2014年4月19日 星期六

新九組之風雲再現

相信大家應該記得末代洋總督肥彭,



喺佢任內第一份施政報告中,提出政改方案,建議
1995年嘅最後一屆香港立法局選舉,大幅增加直選議席,又新增九個功能組別,叫《新九組》。衙門有內部通告,招請現役衙差,兼職游說小企僱主,登記成為選民。

呢份兼職差事要做兩星期,申請人必須自己攞假去做,雖然我對做兼職興趣唔大,但收咗警告信之後,唔係好想對住大主管,重有嗰啲痺鄙小人,所以入紙申請。人同此心,心同此理,大主管亦覺得我乞佢憎,唔想對住我,即時推薦我嘅申請。

嗰份工作設有幾個工作地區,我揀最近屋企嘅屯門區。喺正常情況下,我嘅申請肯定瓜多過菜,部門九成九唔放人,因為我要負責睇實下屬工作,加上人手掹掹緊,我放咗假之後,要喺其他部門借調人手過嚟,暫補番我嘅位置。但呢次上頭好快趣批準我嘅申請,主要由於我先前單
CASE,令到上層頭都痛埋,我呢啲《麻煩友》,就算離開一分鐘,對佢哋嚟講都係好消息。


話咁快,我就開始兼職生涯。嗰朝早我揸住封信,到屯門某衙門報到。



我去到目的地,我跟住箭咀指示,轉咗個彎,見到有位小姐做接待,



佢收咗我封信同核對過我嘅資料後,叫我入一間房坐低,話遲啲會有主任同我講解,點樣展開工作。

來自唔同衙門嘅衙差,綠續抵達,九點十五分左右,所有兼職 衙差都已經到齊,我似乎係年紀最大嘅一個。講起上嚟先至知道,原來各個衙門都人手緊絀,佢哋出嚟做兼職都唔係咁易。

我哋雖然嚟自唔同部門,但大家都想知道對方做緊啲乜工作?老闆好唔好?工作辛唔辛苦?啲同事夾唔夾等等,總之就有好多共通話題。講吓講吓,不經不覺,到咗差唔多
10點。我有少少奇怪,點解重未有主任入嚟講解我哋嘅工作呢?


到咗1015分,終於有位小姐入嚟,佢話主任有啲緊急事去咗開會,要遲少少至有時間入嚟接見我哋!

「吓?」我問嗰位小姐,「乜你哋呢度得一個主任負責我哋工作嘅咩?如果要開會,係咪應該預早安排另一位同事嚟幫佢手呢?」嗰位小姐目無表情咁話唔清楚就離開咗!查實我無乜所謂,話之你無人嚟,我哋咪坐足二個禮拜囉!最緊要到時有糧出!


去到差唔多
12點半,終於有位馬主任入嚟,佢同我哋解釋,話佢今朝開咗個緊急會議,同我哋兼職一事有關。大家聽咗,都感到好奇怪!佢跟住講:「我哋搞錯咗!兼職人手已經齊晒,我哋唔再須要額外人手!」大家開始覺得有啲唔對勁,咁即係話我哋呢次嚟做兼職係多此一舉喇!你一言,我一語,議論紛紛!開始有同事鼓躁,情況有啲混亂!

馬主任就話:「唔該靜少少!你哋可唔可以搵個代表發言?」班衙差個個望住我,結果推咗我出嚟做代表,可能
喺嗰度,講野最多嗰個係我嘅緣故啩!

我就問馬主任,「你嘅意思係咪已經無工作俾我哋做呢?」佢答話係,但完全無就佢哋嘅失誤作出道歉。我明白,嚟做兼職嘅都係一啲低級職員,佢哋呢啲高官,
點會將我哋呢班small potato



放在眼內
!我就問佢:「咁你哋開完會之後,有啲乜野決定?」

佢就話:「我哋今朝開會前,盡量睇吓其他地區需唔需要人手
,但到散會前重未有回覆,因此我哋都無辦法幫你哋!我知道你哋都已經攞晒假期,查實你哋可以趁機報團去旅行!


我跟住回應:「如果放假旅行,我哋會預先選擇目的地及作出安排,依家得咁少時間,邊有可能報團成行
? 你咁嘅提議,完全係不可行!

佢回應話:「我相信你哋平日工作都好辛苦
,或者趁呢段時間,放假休息一下,留喺屋企充一充電都幾好架,我都唔知幾想有咁嘅機會!」我心諗,你唔駛喺度講埋啲風涼說話!
我跟住問佢:「如果安排唔到工作嘅話,我哋今朝嚟咗呢度,會唔會有工資呢?」

馬主任話:「我哋啲撥款係一次過申請,唔可以撥出部份俾你哋作為今朝嘅工資!」

我就話:「咁你哋今朝開會,有無考慮過,你哋嘅過失要由我哋承担,公唔公道呢?」

馬主任帶有晦氣咁話:「呢啲係意外,無人希望會發生!」

佢跟住講:「你哋依家可以離開!至於是否休假定復工?自己決定!」

我話:「馬主任,我剛剛選出做佢哋代表,完全無機會收集同反映佢哋嘅意見,所以我要求食完飯之後,繼續返嚟商討!」佢不置可否,面燶燶咁走咗!




我同班同事講, 我哋呢個時刻最緊要團結,千祈唔好變成一盤散沙!大家出去食飯,提前
15分鍾返嚟,再商量下一步點做!

食完飯之後
,我哋返番會議室。我將收集到嘅意見分成幾類:
1.堅持共同進退同以及爭取恢復工作嘅佔大部份。
2.唔想繼續抗爭嘅有兩位同事,佢哋希望我同主任講,俾番一張memo佢哋返寫字樓銷假。
3.另一位同事話唔想搞大件事,無論爭唔爭取到今日嘅薪酬,佢明天都唔會返嚟,好似馬主任咁講,會繼續休假。



我哋喺會議室度傾傾講講,唔經唔覺又到
430分,就喺呢個時候,有另一位小姐出現,佢自我介紹叫Irene,係馬主任嘅上司。佢首先為佢哋嘅失誤致歉,



呢幅插圖誇張咗少少,查實佢一滴眼淚都無! 佢
會好樂意同埋盡可能幫助我哋!可能食飯前馬主任同佢單咗聲,所以態度都唔同咗!

佢跟住話有個好消息通知我哋,喺觀塘區有九個空缺,如果有同事願意去嘅話,請立即舉手,先到先得!

佢都未講完,就有成十幾隻手遞起咗!人真係好自私,之前話好共同進退,但面對自身利益,竟然有同事見利忘義!我當時嘅面色唔多好睇!




Irene 都算順應《民》意,向兩位同事發出便箋,証明由於佢哋疏忽,錯誤發出聘用信,以便佢哋可以回部門銷假。但當日嘅薪酬就無能為力。最後通知我哋明天無須回去,講完之後就離開咗。

喺嗰個時候,大家面面相覷,不知何去何從!



曾舉手話越區工作都殺嘅落選衙差,佢哋面露尷尬,喺度不斷解釋,我向佢哋講:
算喇,過咗去嘅唔好再提!喺整件事件上,我哋係受害者!佢哋嘅疏忽,無理由要我哋負責。我今晚打算草擬一封信,俾呢個衙門首長,要求復職!如果你哋唔想放棄嘅話,明天繼續返番嚟呢度齊齊爭取!我會盡力去做,但會唔會成功呢? 我真係唔敢担保! 如果有同事唔想返嚟嘅話,我亦唔會勉強,你哋可以好似馬主任咁講,去旅行或者當攞假休息。不過我想知道,在座各位同事,有幾多位明早會繼續返嚟?」結果剩番嘅二十八位同事,齊齊表示會繼續爭取。咁都好啲,起碼都叫人強馬壯!



嗰晚一返到屋企,我立即用電腦打咗封信,重記得嗰陣時用緊部爛鬼
8028624針打印機,




部打印機由於用得少,啲色帶有部份乾咗,印出嚟嘅字
,一啲有色,一啲無色,但由於無時間買色帶, 最後唯有用手填返啲色上去,核突啲都唔理喇!

我主要陳述由於人手緊絀
,部門放我哋出嚟做兼職要作出好多安排同調動。我哋喺部門嘅空缺,已經安排好人手填補,所有安排已獲得批準及撥款!如果我哋返寫字樓復職嘅話,一定會令到部門行政混亂!對承諾替位嘅同事唔公道。另一方面,我哋嚟呢度兼職,除咗金錢之外,亦想參與由政府推出嘅政策,對社會更有歸屬感等等!

話有歸屬感明顯係老作,我心裡面諗嘅係另一回事!



我參與嘅目的,只係想離開寫字樓靜一靜, 其他同事,我相信都係為咗搵多個錢居多!



幾經辛苦,終於攪掂好封信!
完成之後舒一口氣,起碼可以向其他同事交代!做呢啲咁嘅濕濟代表,以後都係唔好搞我!

話時話,有封信揸手,自信心都強好多!好似喺大海中住個水泡咁,瞓都瞓得安樂啲!早抖喇,各位網友,你睇我嗰晚瞓得幾甜就知喇!


第二朝我返番去屯門,負責接待個女仔好奇怪,



話上頭已經通知咗佢,我哋唔會再返去!我話我代表其他同事寫咗一封信俾佢部門首長,



希望首長能妥善解決呢個問題!我更加要求嗰位小姐佢幫我哋傳真封信俾佢大老闆!

個女衙差話要打電話上總部請示,結果擾攘咗成
30分鐘,最後都借咗部傳真機俾我!當時我哋二十八個衙差已經到齊,我對個女仔講:如果你安排唔到會議室俾我哋,咁我哋唯有企晒喺門口等消息。



人多勢眾果然有阻嚇作用,個接待女仔話我哋咁企喺度,會阻住其他同事出入,跟住立即打電話向上頭請示。



過咗唔夠5分鐘,就出嚟同我哋講,話安排咗另一間房俾我哋等候!如果一早有咁嘅安排,就少減好多拗撬喇!

我哋喺間房度等咗成個上晝,但都無結果,亦無人入嚟同我哋講野 ,究竟等定唔等呢? 大家意見紛紜!有同事問我,話如果今日無消息,聽日究竟嚟唔嚟?我話等埋下晝無消息先至決定!依家
1點,夠鐘食飯!



我同所有人講,食完飯之後,要準時返齊嚟,唔好俾人搵藉口話我哋返唔足時間!

大家都好合作,未到兩點已經返齊。
我同佢哋講,只要大家堅持同齊心,佢哋會有壓力,我哋一定可以成功爭取!我表面上就死撐,但心裡面諗嘅卻係另一回事,我之前喺部門被定性為《攪屎掍》,嚟到呢度又攪攪震,所謂棒打出頭鳥,



佢哋第一個對付嘅可能係我!不過已經行到呢一步,預咗俾人打殘架喇,唔諗得咁多!

到咗
3點鐘左右,有另一位女長官入嚟,佢並無自我介紹,佢話剛收到上層通知,我哋全部明天可以復工,喺番屯門區工作,呢兩日大家都有人工!今日大家可以走得,明天準時返番較早前嘅會議室報到,有個開工前briefing!雖然發言簡短,但內容卻出人意表,大家聽到都好開心!

之前話唔需要人手,但依家無端端又有番晒啲空缺,究竟乜原因呢?佢並沒有解釋,不過,我相信需要咁大量兼職人手, 一定唔會計錯數,可能係程序出錯!即係應該撥款批準咗,先至可以發出聘用信等等;另一方面,如果我哋全部返番去銷假,部門肯定會向佢哋投訴!兩者取其輕,通知我哋復工係最簡單嘅解決方法!不過既然目的已達,我哋亦無謂深究原因!

唔知邊個同事將呢個消息,輾轉傳咗俾較早時到咗九龍區開工嘅同事,佢哋竟然打電話俾我,希望我幫佢哋爭取返番屯門區工作。我都服咗佢哋,重好意思出聲叫我幫手! 當初一齊進退,咪乜事都無囉! 我同佢哋講,唔好意思
,喺呢件事裡面,我已經成為眾矢之的,我幫唔到你哋!你哋試吓同番觀塘區主管講,睇吓佢有無辦法幫你哋喇!最後我都見唔到佢哋返番屯門區工作!

呢次事件
,可以見到人性灰暗嘅一面,為咗個人利益,可以將承諾置之腦後!最令我感到意外嘅,就係我一心想離開寫字樓冷靜一下,結果事與願違,莫非是天命不可違?我註定要做一個與朝庭對著幹嘅衙差?



(完)

16 則留言:

  1. 呢壇野,好彩有你撑,如果個28人中有我,我會畀掌聲你,仲請你飲茶以表謝意添!

    回覆刪除
    回覆
    1. 火姐,如果你在場就好喇,我就選你做代表喇! 因為自己經周身箭,豎敵太多!

      刪除
  2. 不過,你都算幾好野,可以聯繫、組織到一d人站在一起。你地來自不同地方,第一次見就要「集合力量」係會唔容易旳。

    回覆刪除
    回覆
    1. 一日都係自己容忍唔到啫!加上收完警告信之後,啲火重未完全熄滅,結果又再次投入鬥爭之中! 跟一班高官對著幹,確實勞心勞力!俾著依家嘅我,會考慮退一步,海闊天空!

      刪除
  3. 咁大量兼職人手, 一定唔會計錯數, 一定唔會係程序出錯...我估應該係有D人想比晒自己友做定喇!^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 政府啲野有陣時好烏龍架! 我唔排除人為錯誤,即是未取得庫房批淮,就發出邀請兼職信.至於益自己友屬於違規,會影响前途,我相信呢個機會較微!

      刪除
  4. 講真、呢單嘢十分罕見和完全違反邏輯、不過亦不失為一次好經驗。

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能有人誤會撥款已獲批准,到我們出現報到的時候,才發 覺根本沒有作出撥款申請!或者要請兼職的命令經已撤銷,但上傳並未下達,最後做成此窘局!

      刪除
  5. 咁鬼官僚。 如果香港有梁山, 28位好漢應該上山結義, 打出名堂等招安仲好啦。招安嗰日包有高官接見, 使乜左等右等?

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈! 可惜當時無你提點,否則可能上咗大霧山!

      Peter兄,最近不知何故,進入不到你的網誌!

      刪除
  6. 我係一個小女人, 一定唔會出頭, 又冇本事出頭.

    回覆刪除
    回覆
    1. 煩腦皆因強出頭!俾著依家嘅我,會選擇沉默!

      刪除
  7. 我都好佩服你當時嗰種不屈不撓嘅精神, 相對而家,團火真係彌足珍貴!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能嗰陣時飲得涼茶少,肝火上升!你說得對,我依家開始要珍惜團火!

      刪除
  8. 好敬佩,好欣賞你那堅持自我的個性.

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝支持,但這種性格,於一個打工仔來說,有百害而無一利! 我在那段時間開始跑步,其中一個原因是為了舒緩情緒及減壓! 跟高層對著幹,並不如外人看得那麼輕鬆!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...