 !

      刪除
    2. KAKA你所言非虛,人格即時會因講粗口而降低!

      刪除
    3. 哈哈!大夫真幽默!

      刪除
    4. 大夫:你...咪咁膚淺喇!!kakakaka.....

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...