2013年9月27日 星期五

故事一則


好耐好耐以前,喺一間老人院舍其中嘅一間房之內,有位伯伯叫老人甲,佢天生失明,但為人樂觀。佢瞓嘅床位對正個窗口。佢雖然睇唔到嘢,但習慣每朝坐起身,對住窗口,聞吓窗外面嘅新鮮空氣,已經好滿足。 


有一日,另一位伯伯老人乙搬入嚟,住喺另一張床,嗰張床同個窗有一段距離,由於角度緣故,佢睇唔到窗外面嘅景物。加上老人乙患有一種罕見嘅腰骨痛証,須長期卧床,每日除咗睇住天花板之外,真係無乜勢藝。


過咗無幾耐,兩位老人開始變得熟絡。老人乙對老人甲非常羡慕:你就好喇,可以睇到窗外面嘅景色;我就慘喇,每日除咗瞓著覺,所有時間都係對住個天花板,真係悶都悶死。


老人甲聽完之後,覺得老人乙真係幾慘喎,跟住安慰佢話:雖然你睇唔到窗外面嘅景色,但係我可以形容俾你聽,咁你就唔駛咁悶喇!


自此以後,老人甲每朝望出窗外,將睇到嘅景物,好細緻咁形容俾老人乙聽。老人乙先至知道原來出面有片好大嘅草地,遠處有個美麗嘅湖泊。

 

夏天綠草如茵;
 

秋天嚟到嘅時候,所有樹葉喺一夜之間變成金黃色,景色怡人;
 

到咗嚴寒嘅冬日,大地鋪上厚厚嘅白雪,非常美麗;


冬去春來,樹枝開始長出綠葉,部份更開滿花朵。
 

老人乙雖然唔係直接睇到窗外面嘅景色,但透過老人甲嘅描述,亦深深感受到窗外面美好嘅世界。

所謂天下無不散之筵席。有一朝,老人乙瞓醒,照往常一樣,同老人甲叫聲早晨 ,但叫咗好多聲,老人甲都無作出回應。老人乙心感不妙,立即按動緊急鐘通知老人院。其後發覺老人甲氣若柔絲,經過幾小時嘅搶救不果,最後返魂乏術。

老人乙知道呢個消息之後,感到非常難過。除咗冇咗一個好朋友之外,以後再冇人形容窗外美麗嘅景色俾佢知。

過咗一個禮拜,個床位依然無人搬入嚟住。老人乙於是問姑娘可唔可以調過去嗰張床。姑娘話冇問題,老人乙覺得好開心, 因為佢有機會坐起身,自己親自睇睇窗外面嘅景色。

調咗床位嘅第一日朝早,老人乙用盡氣力坐起身,懷住興奮嘅心情,因為佢係第一次自己親自睇窗外嘅景色。但當佢望出去嘅時候,整個人呆晒,因為佢乜都睇唔到,只係見到一幅磚牆,

佢好失望同埋好奇怪,心諗:點會喺一個禮拜之內,咁快就起好一幅磚牆? 而出面啲風景咁靚,唔應該起幅牆擋住晒喎?佢非常失落,於是趁姑娘巡房嘅時候,問過究竟。

姑娘笑住回答:老人院不嬲都係有圍牆圍住,恐防老人家走失。而老人甲係盲個喎,就算風景點靚佢都睇唔到喇!

老人乙聽過姑娘呢番話之後,有啲難以置信,因為老人甲將外面嘅景色形容得真嘅一樣。而相處咗咁耐,佢都唔知原來老人甲係盲嘅!佢不斷反思,最後恍然大悟,兼且得出以下結論 :當你懷住樂觀嘅態度,就算面對困境,亦會處之泰然。對於降臨喺自己身上嘅不幸,千祈唔好怨天尤人,要積極面對,所謂《樂乎天命復奚疑!》樂天安命呢句說話講得好啱,無可置疑!

各位網友,唔知你哋有冇另一類高見呢?

(完)

19 則留言:

  1. 喜歡和樂天嘅朋友傾談,心情也會好些。

    回覆刪除
    回覆
    1. 真的!如果不時周旋於一啲自怨自艾嘅朋友,情緒會受到影响!

      刪除
  2. 睇完喱個故事,我都開心左好多,因為我從來都未見過咁靚既風景!

    回覆刪除
    回覆
    1. 嘻嘻!我都好用心揀呢啲圖片架!

      刪除
  3. 我就覺得, 性格一部份係天生, 一部份係成長背景影響, 仲有一部份係所進食的食物影響. 第一樣無得自己話事, 第二樣就有限度地控制到, 剩返食物, 就可以大部份自己控制勒.

    我就從未認識過印尼人, 但係去印尼華僑開的舖頭買野, 呢D華僑, 真係斯文到不得了, 講野陰聲細氣, 我估呢D都係佢地飲食影響.

    就我自己來講, 我成世都性急, 臭脾氣, 但係轉了素食之後, 自覺已經收歛了, 之前一向有抑鬱徵狀, 都消失了九成. 我就未有明確證據去支持呢個說法, 等我以神農氏精神再研究下, 再向大家報告啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 食物影响性格確實係一項新發現,你快啲研究一下! 你講得啱,性格受到先天同後天影响,好似我母親離世之後,我變得無之前咁樂觀!

      刪除
    2. 年青人母親離世前可能不斷擔心幼年的你們,至令你留下深刻烙印!我知我講乜都冇用,不過你都係放開個心結啦,好在你平時成日做帶氧運動,不然都幾凳你擔心!!

      刪除
    3. 你嘅講法好啱! 我覺得任何人嘅至親離去,都會造成深刻烙印.如果歷久不散,對心理產生負面影响的話,咁就要担心!我雖然受到影响,但幸好無造成心結!謝謝關心!

      刪除
  4. 太過樂觀, 會否自欺欺人?

    回覆刪除
    回覆
    1. 係咪自欺欺人要問自己先至知! 如果唔係裝出來的話,樂觀對情緒會有好嘅一面!

      刪除
    2. 亞妹講得好啱!過度樂觀,好可能變成差不好先生咁!我以前有個同事經常錯嘢!話佢嘅時候,佢只會覺得有人故意挑剔佢,成日諗自己都唔係咁差啫!不識反省,唔面對現實,真係自欺欺人。但如果佢肯咁諗「自己唔係咁差,自己努力啲,周遭的人便唔會咁睇佢,咁佢嘅樂觀就會變得好正面勒!

      刪除
    3. 言之有理,凡事不可去到極端,否則會造成負面影响!

      刪除
  5. 所有既野都係唯心. 有人日日對住維港咁靚, 都可能唔開心.

    回覆刪除
    回覆
    1. 對著春花我想到零落! 人的心境好重要!但講似容易,實踐郤很困難!

      刪除
  6. 樂觀的人,人緣也會相當不錯。任誰都會有煩惱,何必強人去分享?

    回覆刪除
    回覆
    1. 言之有理!任何人都喜歡跟一些樂觀的人做朋友!

      刪除
    2. 老朋友,為什麼我找不到你的網址呢?

      刪除
  7. 我就覺得老人甲咁做係為咗將快樂帶給不能起床的老人乙。老人乙失去的不是風景,而是在他身邊的一個善良朋友啊!(我稔咗去另一種想法:P)

    回覆刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...