2014年1月14日 星期二

畫油畫

我記得細細個嘅時候,有一次俾老師叫咗入校務處,跟住問我:點解咁懶?搵大佬幫手做功課?我嗰陣時讀緊小學三年班,嗰位老師花名叫《肥婆陳》,我估佢有成二百幾磅,單係佢寵大嘅身軀,己經嚇到我腳都震埋 ,加上我見到佢揸住條籐條,點敢講大話吖!我口震震咁同老師講:啲字係我自己抄架!真係冇搵大佬幫手喎!老師話:我唔係話啲字,我係話啲圖畫!

我諗要係呢度交代一吓我做嘅係乜嘢功課。我細個讀嘅聖經,左邊係插畫,右邊係簡單嘅耶穌故事。所以我嘅功課除咗杪字之外,重包括埋插圖。我畫嘅畫靚就唔講得,不過較其他同學有心機,因為我都幾鐘意畫嘢,各位千祈唔好記錯,係《畫》嘢,唔係《玩》嘢。我誓估唔到老師嘅taste咁差 ,我畫嗰啲畫佢都覺得靚。最慘係我大佬根本唔鐘意畫畫,我啲畫已經一般,佢啲畫就……… 老實講,我真係未見過我大佬畫過畫喎!

我同老師講,啲畫係我畫嘅
,點知老師話我講大話,跟住抽咗我十幾籐。重認唔認?老師登大隻眼再問我。我嗰陣時知道乜嘢叫苦打成招,我喺無選擇之下,唯有含住淚說我知錯喇!我相信老師當時覺得自己好英明神武,個心裡面會咁諗:我教咗幾十年書,你條友仔圪吓條尾,我都知你做乜喇!跟住教訓我,做錯事要勇於承認,下次再係咁,記你小過!

見過鬼重唔怕黑咩,自此以後,為求自保,我唯有亂鬼咁畫,畫到《孭零孭秤》,事後諗番起都有啲驚
,何解?如果你睇過畢加索啲抽象畫就知架喇!好彩老師冇咁高品味啫!如果唔係,我分分鐘會被記小過。我啲IQ都算高,最終迎合咗老師對小學三年級同學畫畫嘅要求。老師到咗學期尾同我講:嗱!咁就啱喇!以後要自己做功課,如果唔係,就學唔到嘢架喇!《知道!多謝老師!》我揞住個良心講,之後趁佢擰轉背,我作狀喺佢後面撐咗一腳。

魚翅食得多都會厭,何況踩單車呢? 心諗係時候搵番一啲自己興趣嘅野做吓。既然細個都鐘意畫公仔,不如去學吓畫油畫, 過吓日神都幾好呀
!不過周圍無乜FRIEND識畫油畫個喎,點算?係噃,睇吓報紙廣告咪得囉!終於俾我搵到一段招收油畫學生嘅廣告,我有兩個FRIEND聽見又話去學,咁都好,起碼有個伴。

老師姓彭,佢話自己唔係畫家,只不過係畫匠。吓?個名稱好新鮮喎!我都係第一次聽見呢個名詞架咋。佢話佢畫行貨畫,即係一次過畫幾百甚至幾千幅相同嘅畫。佢收學生主要嘅目的,係想訓練佢哋幫輕佢手,因為啲行貨畫好搶手,佢好多時每日要畫成十幾二十幅。所以佢希望我哋快啲學識,可以減輕佢嘅工作。咦?幾多錢一幅呀?我好奇咁問老師。老師話佢嗰啲呎半乘3呎嘅畫賣90蚊一幅,細嘅10吋乘6吋就10蚊一幅。我計吓條數,一日畫十幾幅,師傅咪搵成千幾銀一日!嗰陣時工資都係一千蚊鬆啲架渣,估唔到畫油畫都咁發達!

第一日去到畫室,即係老師屋企,我以為可以開始畫畫,點知老師話未得住,首先要學整理啲畫筆先。啲畫筆買番嚟唔可以即刻用,要先用水浸淋,然後將支畫筆溹滿顏料,等候風乾。約莫個幾星期後,就可以開始修剪,但修剪前要再用水浸番軟少少,方便裁剪。修剪完畢,嗰啲新筆變成好似個掃把同埋扇形嘅形狀,總之你睇見就唔開胃,之但係畫開油畫嘅朋友,就知呢啲先至係靚嘅畫筆,以下呢種係畫底色用嘅。

搞掂啲畫筆之後,開始學溝顏料。師傅話畫油畫切忌用鮮艷嘅顏色,好似青綠,鮮紅等等,如果唔係,就算你畫得幾咁好都冇用。尤其係佢啲行貨風景油畫,買家要求啲畫睇起上嚟有一種陳舊嘅感覺。 我有時行街,經過啲油畫舖,都會入去睇吓。見到一啲類似我以前畫嘅風景畫,但部份畫嘅顏色太鮮艷,如果以師傅所講嘅標準 ,嗰啲油畫算做唔合格,我都覺得唔係好《襟》睇。

經過咗幾堂溝顏料同埋整理畫筆之後,就正式學畫畫。師傅首先示範畫俾我哋睇,佢拎住枝好似油掃嘅畫筆,蘸吓顏料,掃吓掃吓,好隨意咁就喺畫布上面畫好咗個天同埋啲雲,然後用深色嘅顏料撻喺布嘅左右兩邊,跟住用類似掃把嘅筆喺深色嘅地方向週圍印開去,開始我都唔知畫乜,之後畫好先知道係遠景嘅樹葉。師父左畫畫右畫畫,好快趣就完成一幅畫,師父問我畫成點?佢想考吓我,雖然我唔識畫,但我都識睇嘅。我話唔夠立體感,因為爭少少層次,師父話我都幾醒目。只見師父逐一加些少白色落啲顏料度,喺樹頂同埋向光嘅地方輕輕點上去,再用一個好細個類似批盪用嘅《灰池》將啲白色拭上啲樹幹邊,霎時間成幅畫變得立體感。

咦!都唔係好難啫,我心諗。但當我開始畫嘅時候,先至知道我嘅諗法係完全錯誤,好多嘢如果唔落手落腳做,根本唔知難處喺邊。師傅一陣間就畫好個天同埋啲雲,我一畫落去先至發覺啲顏料嘅色澤調得唔準確,又要重新調過
。嗰次用咗成二個幾鐘,點知都仲係畫極都唔似。師傅話開頭畫算係咁架喇。

畫畫好講天份,我就屬於柴娃娃,乜都想試吓嗰類,嚴格嚟講,點學都唔會成大器。我成功畫到一幅叫做係畫嘅時候,已經係半年之後嘅事,我睇咗幾次,覺得以我有限嘅天資畫出嚟嘅畫,算係咁架喇。

所謂有話則長,無話則短,

 

眨吓眼已經過咗三年,我一個禮拜只係畫一日,喺嗰三年裡面,我實則練習咗唔係好多時間,所以自已同自已講,畫得唔好係應份嘅,唉!我嘅陋習又試出現,啲嘢做得唔好就猛咁搵藉口。之不過我睇番嗰三年之內畫過嘅畫,發覺一幅比一幅好,確實有進步。我有啲朋友見到啲畫,問我可唔可以揀幾張,難得有人幫我清圾垃,我求知不得。佢哋嚟親我屋企都會攞一兩張,俾到七七八八嘅時候,我覺得自已有必要留番二三張紀念,假若日後有老人痴呆,起碼睇番起都知道自己曾經畫過畫吖!

我問最後攞我啲畫嗰位朋友:老老實實話俾我聽,究竟我啲畫畫成點?佢答我話:好好喎,我個女學咗四年都冇你畫得咁靚!我有啲飄飄然,跟住問佢:你個女今年幾多歲?佢答我:差唔多七歲喇!哦…………聽完之後,我無乜嘢想補充

雖然畫功一般,不過我都將之前提過嗰三幅畫,POST上嚟俾大家睇睇。




雖然接近三十年,啲畫除咗有少少發毛之外,啲顏色都冇乜點變。

先此聲明,我啲畫只屬於幼稚園程度,如果想睇大師級嘅油畫,你可以去 MattisseBlog度欣賞吓佢啲大作

23 則留言:

  1. 咁多𠎀作,點解唔掛返幅响屋? 點都好過你E家掛响房畫嗰pat抽象派酒樽仔同大口杯啦~

    回覆刪除
    回覆
    1. 難得你唔去秘撈兼職'Where'銀, 為興趣竟然陶腰包去學畫畫=.=

      刪除
    2. 呢三幅畫我掛咗喺碧桂園度. 你哋唔識畫畫,查實我啲畫工得一般架渣! 我有兼職過的士以及同人補習,但耶穌說,人活著不單單是為了where銀! 所以我where到咁上下,都要搵番啲興趣班玩吓!

      刪除
  2. 好靚呀!放左三十年都仲咁靚!

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!過奬! 我用嗰啲係日本顏料,啲顏色可以保全好耐!

      刪除
  3. philip,想不到你動靜皆宜,跑又得,畫又得,佩服。

    回覆刪除
    回覆
    1. 彫蟲小技,過獎!過獎! 如果你畫過畫,就知好多地方畫得唔及水準!

      刪除
  4. Uncle,三幅畫有深度,有遠景,很好!
    打咗十幾下!!好痛啊!點解唔講比爸爸媽媽知?

    回覆刪除
    回覆
    1. 畫畫基本上要畫到有深淺才有立體感. 俾老師打完之後話俾老豆知,咪盞得俾老豆打多次!我唔會咁蠢嘅!

      刪除
  5. 無得頂呀!有前有後!唔係打c罷就架!咭咭咭(睇到靚畫開心的笑聲)!

    回覆刪除
    回覆
    1. 火姐,你啲手藝又多,又專業, 我剩係獨沽一味,識少少油畫基本功渣!多謝你正面的評價! ^^

      刪除
  6. 油畫我都學畫過,但係比你差得遠,冇天份!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你謙啫!我都屬於無天份一類,最斃又唔夠勤力! 我老師都話我啲畫,進步太少!

      刪除
  7. 你畫咗嘅畫,點解唔去換番一二百嚟洗下,要畀咗人咁嘥!

    回覆刪除
    回覆
    1. 吓? 呢啲畫都值錢? 哈哈! 多謝你咁睇得起我啲畫!

      刪除
  8. 我鍾意第二幅油畫,有家嘅温暖感。

    回覆刪除
    回覆
    1. 喺荒涼雪地上,赫然見到有間木屋,如果再透出暖暖的黃光,俾人覺得更加溫暖! 油畫嘅構圖,往往給人有想像的空間.

      刪除
    2. 如果有埋炊烟,仲好添呀!

      刪除
    3. 可能幅畫原本有炊煙,但油畫畫煙要好高技巧,老師見我咁嘅資質,故意將啲炊煙刪除咗都未定! ^^

      刪除
  9. 好有天份呀, 點解唔繼續學?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你真係識講說話,我啲天份係咁多架喇! 我不繼續畫的主要原因,是畫油畫需要放很多時間,我是一個坐不定的人,見到朋友跑馬拉松,我之後跟他們去了練跑,結果顧此失彼.退休後我或會去重新再學習油畫也說不定!

      刪除
  10. 其實...我細細個嘅時候,也曾經想長大後當畫家。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得在孩童時期,好多小朋友喜歡畫公仔.我相信你應該有畫畫天份,現在試亦未為晚也!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...