2014年3月5日 星期三

衙差簡介


好多未喺朝庭做過野嘅朋友,對朝庭工作未必認識。一般人嘅印象,打朝庭工,做又三十六,唔做又三十六,求求其其又一日,加埋糧期準,福利佳,不求無功,但求無過,到時到候,黃袍加身,



自動升級,無風無浪,所以俗稱為鐵飯碗!




睇起上嚟,做朝庭工咪好正!不過,我認識有啲朋友,佢哋話 朝庭工做懶人,缺乏挑戰性,所以佢哋唔吼咁話喎。咁又係,當年喺出邊打私人工,又雙糧又津貼,加加埋埋,人工分分鐘多過朝庭成倍有多。朝庭工除咗穩定之外,真係無乜吸引力。所謂人望高處,無人咁蠢重加入朝庭做衙差!

朝庭官員分等級,咁等我粗略分一分喇!狗屎垃圾都要做嘅同文職屬於八九品,首長級屬一二品,其餘嘅衙差要以專業資格嚟再細分。
咁朝庭做野會唔會大公無私呢?我話會就呃你!有人嘅地方就唔會有公正。你唔擦老細鞋,獨行獨斷,清高呀嘛!好!有吉屎,不過就分分鐘做到退休都係嗰個位,睇你清高得幾耐!
我識得有個女同事,一到假期,就同老細約腳打麻雀,咁都未算,重要做埋阿四,



賣埋餸煮埋飯,重使開老細嘅工人,由佢貼身服侍斟荼遞水,服侍周到,結果真係有回報,成功升級上位。
擦鞋仔或者擦鞋女喺任何衙門都存在,你又唔可以怪得晒佢哋嘅,因為有鍾意受擦嘅老細,先至會有佢哋嘅出現啫!


擦鞋仔或者擦鞋女有一個共同特徵,就係無乜料到,做野點當,喜愛弄虛作假,狐假虎威,收靚埋堆,講是講非,玩忽職守,排擠非我族類!老細講一啲唧都唔識笑嘅笑話,佢哋會即時擠出擦鞋嘅笑容;老細喺工作上提少少意見,佢哋即拍爛手掌,大讚老細英明神武,嗰種擦鞋咀臉,令你骨痺同反胃!

一啲管理崗位,落喺呢啲擦鞋仔手中,朝庭嘅工作效率同質素,大家可想而知!
好在唔係所有朝庭官員都係咁嘅素質。基本上朝庭官員可以分為五大類;第一類佔最多數,約70巴仙,勞勞碌碌,唔偷唔搶,夠鐘收工,唔係好聰明,但亦唔係太蠢,做番自己本份;

第二類佔
15個巴仙,做事有交帶,不辭勞苦,有效率,話頭醒尾,唔駛老細成日督住都會自動做野, 好似上咗練嘅耕牛,任勞任怨;



第三類屬於精英,佔3個巴仙,大部份係管理階層,有魄力,有承擔,有品德,處事公正嚴明,知人善任,好受下屬歡迎,將部門管理得頭頭是道;

第四類,都屬於精英,工作同管理能力無可置疑。但擺款,格衰,要求多多,貪小便宜,鍾意下屬擦鞋,見高拜,見低踩,神憎鬼厭,係人都想質佢一鎚!


呢類佔5個巴仙;

最後嗰類屬最差嗰類,佔7個巴仙,佢哋練精學懶,專搵著數,利用所有灰色地帶,例如長假期之前同之後,例必打電話返寫字樓,話唔舒服要求放病假;叫佢哋做野,奉旨唔會做得妥妥當當,周不時斤斤計較,話呢樣唔關佢事,嗰樣唔係佢負責,又或者推話上手無交帶!總之就藉口多多!

佢哋周不時唔喺位度,唔係去咗隔離部門講是非,就係喺厠所洗杯洗手!好喇!當佢哋出現喺寫字嘅時候,又多多事幹,吚吚哦哦,好似水煲殘舊,冷氣唔夠,電腦過時等等,總之有正經野唔做,喺度搞搞震!呢類員工, 有共通之處,就係對一啲關於自己利益嘅條例非常熟悉,隨時可以背俾你聽。最令人無耐嘅,就係其中有啲重係幾個衙差嘅主管!自己都管唔掂自己,點去管人!你話死未!


依家講吓工作,唔同嘅衙門有唔同性質嘅工作,有負責民生,住屋,教育,康樂,個人身份紀錄,出入境,生死,
稅收,規劃,法治以至懲教等等。而職級有分紀律衙門同一般衙門,紀律衙門嘅糧餉比較高啲,因為要輪班工作,加上工作性質帶有危險性,



由於紀律部隊人多勢眾,對於爭取較高薪酬,自不然有事半功倍之利!


到番文書衙差,做嘅工作範圍分<會計>,<人事>,<公共服務>。除咗上述所提的三項,所有屬於<其他性質>。有啲崗位做死,



有啲就嘆死,

都係嗰句,睇你好唔好彩數!

朝庭衙差質素同工作介紹都差唔多有七七八八,相信大家都有少少概念!但有樣野值得一提,所有入職衙差都經過嚴格篩選, 照道理唔會咁差個喎! 事實上,初入職嘅衙差都好拼搏, 但有啲拼極都上唔到位, 結果咪<判啤>囉!

 間中主考官亦會睇錯人,所以做部門主管要睇運, 派咗個好員工梗係正喇, 倒返轉頭俾個問題員工你就頭都痕埋!最慘重要揞住良心,寫好佢個考勤報告,因為如果報告太差,邊有部門收留? 咁你就要一世對住呢口頂心槮,問你死未! 相對而言,一啲做得嘅員工,求神拜佛都唔好UNDER啲無料嘅上司, 因為就算你做到曉飛,佢哋都無料寫好你!

一命二運三風水,喺衙門做過事嘅朋友,必會認同以下呢句說話:叻叻都無用,最緊要夠運!

 

28 則留言:

  1. 政府咁大個機構, 咁多僱員, 一定要有制度, 一有制度, 就有人識走位, 走精邊, 更會有人索性做廢柴就算. 就算私人機構, 例如獅子銀號, 大到無倫, 一樣都會咁.

    但係各有各好, 做大機構遇著個廢柴, 有乜野都有其他人一齊頂, 或者有程序有指引, 只要冇犯錯就可以安安樂樂, 又或者等風平浪靜時申請轉第二個部門, 仲有得走盞. 換轉係細公司, 有事發生, 一係你自己走, 一係老細容你不下炒你. 我估一切都係睇命水架咋

    回覆刪除
    回覆
    1. 有啲人好精,好識走個好位!我最憎擦鞋上位嘅癈柴,呢類人最衰格,無料不特只,重成日也文也武,見高拜,見低就踩!跟著呢啲老細最無運行!

      刪除
  2. Philip,飲多杯喇!

    回覆刪除
  3. 衙門中嘅利弊大概都被你講得八八九九咯。有人願擦、有人受擦、所以升錯人在所難免矣!

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家衙差質素下降的另一原因,就係九七前好多有材能嘅官員移咗民,而二三線嘅官員就冷手執個熱煎堆,佢哋材料有限,結果造成今日政府好多政策或者處事方式,不為大眾所接納!

      刪除
  4. 喺出面咪一樣咁, 有個做到主任級的,一有飯局,都係幫老細約腳打麻雀,咁都未算,重要猛咁鬆章, 成日詐詐諦諦跌牌, 做得好太過啫, 所以只有佢哋呢類人才會走埋一起,
    早知係冇分別.....我都走去打朝庭工咯咯!!! 嘿嘿!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 私人企業要擦老細鞋我都接受,因為老細真係靠自己雙手打出天下,然後請你做事.但政府出糧係納稅人嘅錢,管理階層都係一樣,故此,管理階層的責任,是提升有材能的官員,而不是懂擦鞋的官員!

      刪除
  5. 我稔如果我重响衙門做ing, 多數都係第一類!
    不過我工作都好熱心同落力架,老細平時請食下午茶, 我order十幾人D雜果冰呀奶茶蛋撻等等從冇錯漏,咁我個考勤報告 你比個咩評級我先~?

    回覆刪除
    回覆
    1. Relations with colleagues :A
      Figure work : A

      哈哈!其他方面就要睇表現再作評核喇!

      刪除
  6. 這類情形,會比私人機構多嗎?

    唔好食咁多野呀,肥咗好難瘦gar!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相信私人機構如果唔擦鞋會好難生存! 肥咗佬咪再.........嘻嘻....跑多啲囉!

      刪除
  7. 基哥,久違啦.幾好嗎?渣馬走成點?

    回覆刪除
    回覆
    1. 松兄! 好耐無見,我呢啲業餘中的業餘跑友,進步空間等於零,今年半馬成績係02:04:16! 你跑成點呀?

      刪除
  8. 我最憎嗰啲人放完假之後,最要攞病假,有人頂你啲嘢做,都要攞到盡着數。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相信任何人都唔鍾意同一啲咁練精學懶嘅同事合作!

      刪除
  9. 有啲無料嘅上司, 無料寫好你之餘,卻有心等待時機比蕉皮你踏!

    回覆刪除
  10. Philip,文職衙差駛唔駛經體能合格先做得?

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!如果要嘅話,我相信好多人都唔合格,我其中一個下屬,後生細仔,但病假就多到得人驚. 由於超出限額,佢攞病假要支半薪!

      刪除
  11. 一句講晒:"到處楊梅一樣花" 喇!

    回覆刪除
  12. 商業機構都會有擦鞋仔, 如果冇人係掂, 間公司好易執, 所以,擦極都有個譜.

    同我之前留言一樣, 擦鞋既, 都會比面真係做得野既人, 因為佢地知道間公司靠佢地先生存到.

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁都好,起碼知道自己真係唔掂! 最斃有啲重以為自己好掂,將啲有能力嘅同事廹走, 間公司真係多得佢唔少!

      刪除
  13. 回覆
    1. 是懂得迎合老細及識擦鞋嗰類紥得最快! 有時間你可以看看以下的網誌, 是一件真實個案.
      http://philipchutingkai.blogspot.hk/2014/07/blog-post.html

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...