2014年6月28日 星期六

危機四伏 (上)

上回講到我收完警告信之後,己經心中有數,知道喺呢個衙門繼續落去,無運行不特只,喺工作上重會吓吓俾人玩針對,雖然我唔怕佢哋呢啲小動作,但喺咁嘅環境下工作就無癮喇!



所以第一時間遞交跨衙門調職申請,但估唔到申請表俾當時嘅主管故意收起,結果遲咗整整兩個月先至去到總部人事科。但喺嗰個時候,京城總部落咗命令,我必須在一星期內調離原先工作嘅衙門,但跨衙門嘅調職安排,無一年半載,都唔駛旨意調得走。當其時,
8大巡理府先後表態,拒絕我嘅調任,唯獨沙田區嘅主管保持沉默,結果上頭將我調往該區巡理府。



到任後才知道,該主管跟五短高官沒有交情,


平日放工剩係識去進修,老闆攪嘅擦鞋吹水會永遠唔會見佢出現,呢啲獨行俠點會得老細好感?結果五短高官無將佢列為自己友。呢類進取型衙差,工餘時往進修增值,工作又賣力,進升指日可待。五短高官唔想見到呢種情況出現,因為若然呢條友升咗級,有乜公事想走吓後門都唔得!佢最後想出一個兩全其美之法,就係故意唔俾我走,將我呢個麻煩友塞俾佢,一舉兩得!佢以為我會將所有之前嘅怨恨,遷怒喺新老細身上,最後攪到佢雞毛鴨血,連級都無得升,咁就正中下懷。
所謂人言可畏,我相信未去履職之前,個底已經俾人起清。我如期到該巡理府報到,有一位羅先生接待我,他是該區的二主管。該巡理府共七層高,二樓係寫字樓,四樓設有另一個負責交通告票嘅部門,我安排管理該部門,有四個下屬。佢哋都知道我調任嘅原因,而梅蘭嗰件事,佢哋都略有所聞。
大主管梁書記跟住接見我,佢話知道我調嚟嘅原因,但就唔會理會我之前嘅傳聞。梁書記跟住套用咗鄧小平嘅白貓論,佢話無論黑貓定白貓,識捉老鼠就係好貓!

呢位主管同較早前俾警告信我嗰位差得遠喇!以前嗰位花名叫豬油包,行步路都慢過人。我記得初初調入呢個衙門時,成個月都見唔到呢位大主管,問同事佢係咪放大假?點知無人答到我!我有啲奇怪,佢無攞假,但又無返工,咁都得!呢個係乜衙門嚟架?
我返咗工成個幾月,先至係第一次見到佢!佢乜都唔駛做,平日行行企企,份人工真係好贃!佢當辦公室係無掩雞籠,鍾意就返嚟行吓,唔高興咩?就連人影都無!上頭打電話搵佢唔到,不過又無詐佢形!
佢有一次俾鬼佬大老爺省咗一餐,命令佢以後唔可以入內庭度坐!我問老爺書記,點解鬍鬚鬼佬咁大火氣?原來豬油包趁老爺開庭嘅時候,喺內庭睇老爺份西報,睇完之後又唔執番好,重沖老爺啲咖啡飲添!
有個好奇怪嘅現象,就係到咗月尾嘅時候,豬油包一定唔會坐番喺自己辦公室。喺呢一段時間,打俾佢嘅電話特別多!其他同事個個都咋聽唔到,無人幫佢接電話,等佢個電話响個不停。有次我唔抵得,入房幫佢接聽,對方乜都無講就大聲鬧:「仆街冚家剷!好還錢咯喎!」



我先至知道佢欠人周身債,而啲追數公司嘅電話,到月尾就會响過不停!
我之後跟其他同事講起,原來個個都知佢唔掂!有個同事重話曾經收過一間追數公司嘅信件,要求衙門核實佢目前嘅狀況,是否仍是一個在職衙差?好明顯,追數公司想將豬油包欠錢一事,披露俾部門首長知,藉此俾啲壓力佢!
好喇!唔再講豬油包喇!講返我去咗沙田之後,就喺4樓上班,平時見唔到其他部門嘅同事,返工無人理,收工走咗都無人知,雖然有被放逐嘅感覺,但我卻樂得清靜!我當時就係喺嗰一度,邊做邊等調走。
時間過得好快,不經不覺間,我喺沙田又做咗三個月,有一日,梁書記專程上四樓搵我傾偈,佢問我做得慣唔慣?重話好滿意我嘅表現,觀察咗幾個月,發覺我唔係傳言中嗰種人,重問我會唔會考慮撤銷跨部門調職申請?我考慮到同其他同事相處融洽,梁書記是個明白事理的人,我最後接納了他意見,撤銷調職申請。
我到步時,其他部門嘅同事對我存有介心,但相處過之後,他們知道我並不是一個故意跟老細對著幹的人,加上我之前嗰件事隨著時間而褪色。一年之後,我跟其他部門的同事已經稔熟,還經常跟他們一起吃午飯哩!
有話則長,無話則短。某日我見到內部電郵,知道大主管即將調 任,雖然相處時間非太長,但覺得梁書記是個盡心工作嘅好主管。他臨走前,同我傾咗好多說話,他認同我的工作能力,還說希望能夠再有機會合作哩!
......



26 則留言:

  1. 請問,衙門中的書記是什麼級別?不會是像國內的一哥一姐?

    回覆刪除
    回覆
    1. 只有一個衙門的職級以書記命名,英文係 Judicial Clerk !當然跟內地的書記是兩碼子事!

      刪除
  2. 此刻有上級認同工作能力,真係還自己一個清白!

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然直屬上司認同你的工作能力,但對進升是沒有幫助的!最重要賞識你的上司能夠有話事權!

      刪除
    2. 所以要泊啱個碼頭!唐唐誠哥支持,但CY就董生支持,而董生係習近平信任的人,結果咪CY做凸首囉!

      刪除
  3. 從文章看來、莫非飛獵兄是衙門嘅「精啦撈基」中人?

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈! 域兄,我諗咗好耐都諗唔到「精啦撈基」係點解? 唔通要用普通話讀出就找到答案? ......真係好抽象!

      刪除
    2. 唔好意思、由於在下鄉音重、所以才將 general grade 個名讀成咁囉!^-^!!

      刪除
    3. 哈哈! 真係好難翻譯! 你說得對,我就屬於呢啲基層衙差仔!

      刪除
  4. 雖然話日久見人心,但那段歲月不易捱!

    回覆刪除
    回覆
    1. 軒姐說得對!初返新工作地點時,面對一些對你敬而遠之的同事,確實不是味兒!

      刪除
  5. 梁書記係咪帶你去孤兒院做義工嗰位?我記得你以前都有提過一個好主管.

    回覆刪除
    回覆
    1. 前者係入境處高級入境事務主任程先生,而梁先生是司法書記。相比之下,程先生除了工作之外,還積極參與社會公益活動!但梁先生是一個不折不扣,進修增值向上爬的公務員!

      刪除
  6. 聽你咁講,調到去沙田,都算「執到枝好簽」。不過,都係睇埋下篇先...

    回覆刪除
    回覆
    1. 表面上是的,但你看標題 [危機四伏], 可以估計到結果強差人意!

      刪除
  7. 衙門咁大, 結構又複雜, 人事都煩過人. 日久見人心係明言. 我信人在做天在看既.

    回覆刪除
    回覆
    1. 當衙差,只要老細睇起你,你就有前途!如果拍住一個受擦嘅老細,你又識做嘅話,做起事上嚟,就可以事半功倍!你說得對,衙門結構複雜,存在著不同利益集團,勾心鬥角的情況很難避免!

      刪除
  8. Philip:梁書記認同你的工作能力,咁...後嚟有冇機會合作呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢之後調往總部,我就去咗灣仔,莫講合作,連電話聯絡都無!一般來說,在在衙門工作,再度合作的機會係好少!

      刪除
  9. 我以前响私人公司做咗近 30 年,同事及上級之間經常都明爭暗鬥,玩弄手段,講事非,一樣危機四伏;後來去咗衙門做,而且祇喺做 "老散",以為官門啲人事會好 "和諧" ,豈料人事爭鬥,事事非非等,比私人公司也不惶多讓!

    回覆刪除
    回覆
    1. 所謂天下烏鴉一樣黑,人生失意無南北! 無論衙門或者私人機構,我相信都有呢種情況發生!

      刪除
  10. 哈哈!五短係乜野?

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!呢個問題問得好! 你見過大蕃薯未? 頭大,手短,腳短加埋人中短! 咁咪五短囉!

      刪除
    2. 哈哈哈!好核突呀!不過又好好笑wor...

      刪除
    3. 佢個樣真係咁架!一啲都無誇張!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...