2016年10月14日 星期五

婚宴



飲宴分多種,好似結婚,生日,滿月同埋升職等等。我哋去得最多嘅首推結婚飲宴。婚宴分中式同西式,中式婚宴,多數選擇喺酒樓擺番幾圍;而西式嘅婚禮,會選址喺教堂或者酒店舉行。

俗語有話,人情緊過債,故此請柬又名紅色炸彈。



出席飲宴,如果無帶入場卷嘅話,咁就認真失禮。人情分公價同埋友情價,我剛出嚟做野嘅時候,即1977年,公價人情由100大元起,到200大元止。人情大封定細封,視乎交情而定,有啲人就拎埋計數機出嚟,幫主人家計計數。如果係名牌酒樓,就做多少少,否則,做番公價就算。如果唔得閒去飲嘅話,人情都唔可少,一般做法係將銀碼減半。

隨住物價通漲,入場費亦不斷提高,依家起碼要做8001000大元,否則,會唔係幾好意思。

5時恭候,8時入席」,即係5點就可以進場。以前有朋友請飲,第一時間反應就係約腳開枱,趁開席前打番幾圈。為咗爭取時間,好多時酒樓都重未清場,連主人家都未到,我同班朋友已經到咗。

我見過賓客當中,如果多老粗三行嘅話,佢哋又煙又啤牌,有啲更老實不客氣,整碗蟹肉伊麵打打底,全部簽賬都入主人家數,真係睇見都戥主人家肉赤!





以前去飲,通常都會執得四正啲,起碼著番件裇衫同西褲,甚至打埋呔。但依家就求其得多囉,T裇加牛仔褲就算數咯。

大家有無發覺,每次飲宴,菜式都大同小異,原來每道菜式都有佢嘅寓意。首先上枱嘅係乳豬全體,寓意「如意吉祥」;跟住係兩大熱葷,蟹鉗同埋瑤柱甫,「甜甜蜜蜜,團團圓圓」;翡翠炒雙喜,「雙星齊報喜」;竹笙燴雞絲翅,「鵬程大展翅」;碧綠金錢扣鵝掌,「大富大貴」;清蒸大海斑,「年年有餘」;當紅炸子雞,「喜鵲報佳音」;富貴炒飯,「榮華富貴」;幸福伊麵,「延年益壽」;蓮子糖水,「年生貴子」;美點鴛鴦,「有情人終成眷屬」。



上菜都有一定次序,翅通常擺喺第五位置,因為到食翅嘅時候,一對新人就開始逐枱敬酒。敬完酒後,啲兄弟就開始玩新郎同新娘,乘機將佢灌醉。報紙曾經賣過,喜宴變武鬥,就係玩得太過份,大家飲大咗,各不相讓,結果日後分分鐘連朋友都無得做!所以凡事都係要適可而止。

依家啲後生仔女,唔鍾意去酒樓,因為唔夠浪漫。改為去酒店,酒店嘅收費當然跟酒樓相差好大喇!不過結婚係人生大事,對後生仔女嚟講,情願慳啲駛,都唔想個婚禮搞到無厘色彩。

唔講都唔知,原來依家有啲專幫人辦喜事嘅專業婚宴統籌團隊公司,即係話如果你想婚禮搞得有聲有色嘅話,只要肯使錢,隨時有公司幫拖。

呢啲公司裡面僱有婚禮統籌師,佢哋係專業人士,要有CWP國際認可資格才可以擔任。究竟CWP係乜專業資格?無謂嘥時間去研究!總之呢啲統籌師,會為新人度身設計每一個環節,將佢哋嘅成長過程,到認識拍拖等等片段,撮成短片,喺婚禮當晚播出。婚宴流程,由專業司儀負責,例如安排一對新人出場,由新郎及新娘發表感受,再由雙方家長致謝詞,總之,務求喺整個飲宴過程中,唔會有冷場出現。由婚宴公司安排嘅婚宴,都係依循一個模式進行,雖然去唔同嘅婚宴,但流程都熟口熟面,唔知大家有無類似嘅感覺呢?

依家啲後生仔女結婚,唔單只係佢兩個人嘅事,連帶佢哋老豆同老母都要採排,因為要向來賓致謝詞。如果平日唔善於詞令,面對一大群賓客講野,都咪話唔大壓力!

我最近有幸出席同學嫁女婚宴,婚宴嘅地點都算特別,既非酒樓,又唔係酒店,而係位於尖沙咀嘅三軍會所。而擺酒嘅地方,係喺一個好巨大嘅帳幕裡面。



帳幕面積唔細,可以容納二三十圍酒席。裡面嘅天花,採用銀白色嘅絲綢布匹做裝飾,中間掛上一排水晶燈,兩者十分配合,同金碧輝煌嘅酒樓相比,卻另有一番風味。

同學嘅千金,係喺英國土生土長,女婿係澳洲人。嗰晚嘅賓客,中國人同外藉人士嘅數目,應該打成平手,各佔一半。宴會7時入席,我因為唔熟路,遲咗二十分鐘先至抵達,結果錯過咗一對新人入場嘅儀式。

剛坐低,已見到新娘及新娘致詞。所以話,依家如果唔識講野,莫講話難搵野做,分分鐘連婚都結唔成!食到咁上下,到家長上台致賀詞,同學率先上台,首先用廣東話多謝出席來賓,然後再講番話。

呢啲場合,講野切忌拘束沉悶之前有個朋友嫁女,佢太太站台分享感受,話當知道個女出嫁時,喊咗幾場,因為佢太過開心喇!原因係個女終於有人肯要,加上每日唔駛同佢整早餐!


中國人含蓄,鬼佬奔放,嗰晚可以睇到呢兩種極端嘅性格。食咗幾道菜之後,班鬼佬已經HIGH到跳上張枱。去到食魚嘅時候,班鬼佬鬼妹已經跳舞跳到不亦樂乎,又house of the rising sun, 又有比知嘅Night fever!幾杯落肚,我都有少少HIGH,仿佛置身於四十幾年前嘅
PARTY一樣!



 


我離開時,仍然有唔少賓客喺度載歌載舞。呢次婚宴,好有特色,我係第一次參加咁樣形式嘅婚宴!唔知大家又有無一啲難忘嘅飲宴經歷呢?

32 則留言:

  1. 有一次婚禮,見那對新人率先載歌載舞進場,繼而有多人徐徐在後陪跳,氣氛便由此帶入高潮。然後,司儀會跟著安排…但間中也來些突發節目,到此為止已不單止是婚宴了,而是一個眾人都能快快樂樂參予的場合。
    節目統籌真的一點都不容易!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相信節目統籌師都要詢問主人家意見,同埋睇吓佢嘅要求。你所講嘅安排,未必個個都鍾意,不過就 一定受後生仔歡迎。

      刪除
  2. 我就無參加過特別GE婚宴,反而爸爸就出席過一個不愉快GE婚宴。雙方家長話睇對方唔順眼,一言不合,嘈起上嚟,連一對新人,為維護家長也加入戰陣。不過係好耐之前GE事喇。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁個場面就認真尷尬,我估啲賓客都好無癮,可以話乘興而來,敗興而返!最慘係嗰對新人,夾喺中間,日後都唔知點處理對方屋企人嘅關係。

      刪除
  3. 婚禮統籌師在西方;大妗姐於中華文化,久耳 !
    上月在黄金海岸之俱樂部,參加婚禮,
    婚禮主人在樓上酒店過夜,
    十時恭侯
    十時半,有兩小提琴師排演
    十一時半,西式行红地氈交收,律師證婚
    十二時至二時,樓上自助餐,首遇一客乃黑人
    餐中跪拜斟茶
    二時半,有四旅遊巴分送去荃湾,旺角,金鐘三站,
    有親友喝多了红酒,要做司機載去何文田.
    亦婚宴奇遇也

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇見過夜二個字,又見到十點,以為內地興飲夜茶,你個朋友興擺豪門夜宴添!睇完先至知原來係朝早十點!你呢次參加嘅婚宴安排得唔錯,有音樂聽 ,又有自助餐慢慢食,唔駛趕頭趕命,比飲到夜媽媽返屋企好得多!

      刪除
  4. 曾見過有新奶奶為左女家多開一、兩圍酒席,大駡親家真係好失禮囉。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢啲係大家唔想見到嘅場合,最慘喺夾喺中間嗰對新人!

      刪除
  5. 像派對,真係有特色!謝謝分享!

    回覆刪除
    回覆
    1. 幾得意架,有部份同學留低跳舞,我要返工,想留低玩夜啲都唔得!

      刪除
  6. 在下也參加過類似華洋聚於一堂嘅婚宴、同場設有live band和跳舞環節。話時話、又真係食得開心、玩得過引架!

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢類婚宴,跟傳統酒樓婚宴比較無咁拘緊,賓客有更大的參與度及投入度,我覺得幾好玩!

      刪除
  7. 坦白講,我始終覺得攞婚宴唔係出SHOW,更加唔係我「買票入場去睇SHOW」。如果係酒樓(無論街坊或較高級),我通常都會做到份人情讓主人家在「單位價」上應該唔會蝕,但係如果新郎新娘要擺到去好高級GE酒店、搞唔少花臣之類,以求為自己GE婚姻留下難忘回憶,我覺得唔應該由我哋去飲GE sponsor你,所以我做人情時唔會計埋每人幾多對方先唔蝕。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱,依家啲婚宴似做騷多啲,司儀好多時要求賓客俾多啲掌聲。我同你諗法一樣,除非公價人情再上漲,否則仍然維持人情1K算喇!

      刪除
  8. 我都唔中意做show既婚宴, 新人致辭又係好多餘, 浪費時間. 我見過一新娘話會對老公好, 多謝奶奶孝順奶奶, 最後唔夠兩年離婚.

    播片果d都好無謂, 識你兩個新人自然知道你地過去, 唔識唔駛播片因為我冇興趣知. 同葬禮又播片一樣, 都係多餘.

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果同對新人熟的話,佢哋點認識,拍咗幾耐拖,根本就暸如指掌;至於唔清楚的朋友,佢哋亦都無興趣知道。你講得好啱,呢啲掻根本係浪費時間。致詞都係劇情需要,屬指定動作,所以都係自己決定好過搵婚宴統籌師,費事俾人舞嚟舞去。

      刪除
    2. 有錢用去買樓, 或者儲首期, 或者去旅行, 好過搵統籌師, 而家D人好浮誇, 7, 8個姊姊, 又要著姊妹裙, 都係多餘.

      回禮送埋D唔等駛野, 真係浪費金錢. 以前有人會送結婚相卡仔, 邊會有人拎去收藏, 個個留係檯面, waiter用黎掃垃圾.

      刪除
    3. 我喺街上都見過有啲姐妹或者兄弟,著晒好似製服嘅服飾,同喇喇隊一樣,真係浮誇!
      依家啲人回禮,話之你等唔等駛,總之符合咗佢哋嘅心意就算架喇!

      刪除
  9. HI PHILIP,移民前幾年去殯儀館多過去飲,港式婚宴已經脫節,靠您們....聽咋,真不明白新一代婚宴.....利害$$$$$去那裡找,近年親朋好友來電回來啦!1)親侄(澳洲藥劑師)酒店擺2)同學嫁女(大學生消防)酒店擺3)40年朋友未發已經...會展...聽說好似去了人民大會堂...有保鑣

    回覆刪除
    回覆
    1. 會展好貴喎,如果包廳,好似有設最低消費!

      刪除
  10. 唉~講真來US日做夜做~~手停口停,那有本事,上述1/2位好,真係不知HK人本事,3月時動了小手術傷口現在總是20粒左右濕疹,唉,中醫...好過西醫,看到...小配方是一般藥材,听HK仔亞媽.....結果百圓以下NO.只有去~越南竇~US18,HK人真係本事,小生意不做

    回覆刪除
    回覆
    1. 錢多錢少都好,身體健康最緊要!咁能夠去到美國嘅中國人,多數都係富貴架喇,所以生意仔佢哋點會吼?

      刪除
  11. HK仔現在去了做~白武士~他媽媽叫他不好做,現實最無情,D.C工種多得很無身份1 是回港,2是在亞姨家食瞓找工作啦,國內同事.....特....爆幾句,HKO 死了,無大陸人去HK......唉,這些說話MAGGIE聽了,

    回覆刪除
    回覆
    1. 無大陸人嚟港係假嘅,少減啲都唔出奇!白武士喺乜?義工?

      刪除
  12. 也沒有情緒....1)HK是國際大城市單靠....???2)長貧難顧是事實3)日嘈夜嘈每星期都經~水門大廈~去針灸,囡知道媽欣賞XX物說:內很...媽您不喜歡,其實媽心想有點懷念水門大廈事件總統,道德上他...但政治跟本....,起碼他比現在政客好也不想再說了政治了

    回覆刪除
    回覆
    1. 老美大選即將展開,兩個都好似唔係好嘅總統人選,你會選邊個?

      刪除
  13. 講開婚婚宴,不如講下MAGGIE周圍婚宴,據知一般華人都是很簡單,在US年青人跟本~錢途~有限,哈哈,如果MAGGIE嫁女,分分鐘~餅都無個食~1)人家跟本不知嫁女有缾食+能力有限&MAGGIE自己玩個缾好食過女婿買比我,US年輕人個POCKET大極有限

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得婚宴唔一定要鋪張,千祈唔好為咗門面,婚後要孭一身債!

      刪除
  14. 至於娶新抱更加要小說話,大少如果要在精英中....精英,分分鐘要40歲才獨當一面~哈哈~娶新抱~與我無關,A 不講了

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!你位大少嘅姞婚對象,乜唔係要先通過到你嗰一關先OK咩?

      刪除
  15. 我試過參加親友喺酒店舉行的西式婚宴,係有獎品抽的,
    好似嘉年華會咁...都幾有氣氛...

    回覆刪除
    回覆
    1. 我試過一次飲宴有抽獎!因為係壓軸環節,所以無乜賓客先離場,呢個構思都唔錯,可以凝聚賓客集中力,對婚宴更加投入!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...