2014年6月2日 星期一

端午節

一諗起端午節就諗起粽子,差啲唔記得重有屈原添!


細個讀書嘅時候,老師話屈原係楚國大臣,佢担屎唔偷食,忠心愛國,就
係咁過開罪咗啲利益集團,結果遭奸臣誣,流放江南,最後悲憤難平,喺農曆五月初五,投江自盡,以死為諫。後人為咗紀念呢個忠義之臣,唔想佢嘅屍身,被江中游魚啄食,喺佢投江之日,將大量粽子拋落江水餵魚。咁都重未算,驚住有啲魚唔鍾意食粽,咪白做?所以加埋扒龍船比賽,鼓聲震天,將啲游魚唔嚇死都嚇走!以前細個,對老師所講 ,深信不疑!


端午節又叫端陽節,五月初五係夏天陽光最猛烈嘅一日,故有此命名!我細個時祖母會將一束乾艾草掛喺門口,聽講嗰日係夏天最毒嘅一日,所以要掛啲艾草喺門前嘅牆璧上,據講
艾草具有避邪去毒的效

喺端午節前幾日,祖母會去雜貨舖買定啲粽葉同埋咸水草返屋企,準備包粽。
查實粽葉係來自箸葉,麻竹,月桃葉或者香蕉葉。包粽嘅材料主要係綠荳,咸蛋黃,五花腩,梗係要有糯米喇!

祖母首先將啲粽葉同咸水草用水烚一烚,然後浸番幾粒鐘。另一方面,將啲開邊嘅綠荳同糯米用水浸
3個鐘,而五花腩則要用五香粉醃製備用,咸蛋黃成隻太偖侈,每隻開邊可以包兩隻粽。

包粽比做油角同煎堆簡單,但祖母就唔俾我地掂!話我哋唔識包,好容易整爛啲粽葉,所以我同大哥想過吓癮都唔得。
祖母話粽葉有分底同面,葉骨突出嘅係底,無葉骨嘅係面,首先將兩塊粽葉平放同部份重疊咁先至唔會漏糯米。然後舖一層糯米,再舖一層開邊綠荳,然後放五花腩同咸蛋黃,跟住舖開邊綠荳,最後再舖糯米,咁就差唔多攪掂,最講技巧要算係將啲材料用粽葉包好,千祈唔好包太多饀,因為會整爆啲粽葉,而且用咸水草扎粽都好講技巧。如果包得太緊,啲粽整出嚟唔鬆化;包得太鬆嘅話,啲粽會漏饀。有時見到人哋包粽以為好易,查實都有技巧架!

我細個時無依家啲粽咁多花款,大部份都係用五花腩,咸蛋黃同綠荳做饀。如果想豐富啲,咪加多幾個粟子囉!食起上嚟別有風味架!除咗呢類咸肉粽之外,就只得梘水粽。梘水粽要用糖點嚟食,圍村啲婆仔包粽嘅時候會擺支香雞喺隻粽中間,觀感上會好睇啲!可能大家唔知乜野叫做香雞,當啲香燒完嘅時候,剩番染咗紅色嘅木叫香雞,我都唔知嗰啲染色物料有無毒,所以為咗食得安心,我會將染咗紅色嘅糯米搣晒先至食!

其後香港開始富有,啲人又諗到其他包種饀料,好似乾蟯柱,燕窩


甚至鮑魚,



再加埋金薄等等,有咁豪華得咁豪華!但豪華唔等於好食,我都係鍾意食傳統嘅粽子。
嘻嘻!老老實實,我未食過鮑魚同燕窩包嘅粽喎!係咪真係唔好食呢? 我估架渣!如果食過呢類粽嘅朋友,不防向我糾正或者分享一吓食豪華粽嘅心得同經驗!


到食粽嘅時候,祖母叫我哋小心啲解開粽葉,原因係唔想整爛啲葉,洗番乾淨,又可以留番出年用過。 老一敞嘅人好慳儉同環保,唔似得依家也都話揼!


細個逢係過節都好開心,因為要過節先至有雞食,平時頂多都係豬肉。
而端午節都唔錯,有假期,又有雞同粽食,重有就係龍舟競渡。嗰陣時一到諯午節,電台通常會播一啲應節音樂,好似賽龍奪錦,電台一日播到黑。

當年都有龍舟比賽,不過無依家搞得咁墟憾!國際龍舟請賽?嗰陣時邊有呢支歌仔唱呀!我記得喺屯門青山彎近老鼠洲海面有龍舟比賽,而大埔、元洲仔、西貢、香港仔、





同赤柱都有得睇!其他地方有無擧辦就
無乜印象喇!


雖然端午節已經過咗,但一聽到呢隻賽龍奪錦,
又會即時感受到賽龍舟時鼓聲震天嘅熱鬧塲面!

29 則留言:

  1. 糉葉留一年?唔會發霉嗎?

    你有比賽過嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然要洗乾淨然後曬乾,處理得好,唔會發霉嘅! 我從未有比賽過扒龍舟喎!

      刪除
  2. 包三角形粽係好難, 我個鐘點佢咁熟手都話難, 佢今年送左兩隻粽比我, 都係四方形. 而家D後生, 唔知識唔識包咯.

    回覆刪除
    回覆
    1. 三角型粽我估唔係咁易包,所以巿面上較為少見!我覺得三角形嘅粽較有特色!

      刪除
  3. 屈原既情操真係高, 佢既作賦, 事蹟可以流傳二千幾年,

    回覆刪除
    回覆
    1. 屈原呢類官員,依家已經絕跡 ! 目下啲官員,大部份都是唯利是圖!

      刪除
  4. 端午節食糭就有,但我真無乜推動力去現場睇賽龍船,咁多年都無緣!未來有機會我一定把握機會用鏡頭留下此回憶。

    回覆刪除
    回覆
    1. 火姐,我同你一樣,對龍舟競賽一啲興趣都無!所以從來未到現場睇 過!

      刪除
  5. 祝你佳節愉快啊! 謝謝分享!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔好意思,遲咗回覆,補祝你端午節快樂!

      刪除
  6. 綠荳咸蛋黃五花腩糉比"聖X娜"果D平及好食呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係覺得傳統嘅粽好食得多!

      刪除
  7. 端午節快樂!
    麻竹好靚呀!我細個都要洗番D糉葉晒乾循環再用架。
    我鍾意簡樸的鹹肉糉,自己包糉好味呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都想DIY,不過唔識包! 我都係喜歡食傳統嘅鹹肉糉!

      刪除
  8. 經你提醒,我都剪左段艾條來燒下。最近天氣熱得驚人,半夜起身去夜尿, 都發現廁所有曱甴,已經殺左兩隻。都要燒下艾條來驅趕呢D蚊蟲。

    回覆刪除
    回覆
    1. 傳說話可以驅趕蚊蟲,有無效就真係唔知喇! 你可以買啲曱甴葯,放喺陰暗地方,啲曱甴食咗就即瓜,幾有效架!

      刪除
  9. 最好食都喺傳統餡料包嘅糭,綠豆、肥豬肉、咸蛋黃等都好足料。幾十年前夜晚有小販推車仔叫買裹蒸糭,熱辣辣,好多料,好好味,我都唔記得幾多錢一隻,好似 5毫/1蚊?Philip 可還記得?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我細細個己經喺新界住,夜晚街上人影都唔多個,所以無你所講嘅情況發生!但日間就有啲婆仔喺街邊擺賣,佢哋啲粽整得唔錯架!價錢好似你所講,賣一個幾毫!

      刪除
  10. 在一位在內地開廠嘅朋友帶擘之下、吃過一次有鮑魚餡嘅所謂豪華粽。坦白講啦、除咗價錢貴到飛起之外一切不外如是。如果要我講實話、我會話寧願食糯米雞好過囉!

    回覆刪除
    回覆
    1. 食物好講配搭,好似紅酒配牛扒;白酒配煎魚柳等等。鮑魚溝落啲糉度邊好食架!反而炆到稔嘅五花腩,咸蛋黃同烚到棉晒嘅綠豆同糯米,就真係絕配喇!

      刪除
    2. 同意! 傳統嘅糭最好食,咁你有冇破戒食多幾隻?

      刪除
    3. 以前一到端午,街市檔口會掛滿粉紅色糭嘅吊飾(有紅色縈ding住嗰D), 嗰年代比較少玩意, 所以覺得非常之靚,好想自己有一個,而家重有冇呢D舊史嘢賣?

      刪除
    4. 有野就食咗落肚先算,邊有咁蠢訂立啲戒條嚟綁死自己? 你講嘅掛滿吊飾,我就無乜印象,可能我住喺農村,多數自己包糉,甚少到街 巿買嚟食,所以無乜印象!

      刪除
  11. 好有研究, 包椶都咁多學問.
    依家年青人邊仲知道屈原係乜水, 問佢金秀賢係邊個就搶答.

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!你講得啱! 我相信過多幾十年,啲年青人連端午節記念邊一個都未必噏得出! 我試過包糉,不過包出嚟好核突,所以連包糉咁簡單嘅野,都要有一定技巧!

      刪除
  12. 依家越來越沒有節日氣氛,遲啲,沒有人識包糉....

    回覆刪除
    回覆
    1. 端午除咗代表唔駛返工之外,我已經感覺唔到節日氣氛! 糉係要嚟食,而唔係要嚟包嘅! 如果想食糉,咪加入聞見聯大家庭囉,秋天重有蛇宴送添!

      刪除
  13. 我都係應下節先食糉,平時真係好少食架。

    回覆刪除
    回覆
    1. 糉子雖然唔屬於健康食品,但少食無妨,端午節都要食番隻應下節!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...