2014年8月9日 星期六

鬼節

想當年,我最鍾意就係過時過節,因為平時食飯想搵塊肉睇吓都難,但過時過節嘅時候就唔同,除咗劏雞之外,重會殺埋鴨。不過七月十四孟蘭節,俗稱鬼節就屬於另類,嗰日無大魚大肉做晚餐,兼且要食齋菜,所以我無當呢個係節日!
鬼我未見過,所以唔識驚,但棺材同過咗身嘅人就見過,都幾得人驚!我細個時屋企係喺新界圍村附近,啲圍村有個傳統習俗,如果有老人家過咗身,佢哋唔會去大酒店卜間靈堂,俾啲親朋戚友去膽仰遺容,而係喺圍門對出一塊空地,搭個帳蓬作為靈堂,成副棺材就擺正喺中央位置,俾啲親友嚟拜祭。大約擺放一個星期先至會送上附近山頭落葬,喺嗰段期間,每晚都有喃嘸佬喺度打齌頌經。

嗰笪空地係我放學返屋企嘅必經之路,想運路行都唔得! 我記得有一年冬天,我下晝
6點鐘放學,冬天特別快黑,6點鐘差唔多黑齊,我一個人經過個帳幕,唔知係咪食飯時間,個帳幕裡面竟然一個人都無!咁都未算,最得人驚就係塊棺材板拎開咗,我離遠已經見到條屍瞓咗喺度,我細個都唔算細胆,但喺咁嘅環境之下唔驚就假。嗰副棺木深紫色,尤其顯得恐怖!我唯有深呼吸一下,然後飛奔返屋企,經過帳幕側邊時覺得陰風陣陣,唔知係咪心理作用,一路跑一路感覺俾條屍追住,直至跑到返村口,見到隔離鄰舍先至敢停抵,真係嚇都嚇餐死!

咁講番鬼節先,每年嘅七月十四,鬼門關就會大開,所有孤魂野鬼都會重返陽間,享受奉祀!查實個關卡去到七月尾先到關上,喺呢段時間24小時通關,非常方便,唔駛爭先恐後!由於所有鬼鬼怪怪嚟晒陽間,所以整個七月都係大事不宜,結婚一定唔可以!聽講喺呢個月結婚,分分娶隻鬼做老婆,問你驚唔驚?吓? 無有怕? 俗語話齋,鬼火咁靚? 嘻嘻!咁又係喎,咁你唔介意咪照結婚攞酒囉! 重有,裝修同搬遷等等,可免則免,係最多禁忌嘅一個月!


阿嫲喺嗰日會去紙扎舖買啲金銀衣紙
,我記得重有一啲五顏六色嘅彩紙,紙扎嘅衫,原來有分男同女兩種,當然香燭唔可以少。咁買完衣紙都未得個喎,重要去街市買祭品,好似生果,芽菜,豆腐,花生等等。
我唔明點解要用豆腐嚟奉獻俾啲孤魂野鬼,唔通呢啲就叫呃鬼食豆腐?
我問阿嫲點解買花生,佢話如果啲食物太大件,會俾一兩隻鬼擸晒,其他啲鬼就無得食!所以要拜嘅時候,要將啲小食好似花生,生菓,飯菜等通街撒,儘量俾多啲鬼食!跟住阿嫲重唱咗啲斗零同毫子,話要派埋俾啲鬼咁講喎!

聽完阿嫲講先知道燒街衣嘅目的,主要係俾嗰啲無依嘅孤魂野鬼有衫著,又有野食,雖然一年先得一次,叫做好過無喇!
我老豆唔信呢啲野,所以無話禁止我嗰晚出夜街,不過阿嫲話嗰晚陰氣重,叫我哋唔好出去,因為分分鐘撞鬼!重嚇我話如果經過池塘邊,隨時會有水鬼走上嚟搵替身!我梗係唔信喇,嗰晚老虎都出去睇睇。我見到通街都有人燒衣紙,



咦?重撒埋銀仔添,咁就唔好客氣咯,我同班
FRIRND四圍咁去執錢,唔知幾過癮!
隔離阿娘見到我哋四圍去執錢,佢就勸我哋唔好同啲鬼爭,因住俾啲野鬼住唔甩得身!有無誇張啲呀?我同班朋友啋佢都儍,繼續去執錢,最後執執埋埋都有成一蚊雞,算唔錯架喇,嗰個時候,白粥都係斗零一碗,所以叫做好好成績。
不過真係有啲邪門,之後連續幾晚都發相同嘅夢,喺夢裡面就係四圍去執錢,執極都執唔晒,唔知幾開心!結果第二日起身感到周身骨痛!連續幾晚發同一個夢咪話唔邪!諗吓諗吓,寧可信其有,不可信其無!我個心同鬼大哥講:有怪莫怪,小弟唔識世界,以後都唔敢同你爭錢喇!講你都唔信,跟住無再發咁嘅夢!自此以後,到咗鬼節我都唔敢出街執錢!  

孟蘭節
有好多地方做神功戲,



之前會做木偶戲,根據老人家講,木偶戲係做俾啲鬼睇嘅!諗唔到安排得都幾周到,啲遊魂野鬼除咗有野食,重有戲睇添!係戲棚裡面,會用紙扎咗個面目猙獰嘅鬼王......大士王爺,



聽講個鬼王主要用嚟睇住啲野鬼,等佢哋唔好出咗鬼門關時無王管亂咁嚟,搞搞震!

值得一提嘅,就係喺嗰日會有潮洲商會,買米贈俾啲老人家,不過都要排隊輪候. 等大家唔好話啲有心人大細超,剩係照顧晒啲遊魂野鬼!

(完)

22 則留言:

  1. 我重記得小時候執銀仔全部都係男仔,可能男仔大膽的,媽媽叫我不要執銀仔,我當然要聽。

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿嫲都叫唔好執,但執到可以去買野食,咁有野食,就連鬼都唔驚喇!

      刪除
  2. 我冇見過鬼, 不過, 感覺到佢係附近. 睇唔到, 就當冇lu

    回覆刪除
    回覆
    1. 我無見過,亦感覺唔到,不過有都唔出奇!

      刪除
  3. 上年我有樣學樣,半夜響崇光百貨後面條東角道,示範咩叫燒衣比肥仔睇,唔知係咪咁啱,我地企左,D煙就向左,企右D煙又跟住向右吹,我氹氹轉佢又氹氹轉,後尾我同肥仔數123就拔足跑,走咗入24小時惠康打個轉至返屋企,稔落都瘀!(meimei)

    回覆刪除
    回覆
    1. 你以前做過婚姻註冊署?唔知有冇人唔知掟,揀正响呢日拉埋天窗呢?

      刪除
    2. 你好有神心,專程由大英帝國飛番嚟香港燒街衣.俾著我係遊魂野鬼都感動喇,所以會向你表達謝意,但有口難言,唯有利用你睇得見嘅煙向你作出表達示!你企左,啲煙就向左;你企右,啲煙就向右!下次有咁嘅情況,你話有心,咁啲煙就會消失架喇!

      刪除
    3. 嗰一日最歎,因為唔會有人揀!通常七月份只有一啲補辦婚姻,係最少工作量嘅月份!

      刪除
    4. 唔怕話你知,我最鍾意拜神燒衣拜土地呢D街坊習俗,同鬼神傾返兩句,更勝世間人嘅虚情假意。開講有話"稟神都冇句真",咁你話係咪人先至最複雜呢~!

      刪除
    5. 你講得啱,你睇吓啲政客就知,平日滿口仁義道德,實際就見利忘義,鬼話連篇,比鬼還差!

      刪除
  4. 我都有聽過,話七月十四唔好去游水,同街上唔好亂執銀仔。你地都好百無禁忌同大膽。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我附近有個山叫雞公山,山中有個水池叫烏龜潭,年年都浸死人,我哋都無有怕,照樣去游水!所以執銀仔又點會驚 呢!

      刪除
  5. 現在樓宇不准燒金銀衣紙、所以呢個節日嘅氣氛越來越淡。不過孟蘭節搭台造神功戲依然可以見得到。

    回覆刪除
    回覆
    1. 除咗唔可以立亂燒金銀衣紙外,依家啲年青人都無咁神心,有時間去打機好過!我相信過多十幾年,啲舊人去得七七八八嘅時候,孟蘭節可能會逐漸息微!

      刪除
  6. 潔潔最近星期六,會收看區區有鬼故,好驚一日會播我住的那一區。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁無聊嘅節目你都睇?

      刪除
    2. 潘生嘅[恐怖熱線]好聽呀,沙煲咁大個膽都比佢嚇爆!!

      刪除
    3. 呢啲熱線,全部老作!

      刪除
    4. 真係掃興==,我信有靈異嘢嘅存在,不過我都相信神棍呃人嘅,係會佔大多數囉~

      刪除
    5. 你當我老作,咁咪唔會掃興囉!我都相信有靈異之物存在這世間,但正如你所講,話見到同埋可以同靈界溝通嘅所謂大師,大部份係神棍居多!

      刪除
  7. 你細過嗰陣有冇聽過世界勾奇嘅節目,我細過又要聽又要揾個枕頭冚住過頭。記得有個故事喺話有人住在墳場附近,有時會到有人用在棺材內用指甲刮木板嘅聲音。佢哋話有啲人畀醫生判段死咗,埋咗在地下,冇耐在棺材內醒番,想刮開個棺才走番出嚟!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我聽過世界勾奇,但最鍾意聽秋燈夜語!全部都係講鬼故事。正如你話齋,我又驚又恨聽! 我就唔相信俾醫生判斷咗死亡,但竟然埋咗落地底先至醒返!呢啲橋段,只有做戲先至會出現!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...