2013年12月20日 星期五

郊遊樂

 

上一次已經提過,我哋後生嘅時候屋企乜嘢設施都冇,唔好講到電腦咁先進,連電話同電視都係有啲錢嘅家庭先至會有。既然喺屋企咁鬼悶,所以我好少留喺屋企,一得閒就會約埋成班朋友去WET,除咗開PARTY之外,郊遊燒野食就係我哋最鐘意嘅娛樂。

我去過幾次屬於《虛冚》嘅旅行,乜嘢叫做《虛冚》呢?有成百幾二百人參加嘅旅行就屬於呢一類,呢啲咁大型嘅旅行通常係由團體或者工廠舉辦。對於呢類旅行,我覺得冇咁好玩,因為除咗你嘅朋友之外,其他人你一概唔認識,玩起上嚟都無咁投入。之但係如果你有其他目的,好似想識女仔或者男仔嘅話,另作別論。


人多自然亂,有一次,我同埋成班朋友參加呢類旅行,目的地係粉嶺鶴藪,嗰陣時喺荃彎大會堂前嘅空地係熱門嘅集合地

點。一到假日,沿住大河道嘅路邊會泊滿晒旅遊巴士



大大話話同一時間有成十幾二十部。我嗰團有四架旅遊巴士,我坐嗰架車負責保管同埋運送食物,好似雞翼,豬扒,牛扒同埋魚丸牛丸等,裝滿四大膠桶,真係幾誇張架,我嗰架車最後出發。去到目的地已經見到有啲團友喺度《透爐》預備燒野食,最奇怪嘅就係見到部份團友竟然已經用义义起雞翼同豬扒,冇理由喎?我心諗,所有嘅食物都重喺車上面,佢哋點會有雞翼豬
扒呢?最後發覺有位團友喺路邊見到有桶食物,以為係我哋嘅,一個唔該拎埋上車。唔知邊團人咁唔好彩,當佢哋去到目的地,發覺冇咗成桶雞翼,負責拎雞翼嗰位大哥肯定俾人炳到暈,我諗佢哋呢世都唔會忘記嗰次無嘢食燒嘅旅行!

講番我哋自己搞旅行,通常都係十幾二十個
FRIEND一齊去。首先要確立目的地,日子同埋出發時間,跟住搵吓邊位朋友負責收錢,邊位買食物同埋燒烤用具等等。我哋最初嗰陣時重係讀緊書,個個都係無車階級,咁就要約埋喺邊一度等。嗰陣時無手提電話,如果唔得閒去就要預早打電話通知,如果唔係,會累大家都會係度白等。所以大家必須準時同埋有交帶,話時話喎,我哋從未試過甩底。

我出嚟做嘢嘅時候,差唔多每個禮拜都會搞旅行,嗰陣時嘅夏天成日都落雨,原本好鬼掃興,但每當諗到會同班朋友聚埋一齊嘅時候,心情會變得開朗,所以就算落狗屎,都無損大家嘅興緻。
記得有一次去沙田紅梅谷旅行,嗰朝落雨唔在講,重行雷閃電添,我都有啲猶疑,究竟去定唔去好呢?但諗起啲朋友可能已經出發咗,我點可以爽約?我嗰次負責拎炭,嗰陣時唔興用膠袋載野,啲炭裝咗喺個雞皮紙袋度,我幾經辛苦先至搵到個大膠袋笠住啲炭,攞住把遮攬住包炭就即刻出發。嗰陣時心態唔同,有年青人嘅衝勁。俾著依家,我啋你都儍,落狗屎咁大雨,我情願留喺個被竇大覺瞓好過!

去到火車站,所有朋友都到齊,不過嗰日雨勢好大,我雖然有担遮但係要顧住包炭,唔好俾水整濕,顧此失彼,所以差唔多成身濕晒,我啲朋友都好唔得我好多,尤其係帶卡式錄音機同埋
結他嗰兩位朋友,大家都變成落湯雞。講番我哋嗰陣時,去親旅行,結他同卡式錄音機係唔可以缺少嘅,


當然唔係帶咁多部卡式機,不過俾大家參考啫!



因為冇咗呢兩樣嘢,個旅行會失色好多。

歌書都唔可以少架!



燒嘢食期間開大個卡式機,一面燒嘢食一面聽歌,真係人生幾何

嗰陣時最鐘意聽英文民歌,好似
Donna Donna, House of the rising sun, Blowing in the wind, Five hundred miles, Green field, What is a youth? 等等,而有啲中文歌都唔錯喎!好似許冠傑嘅雙星情歌,羅文嘅幾許風雨,張國榮嘅風繼續吹,陳伯強嘅鼓舞等等。最開心嘅時刻就係大家圍埋一齊,彈吓結他唱吓歌。

好喇,講番嗰次旅行先。我哋跟住上火車出發,嗰陣時重係用緊柴油火車,
嗰啲窗好有特色,係用木框鑲住塊玻璃,如果想開窗,就用力向上推;窗框向下嘅木框中間釘咗一條約莫一吋濶,十二吋長嘅帆布,如果想關窗,只要你向下拉,個窗就會關好。由於啲窗框用木造,啲雨水如果太大,就會滲入車廂裡面。嗰日好大雨,所以裡面啲坐位好多都濕晒。我就冇乜所謂照坐,因為反正條褲都濕晒囉。大家喺火車上面,由於啲鞋襪濕到淋晒,鬼咁唔舒服,我哋唯有剝晒出嚟,等啲風吹乾吓,好過焗到雙腳臭晒!雖然天不造美,大家變成落湯雞,但我哋都好開心,喺火車上面大家七咀八舌,講過不亦樂乎!開心嘅時間過得特別快,話咁快火車就經過馬料水,

 

好快趣就會到達目的地。


去到沙田,啲雨落得重大,大家開始覺得要諗吓係唔係應該取消呢次嘅燒嘢食。嗰陣時沙田剛剛開始發展,



火車站對出正在填海,
即係依家嘅新城市廣場,沙田中心,好運中心,瀝源邨,禾輋邨,遠至馬場一帶。如果喺依家遇到咁嘅天氣就唔駛點諗喇,一於行商場或者去睇戲。

其中有個同學,佢話有個朋友喺紅梅谷附近開咗個雞埸,
不過已經無再養雞,嗰度地方都幾大,我哋可以喺度燒嘢食。嗰陣時無手電,我哋唯有搭車去踫踫運氣,如果見唔到佢個朋友,就各人分番自己嗰份食物,跟住解散返屋企自己煮嚟食。

我哋搭車去到紅梅谷,落咗車重要行一段路先至去到目的地,
當時大雷大雨,


我揸住把遮都冇用,成身濕晒,裝住炭嘅雞皮紙袋被水整濕咗,我一路行啲炭一路跌出嚟,認真論儘。冇計!唯有攬住喺心口。我哋經過菜田嘅小路,再行咗十幾分鐘,終於到達目的地,嗰度有一間好細嘅石屋同埋側邊有幾間鐵皮棚屋。我個朋友行前去敲門,好彩有人應門,我同學嘅朋友因為落雨冇地方去,留咗喺屋企,所謂風雨故人來,佢見到我哋都唔知幾開心。由於嗰間石屋好細間,容納唔到咁多人,佢帶我哋去咗其中一間比較企理嘅棚屋,佢話嗰度原本養雞嘅,但幾年前由於發雞瘟,好多雞死晒,佢最後血本無歸,之後冇再養喇!唔怪得知個雞棚冇雞屎味喇,重幾乾爽添!望真吓,個棚屋都幾大,如果大家有朋友經營過雞埸嘅話,會知道棚屋嘅<嘥屎>,大約有成三四千呎,所以喺度燒嘢食都唔覺廹狹。

唔知係咪整濕咗個身,有啲饑寒交廹嘅感覺,我哋即刻《透爐》。啲炭濕晒不在話下,連啲炭精都濕到淋,真係唔知點《透》火喇!好彩屋主話有火水,淋完火水之後,一《透》就著晒,間棚屋嘅屋頂好高,加上係由鐵做,所以
啲火大大都無有怕。

雖然係夏天,但由於落大雨,加上啲衫褲又濕晒,所以大家都有啲寒寒哋,當圍住個火爐嘅時候,真係有溫暖嘅感覺!間雞屋雖然唔係好新淨,但勝在保養得都唔錯,出面婆沱大雨都冇乜點漏水。燒熟咗嘅雞翼,豬扒同埋牛扒,散發出烤肉嘅香味,充斥喺雞棚裡面每一個角落,令人垂涎三尺。嗰次狂風暴雨雞屋中燒嘢食好有特色,我相信好多人未試
過,雖然事隔超過三十年,我仍舊記憶猶新。

我同班朋友個個禮拜日都去旅行,新界咁多地方同離島我哋都差唔多去過晒,好似大嶼山嘅銀鑛彎、梅窩、長沙、大澳、塔門、海下、蚺蛇尖、浪茄、滘西洲、龍蝦彎、南椏島、橋咀島、馬屎洲、吉澳、鶴藪、船彎淡水湖、新娘潭、城門水塘、梧桐寨、沙螺洞、清潭、白潭、同埋大欖效野公園沿途嘅燒烤場地等等,真係甩咗唔少腳毛喺呢以上所講嘅地方。


攝於馬屎洲
 

大霧山喺我同班朋友去得最多嘅地方
 

  粉嶺鶴藪。

咁多個地方我印像最深刻嘅就係馬屎洲,嗰陣時香港嘅海水好乾淨清澈,馬屎洲係一個石灘,當我去到目的地嘅時候,碰啱水退,整個石灘滿佈海星同埋海胆,啲海星嘅觸鬚最長嘅有成8吋,而海胆嘅刺都有6-7吋長。


我哋嗰陣時唔知乜嘢叫保育,重拎啲海星同埋海胆嚟玩添!結果有好多海星同海胆慘遭毒手,佢哋喺香港水域消失嘅原因,除咗環境汚染之外,我同班朋友都可能有啲責任

我同啲
FRIEND去燒嘢食分兩段時期,前期係讀緊書嘅時候,嗰陣時大家都冇收入,去親旅行唔係搭巴士就係搭火車;後期係出咗嚟做嘢,買咗架二手車,由嗰陣時開始,我同班FRIEND幾乎冇再去離島旅行,因為大家都有車,鐘意選擇一啲可以揸車直達嘅燒烤場地,咁就唔駛舟車勞頓咁辛苦。由於大霧山郊野公園可以揸車直去,加上風景優美,自不然成為我哋首選嘅燒烤埸地。我哋好誇張,通常二十幾個朋友去燒烤,會揸成十幾架車去,就算順路都唔會搭朋友部車,嗰陣時覺得成隊車隊一齊去燒烤威好多!



效遊燒烤喺
6080年代非常流行,直至卡拉OK興起,我哋先至將郊遊燒烤劃上句號。依家嘅燒烤基本上變咗質,好多人唔係去郊外燒嘢食,而係改去燒烤埸,
基本上乜嘢都唔駛預備,好似食物同埋燒烤用具等等,只須購票入埸,就可以由朝頭早燒到夜晚,乾手淨腳。落雨都唔駛驚
,因為部份燒烤埸係有瓦遮頭嘅。我哋嗰陣時就唱歌跳舞,依家就一路燒一路打麻雀。而燒烤場最搶手嘅唔係牛扒豬扒,而係麻雀租賃,手快有,手慢冇。究竟啲人去燒野食定打麻雀呢?真係考起喇!我幾年前曾經去過燒烤場燒野食, 一心想重拾以往嘅回憶,不過我好失望,以前郊外燒野食嗰種風味同埋特色,依家已經盪然無存! (完)



























26 則留言:

  1. 重温你的昔日郊遊樂 ,真係回味無窮想當年的時光!真的,一代不同一代了!而家物質過度豐盛,現代年青人不了解那份情懷、樂趣!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我好懷念以往去效遊時的歡樂時刻!依家年青人習慣一個人打機上網,無咗我哋以前成班朋友一齊去玩嘅團體生活!

      刪除
  2. 睇番以前青蔥歲月嘅相片,係咪好回味呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔單只回味,如果可以的話,真係想回到過去再玩過!

      刪除
  3. 嗰陣可以响三四千呎高樓底嘅私人會所燒嘢食, 相對今日黎講,都咪話唔豪!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講嗰D塔門,海下,X蛇尖,浪茄……,我聽都未聽過!嗰時冇google又冇咁多資訊,你地点摷到咁多“山卡那“地方去架?

      刪除
    2. 我有個朋友,佢好鐘意影相,所以識得好多離島,我哋啲行程,大份由佢策劃, 我79年桂林之旅,由訂酒店到機票,都係由佢一手包辦.

      刪除
  4. 以前去旅行, 海灘, 最中意有人帶卡式機, 因為有歌聽.
    而家去旅行, 睇怕個個都篤電話.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我哋以前厶效遊,會預先安排好,邊個負責食物,邊個負責卡式機同結他.我相信家依家啲後生仔,好少會去效遊,你睇番喺假日,去親行山嘅,都係上咗年紀嘅人士!

      刪除
  5. 那些帶埋卡式機、結他、甚至帶埋個煲去旅行嘅日子、最盛行就係在六十年代至七十年代初期。有項大棚人齊玩笑到碌地咁滯嘅遊戲(叫做後欄火燭)唔知你有冇玩過呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我梗係有玩過喇!我哋叫火燒後欄! 那些年,重有掉手巾,搶櫈坐等游戲玩!

      刪除
  6. 以前去郊遊...好辛苦啫...

    回覆刪除
    回覆
    1. 火燒後欄???

      刪除
    2. 同班朋友一齊好開心,唔會覺辛苦! 火燒後欄係一種集體游戲,等於掉手巾一樣,去親旅行都會玩架!

      刪除
  7. 現在郊遊,我只係輕裝上陣ja。有時行山,見到柏架山道近山腰ge燒烤場都有人燒野食,心諗唔係華,拎住咁多野上斜路?

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果唔帶多啲食物,到時唔夠食會好掃興! 所以辛苦啲都在所難免!

      刪除
  8. 我最記得以前去旅行, 係用個鋁質水壺載水。 呢D水壺, 如果用完唔洗乾淨滴乾水, 就會發出一陣味。 小學時試過帶煲去煮飯, 而家係D老一輩行山阿伯先會旅行煮飯食了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你話嗰隻鋁質水壼我都有印象! 有少少似軍人用嗰一隻!煮飯我就未試過,煲糖水就試得多!

      刪除
  9. Philip,先預祝你聖誕快樂,新一年無論工作定跑步,都順順利利。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝你!,祝你聖誕快樂,身體健康!

      刪除
  10. 祝您聖誕節快樂.並祝您歡渡美好的新一年。***

    回覆刪除
    回覆
    1. 自搬離YAHOO之後,跟好多好朋友失散了,很高興再次見到您的留言! 祝您聖誕快樂,事事如意!

      刪除
    2. 經歷兩次YAHOO事件,明白到重聚不是偶然。在這裏,祝願大家歡渡每個新的一年。

      刪除
    3. 真的,你說得對! 重聚不是偶然,這是一種緣份!在此祝你有一個快樂的元旦!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...