2014年1月6日 星期一

我的第一份工

一九七七年九月五日星期一,係我展開三十幾年衙差生涯嘅第一日。我嘅工作係幫市民辦理登記事宜,唔知係咪細個時候,罰杪書罰得多,對於杪寫嘅工作,我嘅效率真係幾高,我可以用20分鐘完成預計35分鐘做嘅工作。

大老細見我做野做得咁快,有一日同我講:你做嘢好快手,有個位啱晒你,你唔駛成日坐喺寫字樓咁悶,可以四圍去!吓?咁又幾正喎!唔駛成日呆喺寫字樓!



老細接住講:我哋部門喺離島同新界偏遠嘅地方無寫字樓,所以設立咗一隊流動隊,借當地嘅鄉公所,按時提供登記服務。
搵食要醒目,老細表面好似問我,查實已經決定咗!我作狀諗咗一陣間,跟住回應老細:無乜所謂,做邊度都係一樣嘅啫!
老細即時讚話我抵得諗,就係咁我入咗流動登記隊,整個流動隊,連埋我有
4個成員,我哋每日要去唔同嘅地方服務市民。
我每逢星期一,星期三同埋星期四朝早要去沙田鄉公所,



替該區居民辦理登記手續。嗰陣時沙田重未開始發展,



新城市廣場現址係汪洋一片,正在進行填海工程。

星期五我要去西貢鄉事委員會。



每個月嘅第一個同第三個星期二要去長洲鄉委會,



而第二個星期二要去大嶼山大澳鄉公所。



先祈唔好記錯時間返錯工,唔係就
真係大大劑。
流動隊附屬喺上水註冊處,嗰陣時上水重係好有鄉鎮氣息.



我每日要返上水寫字樓攞齊文件,官印,紙筆,冊薄等等,然後先至去工作地點,收工之後,要返番寫字樓放番低啲文件先至可以返屋企。當年部門無車輛提供,故此我可以申請駕駛自己私家車往鄉公所工作,同埋申領油錢津貼。

喺咁多個工作地點,我最鍾意就係西貢區,我好鍾意揸車,而西貢夠晒遠路,我可以過足揸車癮!我住錦田,開車去上水註冊處攞齊文件,然後取道大埔公路,穿越獅子山隧道落龍翔道。嗰陣時剛剛建築緊地下鐵,啲公路收窄晒,四圍都係工程,塞車係例行公事。

我揸咁耐車,唯一一次俾警察告衝紅燈就係喺龍翔道近黃大仙附近,嗰度有3條行車線,埋線左轉上黃大仙,成條開線封晒俾地鐵施工,得番中線直去清水灣道。我記得嗰朝又係慣常塞車,左邊有架大貨車,右邊有工程車,兩架大車啱啱遮晒個紅綠燈,我唯有跟住前面架車移向前面,原來前邊架車都係斷估咁駛過燈位,我貼住佢一齊過,就咁齊齊被抄牌!我同阿蛇解釋我响中線根本睇唔到燈,阿蛇好鬼寸,話有乜唔滿意同官講!

呢啲告票開唔到公數,我唯有自己硬食!嗰日嘅心情即時打咗個折扣!



我跟住喺鑽石山迴旋處,左轉上清水灣道,一路塞車,一路都望住德望學校,慢慢躝上條斜路。



嗰條係唯一一條入西貢嘅公路,平日塞到飛起!我部錢七就連冷氣都唔敢開,因為會水滾!

幾經辛苦捱過條大斜路,開始落斜,咁先至可以開番冷氣嘆!



心情開始平復番,沿途風景美麗,我有遊車河嘅感覺!



到達村公所大約10點20分左右,
我哋嘅辦公時間係逢星期五由早上1030分至中午12時止;下午由2時至215分止。

你或者會覺得奇怪,我咪有
2個鐘頭食飯囉!你無計錯,我哋真係食兩個鐘頭飯,原因係鄉公所12點關門食飯,我哋想開工都唔得,而我哋就食1點至2點,所以可以有兩個鐘頭食飯,呢個係我鍾意去西貢工作嘅原因。

最初去做登記嘅時候,對西貢地方名一無所知,有一次有個男仔同個女朋友嚟辦手續,我問佢住响邊度,佢哋話住喺對面海,我就順口回應,也咁遠入到嚟西貢登記呀?大會堂都有得註冊喇!我跟住問佢哋住對面海邊一區,佢話對面海得一區,之後先知喺西貢有笪地方叫對面海!


西貢市有間餐廳叫
SUSANA, 個老闆娘係個半唐番,嗰度嘅炸豬扒飯,我到依家諗返起都重口水流。兩塊炸得好鬆化嘅豬扒,



再伴以雞蛋炒飯,嗰啲炒飯係我有史以來食過最正嘅炒飯,到依家都無一間食肆可以炒番咁嘅水準,啲米除咗修長煙韌之外,啲蛋絲唔會炒到將啲飯黐到一舊舊
,所以我同班拍檔去親都點炸豬扒飯!
我記得嗰陣時跟個老細cheap到痺,每次食完飯佢都唔找數,叫我俾住先,話陣間計番。咁都無乜所謂,每星期我哋4個食完飯之後,我都照例俾咗錢先。我先前講過嗰度最正嘅係炸豬扒飯炒底,所以我哋去親嗰度幫襯,一定會叫炸豬扒飯。到埋單時,我會俾二蚊貼屎,攤分之後,每人俾多五毫子。有一次我哋三個叫炸豬扒飯,老細嫌貴,叫咗碟西炒飯,



我找完數之後,咪好似以往咁要每人科多
5毫子貼屎囉!點知個cheap老細話佢碟飯平啲,貼屎要按比例計,佢只係要付3毫半,其餘 16毫半由我哋3個攤分!呢啲咁嘅老細,人工高我哋成倍,但個格就衰到貼地,唔知大家有無遇過!自此以後,我哋唔再同呢個cheap友一齊食飯!好彩無幾耐佢調走咗,跟住嚟咗個新老細程蛇,即係日後帶我去聖基道兒童院嗰一位。

除咗
Susana餐廳之外,我哋間中會轉吓口味,去醉瓊樓飯店食東江菜。



東江豆腐煲同東江鹽焗雞係醉瓊樓嘅名菜之一,我哋去親都唔少得叫呢兩個餸.



我印象最深刻嘅唔係啲菜點樣美味,而係盛載東江豆腐嗰個銻煲,個個都撞到凹晒,凹咗嘅地方藏晒啲汚糟野洗唔到,變成黑色,賣相認真麻麻!我裝飯俾屋企隻 Bobby 食嗰個銻煲重企理個佢嗰啲!以下係新煲嘅買相,俾大家參考嘅啫!


啲伙計做野得個快字,好似沖水咁簡單,你都要小心佢個銅煲,分分鐘俾佢辣親!唔怪得之啲煲撞到凹晒喇!



另一間酒家前身係西貢戲院,其後戲院執笠,改建而成酒樓。



間酒樓地下鋪咗地磚,啲伙計做野都係好求其,我每次去食飯,都會見到有伙計打爛碗碟,老細請著呢啲伙記真係無奈。
我對其中一個企堂印象深刻,佢知道我哋係公職人員,每次都好熱誠幫我哋擺枱斟水,久而久之,就同我哋好熟絡。我問佢喺度做咗幾耐同埋做得開唔開心?佢話係喺鄉下出世,偷渡嚟香港之後,同鄉介紹佢嚟呢間酒樓做企堂,做咗幾個月咁大把! 啲人知佢偷渡落嚟,加上唔多識字,得閒就玩吓佢,所以佢話無乜心機喺度做落去!
 
咁又係,叫你落張單寫菜要成幾分鐘,咁嘅效率確實無人鍾意!我通常會拉埋張櫈俾佢,叫佢坐低慢慢寫,佢有時唔識寫,我重教埋佢點寫添!個部長間中走埋嚟潤吓佢:老細!寫完未呀?

如是者幾個月又過去咗,我哋有次去幫襯,點知唔見咗呢位仁兄,一問之下,先至知道佢俾老闆炒咗!都唔知係咪我叫佢坐低落單,間接累死佢! 諗落唔識字都幾慘,連做份樓面都做唔得長!
眨吓眼又過咗一年,有次我哋去幫襯,坐低無耐,發覺隔離枱有個後生仔著住套老西喺度食飯,個樣有啲面善,但屬於著起龍袍都唔似太子之流,不過人靠衣裝,唔打得都睇得!

呢張只不過係插圖,個企當邊樹咁有型!


再望吓佢張枱,一條友食成
4個餸? 誇張啲喎!

 
再望真吓,咦?愈望愈面善嘅!佢見到我哋望住佢,跟住走埋嚟打招呼!原來係之前炒咗嘅企堂!佢話炒咗之後出咗去做行街,即係推銷員!生活好過做企堂,係真唔係呢?只有佢自己知!佢今日專登返番舊酒樓,重執到咁四正,似示威居多。所謂呢處不留人,自有留人處!

食完飯之後,重有好多時間剩,我哋通常會行去碼頭釣魚。


 
我記得有一種魚好為食,同泥鯭差唔多,

大約3吋長,個身銀色帶幾條黯灰色嘅線,每次都會釣到幾條,後尾問啲船家,先至知嗰種魚叫釘公。

眨吓眼又到兩點鐘,做多15分鐘就收工。去銀行存咗嗰日收咗嘅公帑之後,就揸車返寫字樓。途中經過清水灣道近坑口附近,望吓個錶,每次都好準時,大約315分左右,都會見到有架勞斯萊斯迎面駛過,



同事話喺車上面嗰個咪六叔囉!
講真,呢個崗位幾啱我,尤其係去西貢做野嘅時候,我覺得同去旅行差唔多!我最鍾意一路揸車返寫字樓, 一路聽Engelbert Humperdinck 所唱嘅Too beautiful to last! 雖然事隔三十幾年,我依家一聽番呢首歌, 就會記番起當時開心嘅時刻!

呢架就係我當年嘅錢七!


講完西貢,依家講番最煩就係每個月嘅頭二三個星期二,因為要去離島工作,第一同第三個星期二去長洲,



第二個星期二去大澳。嗰陣時去離島好大陣象,我住喺元朗坳頭,
53要出門口,因為中途站好難截車,唯有行落元朗雞地總站,大約20分鐘左右。

跟住搭16號頭班巴士去佐敦道碼頭,然後轉油麻地小輪去中環,上總部攞埋啲冊部同官印,拿拿臨趕去港外線碼頭,搭船過離島。


長洲船開
820分而大澳船則開845分,搭頭班車出到九龍都要成7點半,過咗海去總部攞埋冊部等等已經時間無多,所以每次都好趕。
天氣好嘅時候,早啲出門都無所謂,但踫啱狂風大雨嘅日子,



真係連起身都唔想,莫講話重要去返工添!剩係未行到落到元朗已經成身濕晒,跟住《噏》成日,好唔舒服!
我講返第一個星期二去長洲先,落咗船之後,要到港島李寳椿總部攞齊冊薄同官印後,要飛快趕去港外線頭,因為船開820分,所以重趕過去大澳。跟住下一班要到10點至開,換句話講,遲到就唔駛返工喇,因為下一班船到達長洲嘅時候己經11點幾,差唔多收得工。
我睇番依家寫字樓,有部份同事差唔多日日返工都遲到,重藉口多多,除此以外,又多病痛,周不時打電話返寫字樓攞病假!我哋嗰陣時邊有呢啲情況發生呀!所以我同自己講 ,死就得,病就唔可以!好喇!講返我哋上咗船之後,會喺船上檢查吓啲文件齊唔齊,同埋準備當日要處理嘅文件。
長洲都係以水上人居多,


工作都幾繁忙。
辦公時間由朝早10點至中午1點。近住碼頭有檔魚蛋粉好出名,我哋通常食完魚蛋粉,跟住再去銀行入埋數先至出番香港。間中會幫啲同事買咸魚或者蝦乾,大約345分返抵中環。
去長洲工作,返早放早,表面上好似有著數,但由長洲出到香港,返到總部再執埋啲手尾,已經成5點鐘,所以實際上一啲著數都無!
喺長洲做咗幾年都係平平淡淡,比較印象深刻嘅係有對新人結婚,


老細循例讀嗰段開場白,跟住叫男仔跟佢宣誓,可能日日係咁讀,我哋已經變得麻木,但係個男仔讀到甩甩咳咳,突然之間哄堂大笑!我哋都唔知發生乜野事,後尾至知男仔個名有啲問題,睇真吓,佢原來叫徐定富,諧音同除定褲一樣,唔怪得知佢啲朋友笑到碌地喇!

到咗第二個禮拜二去大澳就辛苦好多,我照樣上李寳椿總部攞齊冊薄同官印,跟住趕去港外線頭,



船開845分,去到梅窩碼頭未夠10點,

但要輪巴士去大澳。



最慘係喺暑假期間,成個梅窩都係人,每個鐘開兩班巴士,之後剩咗嘅旅客,要等多一個鐘搭下一班。
我哋落咗船之後,見到巴士站已經出現人龍,如果要排隊嘅話,睇怕一定遲到!我哋唯有同站長講,我哋唔係去玩,係去開工,希望佢可以通融一下,俾我哋廹埋上架巴士度。嗰陣時啲人通情達理好多,站長同啲旅客解釋,啲旅客都無咋形,重騰出啲空位俾我哋企添!雖然企得辛苦,但總算可以上到車!



嗰陣時由梅窩去大澳係單程路,又長又斜,有幾段重係泥路
添!真係好鬼危險!喺1973722日,曾經有架巴士碌咗落山,做成17人死23傷嘅慘劇


所以搭嗰條線都有一定危險性,好在沿途經過長沙,貝澳等地區,風景秀麗,叫做戥番均喇!





我哋
拎住大袋細袋文件,企超過一粒鐘先至到目的地,我話唔辛苦就呃你!
經過大約1小時15分嘅車程,我哋終於到達大澳總站。

一落車就見到有位大嬸,


戴住頂客家帽,揸住條担挑,原來係鄉公所特別請嚟幫我哋拎行李嘅!佢好似担水咁,前面挑二袋,後面挑三袋,喺前面領路,我哋就跟住佢後面,有少少似以前啲大官出巡,隨從負責開路嘅感覺!
無幾耐我哋去到一個碼頭仔,但要搭隻橫水渡先至可以過對岸,雖然好近,但無咗隻橫水渡就真係過唔到對岸!



我當時個心諗,政府點解唔整條橋方便啲村民呢?後來至知政府想保留大澳特色,加上河道太窄,建橋有難度,太矮會阻礙船隻經過,太高嘅話,條橋會太斜,真係唔知點行!

搭橫水渡要每人收一毫子,但大嬸同個船家講我哋嚟幫村民辦公事,鄉公所叫唔好收錢。個船家話佢一早都知道,因為鄉公所預早貼咗告示,佢唔會收我哋錢。
雖然我第一次踏足大澳,



但感覺當地啲人好有人情味,佢哋對於我哋嚟辦事嘅公僕非常客氣。

大澳鄉事會書記李先生,佢負責接待我哋,我哋去到鄉公所嘅時候,李先生會企咗喺門口迎接我哋,逐一同我哋握手,一路握手一路用好重嘅客家口音講:伍姣意思!嘲呼伍到!

照片最左嗰位係程蛇,跟住李書記,同事歐伯,大家唔駛估喇! 右手邊好似個儍仔嗰個就係我!



當地村民大部份係水上人,佢哋知道我哋嚟幫啲
BB仔登記出生,



情願搵少啲都唔出海捉魚住。所以你話如果我因為遲到幫唔到佢哋啲
BB登記,過咗時間,要開快佬做嘅話,就算佢哋唔投訴,自己都覺得唔好意思喇!
水上人出海捉魚,由幾個星期到幾個月不等,所以就算要生BB,都唔會專程去醫院,一般係喺船上面自己接生。當我問個BB喺邊度出生時,個個都話近住石鼓洲!無他嘅,因為喺石鼓洲出世可以攞到出世紙,過咗石鼓洲就係大陸水域,攞唔到出世紙!
講番佢哋安啲名好有特色,好似黃牛仔,陳狗仔,黎牛奶仔等等;而帶金,帶銀,帶娣,有娣,銀好都係常見嘅名字!而最有紀念價值嘅莫如初一,初二,初三等等,一睇就知幾時出世,唔會記錯!
我哋做到1點就收工,李書記已經安排好我哋喺鄉公所附近嘅一間酒家叫肥仔健食午飯,而我哋啲冊部會由朝早嗰位大嬸負責幫手拎出車站。李書記知道我哋趕時間,所以預先叫好餸菜,

一行過去就有得食。嗰餐由鄉公所提供,獲部門批準,我哋唔駛俾錢。
大澳最出名就係咸魚同蝦膏,




差啲唔記得,重有咸蛋黃!


我哋去親大澳辦事,啲同事都搭我哋買番多少。益昌係當地最出名嘅海味舖頭,我哋去親大澳,都會幫襯。我哋好似依家啲水貨客咁,每次都大袋細袋咁拎返寫字樓俾啲同事。嗰陣時除咗拎開工嘅文件冊薄之外,仲要拎埋啲咸魚蝦乾,你都咪話唔辛苦!但嗰陣時同事之間嘅關係好密切,大家都好
FRIEND,所以我哋辛苦啲都在所不計。
我哋一食完飯,即時去買咸魚!否則趕唔切23開嘅巴士。益昌個老闆好識做,知道我哋趕船,佢話不如我哋去開工前話低要買啲乜野手信,佢會預先執定,咁我哋就唔駛咁趕喇!佢重好識做,打個九折俾我哋!

剩番星期一,星期三及星期四,朝早到沙田鄉公所辦事,



下午返大埔寫字樓執埋啲手尾。嗰陣時老細轉咗程蛇,就係佢帶我順道探訪聖基道兒童院。

 


話時話,呢個崗位嘅工作性質都幾啱我!面對市民,有苦有樂!咁喺註冊處做咗咁耐,有無男才女貌呢?喺我記憶之中,真係好少。

最記得有一對新人,可以話一啲都唔登對,個女仔好靚同有氣質,身裁高朓,讀完大學,做行政工作,住半山薄扶林道;但個男仔比佢大幾年,中學程度,其貌不揚,滿臉暗瘡,做保安,住屋邨!你話係咪一朶鮮花插在牛糞上呀!



嗰陣時未夠
18歲要老豆簽同意書先至可以結婚,有一日有對新人嚟登記,但係個女仔未夠18歲,要等老豆嚟簽名,結果等咗成粒鐘個老豆先至到,佢第一句就問個男仔,帶咗錢嚟未? 個男仔二話不說,就當面數咗一疊銀紙俾佢!跟住佢簽完名就即刻閃走!呢啲唔知係咪叫買賣婚姻呢!
又有一次,有個市民嚟幫BB女攞出世紙,我問佢有無帶結婚証書?佢好唔滿意,即時問我邊條法例寫明要佢帶!吓?法例?係喎,我真係唔知添!唯有攞晒櫃頂啲例書俾佢參考,佢揭咗無耐就話:I see!咁就乖乖走咗。我老細之後同我講,話啲相關法例喼晒喺佢間房,我究竟拎咗啲乜野俾個市民睇?一睇之下,先至發覺我攞錯咗啲衙差守則俾佢睇,不過都OK佢都好滿意咁離開
相信大家都睇過一齣戲叫英雄本色,其中有個明星叫李子雄,



佢未拍戲之前都係做衙差,同我做同一個衙門. 職責係以市民身份到各環頭,暗中監察我哋呢班衙差對市民嘅服務態度,之後寫個報告俾上頭,結果有幾個同事俾佢寫到唔達標,幾乎收警告信。

我喺呢個部門足足做咗
7年先至俾調走!
(完)

26 則留言:

  1. 你其實住錦田,定係坳頭,定抑或你有兩頭住家,你個博都好充實,又有六叔,又有李子雄,不過六叔同李子雄都冇乜頭髮,但你仲有大把。睇戲啲友仔唔聽老細話,成日話會調去守水塘,咁你有冇守過水塘,啲人話做衙差會好爛口,但又唔覺你係咁。咁做衙差有冇試過有任何要救人事績。

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家講返幾十年前嘅往事,我曾經住過坳頭 ,天水圍同錦田. 有頭髮有鬼用咩!做人最緊要有水!你都講咗話睇戲咯,水塘駛乜搵人睇啫!唔通驚有人偷水? 爛唔爛口係個人嘅行為同操守,跟係唔係衙差無關連!

      刪除
    2. 哈哈!兩位的對話,好好笑呀!

      刪除
    3. 所以睇戲會令人受到誤導! 水塘屬於水務署管賅範圍,關警 察乜事!

      刪除
  2. 咁李生嘅職銜係乜?

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢喺村公所當書記,負責村公所嘅文書工作!

      刪除
  3. 沙田果張相好似無位係你啵!?

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,嗰張相無我份架.我只不過係想將沙田當年的面貌俾大家睇睇!

      刪除
  4. 聽故事、看舊照片、腦代一幅幅舊光景覆現。正呀!謝謝分享。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝留言! 我以前份工嘅性質,雖然屬文職,但跟一般文職好唔同,雖然辛苦,但充滿樂趣!

      刪除
  5. 你當年咁有型,又有車,肯定有很多女朋友!
    日日咁周圍去返工,煩唔煩?仲要返寫字樓取文件及用品!

    回覆刪除
    回覆
    1. 吓? 有型? 嘻嘻! 你又揞住良心講說話! 咁喺衙門裡面,真係女多過男, 你話多女性朋友都無錯嘅! 嗰陣時習慣咗,又唔覺得煩喎! 我最後生,所以要幫手攞文件囉! 諗落唔係好公道,我住得遠,應該由住响九龍嘅同事攞合理啲!

      刪除
    2. 有車在手,有女拖在手。嗰陣時的女朋友,肯定好似蜜蜂黐蜜糖咁!成群飛埋嚟!

      刪除
    3. 你講啱咗一半,如果我個樣好似劉華或者張國榮的話,我相信身邊會好多女朋友!

      刪除
  6. 咁...你份工都算辛苦喎(除咗拎開工嘅文件冊薄之外,仲要拎埋啲咸魚蝦乾)!哈哈哈...
    btw...六叔 有水咪一樣要去"極樂世界"!

    回覆刪除
    回覆
    1. 嗰啲冊薄有三大本,厚皮. 約莫二呎半 X 1 呎鬆啲,加埋金屬水印,都唔輕架! 回程重拎埋咸魚蝦乾,十足十水貨客! 今日睇新聞,咁啱見到六叔過世消息,佢真係好長命,我見到佢時,距離依家,眨吓眼,又三十幾年!

      刪除
  7. 六叔真係勁, 長命百歲, 又有錢.

    回覆刪除
    回覆
    1. 107 真係好長命!人生最重要係行得走得食得,否則命長也沒有意思!我找不到你的海怪BLOG!你可否SEND 條LINK俾我?

      刪除
    2. http://lovemaosi.blogspot.hk/
      我已在貓閱讀覆左你啦.
      你要bookmark我個blog, 仲好似要係我個invitation email 做一D動作.

      刪除
  8. 同一份工做三十年,坦白講,真的不容易。

    回覆刪除
    回覆
    1. 私人機構可能好少呢種情況,但我認識嘅衙差朋友或同事,好多都超過30年年資!

      刪除
  9. 嗰頭講完,六叔就歸咗古,𣎴無唏噓!六叔可算係HK人嘅雜體回憶!

    回覆刪除
    回覆
    1. 吓?應該唔關我事啩? 佢比我嘅回憶就係:身邊啲靚女車車咁轉,每年選美,都係為佢而設,令人羨慕!

      刪除
  10. 寫錯字>集體<至啱!
    咁燊哥係咪你嘅回憶&偶像呢XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得雜體回憶呢個新名詞都無用錯, 各人對六叔有好複雜嘅回憶,因為泊到六叔呢個大碼頭唔係咁容易! 我甚少去澳門,燊哥唔係我偶像,我只係羨慕佢身邊大把靚女同大把錢啫!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...