2014年6月17日 星期二

暑期工


「大連排道」這是位於葵涌工業區的一條街道。這條街道,對很多人來說,沒有什麼意義,甚至乎不認識這條街。但對我來說,它不單只是一條街,它是帶我回到七○年代的一條通道,重現部份逝去的回憶;這條街道,亦曾見証香港工業最繁盛的年代。之後工廠北移,整個工業區,十室九空,繁華不再,令人唏噓。























記得在七○年代,暑假剛開始,我和幾個同學會到葵涌找暑期工,賺錢幫補書簿費。找暑期工的第一個步驟是在街上盡量撕掉大部份招工街招,減少競爭。然後按著招工紙的地址揾工。我的第一份工是從一間玩具廠開始。當日見工嘅過程,而家重記得好清楚:

「我呢度唔請暑期工架,你哋喺咪做暑期工?」


「梗喺唔係啦!」


「以前喺邊度做?」

「成生玩具廠。」好彩頭先喺街上啱啱睇到呢間廠名。

「拿,俾心機做,做得好會加人工。知道冇?你哋日薪13蚊,返六日工,每日返工要打咭,準時返工,唔係就扣錢,清唔清楚?」「清楚!知道!我哋會俾心機做!」心想正癈話。13蚊,可恥的收入。

返工第一日已經知道揾錯工。不單只工作環境差,重熱到飛起。最慘喺一個後生女仔都無,我以為入咗老人院,好彩啲工友都好好傾。





我哋一向都覺得自已好醒目,聽完其中一名工友嘅說話,有一種低低哋嘅感覺。

 

「你哋呢班正一懵仔,呢個時候嚟揾工,唔駛問阿貴,都知係揾暑期工啦。乜你哋唔知咩?你哋嘅日薪比我哋低好多!」真係比阿嬸吹脹。

 

我哋係負責用「辣雞」將塑膠玩具「啤窿」,一吓唔小心又或者瞌眼瞓,就「辣」到手指起晒泡。嗰個管工,覺得自已高高在上,不可一世。郁吓就「炳」到飛起。我哋個心就詛咒佢,望佢係咁嘅環境做死一世,死未!


幾經辛苦至望到收工,成個人都醒晒。打完咭後,飛奔去搭lift,收工時間,成架貨lift塞滿人,嗰啲lift鬼咁老爺,行吓停吓,估唔到臨收工都嚇餐飽。

離開工廠,發覺通街都係人,九成九係女人,即係表示喺工廠做野嘅工友大部份係女人。我有好多女同學,小學畢業後,就去製衣廠或者電子廠揾野做,邊似得而家啲女仔,可以一路讀到大學。嗰個年代,高級嘅職位,大部份係由男性出任.所以當時好多人用工廠妹嚟形容啲女仔。放工個陣時,成條大連排道以及其他橫街都泊滿廠車,有啲泊埋上嶨,好鬼誇張。心諗有廠車真係好,唔駛去逼巴士。

當時印像最深刻的要數街尾的一間麵檔,最出名嘅係鳳爪麵。麵檔有兩個靚女伙計,我哋叫佢哋做爪妹,重記得佢哋的手指甲都油上黑色指甲油,跟住用其他顏料晝咗啲細嘅花喺指甲上面。佢哋身形纖瘦,長髮披肩,瓜子口面,眼大大,真係靚女嚟架。加上佢哋仲好好傾添,所以我哋最鍾意去嗰度幫襯食麵。直到有一日,見到佢哋同埋幾個紋身友喺埋一齊,有講有笑。「吓?唔通佢哋係有背景人士?社團中人?」諗落佢吔真係有啲似喎。所謂君子不立危牆之下,自此以後,我哋都無再幫襯。

眨吓眼又到第二年。揾工?唔駛問梗係走返去大連排道啦!踫啱今年經濟大蕭條,揾張請人嘅街招睇吓都難,由朝行到晚都見唔成一份工。如是者過咗幾日,一啲進展都無,心都淡晒,最慘係連車腳都蝕埋。無乜辦法,惟有番屋企等運。唔通真係天無絕人之路?返到錦田呢處就業荒漠之地,竟然見到一份請人嘅街招,簡直係汪洋中的一條船。





 




點知後來至發覺原來係噩夢嘅開始,嗰間紙廠,竟然請晒我吔全部七個人,不過環境就認真差







 



       呢啲就係製成好嘅坑紙









我哋係雜工,狗屎垃圾都要做。我同另外三個老友編排做跟車,負責回收癈紙,講都唔信,竟然又去返葵涌大連排道一啲工廠嘅後巷執唔要嘅癈紙。工廠排放癈氣嘅風口,全部指向後巷,漂染味,燙衫味,坑渠水臭味,總之乜野味都有。試想喺咁嘅環境做野,係咪命都短幾年。講番啲癈紙仲誇張,將工廠嘅後樓梯全條塞實,有啲重塞到上二三樓。唔好忘記,呢啲係走火通道。如果發生火警,唔變燒豬都幾難。講番啲癈紙,接近樓梯口啲紙,部份俾啲臭坑渠水浸濕咗,一路執一路爛,仲不時見到啲曱甴走嚟走去,如果成世做呢啲咁嘅工,真係死咗好過

唔通真係禍不單行?番咗工唔夠一個禮拜。喺第三日就出事。記得嗰日執完啲圾垃癈紙,肥仔司機係下晝四點,由葵涌揸架貨車返錦田,我哋幾個做到散咗,坐係車頭度瞌眼瞓。個陣時重未有屯門公路,由青山公路經屯門及元朗返錦田。



青山公路





矇矓間聽到肥仔司機鬼殺咁嘈,原來後面啲車猛咁響鞍,肥仔司機以為後面啲車想爬頭,佢自言自語咁講,一陣有避車處會讓位俾你哋過架啦,趕住去投胎咩?結果錯怪好人,後面啲司機原來見到我哋架車著咗火,好心話我哋知,點知我哋就好人當賊辦。

後尾連我哋都聞到燶味,開始識得驚。開頭諗住冇乜野啩?點知一落咗架車,見到後面個車斗已經火光熊熊,心諗如果燒到油缸分分鐘會爆炸,即刻第一時間以九秒九跑一百公尺嘅速度,逃離現場。






肥仔司機就慘啦,佢係幫間纸廠運纸,逐車計數,眼見自己架揾食工具毀於一旦,保險又唔知賠唔賠,所以佢重想撲埋去救火。我哋勸佢同埋拉佢走,喺遠處望住架車係咁燒,無乜辦法。架車著火嘅地點近住舊咖啡灣,香港地,倒瀉屎都大把人睇,何況火燒車添。成個沙灘啲人,有水都唔游,亦唔知危險,圍到鬼咁埋嚟睇。好彩有人已經報警,消防及阿蛇嚟到,先至趕走晒啲睇熱鬧嘅人。好啦! 連架車都燒埋,一天都光晒啦,相信短期內都唔駛去再執垃圾。

第二日返工,大家都議論紛紛,原來禽晚發生咗一件大事,就係天皇巨星李小龍逝世。









 











大家都好意外,有時人生就係咁化學,當你喺人生最顛峰嘅時候,個天要你走,你就要走。喂?唔走得唔得?唔好意思,呢個係上天嘅安排,不設上訴機制。

當時你一言,我一語,大家講個不亦樂乎.通常講到興高采烈嘅時候,就會有啲茂利走埋嚟搞搞震,嗰個茂利就係管工「梁員外」啦,佢走埋嚟,話有一件事要講俾我哋聽,佢啱啱收到差人電話,話我哋間廠啲燒剩嘅癈纸,整污漕啲地方,重話唔排除向我地提出檢控,最後俾一日時間我哋去清理。如果唔掂就等收告票咁話喎,心諗,唔係又有我份啩 ?所謂好嘅唔靈醜嘅靈。死人「梁員外」第一時間就指住我,跟住同我講:,牛仔,阿殷同埋狗仔幫我搞掂佢!講完就鬆人.唔通我前世欠落佢?我心諗!

一個鐘頭之後,我哋已經喺度執緊垃圾,啲水將啲纸同埋啲灰粘喺地下,根本掃唔到,要用手嚟執,最後整到成隻花面貓咁,個太陽好似個同我哋有仇咁,係咁晒, 係咁晒,晒到我哋頭暈眼花

我哋喺條馬路側邊做野, 好鬼危險,因為有啲司機揸車好似發緊夢咁,分分鐘撞埋嚟。咁都算啦,最慶有個阿嬸經過,同個仔講,「衰仔,俾啲心機讀書啦,唔係就好似呢班仆街咁要通街執垃圾架啦!」。嘩!駛唔駛咁講野呀,大嬸!我哋踩親你條尾咩?我哋揾錢幫補下屋企開支喳,你哋話點解救至啱啦,剩係執垃圾已經夠慘啦,重要激到一肚氣。執完圾垃之後重要用水沖洗乾淨條路,真係折墮,終於攪到成夜晚七點幾至收得工。

成個人做到散咗,一覺瞓到天光,第日番到公司,以為會有好日子過,點知一樣咁慘。公司隔離起咗兩個池,用呎半高嘅磚牆圍住,大約二十呎乘二十呎,有個阿叔將我哋回收嘅癈纸倒晒落去,然後再加入一啲化學溶液,將啲纸浸溶及浸爛。我哋今日嘅工作就係著住對長筒膠水鞋,揸住個鋤頭走入個池度,將啲癈纸鋤爛,唔好忘記,個池係露天嘅,啲陽光將啲化學溶液蒸發上嚟,又熱,又喇眼又攻鼻,再做落去真係命都俾埋佢。呢啲算係乜鬼野暑期工呀?大家覺得係時候要同老細攤牌,我哋喺度做緊苦工 而唔係雜工。

收工個陣時,啲老細唔知死鬼晒去邊度。咁啱負責睇住部卷纸機嘅肥佬行埋嚟同我哋傾偈,佢話佢係卧底,?乜話?我哋一齊話:如果你係CID?咁我咪係警務處長?唔通呢間廠印假銀纸 ?肥佬立即話佢唔係CID,佢係勞工處派嚟睇下啲工廠有無違反勞工條例嘅卧底,真係未聽過喎,都唔知真定假, 乜勞工處都有卧底嘅咩?佢見我哋有啲懷疑,即刻喺個衫袋度,攞咗一個証出嚟,跟住喺我哋面前揚一揚,都未睇真,佢已經將個証收番埋,佢話叫我哋信佢,重話呢間廠違反好多勞工條例,佢喺適當嘅時候,會提出檢控。佢重叫我哋去勞工處尋求恊助,由於佢唔可以咁快表露身份,所以佢暫時唔可以出面幫我哋住,我就打死都唔信呢條茂利,肯定老作。

到咗第日,我哋就同老細講,嗰日我哋去執垃圾,執到過晒鐘,點計呢?老細話無計嘅,都好,有番啲補償,條氣都順啲,?乜話?原來聽錯咗, 老細話無得咁計,因為係意外,大家都唔想有啲咁嘅野發生咁話,真係水都滾埋!即刻唔撈,結果如願以償,七個一齊炒佢魷魚,佢就話佢炒我哋魷魚。唉!是鬼但喇,邊個炒邊個都好,我就發誓呢世都唔會返嚟呢啲鬼地方。

好啦,呢次真係唔駛做。重有成個月至番學,無乜細藝,見到大哥成日喺度咪,睇乜傢伙呢?原來係睇小說。我攞咗十幾本嚟睇,又幾好睇喎。結果我喺呢個暑假睇咗十幾本書,包括「星星,月亮,太陽」「連城決」「射鵰英雄傳」等等。

























 

眨吓眼又過咗一年,今年會唔會好似舊年咁黑仔呢?我同班老友喺搭車途中都有啲担心,今年經濟唔算好好,但比較舊年係好咗少少。唔駛問阿貴,我哋梗係出大連排道揾工啦!呢次揾到一份喺染廠做書記嘅工,人工得四佰七十大元。有廠車接送,加埋包伙食,你話好又唔係,係咪好差呢?又唔講得.算啦,始終係暑期工,話鬼知佢。

間染廠有四個廠長,全部係日本仔,佢哋有宿舍又有車,人工係我哋嘅二十倍。所以唔知邊個話人離鄉賤.人哋嚟到香港就唔知幾巴閉。出糧個陣時最攪笑.揾個信封裝住啲工資,個個嘅人工都唔同,自已嘅人工唔想比人知,之但係又八卦想知其他工友嘅人工,你話幾咁茅盾。大家攞咗個信封,就好似啲貓担住隻老鼠咁,揾撻俾人睇唔到嘅地方,拿拿聲攞走啲錢。所以日本仔管理係有啲技巧嘅,等你哋個個以為自已最高人工,查實個個都係出雞碎咁多。

時間過得非常之快,眼都未眨完,又已經到另一年嘅暑假。今年我有另一番感受,因為呢個都唔知可唔以叫做暑假。因為會考啱啱完咗,有無得再讀上去都成疑問。喺嗰個時候,惟一感到安慰嘅就係比其他書友仔早成個月揾工,所以有信心今年一定揾到工。人無遠慮,必有近憂。而家先至識得驚會考唔合格,以後要喺呢啲咁嘅地方做野,真係邊度都唔駛去。唔好意思,我唔係貶低啲做廠嘅工友,只不過係同我嘅理想有啲出入。

出到大連排道,以為好多工等住我哋去做,大把選擇,但事實啱啱相反。空缺雖然多,通街都係,特別係電子廠,之不過剩係請女仔,好唔公道。行咗冇幾耐,我哋終於揾咗份工,係喺一間針織廠度做「照燈」,乜野叫做「照燈」呢,相信曾經喺針織廠做過嘅工友唔會陌生。
針織廠一角








 

「照燈」即係將啲啱啱做好嘅針織衫,笠落去一個用硬膠做嘅圓柱體,裡面安裝咗啲光管,如果有光透出嘅地方表示件衫縫得唔好,要拎去修補,俗稱執雞。記得個陣時有個女仔叫阿蘭,專做執雞,花名叫執雞蘭。佢係做件工,即係自己工,多勞多得,佢好快手,所以揾好多錢,佢話佢小學都未畢業,但揾錢就多過我哋。所以學識多唔表示揾錢多。

第日番工,我哋其中一個死黨竟然戴住個黑超








 


全廠嘩然,管工黃生一見到佢就問點解,係咪想扮明星?我個死黨就解釋話自已隻眼唔係好妥,係醫生叫佢唔好長時間對住啲光管喎,呢啲咁嘅屎橋,揾人信都難。不過黃生好鬼好人,費事理佢,查實佢戴住個黑超對住盞燈瞌眼瞓。所以佢檢查嘅衫,全部都話冇爛,查實佢根本無檢查過。

做佐冇幾耐,我哋發覺有條「靚仔」,竟然可以喺寫字樓度做文員,令我哋非常羡慕。唔通識得人?佢個樣好鬼死寸,有啲鬼鬼地,最令人討厭嘅係啲女仔好鍾意成日同佢傾偈。佢平時冇同我哋打招呼,我哋都好鬼唔順佢。橫睇惦睇佢個樣都唔似讀得書嘅人,我哋雖然粗粗魯魯,但起碼都有聖PAUL仔同華仁仔,所以我哋有少少睇佢唔起。

點知有一日, 好衰唔衰,佢喺度影緊張會考證書嘅時候,俾我哋無意中睇到,嘩!原來會考有幾條A,重係皇仁仔添。「嘿!嘿!你大鑊啦! 影私人野?重唔斷正!我哋話俾老細知!」我哋專登嚇吓佢。跟住我哋扮到好凝重咁同佢講「坦白從寬,抗拒從嚴,明唔明白?」喺我哋嘅威勢之下,佢一五一十咁交代佢嘅背景,原來佢做埋呢個禮拜就唔做,因為港大收咗佢讀醫科。我哋識英雄重英雄,結果放佢一馬,無話俾老細知。

佢走咗之後,有幾個女仔無晒心機,追問我哋知唔知佢點解唔做?同埋有冇佢電話?平日佢有咁多女仔黐埋身邊,我哋都唔知幾咁妒忌,就算有佢電話,都唔會話俾班女仔知喇!不過,我哋真係唔知佢電話,但又唔衰得,只好扮野話:唉!一言難盡!不過我哋應承咗佢,會幫佢保守呢個秘密,所以唔好意思,唔話得俾你哋知!我哋扮到同佢好似好熟,查實我哋連佢姓乜名乜都唔知。

約莫做咗兩個禮拜,由於口水多加埋工作有來往,我哋同好多工友都已經好熟。有個剪線嘅阿嬸,個個稱呼佢做「明姐」。一日,佢同我哋幾個講:「後生仔,埋嚟贈你哋幾句」「贈我哋幾句?乜你識睇相嘅咩?」我哋一臉迷惘,第一時間諗到要俾錢,唔通想呃我哋啲錢?「我哋冇錢喎! 」關咗後門先,!!「我冇話要收你哋錢,」明姐繼續講「所謂天機不可涉漏,同你哋睇相會折福架!就算你哋俾多多錢,我都唔會同你哋睇」「嘩,明姐,你好茅盾啫,嘅然係咁,我係你就死人都唔同人睇啦!重冇錢收添!」「你哋班後生仔唔明架啦,你哋係我命中注定要踫到嘅黑星!」「吓?係真唔係呀?我哋做咗掃把星?」心諗,我哋雖然多野講,但從來冇害過人,無端端做咗人哋嘅黑星,幾咁玄妙呢,你哋話啦!

既然唔駛錢,睇睇都冇壞。佢同我哋五個人逐個睇,我哋起初都無乜裝載,冇留心佢同第一個講乜野,但佢睇到第二個,竟然咁樣講「你記住要多積陰德,因為你只得四十歲命!」有冇咁誇張呀?二十幾年後嘅野你都知?我哋當時嘅反應係覺得佢喺度吹水,重同個當事人講笑「嗱!橫掂啲錢對你都冇乜用,不如攞晒出嚟請我哋食野啦!下晝嗰餐係你嘅!」跟住「明姐」叫我伸隻手掌出嚟,望咗一陣,就問我「你雙親健唔健在?」嘩!真係有料到喎!因為我的母親經已離世。

「你喺33歲左右嘅時候會有一個轉機,如果做生意嘅話,會賺到第一桶金,假如打工嘅話,會有級升,日後有少少權力!」係真唔係呀?諗起「風水佬呃你十年八年」又幾啱喎,佢真係講緊十幾二十年後嘅野,準定唔準都冇人知。不過唔駛錢,當聽古仔,冇乜所謂。之後佢同第五個朋友睇,又話佢到四十歲之後要小心,因為睇佢掌相,應該有一個大劫! 五個當中有兩個都會遇到大劫數,話佢哋都係得四十歲左右命,但我嗰兩個死黨,都未驚過。

 
其他工友知道佢識睇相,拿拿聲走埋嚟,猛咁「明姐」前, 「明姐」後,希望佢贈幾句,點知「明姐」耍手擰頭,始終一個都冇睇.啲人話佢大細超,最後一哄而散。到咗八月尾,我哋相繼離開,有啲繼續讀書,有啲轉咗行,而我亦離開呢間廠。暑期工對我嚟講,正式畫上句號。

最後值得一提嘅就係曾經俾「明姐」話佢得四十歲命嗰兩個死黨,一個喺屋企暴斃,享年四十一歲;另一個則享年四十五,在睡夢中離去




我當時感到好難過,唔通真係冥冥之中有主宰。而我亦真係喺三十三歲陣時升級。我曾經養過一隻狗叫「波比」佢好聽話,我叫hand,佢就俾隻手我;我叫sit,然後用按低佢條腰,佢真係坐低,睇嚟我真係有權力喎!


35 則留言:

  1. 睇相睇掌睇得咁靈驗,有點恐怖。

    以前幾歲可以做暑期工?

    回覆刪除
    回覆
    1. 以前無咁多勞工條例保障工人,所以有啲人小學畢業已經出社會做事! 呢兩個朋友係我死黨,佢哋嘅離去,令到我很傷感!

      刪除
  2. 我記得你曾分享過,過去在道路交通上都有過幾次兇險,但幸好都有驚無險!明姐都算是高人,相信你的權力不單只在「波比」!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我以前在YAHOO發表過,依家加插咗一啲圖片! 我嘅權力不單單在波比身上,之後養咗隻Lucky,佢都好聽我話 ! ^^

      刪除
  3. 世事好玄, 我問D有鬼眼既同事, 佢地既描述都幾特別. 通常只見靈體, 不見神仙, 天使, 世上有冇神我都唔知.

    回覆刪除
    回覆
    1. 聽講神同鬼都屬於天使,神屬於正義天使,而靈體屬於邪惡的天使!正義的天使不會現身給人看見的。

      刪除
  4. 我以前做過剪線頭, 包裝, 辣雞, QC, 補習, 侍應, 執房...都幾好玩. 而家既暑期工種類少好多.

    回覆刪除
    回覆
    1. 你嘅暑期工經驗都幾豐富喎,有時間寫出嚟俾大家分享呀!

      刪除
  5. 你呢編暑期工都幾棧鬼嘅、看後仲有點點共鳴潻。講開又講、有時睇相呢家嘢都幾準架。聽聞相學查實係一門統計學。唔知真定假喇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 域兄,不知道你有否當過暑期工?我覺得掌相並不是統計學這樣簡單!真的懂掌相的人,他們是有某些力量的!

      刪除
    2. 在下當過兩份暑期工、第一份工是羊毛衫廠包裝工、第二份是律師行馬臣蓆。

      刪除
    3. 你當年工作的律師行,是負責民事定刑事案件?我相信在我們年代出生的年青人,不少人當過暑期工!

      刪除
    4. 那家狀師行打刑事官司挺厲害的。

      刪除
    5. 是不是JSM? 我有個中學同學 ,他打刑事案也很了得的,新界區大部份黑社會CASE他都有份做辯護律師,例如上村骨灰龕黑社會晒馬案,砵蘭街淫業案等等,他也是其中的一個大狀!

      刪除
  6. 紙廠份工...又有化學溶液蒸發上嚟,真係好有危險性嘅暑期工喎!

    回覆刪除
    回覆
    1. 那些化學劑,在烈日暴曬之下不斷蒸發!我哋就一路工作,一路 將那些化學劑吸進身體,我相信對身體一定有影响!

      刪除
  7. 呢D暑期工咁辛苦, 待遇又刻薄,你真係捱得!比著而家,相信都冇學生會肯做!當年工廠有冇飯堂定係食自己去大排當嘅呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 莫講話工廠工,依家啲人連寫字樓工都嫌辛苦! 工廠大部份都無飯堂,假如有的話,肯定係大廠! 午餐可以帶飯,或者去大排檔食,重有外賣同包伙食可供選擇!我同班朋友多數幫襯大排檔!

      刪除
  8. 算命既野,好玄.我比較傾向于,冥冥之中有主宰.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相信人類是被創造出來的,故此存在一個主宰著我們命運的(神),一點也不出奇!

      刪除
  9. 街招,現在冇呢樣野咁滯lu。現在好似一些超市入面,連貼「搵補習」果d板仔都唔多覺眼。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我已經脫咗節,是不是現時多數在網上刊登廣告?

      刪除
    2. 搵私人補習,現在好似係朋友、親友介紹或搵agent做配對多。

      一般其他工,報紙都仲有,不過似乎更多人在網上登。

      刪除
    3. 因為家長恐怕會找到一些不專業的補習教師,所以通常會問其他朋友,而不會貿貿然看廣告!

      刪除
  10. 哈哈, 我都去過土瓜灣塑膠廠做暑期工, 出糧仲買咗人生第一條"的確涼"西裝褲, 終於可以唔使著校服去飲.

    回覆刪除
    回覆
    1. 你令我諗起以前返大陸,見到啲軍人落咗班,重著住套軍服通街走,我感到奇怪!原來佢哋無其他便服,所以無論出街,甚到去飲,都係嗰套老軍! 我做咗幾年暑期工,儲咗少少錢,到考到駕駛執照時,一次過用晒嚟買咗部二手車!

      刪除
    2. 一次過買咗部二手車<<犀利!
      投稿、織藤椅、做工廠、的士炒更...,吸金&儲$能力史上最強! 重可以斥巨資開檔賣义燒添!
      比著我早就將D零用錢食清兼洗光!

      刪除
    3. 賺十蚊儲到十一蚊, 服!不過做你個fd都唔洗慌旨意飲到你一杯奶茶!

      刪除
    4. 每個人駛錢方式不同,我選擇一Q清袋,你就細水長流,你嘅用錢方式高好多,因為有唔同嘅滿足感! 我就只有一個!

      你說得對,我挑選朋友好嚴格,既無酒肉朋友,亦無奶茶朋友!所以唔係我唔請,不過無呢類朋友啫!

      至於賺十蚊儲到十一蚊,呢個數學問題明顯出錯咗,麻煩你重新出過!

      刪除
  11. 回覆
    1. 暑期工雖然辛苦,但對年青人來說,是一個好好的磿練!

      刪除
  12. 多謝你精彩的分享 :-)

    回覆刪除
  13. 我讀中學時年年都有做暑期工,不過喺响我父親間士多 (橫巷靠牆) 幫手,而且喺冇人工,而且成年都要幫手賣嘢,送貨,主要喺樽裝汽水,因嗰陣都未有超市,貨物要托上樓上,啲唐樓冇電梯,都幾辛苦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然係幫老豆手,但都算係自己生意,點辛苦都值得!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...