2014年3月29日 星期六

校園風雲錄




316033,呢個係我升中試嘅考生編號。老師話:你哋要死記呢個號碼,如果唔記得帶準考証,監考員或者會俾個人情你考住先,第日補返個正本。就係咁,我個腦就將呢個號碼記到依家,我諗到我死咗嘅時候先至會將個號碼交番俾天主!嗰陣時由小學升中學要考升中試,分中,英,數三科,最好成績係一級如果你想考上名校,嗰三科你必須攞一或者二級先至有機會。到咗放榜日,要買張報紙返嚟對冧把。啲冧把排到密麻麻,不過好彩係順住次序,唔係咁難核對。如果有冧把,表示你考到政府或者津貼學校,學費象徵式收番十元八塊。如果無冧把,表示名落孫山,你一係出嚟搵工做,




一係讀私校,學費貴不特只,師資相對無咁好。
我讀書唔算勤力,好彩其他啲考生重懶,所以勉強可以掹車邊考上中學。老豆話過,如果考唔到嘅話,咪駛旨意有書讀,要出嚟做野!我嗰陣時重未做過暑期工,所以無有怕,唔讀書咪出嚟做野囉!駛死咩!我心諗!
雖然知道考試合格,但派去邊間學校都重係未知之數。嗰陣時老師話每個同學要衡量自己能力嚟揀學校,如果你選擇頭嗰幾間係名校嘅話,你會冒好大風險。假若成績唔係咁好唔夠其他同學爭,而屬於二線嘅學校又俾其他同學揀咗,咁你分分鐘只可以派去二線以後嘅學校就讀,所以揀學校嘅次序好緊要!
眨吓眼又過咗幾個禮拜,又到返學校攞成績嘅日子。嗰陣時唔係個個同學都有機會派到學位架!我讀嗰間係村校,之前最好成績嗰一屆,都係得二個派到學位咁大把,其中一個就係我大哥!不過我哋好開心,因為對完報紙之後,知道有成二十個同學派到學位,我當時有啲得戚。事緣我哋係學校最百厭嘅一班,校長見到我哋都眉頭緊皺,好多老師一提起我哋就猛咁搖頭!呢次返到學校,重唔俾番啲顏色佢哋睇!我哋嗰次嘅成績,除咗改寫咗學校歷史之外,重將附近二間村校比咗落去,皆因佢哋嗰年都係得一兩個《趴匙》架渣!
返到學校,老師同校長都好開心,因為我哋嘅成績係破咗學校紀錄!我一攞到成績單,即時睇吓派去邊間學校先?吓?係真唔係呀!和尚寺?知道派咗去間男校嘅時候,個人有少少失落,唔好意思,講錯咗添! 係好鬼失落先至啱! 拍住個靚女同學讀書嘅浪漫幻想即時煙消雲散!呢個打擊,對我嚟講咪話唔大!我周不時同人講,我讀書咁屎,皆因揀錯咗間和尚學校喳,等我無晒讀書嘅衝勁同動力!請問喺男女校畢業嘅網友,我講得啱唔啱喇?







一日最鬼衰都係我大佬,猛咁叫我揀埋佢讀緊嗰間學校做第一志願,重同老豆講,話日後我可以用番佢讀過嘅舊書,



慳番啲買書費.依家諗番起,我都死蠢,點會咁戇居聽大佬點架!好彩同班有4個同學都派咗去嗰間學校,叫做有個伴喇!


暑假話咁快就過咗,九月初開學,嗰間學校無指定校服,但我都跟番傳統著番白裇衫灰色長褲。第一日返學,見到學校個草地足球場都算大.


不過清一色係男仔,好鬼無癮。聖約翰喇沙係喇沙會創辦人,之後辦埋學校。


我睇番貼咗出嚟嘅告示,我同兩個同學編咗落B班,另外兩個分別去咗A班同C班。

一入班房梗係唔好搵個坐近老師嘅座位喇,費事郁吓就俾老師問野,樁吓眼瞓都唔得方便!我左揀右揀,終於揀咗個中間位坐低,剛坐好就有位年約三十歲穿著旗袍嘅女老師入嚟,佢跟住向我哋講:歡迎各位新同學!我係你哋嘅班主任,我叫揀剩尾…….老師未講完已經引起哄堂大笑,咁又係嘅,老師個樣老老土土,睇怕都未結婚啩!怕且真係揀剩尾喎!老師可能己經習慣咗,佢喺黑版上面寫咗三個字:簡~~美。然後問大家笑完未?笑完我就派個上課時間表俾大家。睇嚟老師嘅道行有番咁上下,一啲都無嬲。

佢跟住講一啲有關學校嘅資料,我讀嗰間係教會學校,有四位修士,分別係
Brother Felix,

Brother Pius,


Brother Paul


and Brother Hubert.
 
Brother Felix
係校長,花名叫大柴, 唔係幾好老脾,有次巡班房,見到有個同學趷張椅,由於個同學坐最後中間嗰排最後嗰個座位,張椅背咪整花咗班房後面幅牆囉!佢見到咁嘅情況,即刻衝入班房,將同學個書包,由三樓擲咗落操場,跟住同嗰位同學講:Take your bag and go home!查實take乜鬼吖!個書包都俾佢揼咗落操場,應該係:find your bag and go home至啱!

咁多個brother, 最和善嗰個就係Brother Pius,佢教我哋英語;而
Brother Hubert係我哋嘅化學同音樂老師,佢係德國人,啲英文唔係咁準,water講成what鉈,佢嗰樣真係幾似漫畫裡面個大蕃薯架,所以佢個花名就叫大蕃薯。記得有一次,我哋上音樂課,嗰首歌嘅歌詞中間夾咗幾句中文;唱一句英文Chritmas tree,跟住唱一句中文:聖誔樹!我哋專登大大聲唱:Chritmas tree!大蕃薯!雖然佢唔識聽中文,但啲音有少少唔同,佢聽到側起個頭,但又唔知我哋整鬼佢,我哋一路唱,一路笑,佢就擰返轉頭大聲咁問:What so funny? 你話幾咁過癮喇!

學校分四個社,我哋會編入其中一個,每年運動會會進行各項比賽。咁多個社,最勁嘅係Felix House, 年年都係呢個社攞總冠軍。無他嘅,鬼叫Felix係校長咩!老師識做,所有運動叻嘅學生都編入呢個社,搵食要醒目,擦鞋係其中最基本嘅求生技倆。我就編咗入Hubert House, 屬於運動最屎嘅社。

老師話我哋每個同學都要揀番個英文名,如果唔係,啲鬼佬老師上堂就唔識嗌我哋架喇!坐我隔離嗰同學姓黎,佢好威咁同老師講佢英文名叫Johnny。老師讚佢叻仔有英文名,跟住再問其他同學有無英文名?結果就大家就你眼望我眼,原來其餘全部都無英文名!老師就攞咗張印滿英文名嘅紙俾大家揀,輪到我嘅時候都唔知揀邊個先至好,後面嗰位同學叫牛哥,佢話Albert呢個名正呀,重猛咁叫我揀添,我話是但喇!不過嗰陣時又唔識駁牛哥,個名咁好,點解佢又唔揀? 而Albert係我第一個英文名。

好喇!老師話,依家每個同學都有英文名喇,跟住叫啲同學輪流介紹自己個名俾其他人認識。同學依次序發言,有幾個同學噏完佢哋個名之後,大家都揞住個咀笑。好似生馬騮Simon Lau,晏啲返Andy Fan,破產Paul Chan,裝飯John Fan……….等等。

 
隔離嗰條友仔Johnny Lai官仔骨骨,啲頭髮蠟到立立令,校服衫盪到起晒骨,照睇屋企都有個錢啩!條衰仔睇落都幾型仔嘅!佢學緊功夫,

所以手瓜起蹍
,不過有樣唔好,就係成日都想搵人打交。熟咗之後,佢周不時問我前面位嗰個Raymond係咪好寸,如果係嘅話,佢就郁硬佢!我心諗你個衰仔想搵我過蕎,無咁易!老虎都唔出聲,癈鬼事啋佢。

先前講嗰位
Raymond,佢除咗讀書叻,打乒乓波都有番咁上下,



最慘就係佢成日都嬴,所以好多同學都唔順佢。坐喺佢後面嗰位叫九叔,佢都唔係好順
Raymond!我哋嗰陣時興用墨水筆,九叔就靜雞雞將啲黑水唧落Raymond件衫領上面,我哋坐喺後面睇到晒,但無人出聲,個個心諗抵佢死,平時咁招積!

第二朝返學,
Raymond拎住件有墨水漬嘅白裇衫向簡婆(我哋安老師嘅花名)投訴,老師問九叔係咪佢嘅作所為,九叔直認 不違,老師罰佢洗番乾淨件衫。呢次事件之後,九叔俾我哋一個做得出就要認嘅大將之風印象。
雖然話係男校,但有個同學真係好乸型,
講野陰聲細氣,塊面白到好似搽咗粉咁,行步路都扭吓擰吓,大家安咗個花名俾佢叫乜姐。佢去親邊度啲同學都避開佢或者玩吓佢,睇落佢都幾慘!
我返咗學約莫兩個月,學校有大改革。我哋之前連校服都唔駛著,求求其其返學都無人理,有啲高年班學生,著件花裇衫返學,你話係咪好誇張呀!為咗改善形象,Brother Hubert 每朝會企喺學校大門,檢查學生有無遵照規則,著校服返學。假如唔按指示嘅話,嗰日就可以即刻返屋企再瞓過喇!逢星期五下晝,老校(Brother Felix)就會透過課室個咪宣佈:Your attention please, inspect school badge next week!
話明剩係查校章,所以嗰一個星期你著乜都無人理你,最緊要有校章。你或者會有啲奇怪,乜個校章唔係縫咗落件衫度嘅咩?我哋嗰陣時用個萬字夾將個校章夾喺件裇衫度,放咗學去WET嘅時候,就拎走個校章,費事俾人睇到係邊間學校啲學生咁曳!
啲鬼佬做野好得意,會預先宣布每個星期檢查邊一樣野,好似校章,校呔,校褸,白裇衫,灰色長褲等等。檢查校章嗰個星期,話知你乜都唔著呀!最緊要有校章;到檢查校呔嘅時候,最緊要有校呔,就算你無帶校章,佢都唔會趕你走!我都唔知啲鬼佬修士蠢定有原則,抑或知道我哋班友仔做野是是但但,瀨屎瀨尿,咪俾少啲壓力我哋囉!
成班男仔喺埋一齊,我話唔會打架就呃你嘅!就算唔係真正打架,都周不時郁手郁腳喇!

嗱!嗱!嗱!你哋睇吓喇!信未!



通常高年班嘅同學恃住高大身形,蝦蝦霸霸!好多時我哋踼踢吓波,佢哋班友仔都會搶咗個草地埸嚟踢,我哋就好似隻非洲土狼,食緊臘物嘅時候,突然出現咗隻獅子嚟搶食,打又唔夠佢打,唯有走頭囉!
其中有個專蝦我哋嘅學長,後來竟然做咗藝員

高年級同學恰低年級同學好似係理所當然嘅事,不過同級同學都會分黨分派,最唔公道嘅就係個樣生得鈍嘅同學,會成為大家玩弄對像。我嗰班有個同學肥肥婑婑,剪個平頭裝,口唇特別厚,講說話又帶有口音,典型嘅鄉吓仔。我雖然喺新界大,不過好彩無佢咁鈍。佢個花名叫肥豬王,有啲百厭同學,一得閒就去攪吓佢,試過放口釘喺佢個座位度,佢一吓唔為意坐咗落去,痛到嗌阿媽!班友仔就喺度狂笑。我覺得肥豬王都幾慘,個樣生得鈍唔關佢事,最多咪關佢老豆老母事!但受到直接傷害嘅係佢,所以我唔會好似其他同學咁,得閒就搵佢過吓癮。不過隔咗唔夠半年,有一日,大家都眼前一亮,原來肥豬王戴咗幅黑超返學,聽聞跟咗《大佬》即係入咗黑社會,自此以後,無同學夠胆再玩佢!
至於打架場面周不時都見到,我個班有個同學叫阿松,佢高大有型,住喺元朗區,屋企養咗幾隻狼狗有次佢嗰幾隻狗俾人落毒整瓜咗,
佢一口咬定係低我哋一班嘅同學所為。終於搵咗一日質咗嗰條友幾拳。

另一件事較為震憾,有個教西史嘅老師,有一日食完飯,喺行返學校途中俾人伏擊,打到成面血,門牙都打甩埋!佢鍾意玩
拳,聽講喺外面得罪咗有勢力人士,俾人係學校門前教訓,等佢喺學生面前無晒飛屎!
除咗校園暴力之外,班同學都好百厭。有一日,九叔同我講有啲英文佢唔係好明,查實九叔啲英文唔錯嘅,我以為佢想考我,咪跟佢去睇睇囉。去到校長室門口,佢指住門口問我點讀同點解?咦?係喎乜咁得意嘅,點解校長室叫:Principal of ice?後尾先至發覺原來班友將office其中一個f撬走咗! 重未算,唔知邊個又手多多,將Toilet其中個i字撬走,變成To let。總之班友就有破壞無建設。  
我哋129食飯,2點上課。學校附近得間舖仔,但只有湯麵賣,



如果要食飯,就要
搭車出上水或者古洞。時間己經唔多架喇,點知有啲巴士司機喺途中停低架車,要查半價証,成架車塞到爆晒,查得嚟重邊有時間食飯呀!我哋成班同學好齊心,一齊喊打個司機,嚇到佢即刻開車。跟住九巴就向學校投訴我哋,由於巴士佬唔到邊個同學,學校奈我哋唔何!唯有每個星期喺個咪度宣佈,呢個星期接到幾多單九巴投訴,


呼籲同學自律,以免影响學校聲譽。

明知係學生都查我哋有無帶半價証,啲司機分明喺度玩野!
我哋條氣梗係唔順喇!為咗挑戰九巴嘅投訴,我哋啲同學就喺個書包表面寫到花花綠綠,內容都係同打倒九巴有關 !我個書包都寫到滿晒,我啲藝術字都可以喇,所以好多同學個書包啲字都係我嘅傑作!





查實寫呢啲標語好簡單,求其畫個圖型:

跟住喺上面寫啲字:

如果想有立體感,咪加厚佢囉: 驟眼睇以為係條蟲,查實係英文: DOWN WITH KMB.

寫完英文,當然要有中文喇!不過都係照板煮碗。

咁你呢間學校有無啲好嘅學生架!你或者會咁問
? 有就有,少啲咁解啫!我讀慌溫時,隔離班有個同學叫細路仔,佢真係好細粒,一啲都唔起眼,完全無同學會留意有呢個人存在,直至學期完結時派成績表先至知。我哋嗰陣時派成績表係三班一齊排名次嘅,喺禮堂由老校逐個嗌名,然係上台攞成績表,A,B,C三班,總共138個同學,考第一梗係威威喇,第一個上台攞成績表喎!之不過考包尾個同學就好無癮,因為一頭一尾最引人注目,反而考中中地就無乜人留意!嗰個細路仔就係考第一嗰位同學喇,由嗰日開始,所有同學都識得佢。我哋後尾先至知佢嘅背景,


原來佢老豆老母係耕菜園,為咗慳錢,佢每日由粉嶺步行成粒鐘返學校,放學又用成個幾鐘行返屋企,咪話呀,條路都唔近架!



啲校服褲爛咗都無錢買
,修補到一笪二笪,佢雖然生活清苦,但讀書讀到咁好成績,係我哋所有同學嘅榜樣!喺咁嘅環境之下,都攞到咁好成績,確實好難得,大家都報以熱烈嘅掌聲!
呢個世界不嬲都無公平嘅,有啲同學屋企好窮,但有啲又好有錢! 另有個同學叫阿JACK,喺中三插入我讀嗰一班。佢住喺港島梅道,



後尾先至知係有錢人住嘅地方。佢喺邊間中學讀書就唔多清楚,不過聽講成日同人打架,佢老豆攪佢唔掂,好彩識得教會高層,將佢轉嚟我間學校繼續學業。老校重專登俾佢喺學校寄宿添。佢高大威猛,唔似讀中三嘅學生,我無睇錯,因

為有次見佢揸架紅色嘅電單車返學

,究竟佢揸大胆車定夠咗18歲呢?真係天曉得。到咗換季嘅時候,佢老哥件校褸就真係寧舍不同,我哋一般會去買現成校褸,但佢嗰件就特別度身訂造,變成中褸,金色鈕門,中間束腰帶。我哋拎書包,佢就拎占士喼,唔好話女子,連我哋班小和尚都覺得佢真係好有型!老師踫啱佢都幽佢一默:你依家返學定上班呀?



有型又有錢,梗係有吸引力喇!一落堂就有成十個同學黐住佢,食飯都一齊!我記得嗰陣時上水有間飯店叫關溢記,嗰度啲碟頭飯唔錯架,整得幾好味添!我哋好多同學同老師都鍾意幫襯.JACK同成班傍友日日都去嗰度落腳,佢哋成圍枱就威猛喇,

JACK唔食碟頭飯咁CHEAP,通常會嗌幾個小菜,再加支大啤!




.老師喺隔離枱都係嗌碟頭飯喳!


光棍佬教仔:便宜莫貪!呢句話說真係無講錯. 我讀慌溫時,教我地理嘅老師姓潘, 花名潘仔。有日放學, 佢走埋嚟問我係咪住响元朗? 我話無錯!潘仔話除咗我之外,重有無住元朗嘅同學哩?我就指吓隔離嗰位同學阿添,話佢都係住喺元朗喎! 潘仔即時話: 咁就啱喇! 我一陣間去元朗,順路車埋你哋兩個! 吓? 咁筍有順風車搭?正喎!我心諗! 咁就要攬住阿蛇喇!



我當時一啲都無懷疑過潘仔嘅目的,加上佢駕嗰架係鮮紅色嘅
HONDA跑車,平時見到都想上去坐下, 今次無端端有得坐喎, 重唔即刻<NUR>飯應咩!






潘仔架車真係正,唔駛問都
好過去廹巴士喇!潘仔開車離開校園轉出大路,然後轉右,我好奇怪?問潘仔去元朗應該轉左喎! 潘仔話佢要返一返屋企拎啲野先至去元朗。 哦! 原來係咁! 佢將架車一直駛去上水圍, 原來佢喺嗰度租咗間屋方便返學教書。佢落咗車之後, 返咗入屋無耐,就拎咗個大膠桶同二舊海棉出嚟
,

重有罐臘水添!



佢同我哋講:
麻煩你哋幫幫手, 我要去沖個涼先,唔夠時間抺車

講完就即閃返入屋。頂你個肺!我同阿添一路抺車一路口噏噏! 結果嗰日比平時遲咗成粒鐘返屋企。隔咗個幾月,有日放學又見到潘仔走埋嚟,未等佢開聲我即講:潘蛇,我留喺學校打波,未走住!後尾同其他同學講起,先至知道原來好多住喺元朗嘅同學都中過招,個個都知道呢個阿蛇幾咁縮骨!

我讀慌吐時,換咗個老校,
因為Brother Felix夠期調走。嚟個老校叫Brother Alphonsus。佢一上場就嚴格規定所有學生必須穿著整齊校服番學。唔可以再出現有呔無校章;有校章又無白裇衫咁嘅情況出現。佢個頭比較細,雙耳尖尖,你一睇見佢個樣就會諗起啲老鼠,所以我哋叫佢做老鼠頭。佢嚟咗之後,一得閒就四圍巡,大佬呀,你係老鼠渣,點解好似貓咁四圍巡架!我哋由嗰陣時開始無咗咁放肆,書包上面DOWN WITH KMB嘅英文字擦番走晒,費事郁吓就俾佢召入校長室照肺。

我讀書嗰陣,香港正處於足球狂熱。香港隊嘅實力喺東南亞數一數二,香港代表隊曾經殺入喺1973年在漢城舉行嘅世界盃亞洲區外圍賽嘅準決賽。嗰陣時重未有英超,亦無好似依家C朗,卡卡




卡斯拿斯同美斯等偶像球星。

我哋擁戴嘅大部份係土產球星,好似李惠堂
何祥友,葉尚華,胡國雄,朱柏和,姚卓然
張子岱

張子慧,鄭潤如等等。而球隊則有九巴,愉園,消防,南華,星島,精工,荃灣等等。
當時賭波重未合法化,如果要賭嘅話,只有買外圍。有個書友仔好有遠 即刻開咗個檔口俾同學買波,當然無依家馬會咁專業喇!得主同客買,打和就退錢,賠率由佢定。原來好賭係人嘅天性, 開咗無幾耐,已經有好多同學幫襯過佢,唔夠一個月就贃到盆滿砵滿 。所謂瘦田無人耕,耕開有人爭,唔夠兩個月隔離班班都開咗兩三檔。

最記得有次榜首南華大戰榜尾荃灣,全天下都睇好南華話無得輸,就好似幾年前嘅唐唐同震英,結果南華就1蚊賠個1,而荃灣就1蚊賠3蚊,甚至4蚊,買得少無肉食,嗰次啲同學買得好大,結果爆大冷,九成九輸到連阿媽都唔認得!跟倒錢落海真係無乜分別!


爆完大冷之後,啲書友仔變咗仙都唔仙,個個同學都諗起一首歌嘅歌詞:落街無錢買麵包!所以俗語話齋:幾時會見到賭仔有錢肥買田?呢句說話講得一啲都無錯!



頭幾日檔檔都無晒生意,但係過咗唔夠一個禮拜,啲人嘅賭性又返番嚟,班同學又再賭到飛沙走石!有一朝,班同學又試趁住老師喺黑板寫緊問題嘅時候,傳紙仔落波欖,點知無提防老鼠頭喺度巡緊課室,我哋嘅課室分前後門,上課時全部門都打開,除咗最後排同學有可能會見到老校之外,多數同學都唔會察覺。老鼠頭見到同學喺度傳一張紙,覺得好奇,即衝入班房同埋擸走咗張紙,佢無出聲就沿住後門出番去,連老師都係事後先至知老校入過嚟!
落咗堂之後先至知道,原來老鼠頭喺隔離班房唔係擸咗張波欖紙咁簡單,而係波欖簿,紀錄哂之前買過波嘅書友仔個名,大家都知道呢次肯定好大劑,曾經幫襯過嘅書友仔人人自危!




到咗下晝二點,喺上堂之前,班房個咪又試响起,身有屎嘅同學都好緊張,睇吓老校點處理呢件事。呢次由副校長宣讀,意思話學校發現有同學賭博,學校唔會容忍呢種風氣,一經查明,會嚴肅處理。嚴重違規同學會被踼出校!最慘我都無乜印像有無喺嗰檔買過波,如果有嘅話真係好大鑊!副校繼續講,校方已經掌握咗一份參與賭博同學嘅名單,由下星期一開始,每日老師會喺班房側邊嘅細黑板寫2個同學姓名,如果見到自己個名嘅同學,會被暫停學藉,同埋要即時離開學校,校方稍後會通知該學生家長,到學校與校長會面。而懲罰則視乎各學生參與程度再作決定。如果斷正,分分鐘無書讀,你話呢次大唔大鑊喇!

我都唔知呢啲係咪叫白色恐佈,你話我哋重邊有心機上課呀!之後嗰幾日返學都誠惶誠恐!



周一係第一日開始寫名單嘅日子,老師一入班房就喺黑板度寫咗suspend expel兩個字,跟住喺suspend嗰欄之下寫咗兩個同學姓名。當時有個有趣嘅現像,全班只係得幾個同學擺低個書包,即係話無參與賭波嘅同學廖廖可數!其餘嘅就攬住個書包,見到自己個名就唔駛嘥時間,可以即時走人。我睇完黑板之後,好彩榜上無名,鬆一口氣!

至於見到自己個名嗰兩位同學,好無奈咁離開課室,我哋初時都唔知點解老校唔一次過寫晒啲名出嚟,要逐個逐個咁寫,後來先知原來本波欖簿寫咗同學嘅花名,學校要花時間查証嗰啲同學嘅姓名!好似肥仔,大牛,屎坑蟲等等花名,老師點知係邊個呀!結果喺嗰次事件,總共有
7個同學要見家長先至可以復課,有2個踢出校。

我讀緊慌吐嗰陣時啲天氣認真麻麻,由暑假開始到咗十月份,差唔多無一日好天,好多時都落滂沱大雨.



個鬼佬
老校通常喺星期五差唔多129放學前,透過班房個咪宣佈:Your attention please, no school this afternoon! 我都唔知點解?平日就算落狗屎都無得早走,唯獨係星期五例外個天都算唔話得架喇,跟住成二個月嘅星期五都落雨,我哋一到星期五見到落雨就鬼咁開心,預先睇吓邊間戲院有好戲上演,而上水行樂,







粉嶺聯和


同元朗嘅同樂係我哋常去嘅地方.

有一次又係落大雨唔駛上課,我同幾個同學去上水睇戲,喺新豐路去緊戲院途中,突然有個交通警<唧>一聲停低架鐵馬,




跟住問我哋去邊? 我好寸咁話:乜睇戲犯法咩?阿蛇!點知個阿蛇皺晒眉頭咁話:我依家唔係問你,係問緊我個仔!原來佢係其中一個同學嘅老豆!


唔知大家對爭取中文成為法定語文呢個運動有無印象? 香港嗰陣時係英國植民地, 官方語言同文件都係以英文為主。自1967年暴動之後, 民族意識提高咗, 有人問點解中國人聚居嘅地方,唔可以用華語呢? 由嗰一刻開始,整個華人社會,為咗爭取中文成為法定語文不時舉行集會, 重作咗首歌添,歌詞我重依稀記得:

香港華人四百萬,
中文沒落百多年,
為什麼?
五千年文化傳統捨棄了?
華人不能用華語!
成什麼體統!
成什麼體統!
我們要團結!
我們要奮鬥!
爭取中文成為法定語文!

為咗响應爭取中文成為法定語文運動,學校嘅
Head prefect喺每一班搵咗個代表,然後召集各班同學,喺學校操場集會以示支持。由嗰陣時開始,同學首次接觸校園以外嘅社會運動,聲援及爭取市民應當享有嘅權益。呢次運動,對同學有深遠影响,對於一啲唔合理嘅措施,原來可以透過大家齊心爭取!


學校每年十月會舉行運動會,而運動會之後會放假一天。我讀慌溫同慌吐嘅時候都係咁安排,但自從經過支持中文成為法定語文集會之後,同學爭取合理權益嘅意識提高咗,呢種意識有好有唔好,因為同學嘅判斷力只係環繞住個人利益,認為合理嘅權益未必正確。
就喺我讀緊慌three嗰一年,各班選咗個代表見校長,要求運動會舉行之後放兩日假。之前已經講過老鼠頭並唔係一個易話圍嘅校長,佢未聽完已經將我哋呢個要求否決,重話學校對不合理嘅要求唔會讓步咁話,最後不歡而散。
我哋之後開會,透過代表向老鼠頭反映,如果校方一意孤行嘅話,我哋所有同學將會杯葛呢次校運會。點知老鼠頭十分強硬,警告如果報咗名嘅同學又唔去參賽,加上又無合理解釋嘅話,有機會踢出校!嘩!搞到咁大劑,好多同學都唔敢玩野,但條氣又唔順,點解救呢?我哋為咗宣洩不滿,投票後決定進行靜坐示威集會,


老師警告,任何形式嘅抗議活動只可以喺課餘時間進行!我唔知當時如果華人當校長,會唔會俾我哋咁做!但當年我哋已經體驗乜野叫民主。喺集會上,大家高叫: We want holidays! 幸好最後集會都係喺和平同理性底下進行,並無不愉快事件發生!

面對強硬嘅校方,我哋終於諗到條絕世好蕎!到咗運動會嗰一日,


所有報咗名嘅同學依時齊集起跑點,不過就齊齊以慢動作完成賽事,跑一百公尺用咗成十九秒,最有趣嘅係5
個選手一齊衝線;而1500公尺用咗30分鐘,大家貫徹團隊精神,一齊衝線;鉛球最遠嗰個推咗3公尺

老鼠頭俾我哋激到紥紥跳,但又搵唔到郁我哋嘅藉口,結果嗰一年嘅學運成績,係歷年最差
。到頒獎牌嘅時候,因為每個賽事都有平頭冠軍,最後連獎牌都唔夠用。當年邀請了陳日新太平紳士負責頒獎,我相信當時場面相當尷尬!
呢次事件有無令到喇沙會上層震怒呢?就不得而知! 但老鼠頭喺運動會之後黯然被調任離開!而經過呢幾年嘅校園風風雨雨之後,同學變得成熟,開始正式投入番書本裡面!我哋嗰陣時雖然反斗,但成績唔會比同區學校差。我之前提過嘅Raymond同九叔,投身社會之後,雖然工作不同,但竟然再有接觸,你話係咪有緣喇!前者係一個著名大狀,而九叔退休前係高級警司!

依家望返轉頭, 覺得讀書讀得好定唔好, 主要都係靠自己。個別同學將個責任俾咗學校,但佢哋有無諗過點解有部份同學又會咁叻呢? 我之前提過嗰個細路仔,校方特別批准佢有幾科可以豁免上課, 自己一個喺圖書館溫習。佢報考9科,其中一科係自修報考,結果都攞到好成績,之後入咗中大。不過依家搵錢最多嘅同學,並唔係考試成績最好嘅前列份子, 好明顯讀書同搵錢中間並無等號。
雖然依家學校淪落到BAND FIVE,但好多有成就嘅校友,都無話學校淪落到BAND FIVE而唔敢講自己係喺嗰度畢業。好似前運輸署署長黃志光被問到喺邊一間中學畢業嘅時候,佢話喇沙,跟住補充多一句,係校園暴力嗰一間!而曾繁光醫生,鄭汝汾教授同蔡潮盛教授等等有成就嘅校友, 雖然離校多年,仍有關注學校嘅發展,實屬難能可貴。近年學校招收埋女生,和尚寺對於母校而言,正式劃上句號。

(完)

17 則留言:

  1. 果個年代讀到中學畢業就有運行喇!
    李惠堂是我先父喜歡的足球員。
    咁靚嘅米田共相都畀你揾到,你好掂喎!

    回覆刪除
    回覆
    1. 李惠堂係足球名將,但我當时太細個,佢有幾叻就真係唔清楚喇!哈哈!喺網上搵核突圖片我最拿手!

      刪除
  2. 基哥,點解可以甘好記性?我有日撞到一位中學同學,我想破頭也想不出對方的名字,好彩佢俾張卡片我,如果唔係瘀死啦....

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為讀書少,個腦重有好多儲存空間,以往的片段無需刪除,所以可以重寫返出嚟! 我都唔算勁,我嗰位大狀同學,佢連讀Form 1 時,同學所坐嘅位置都記得一清二楚!

      刪除
  3. 好開心好反斗呀.
    我讀女校, 基本上個個都乖, 悶到發慌.

    回覆刪除
    回覆
    1. 男校相對女校反斗好多!重有啲反斗野,好似放學撩鳳溪學校啲女生等等,我都無提喇!

      刪除
  4. 運動會後要求放假兩日,好似唔多合理喎,你地班友唔使返學咪又係去街!
    我地以前讀女校,聽命又純潔(XD··),斷唔敢越軌要求D乜㗎。不過D修女圓活好多,運動會後㑹開咪讚揚我地表現好,即席宣布放假一天(可能一早預備係咁),令全塲喜舞歡呼!
    你地同老鼠頭屎坑石頭硬碰硬,所以結局咪咁囉!
    呀···你今次都幾識do,一早將某幅‘精挑細選’過嘅相縮細,不然收到投訴又互相不讓步, 咁就同震嬰哥一樣,神台貓屎了!

    回覆刪除
    回覆
    1. 運動會後放假休息,係不成文規定,好多學校都係咁架喇! 你哋咪一樣有假放,只不過我哋大貪少少,要多一日啫!跟得你多,唔學多都學少喇!都係縮細少少穩陣啲! 你舖話法要戒喇,震英哥話超過九成巿民支持佢呀!我俾機會你收返你嘅神台貓屎論!

      刪除
  5. 潔潔中學讀天主教女校,校長係Mother Lau,體型龐大,同學背後叫佢肥馬騮!^0^

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相信當得老師,都預咗學生會幫自己安花名!呢個花名都唔算太差!

      刪除
  6. 「讀書咁屎,皆因揀錯咗間和尚學校喳,等我無晒讀書嘅衝勁同動力!」~~~ 據講真係有D影響呀!因為男生在數學方面比女生好,可以教番女生,互補不足之處!而女生喜歡閱讀,可以帶動閱讀風氣!其實男女校、男校、女校,都各有優點和缺點!

    回覆刪除
    回覆
    1. 吓?呢啲只係自己讀唔成書嘅藉口嚟渣喎! 乜真係會有影响架?你講得啱,無論男校,女校或男女校,都有讀到書同讀唔到書嘅學生!

      刪除
  7. 你講起考試,現在有d人為左要在facebook Post相,真係會在試場內影張准考證然後公開上載,事後俾考評局追究扣分亦屬自招吧。

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家啲年青人不知道後果,往往將一啲敏感嘅照片擺上面書,有啲重涉及刑事成份,結果玩出個禍來!

      刪除
  8. 十分佩服 Philip 咁好記性,幾十年前中學嘅古靈精怪,百厭,趣事都咁清楚;我就忘記哂,祇記得中學讀半山高主教,都喺「和尚寺」,個神高神大 Father 校監好惡,成日揸住條好粗虅條打頑皮嘅學生!

    回覆刪除
    回覆
    1. 原因係賭波同罷跑呢兩件事,對我嚟講非常深刻,當時人心惶惶嘅情景,我仍瀝瀝在目!我啲同學都一樣記得,不過無人咁無聊寫返出嚟啫!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...