2013年12月16日 星期一

小學

我呢次將時間帶番去60年代,講番我喺小學時嘅生活。我讀嗰間係一間位於錦田,由教會創辦嘅小學。當時由於新校仍在興建中,我哋唯有暫借喺錦田城門新村嘅教堂上課。





喺教堂附近,有一間類似大牌檔嘅菜館,叫做「川香居」,間菜館將個爐擺喺間餔頭嘅出面嚟炒菜。




我同班同學,一到小息就拿拿聲走去圍住個爐,嗰個師傅最鬼拿手就係炒「干炒牛河」。首先起好個油鍋,將啲油燒到起晒白煙,然後將啲河粉倒落個鍋度,隨即用個鍋將啲河粉拋十幾下,佢拋上,我哋個頭跟住上;佢拋落個陣時,我哋個頭跟住佢落。佢越拋越快,結果我哋個頭亦越搖越急,搖到暈頭轉向,差啲轆落地下。
 
佢跟住落洋葱加埋淹製過嘅牛肉,再加埋老抽,拋多十吓八吓。我哋個個好似啲土撥鼠咁,將個鼻向住個天係咁索。係咁索,雖然得過索字,但係已經好滿足。一碟香噴噴嘅干炒牛河瞬即呈現眼前,個啲香味到依家重記得,我哋啲口水流到件衫濕埋。重記得老師問我有乜野志願嘅時侯,我毫不猶疑咁話食「干炒牛河」。所以有時做老師都好鬼無奈,尤其係對住一啲無厘頭,拾下拾下嘅小朋友。話佢又唔係,唔話佢又唔係,你話點解救喇!老師聽完我的志願後,都冇咁好氣,費事啋我,個心諗呢條靚仔冇得救,搖搖頭就行咗去。

讀完小學三年級後,新嘅校舍經已起好。係喺錦田高埔村附近嘅山腳,環境清幽,設備都唔錯,喺我哋嚟講,重好先進添,有吊喺天花嘅電風扇,窗口又有百頁窗。








我哋呢班鄉下仔真係大開眼界。個個圍埋喺度研究個百頁窗,你又拉吓,我又擰吓,唔知幾鬼過引。所謂樂極就會生悲,通常呢個時候就會出事。你掙住拉,我又掙住拉,結果成幅窗簾跌鬼咗落嚟,呢次大獲囉。所有有份整冧幅百頁窗嘅書友仔都要受罰。我哋嗰陣時冇依家啲小朋友咁幸福。莫講話體罰,話多兩句都分分鐘犯法,俾人告上法庭。加上依家啲靚仔唔知幾醒,郁吓就識得報警。


我有個同事,有日臨出門口個陣時,叫個仔唔好再打遊戲機,快啲溫書,點知個仔啋佢都傻,繼續打機,我同事個老公水都滾埋,醒咗個衰仔一巴。然後揸車出門口,行咗唔夠5分鐘,就俾架警車截停, 「乜事呀?呀蛇,我冇衝燈又冇超速喎!」「我依家冇話你衝燈同埋超速,不過你個仔報警話你虐兒,唔好講咁多,跟我番差舘先講。」你話死未!


講番百頁窗單野先。校長借呢件事係早會向所有同學宣佈。四年級有幾個同學唔守規矩,整爛公物。跟住讀咗幾個同學嘅名出嚟,最後喧佈要寄小過。重要打手掌。呢種處罰方式喺個陣時係好正常,但喺依家嘅角度嚟睇,校長肯定揹鍋, 分分鐘俾人炳到飛起。講真吖,就算咁樣罰法,對我哋嚟講,都唔係好有阻嚇作用。

過咗唔夠一個月,我哋呢班馬騮已經將校長嘅訓話忘記得一乾二淨。有日玩到冇野好玩,就由一張枱跳到第二張枱,有啲就連跳幾張。呢次我都有跳,開頭跳一張枱無啲難度,諗住蘇吓哥厘,直接跳到第三張枱,點知呢次就賴野喇。


由於落枱嘅位置早咗,結果右腳膝頭對落上五吋下五吋嘅位置,直擦落張枱邊,跟住撻咗落地下,個頭重砍落張椅度,摩吓個頭,好彩冇穿到,但已經撞到滿天星斗,重屈親條頸添,最慘就係隻右腳,痛到我阿媽都唔認得

啲血喺個傷口度不斷流落隻祙度,成隻祙索滿晒血。我坐咗喺地下,痛到典床典蓆之際,突然聽到砰一聲。乜野聲呢?,吓?有人跳爛咗張枱?呢次大鑊喇。

跟住見到老師走過嚟,叫晒所有同學出操場,雖然我痛到飛起,但都立即企起身,忍痛行去操場。好彩個陣時係秋天,有條長褲摭住,睇唔到啲血,如果唔係就認真麻煩喇。老師問邊個跳爛張枱嘅,跟住個個同學嘅目光都移到個位同學度, 就係咁,佢俾我哋嘅目光出買咗。

個陣時我真係痛到眼淚水都標埋,成個人喺度打冷震,個種痛楚,我都唔知點形容。我咬實牙根,都唔知老師講乜野同埋講咗幾耐,差啲頂唔住嘅時候,好彩就聽到老師話解散。番到屋企都唔敢同老豆講,佢問我點解面青青,我話冷親唔舒服。

第日番學,校長行入班房,二話不說,就喺黑板上面寫咗五個大字「知恥近乎勇」跟住同我哋講, 「你哋雖然係全校最頑劣嘅學生,但你哋千祈唔好俾人睇低。唔好再咁百厭喇,要愛護公物。同埋俾心機讀書。」何校長係我到現在為止其中一個最專敬嘅人。佢冇粗聲粗氣咁鬧我哋,佢只係用好溫和嘅語氣教導我哋。但我喺幾年前聽到一個令人傷感嘅消息,何校長俾人扑頭打劫,昏迷咗成2,然後蒙主寵召。好人真係會有好報? 喺現實嘅生活上,往往令人沮喪

所謂死性不改,過咗唔夠2個月,班書友仔又試玩到顛晒,最後攪到玻璃窗都打爛埋。唔知點解,其他班嘅同學好似唔識整爛野,總之有乜衰野就一定有我哋份。 何校長入到班房,同樣喺黑板上面寫咗五個大字「知恥近乎勇」校長呢次冇再講野就行咗去,我哋個陣時反而有少少內咎。過咗好奈大家都冇出過聲。

講番我讀緊四年班嘅時候,我天未光就出門口。我去搵個死黨,陪佢去派報紙.我冇人工收架噃,不過覺得好好玩, 加上嗰個係我嘅死黨,無得計喇。我個死黨揸住架單車,我就坐車尾。首先我哋去報紙檔攞報紙。個陣時有四組人負責派報紙,個班友趁住報紙婆忙緊執報紙嘅時候,偷錢兜啲錢。所以個櫃桶底係好緊要嘅,千祈唔好俾佢穿,唔係就揾咁多冇咁多。

報紙婆起初都好奇怪,生意咁好都冇錢賺。佢都算後知後覺,以後就金精火眼咁及住個錢兜。班友仔從此冇啖好食。我個死黨就唔同喇,高章得多,大雞唔食細米,佢唔會學班友咁去偷啲濕濕碎嘅錢。佢每次攞多成二十份報紙,然後就派俾啲訂戶,錢就自已袋,唔知幾和味。報紙婆點都諗唔到,原來及住個錢兜都重係會出事嘅。

跟住我哋就去派報紙。




起初佢自己一個人嘅時候,就自己踩,自己派,但我跟咗佢一齊派嘅時候,佢就坐喺單車前面,我就坐喺後面個位度。佢鬼咁精,棟高隻腳,我就喺後面伸對腳去前面踩,佢話好過引,好似揸電單車咁,重猛咁催我踩快啲,俾佢吹脹。我就慘啦,屈住對腳嚟踩,唔知幾鬼咁辛苦。我哋派完報紙就去整番碗大湧,即係大嘅雲吞麪,加埋紅荳冰,喺當時嚟講,簡直係富豪享受。我個死黨大把水,當然係佢做老細喇。我哋跟住去附近嘅樂園冰室打老虎機,有時嬴錢,不過多數都係輸,無乜所謂,因為啲錢都係報紙婆嘅。

光陰荏苒,到咗5年級個陣時,學校好緊張,因為要為我哋編定課程,準備升中試。我哋個陣時已經要番全日學,由朝早8點到黃昏6,晏晝唔可以番屋企食飯,只可以托細佬妹帶飯或者參加食由教會資助嘅「營養餐」,5毫子1餐。

 
講起果啲「營養餐」,我嘅胃口即時消失。尤其係咸魚撈飯,啲飯好似粥咁,加埋啲有陣味嘅咸魚。似粥非粥,似飯非飯,非常難哽。第一啖都勉強塞落去,第二啖已經有反胃嘅感覺。我咁鬼餓都塞唔落,可想而知啲野幾難頂。
 
好彩我個死黨即係一齊派報紙嘅朋友,佢細佬每日都帶飯俾佢食。佢分一半俾我,認真唔話得。有啲同學見到,梗係唔執輸啦,走埋嚟分埋一份,我個同學好大方,來者不拒,最後我哋只得番一兩啖飯食,你話夠唔夠啦,總之一句講晒,好慘!

個陣時讀書同依家完全唔同。體罰係好正常嘅。我哋每日都俾老師打手板,簡直係家常便飯。我哋有個好嘅方法,任你橫打,惦打,點樣打都唔怕痛。我哋喺附近啲農田偷啲薑,


 
 





打之前喺隻手掌度卒番一兩分鐘,老師打都飛起都唔會有反應。啲老師以為我哋奀皮,打極都唔痛,查實我吔IQ高啫。

個陣時棌用嘅係填鴨式教育,即係不停咁做功課同埋雜作。一日做十本八本。重記得大部份係由朗文出品。我哋做到好似機械人咁,日日係咁做。真係日子有功,我哋睇頭己經知到尾。尤其係英文嘅前置詞,所以我認為做隻鴨俾人填都冇壞。






時間過得好快,眨吓眼升中試就到臨。我哋喺附近嘅蒙養小學個度考試。其中一位老師有份監考,咁就出事啦。我哋考英文科嘅時候,個個都做得好快。一個鐘頭嘅試卷,我哋平均十五分鐘就做好。跟住就係度印印腳等收卷。之後俾老師炳到飛起,教訓一輪,重話驕兵必敗。

好不容易等到升中試放榜。成績刋登喺報紙度,自已去睇。考生編號有六個位,成張報紙印到滿晒號碼,對到眼都濕埋。當發現自已個號碼時,好似中咗六合彩咁開心。

 
結果令好多老師都跌晒眼鏡,原來我哋啲成績係喺有史以來最好嘅。三十幾人考升中試,二十個獲派位。之前最叻都係得二個派到位喳。我哋英文科最好,攞到一級同埋二級嘅同學,數數埋埋有十幾個。
 
有二個考到香港華仁,一個考到聖保羅男女中學。唔好忘記,嗰陣時係一九七零年,只要你成績好,邊一區嘅學校你都可以揀。其他嘅同學派到嘅學校,喺新界都有啲名望。一班咁頑劣嘅學生,居然可以成為其他同學嘅榜樣,你話係咪出人意表呢?其實老師嘅功勞最大,我在此表揚當時有份教過我嘅老師

最後我相信大家都有興趣想知道我讀邊間小學?我呢間小學而家喺新界都有啲名架,就係聖約瑟小學。我靜雞雞話你知,而家靈實醫院嘅行政總裁都係喺呢間小學畢業架。而莫文蔚嘅父親亦曾經喺度做過校長。

 









51 則留言:

  1. 我覺得當年你們的同學精力過盛、又活潑,沒有適當的溝通,才意外瀕生,校長的「知恥近乎勇」是有啟發性。
    比當年我諗小四的時候,校長因為一件小事;男同學不專心上課影響同學,校長經過入班房了解,男同學駁咀,校長立刻開除學籍,要男同學立刻離開!!!
    那是北角丹拿山警察小學。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你的校長只為了不專心上課而開除學生學藉,實在太嚴與不近人情! 校長對住我哋咁頑劣嘅學生,重循循善誘,算得上苦口婆心!

      刪除
  2. PHILIP~您少時真係好~百厭~不過又讀得又玩得,70年代市區還可以食~大排檔乾少牛河~唉,現在想吃一碟有水準牛河就要講~運氣了~係呀,我家囝囝開了一個~私家BLOG~給媽媽,有空歡迎來~聊聊天!~~ http://www.maggiehomekitchen.com/
    相請不如偶遇~~更歡迎~~舊雨新知~~BLOG友來~聊聊~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都覺得以前乜都好食過依家!我去過探你,但不知怎樣留言!

      刪除
    2. 就在標題新的開始.....最後有個柜之上有facebook &google個章
      用您現在GOOGLE BLOG個户口入就得

      刪除
    3. 我已經留咗言,唔知你睇唔睇到!

      刪除
    4. philip~歡迎來訪,您有用google來入嗎?

      刪除
    5. 我用你給我的link進入!

      刪除
  3. 嘩!你嘅童年生活都算多姿多采,我嘅就望塵莫及。

    回覆刪除
    回覆
    1. 環境唔同嘛!如果喺巿區長大,就無咁多彩多姿了!

      刪除
    2. 往年天氣凍時你如何如常練跑?

      刪除
    3. 我喜歡在涷的天氣跑步,而熱的天氣令我不想展步! 你看看我在十月及十一月初的三次10K成績,要差不多1小時便知了.

      刪除
  4. 懷念小學時嘅好老師和好同學。

    回覆刪除
    回覆
    1. 何校長雖然已經離世多年,但我對他仍有一份懷念!

      刪除
  5. 有吊扇,又有百頁窗,我讀嗰間都係新起的,但呢啲設施係要班長至可以搞。
    至於體罰,勁咯,有時用厚鋼尺,又有時用粗籐條,如果罰抄,最少都五百句以上。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我哋都有分架,只有班長先至可以掂百頁窗同開關風扇架,不過老師有老師講,我哋有我哋做渣! 我哋嗰陣時每日要過3關,中,英,數, 中文打手板;英文扭耳仔,數學抽手背.除咗考第一嗰位同學同好少打之外,我哋日日都要面對呢種酷刑! 我通常每日都會過晒三關,即打手板,扭耳仔同抽手背!

      刪除
  6. 哈哈!睇得好開心呀!童年應該係咁開心架!
    其實填鴨真係吾錯架,練習得多就識架喇。

    回覆刪除
    回覆
    1. 到依家我都覺得,如果老師唔體罰,我點會溫書呀! 所以為咗廹學生讀書,體罰係有必要嘅!

      刪除
  7. 哈哈哈!又笑死潔潔,長大志願係食炒牛河?!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你唔好笑呀,呢啲咪叫鄉下仔囉! 嗰陣時見識少,無依家啲小朋友咁精靈,我細個好鈍架渣!.......哈哈!雖然依家大個咗,都唔屬於精明一族!

      刪除
    2. 哈哈!唔屬於精明一族!係屬超精明一族呀!

      刪除
    3. 哦! 明白, 係唔屬於超精明一族!

      刪除
    4. 真係人不可以貌相,你細時都唔似人地D肥喐喐得意仔,young時又成個C飛仔咁,E家又成個怒漢咁,点睇都睇唔到你幾時有過”純情”!XD…

      刪除
    5. Meimei,你好!
      好難想像Uncle 純情係乜野樣?哈哈!

      刪除
    6. 說話等於 H5N1,當人傳人嘅時候,好易變咗種,我話自己 (鈍) 唔係 (純) 呀! ><

      刪除
    7. 潔潔~~我是maggie呀,不知?????入不到您個blog.囝囝做個BLOG給我,maggie再沉迷其他….有限中文~~~變了~~文盲~~啦,歡迎來看看

      ~~~~~相請不如偶遇~~更歡迎~~舊雨新知~~BLOG友來~聊聊~~~~

      刪除
    8. 潔潔,Philip純情嘅一面, 相信要'個別人仕'至可以見到*.*)

      刪除
    9. AUNT,你好!不能入我BLOG?請問AUNT的網址是...
      Meimei,我知道喇!嘻嘻!Uncle見到嗰個別人仕,會溫馴似羊羊呀!哈哈!笑死我呀...

      刪除
    10. 潔㓗,我啱啱follow咗你,但回應了一次就再回唔到,我都唔知點解><。E家我响fb度,呢度我重未熟落呢!!...我blog好似係twinsstar1818
      ==!

      刪除
    11. Meimei,我都FOLLOW咗你呀,近日我個blog,很有問題,有幾位網友不能留言,blog背景不能轉,我好怕過咗CHRISTMAS都不能改...就好似有D舖頭,成年都貼住歲晚收爐,初八啟市...Aiya!唔制呀!

      刪除
    12. 哈哈!咁咪可以提早退休囉!

      刪除
  8. 返唔到屋企食飯,點捱到D'豬哨'咁耐?><
    你地好叻,係咪因為得到老師鼓勵還是靠個人信念呢?...嗰時未有九年免費教育?升唔到中咁點算!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你以前就恨食乾炒牛河, 相信E家聽見就怕啦!以前小小嘅欲望巳好開心

      刪除
    2. ....而家反而好似好難會有D咩事可以令自己開心,所以童年嘅單純真係好值得回憶!

      刪除
    3. 雖然係豬哨,難入口,但餓起上嚟,乜都要塞落個胃度,幾難頂都要頂.呢啲叫馬死落地行! 我哋係拜老師嘅體罰先至勉強拎起本書去讀,邊有信念咁高檔! 升唔到中嘅話,女同學去工廠做,男仔通常去學門手藝,好似修理汽車,學吓裝修,或者入讀赤柱航海訓練學校,出嚟行船等等.
      講真,以前食干炒牛河等於依家食鮑魚咁隆重! 細個好窮,所以有少少食物落肚已經好易滿足!
      人長大咗,真係好少事情會令自己開心, 對我嚟講,開心從回憶中尋找係最直接了當!

      刪除
    4. 哈哈!講出嚟失禮晒,Meimei唔好見笑,我覺得食鮑魚隆重,因為一年都食唔到一次!

      刪除
    5. 大家差唔多年代啫,我細時行過戲院,都不過係最想食嗰D熱呼呼嘅檔口粟米,如果我老媽肯買盒柏力滋我食,我会直情覺得自己食ing魚翅添呀,平時咪又係响”士多“裝装吓玻璃櫃D糖果,嗰間勤記士多個老板娘重惡到C呢,以前細路仔冇乜地位,多手D掂吓佢D嘢都比人鬧架><

      刪除
    6. 原來體罰係有用嘅(might be对7歲至70歲嘅男人),唔係過氣兄点会今時今日都體力懲罰自己!XD

      刪除
    7. 我以前屋企附近有間士多叫(蘭昌) 我哋去親買野,老板個老媽都金睛火眼(目及)實我哋,驚我哋撻野.佢俾我最深刻印象嘅就係佢講野唔係好正, 將斗零講成兜撚!好似講粗口咁樣!
      百力滋屬貴價食物,有得食好威架喇!
      體罰可以鍛練人嘅自尊,你睇吓我哋嗰個時候,有無小朋友俾人話一兩句就走去跳樓?我依家唔係懲罰自己,只不過跑步係最平價嘅消磿時間方式啫!我無你咁富貴,一有時間就去嘆吓士他畢,跟住去濕平摩濕平!

      刪除
  9. 小學嘅嘢....咁耐仲記得!好記性!
    咁...每年小學同學有冇聚會呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為印象好深刻,所以到依家還記得!以前年年都有聚會,自從有兩個同學移民去咗美國同加拿大,有個離世,另一個退休搬咗去內地,聚會在十年前左右畫上句號!

      刪除
    2. kaka~~我是maggie呀,不知?????入不到您個blog.囝囝做個BLOG給我,maggie再沉迷其他….有限中文~~~變了~~文盲~~啦,歡迎來看看

      ~~~~~相請不如偶遇~~更歡迎~~舊雨新知~~BLOG友來~聊聊~~~~

      刪除
    3. 哈哈!MAGGIE住嘅係獨立屋,同我呢間劏房差得遠!

      刪除
  10. Philip 以前的小學生活真喺多采多姿,難怪幾十年後都記憶猶新;我小學時响半山區羅便臣道間名校讀,校長同神父都好嚴,個個都好守規距,好平淡,所以我小學時嘅生活都冇哂記憶!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我小學老師都好嚴,但我哋奀皮兼反斗,老師打都唔怕,結果連學校都可以反轉!

      刪除
  11. 我的志願是食乾炒牛河,幾好呀,民以食為天,有得食好過無得食喎。填鴨式教育雖為人垢病,但總有其可取之處。如你所說:「真係日子有功,我哋睇頭己經知到尾。尤其係英文嘅前置詞,所以我認為做隻鴨俾人填都冇壞。」小女子天性頑劣,面對密集式的填鴨教肓,依舊散漫,上課時一邊聽講,一邊神遊物外。=))

    回覆刪除
    回覆
    1. 我嗰陣時興體罰,郁吓就抽手背,要不就是扭耳仔,真係好痛架,我諗到嗰種辛苦法,唔讀都唔得喇! 我同班同學比你頑劣得多! 上課時一樣散漫,但想到抽手背時的痛楚,廹於無奈都要背吓書!

      刪除
    2. 感謝你為我的研究提供資料,請問你是原居民嗎?

      刪除
    3. 不用客氣。我並非原居民,錦田原居民大多數姓鄧。

      刪除
  12. 「知恥近乎勇」,我都因為在堂上回答同學被罰企在教員室外一個小息,原來真係很肉酸架!罰過以後都怕怕!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能男仔頑皮夾面皮厚,就算俾老師罰都好有英雄感。

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...