2014年1月20日 星期一

石崗農展會

工展會我相信好多人朋友都聽過,咁農展會你又聽 過未呢?就算喺我嗰個年代出生嘅朋友,都未必個個知道有一個咁嘅展會。農展會顧名思義係展示香港本地種植嘅農作物。當時喺新界居住嘅居民,大部份唔係耕菜園就係開農場養豬,養牛,養雞或者養鴨。
 

農展會每四年舉辦一次,主要推廣農業發展。為期四天,地點係喺錦田石崗機場平坦嘅跑道上
面。


主辦單位預先用軍部帳篷,


喺草地上搭建三至四十個攤位,有大有小。啲帳蓬比我哋去露營嘅大好多,每個可以容納幾十人。除咗展覽農產品之外,有部份用作攤位遊戲之用,好似氣槍射擊,擲藍球等等。亦有一啲售賣尼泊爾工藝紀念品,好似呢個係用木整嘅信箱


最多人買嘅係居加刀,


因為無開過鋒,所以唔屬於違例。
喺場裡面除咗展覽農產品之外,就係軍事用品,好似坦克車,大型軍車,


軍用吉普車,


高射炮同埋軍用直升飛機等等。嗰陣時最大嘅坦克叫百夫長,

我細個時覺得揸坦克都唔錯喎,起碼一般子彈都唔可以射穿架車身,咁喺裡面係咪安全好多呀!比做步兵好得多,唔駛好天曬,落雨淋,打仗唔死都行餐死!
喺展覽期間可以爬入架坦克車裡面參觀喎!呢啲機會真係唔多,我又點會執輸呢!第一時間捐入架坦克車裡面,發覺內籠唔係我想像咁正,又細,又焗促,成架車都係得一兩個窗口仔,用嚟開槍射擊敵人,裡面最多可以容納3位士兵。現場有個軍官介紹話一個負責駕駛;一個負責開槍殺敵,最後一個負責入炮彈同開炮。最攞命嘅係無冷氣設備,成架坦克係用金屬鑄造嘅,你諗吓喺太陽直曬之下,架坦克裡面有幾熱喇!如果體質啲差嘅話,分分鐘喺架坦克裡面中暑而死而唔係俾敵人打死!
玩完坦克之後,梗係玩高射炮喇!

支炮管係手動式,即係用手攪嚟調節開炮嘅角度,話時話都幾嘥力架!再過少少就有重機槍展覽,


啲子彈有成
4-5吋長,一排一排咁擺放喺個鐵箱裡面。我發覺粒子彈又尖又大,就算唔爆,拮埋嚟都可以殺人。咁多樣野 ,我都係鐘意坐直升機,講清楚啲,真係喺個SEAT位《得》吓架渣,想飛番個圈就諗都唔駛諗喇!
大會安排農產品俾市民參觀之餘,同時進行比賽,由包心生菜,蕃茄,荳角以至牛,羊豬等禽畜,邊樣最大就成為冠軍。目的係想獎勵對農業作出貢獻嘅農 民。
我最有印象就係冠軍嗰隻大水牛,


隻牛角有成兩呎長,唔知係咪人多唔適應,抑或俾人綁住唔習慣,隻牛個鼻猛咁噴氣之外,重不停咁用隻腳打後蹄。黃牛相對嚟講就斯文得多喇,用嚟參展嘅黃牛,通常啲毛色立立令,呈現金黃色,惹人好感。至於啲蕃茄,包蕊菜,荳角,木瓜

等等,都比我平日喺街市見嘅大得多。嗰陣時無咁多激素,啲優良品種純粹係農民嘅心血結晶。
農展會嘅重頭戲擺喺最後嗰日,完成晒所有頒獎之後,會有表演作為結束。我一共去過3次,頭2次年紀太細,我話有印象你都唔好信,不過喺最後嗰次,印象就好深刻。何解? 睇埋你就知架喇!
記得四十幾年前,老豆帶住我哋三兄弟响最後嗰日先去參觀。睇完頒獎之後,我哋即刻走去表演場地。嗰度已經預先用竹枝搭建咗個臨時看台,大約有4層樓咁高。我哋嗱嗱聲拾級而上,搵番個有利位置,唔駛問梗係行高啲著數啲,因為可以睇遠啲。
表演由傍晚4點開始,首先由蘇格蘭軍笛樂隊演奏,啲風笛手清一色係男性,全部身穿鮮紅色格花裙,

頭戴羽毛小帽
,一路奏樂一路進行步操, 氣氛熱鬧,好多人起身拍掌!
軍笛隊表演完之後,接踵而嚟嘅就係軍犬表演,查實軍犬同警犬都係狼狗,之不過服役嘅單位唔同。最先表演嘅係跳火圈,之後測試隻狗嘅服從性,好似用口號命令隻狗SITHANDRUN 等等。我嗰陣時同自己講,隻狗唔知識唔識聽廣東話呢?如果我話坐,手,走。隻狗可能會側起個頭望住我,


唔知我噏乜!因為訓練員都係鬼佬。表演完服從性之後,就示範點樣制服可疑人物,一個著到爛身爛勢嘅鬼佬突然出現,假裝想襲擊個領狗員,不過喺領狗員一聲號令之下,隻狗咬住個疑犯死都唔放,直至個領
狗員命令下至肯放開口。

跟住出場嘅係一隊穿著棕黃色軍服,頭戴氈帽,騎住戰馬嘅英兵佢哋首先策騎繞場一周,然後再排成一小隊,每人手持一枝長茅,喺遠處列陣,一聲號令下,有次序咁一個個策馬由遠處衝向表演台前,然後俯身用長茅向預先擺喺草地上嘅木方塊拮起,各有各人嘅目標方塊,喺咁高速底下可以成功將木塊拮起,確實唔簡單,大家都拍爛手掌!重未完,跟住見到工作人員搬咗幾個用鐵扎成,有成34米高嘅大圈,隔10米左右放一個,大約放咗8個,排成一直線,同一時間點著晒所有嘅鐵圈,霎時間火光紅紅,場面震撼,原來鐵圈外圍預早用沾滿火水嘅威士繞住。啲戰馬面對住紅紅嘅烈光,喺佢哋烏卒卒堅定嘅眼中反射出嚟,


好似話俾我知,跳火圈之碼,濕濕碎喇!跟住啲騎兵大喝一聲,高速策騎穿過晒啲火圈,搏得觀眾如雷嘅掌聲
之後輪到壓軸好戲上演,就係一場模疑戰爭,由兩軍對疊工作人員立即將啲燒過嘅火圈同草地嘅木方塊拎走,然後搬咗好多扎成方塊嘅稻草,木箱等等,好快趣就搭成一個喺戰地上面嘅堡疊。有十幾個士兵,全部用顏料油到烏口烏面,

跟住進駐喺堡疊裡面,然後各人佔據有利位置。我見到其中兩個士兵重架咗部重型機關槍喺一個木箱上面,準備殺敵。
一切部署妥當,雖然係做戲咁做,但觀眾都好緊張,屏息以待!突然間見到有十幾個士兵,唔知幾時已經喺黑暗嘅草地上面匍匐而行,向住堡疊步步進廹。個個都手持AK47自動步槍。突然有士兵擲咗十幾個煙霧彈出嚟,有黃色同紅色,霎時間戰場彌漫住一大片煙霧。佢哋利用煙幕作為掩護,大舉進攻堡疊裡面嘅敵兵。一時槍聲卜卜,



前排進攻嘅士兵有多人中彈,跟住見到士兵出動埋手榴彈,火箭炮等等。爆炸聲此起彼落,地動山搖,場面震憾,


戰況慘烈。


明知係假嘅,但我當時都睇到掌心冒汗。
喺敵兵重用重機槍狂掃之下,進攻士兵被廹向後退!突然間聽到直升機聲,見到有兩架軍用直升機飛到戰場上空,有十幾個軍人游繩而下,


加入戰團。直升機上有士兵用輕機槍向堡疊敵兵掃射,形勢大逆轉,喺堡疊頑強扺抗嘅士兵,非死即傷,指揮官見大勢已去,唯有揮動白旗投降!
查實表演已經接近尾聲,但太過精彩,當時仍有好多市民,想睇得更加清楚,不惜拼命湧上用竹搭成嘅看台,企圖進佔高一啲嘅位置。結果看台不勝負荷,有綁住竹枝嘅繩索首先折斷,我老豆當過兵,警覺性高,發覺唔對路,即刻帶我哋幾兄弟廹番落看台,幾經辛苦,剛剛移到最後嗰級,俟住右手邊嘅看台首先倒塌,當時情況混亂,市民爭相走避,我嗰陣時好細個,剩係記得老豆叫我哋快啲離開看台!我望番轉頭,見到連中間嘅竹棚都塌埋,有好多觀眾被竹棚埋住,而多部軍部救傷車綠續趕到現場,


展開救援。一場開開心心嘅軍事表演,最後竟因意外導致死傷而結終,大家都始料不及。
第日聽新聞,知道有幾個觀眾死亡,幾十人傷。由於當時太細個,唔記得清係邊一年,應該係屆乎1961-1969年呢段期間發生。唔知係咪由於嗰一次嘅意外,自此以後都無再舉辦農展會。
(完)

22 則留言:

  1. 其實好唔應該取消,比如一幢樓,火警之後,若樓宇結構冇影响,唔通唔俾人住。好似長洲搶包山咁,結果都重辦喇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 蹅入七十年代,務農嘅人少咗,轉型到工廠打工嘅人多咗,相對而言,農展會存在嘅價值逐漸減退,我相信這個才是農展會不再舉辦的原因!

      刪除
  2. 元朗嗰陣時,逢3、6及9都係壚期,咁你有有去過?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我當然有去趁墟喇! 遲啲你睇我另一篇網誌,會講我點解去趁墟架喇!

      刪除
    2. 快D吖,潔潔都想知乜野係趁墟^_^。

      刪除
    3. 趁墟即係趁熱鬧咁解!

      刪除
  3. 而家諗落, 石崗真係一個好特別地方. 起得機場, 一定係地勢平坦, 咁之前一定係大把農地, 民居, 起軍營機場要收地, 港英政府當時收地唔知難唔難, 或者當時村民開心到不得了都唔定, 個個發晒達了. 又有居加兵, 回歸前年年毅行者都係佢地贏晒. 不過而家出晒佐敦搵食囉.

    回歸前有段時間錦田好出名, 出名多夜場, 真奇怪, 山長水遠都有人入去尋歡. 比起添馬總部, 石崗真係好有特色.

    回覆刪除
    回覆
    1. 英政府時,邊有咁民主,乜都話咨詢! 當年無咁多團體同政黨,加上居民純樸,不會吓吓同政府鬥爭.收地從來唔會成為抗爭嘅導火線.你講得啱,政府會俾間公屋佢哋或者作出賠償,總之最後和氣收場.
      錦田有7-8間酒吧,以前幫襯嘅大部份係英兵,其後多咗人知道錦田有酒吧,遠道由巿區入嚟幫襯嘅,大不乏人!.

      刪除
    2. 我記得Philip講過以前你地班細路冇有識C,整古過D醉貓英軍……

      刪除
    3. 嗰篇本區飛仔,遲啲POST返出嚟!

      刪除
  4. 石崗農展會 都係從你網誌分享才知道。多謝哂!

    回覆刪除
    回覆
    1. 火姐,以前無乜宣傳,我有啲朋友連聽都未聽過!

      刪除
  5. 哈,我小小九唔搭八,但看你這篇,我想起了嘉道理農場,到那裡我才第一次較近距離看見花白豬。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你哋住喺巿區,好少接觸禽畜,如果你當年能夠親歷其境,一定大開眼界!

      刪除
  6. 而家多左煮食, 就多左行街市.

    回覆刪除
    回覆
    1. 喺農展會裡面見到嘅蔬菓好唔同,全部係精選出嚟參賽,比平日見嘅大好多!

      刪除
  7. 農展聽講過而未參觀過、軍演倒看過一次咁大把。不過你呢編文章就真係好正喇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝域兄贊賞! 嗰啲表演好精彩同剌激,啲炮彈雖然得個縠,但爆炸時震到連地都郁埋,睇到我手心冒汗,我嗰陣時才知道現場一樣係點解! 農展會等於外國嘅嘉年華會,有展品,有食品同有表演,可以開開心心咁消磿一整天!如果對軍事器械有興趣嘅朋友,一定不會失望!

      刪除
  8. 著到爛身爛勢嘅鬼佬出現<<角色演譯,偷渡者==?!
    農展㑹真係好精彩,解放軍營E家係咪响嗰度呢

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱,當時英軍的工作,包括喺邊境阻截由內地嚟嘅偷渡客! 農展會相當於依家外國嘅嘉年華,有展品,有食品同有表演,好多野睇架!石軍營依家由解放軍進駐,但石崗機場跑道就愈來愈短,騰出咗嚟嘅地做高鐵車站!

      刪除
  9. Philip,原來响 60 年代石崗有大型農展會,及有英軍表演,我都未聽聞過,可能我當時住响市區。近年有所謂 "漁農喜年華" 响上水/花墟搞,但好似賣嘢為主,重要收入場費,我都冇興趣去!

    回覆刪除
    回覆
    1. 農展會嘅舉辦日期係一連幾日,除咗推廣農產品及進行比賽之外,最後嗰日有壓軸軍操同模擬戰爭表演,係一個好難得嘅嘉年華會,依家這類活動多數係借故嚟搵真銀!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...