2013年11月16日 星期六

桂林遊記 (上)

想當年,一到假期,我會就約埋成班朋友,帶埋雞翼,豬扒,牛扒等食物去搵撻地方燒吓嘢食,而結他一定唔少得,皆因嗰陣時潮流興,識唔識彈都冇所謂,總之冇個結他傍身,俾人睇起上嚟就覺得冇乜文化。我哋喺長洲,大嶼山,流水响,船灣淡水湖,十四鄉,城門水塘或者大霧山呢啲熱門嘅旅行地方留低唔少腳毛。至於喺郊外彈吓結他;燒吓野食同埋玩吓啤牌,係我哋個代年青人最受歡迎嘅娛樂之一。

話說有一次,當我同埋班朋友一齊去緊旅行嘅時候,無啦啦講起去外國旅行。問心嗰句,成二十歲仔都重未離開過香港,正一井底蛙,噏句說話出嚟都唔夠份量。人哋細細個已經同屋企人去美加或澳紐旅行,衰衰哋都去過東南亞或者大陸,我哋剩係識得唔係去大嶼山就係大霧山,講出嚟真係乜飛士都無晒。大家諗落都覺得有道理,睇嚟係時候要外出闖闖
點知都重未正式開始商量,已經意見多多,呢個又話去泰國,嗰個又話去日本,總之講極都唔埋欄,所謂《人多口各亂》,相信大家都有咁嘅經驗。好彩我哋有個老友叫阿黃,佢比我哋大二年,周不時番大陸做兼職球証,所以對大陸都有啲認識,佢話照計番大陸玩就最經濟實恵。吓?番大陸玩?穩唔穩陣架?嗰陣時大陸喺我哋心目中嘅印象一般,除咗落後之外,似乎一時之間諗唔到有乜嘢地方值得去玩噃!阿黃問我哋有冇聽過《桂林山水甲天下》呢句說話。低B咩!梗係聽過喇,我哋答佢。咁就得啦!一於去桂林!

跟住阿黃話佢識得卜機票,旅店同埋車票。既然你咁掂,又識路同埋卜機票,不如你搞掂呢單畸士喇,我哋一齊同阿黃講!所謂精人出口,笨人出手。我哋跟住笠幾頂高帽落佢個頭度,阿黃成個人鬆毛鬆翼,仲講《我辦事,你放心!》咁話。唔係誇張,真係話都未講完,佢已經走去搜集資料。呢啲真係老友喇!明知我哋有少少搵佢老襯,之但係佢都冇同我哋計較。
果陣時返大陸玩除咗要攞回鄉証之外,重要攞一份回鄉介紹書,好鬼麻煩。而我哋呢啲公職人員番大陸另外要向部門申請,批咗之後,重要俾大蛇接見。主要話俾我知,如果喺大陸發生乜嘢事,唔好旨意政府打救,自已執生,祝我好運。聽完佢呢番訓話,個心覺得有少少唔《老勵》,之但係機票同旅館都卜好晒,唔通唔去自已縮沙咁岸居咩?去就去喇,駛死咩?我心諗。

好快趣就到出發前一日。嗰晚成班總共九個朋友齊集晒喺我宿舍,第二朝一早,我哋就經羅湖出入境管制站,開始我哋為期十日嘅桂林之旅。睇吓日曆,喺1979年7月。

嗰陣時重係柴油火車年代,朝早八點通關,每日由羅湖開出嘅最後一班火車係下晝三點鐘。我哋其中有個朋友係喺嗰個管制站返工嘅,所謂朝中有人好做事,我哋十個人好快趣就辦妥過境手續,點知係咁就差啲瀨嘢。何解?講番辦完手續之後,我哋一行十人過咗條羅湖橋,正式踏足中國大陸。嗰陣時大陸嘅關卡係好原始,喺一條長長嘅石屎通道上面,擺咗大約三十張木枱,每張枱坐咗二個著咗制服嘅解放軍,我哋十個人就 順序佔咗十張枱,而第十一張枱打後嘅解放軍就猛咁望,奇怪點解會特別放十個人過境先呢?後尾先至知,原來未搭正8點我個朋友嘅同事就先行同我哋十個人辦出境手續,故此當我哋過晒羅湖橋嘅時候,其他啲旅客先至開始辦理手續,結果我哋十個人零零舍舍成為第一批過境嘅旅客。
同我辦手續個兩個軍人望吓我又望吓橋對面,心諗點解呢班人會有特殊待遇嘅呢?跟住一直望住我,嚇到我雙腳唔停咁震。之後兩個解放軍揸住我個回鄉証,睇完又睇,可能我幅相嘅頭髮係長啲啲,由於要返大陸,我連頭髮都剪短埋,所以幅相同我真人比較,驟眼睇唔係好似。跟住佢兩個係一路望住我一路係度用普通話口噏噏,吓?唔通有問題?之前聽過大陸扣留旅客唔須要任何藉口,如果有乜唔順眼,分分鐘捉去勞改,踎你十年八年濕濕碎。愈諗愈驚。未過關已經有少少後悔。
最慘我又唔識普通話,一陣間都唔知點答先至好?就喺呢個時候就聽到個解放軍問:《你住喺邊度?》唉!一身鬆晒,原來佢哋識廣東話嘅.新界錦田南廳村》我立即回答。之但係佢哋兩個好似唔識寫個〈廳〉字,研究咗成十分鐘,係張入境紙上寫上新界錦田南聽村,問我啱唔啱?我呢次醒目喇,猛咁點頭,費事篤爆佢話佢寫錯字。《做乜嘢工作?》《製衣。》老虎都唔好認係公職人員,因大陸對工人皆級較有好感。《工作地點?》《大連排道美華工業大廈15樓麗華針織廠。》我將以前做過署期工嘅工廠同埋地址諗俾佢哋聽。《去中國邊度?》《桂林。》《去做乜?》《旅遊。》《住喺邊度?》《桂林旅店。》《去幾耐?》《一星期。》《同乜嘢人去?》《朋友。》《以前有冇嚟過中國?》《冇!呢次係第一次。》跟住佢哋兩個一再核對我個樣,然後將資料再睇一次,最後喺我本回鄉証上《給》印。到呢個時候我先至舒一口氣,睇吓個錶,足足用咗成十五分鐘。我以為我最耐喇,原來我班朋友都係用咗差唔多時間先至辦好手續。

領隊阿黃齊集晒我哋所有人,跟住搭火車去廣州,我喺嗰個時候先至知道乜嘢叫做人山人海。嗰陣時啲大陸人嘅衣著唔係灰就係藍,我哋雖然成班鄉吓仔鄉吓妹,但同佢哋比較,我哋啲衣著算係光鮮。睇吓個售票站,廹滿晒密麻麻嘅人,好彩我哋已經卜好車飛,如果唔係都唔知點廹入去買飛。入到火車裡面,跟番位坐好,嗰陣時啲交通工具係冇冷氣設備嘅,火車車廂裡面塞滿晒乘客,大熱天時,個個都大汗踏細汗,嗰啲氣味,認真難頂。我突然間聽到啲怪聲,《咯!咯!咯!》咦!乜嘢聲呢?咁熟嘅!原來後面個阿嬸帶咗幾隻雞上車,唔怪得知我聞到啲雞屎味喇!好彩細細個己經聞慣晒,所謂久而不聞其臭,對我影响唔係咁大。
架火車經過彰木頭嘅時候,我突然見到有啲嘢飛咗出車廂,吓?唔通有人跳車?望真啲,原來有人將十幾包嘢喺飛馳緊嘅火車,由車廂推出車外,望出車外,見到已經有十幾個人企喺路軌傍邊接應。最後先至知道由於架火車喺嗰度唔會停站,佢哋惟有用呢個方法運送貨物,如是者,隔咗冇幾遠,又有人將貨物推出車廂,呢種送貨方式,果然夠晒創新 

過咗幾個鐘頭,我哋終於到達廣州,成個火車站都係人,我哋喺廣州火車站前影咗一張相留念,乜咁孤寒架,照得一張咁大把。唉!以前唔同依家,唔係個個都咁有錢買相機。如果去旅行嘅話,首先要去買菲菻,影完之後又要去晒相,幾重皮架!所以影相嘅時候,一定齊集所有嘅人影張全體相先,儘量唔好嘥菲菻。以前嘅傳統相機同依家啲數碼相機完全冇得揮,影得好定唔好係唔可以預先知道。我試過一次去外國旅行,帶咗十幾筒菲菻去影相,點知番嚟之後,其中兩筒菲菻上得唔好,全部走晒光,我捕捉咗好多珍貴嘅鏡頭,結果乜都曬唔到,喊都無謂!依家影完之後即刻可以睇得番,吓?唔滿意?影多幾張囉!冇乜所謂,又唔駛錢嘅!跟住擺上《飛時卜》,或者喺電腦寄條《拎》俾番啲朋友,曬都慳番。




跟住我哋搭車去白雲機場由廣州飛去桂林。去到機場,好彩唔係好多人,我哋辦完手續要搭一部接駁車去登機坪上機,架車去到跑道嘅另一邊,我哋就睇到有部《纙旋槳》飛機已經停咗喺跑道上面。我哋落咗車之後就行埋部飛機度準備登機。我見到有個著住土黃色夏威夷裇,淺綠色西褲,著住踩踭《白飯魚》布鞋嘅《同志》,佢企咗喺架機頭位置,用手敲吓機頭對下位置既金屬接口,我見到架飛機嘅金屬外穀係用鍋釘連接,嗰陣時我唔覺得有問題,因為巴士金屬外穀都係用鍋釘連接,好正常吖!加上我第一次近距離接觸到飛機,心諗飛機同巴士冇乜分別啫!但以依家嘅角度嚟睇,梗係危險啦!如果鍋得唔好,啲連接口分分鐘爆裂。當架飛機飛緊嘅時候,機身金屬外穀突然分開,後果你自已諗喇!
入到機倉先至發覺架飛機好細,分兩排座位,一邊三個,另一邊兩個。得十幾行,成架飛機最多載六七十人。我跟番機票座位編號坐好,發覺我個位唔錯,近窗口機翼。當啲乘客上晒機嘅時候,我見到之前檢查機身嘅同志上機之後行去駕駛室,原來佢係副機師,但睇個樣真係好草根喎,黑黑實實,似耕田多啲!阿黃話,呢啲機師之前揸開戰鬥機嘅,退役之後,國家會安排佢哋改揸民航機,換句話講,揸開方程式跑車嘅車手,唔通舞唔掂架普通私家車咩?所以你哋放心,包保冇事。聽阿黃講完之後,覺得好有道理,大家都好放心,重俾咗少少掌聲阿黃添

大家千祈唔好見笑,嗰次係我咁大個仔第一次搭飛機咋,我望出窗外,見到機翼上面有兩個《纙旋槳》,一出一入。機師準備起飛,將兩個《纙旋槳》同時啟動,我凝望住嗰兩個《纙旋槳》好似把電風扇咁轉,不斷加速,扇葉開始加快,直到睇唔到啲扇葉嘅時候,我感覺到架機開始移動,慢慢移向跑道尾,個機師將架機攞直,我見到扇葉再次加速璇轉,且愈轉愈快,發出嘅聲响愈嚟愈大,我覺得架機充滿能量,喺跑道愈衝愈快。當架飛機向上升嘅時候,機頭部份首先抽離地面,跟住先至到整架機身。
飛機不斷向上爬昇,直向雲端飛去。我個心有少少離開身軀嘅感覺,呢啲叫失重狀態,當其時架機擺動得好緊要,我開始有啲驚,我望住個《纙旋槳》,心諗如果個《纙旋槳》突然唔夠力轉,咁架機容乜易跌番落地架!個心愈諗愈驚,但又唔可以俾啲老友知道,話我生人唔生膽,俾佢哋笑到臉都黃。我惟有死頂,若無其事。大約過咗幾分鐘,架機昇到一定高度,然後作水平線飛行,機身先至穩定番落嚟,我舒咗一口氣,有少少死過番生嘅感覺。
 空姐叫我哋可以鬆開安全帶,同埋開始派飛機餐。就喺嗰個時候,機倉嘅出風口突然間噴出好多煙,大獲!唔通火燭?後尾至知係冷氣。原來機組人員預早擺咗乾冰喺風口度,跟住開著風扇,咁就有冷氣嘆喇,吓?係咪真架?老實講,我真係唔知!不過個個都係咁講。
至於飛機餐就包括一把扇,一包餅,一包《柑形軟糖》同埋幾粒大白兔糖。架飛機飛咗約莫個幾鐘頭,機長話已經到達桂林上空,各位綁好安全帶,飛機即將降落桂林機塲。我見到啲山一舊二舊,形狀不一,原來桂林啲山同我哋喺香港見嘅完全不同。當飛機喺桂林機塲跑道滑行嘅時候,我見到喺跑道傍邊嘅草地排放咗超過二十架飛機,全部用帆布笠住,後尾先至知全部都係戰鬥機嚟嘅,原來當年中越邊境發生衝突,有成二十幾架戰鬥機喺桂林機塲候命,準備隨時出動保衛國土,而著名嘅《涼山之戰》亦係喺我哋去完桂林之後冇幾耐,接近年尾時發生。



出咗機塲之後,桂林俾我嘅印象係一個好鄉郊嘅城鎮,寧靜純樸,我哋拿拿聲影番張全體相,跟住由阿黃帶路,佢做足功課,好快趣就帶晒我哋去搭公車往旅店。



我記得唔係好清楚,好似大約坐咗一個鐘頭車就到桂林市中心。落咗車之後,以為好易搵啫,點知行嚟行去都搵唔到桂林旅店,天色開始黑,冇辦法,唯有硬住頭皮問人。問人?之但係冇人識講普通話噃!點搞?唯有大家一齊集體創作喇!終於《竇》咗一段出嚟:《錢溫尼龜鏈女訂該怎魔酒?》呢啲咁重要嘅任務唔駛問都係由阿黃出馬喇!我哋見到個伯伯,即刻圍住佢,然後由阿黃發問,點知個伯伯聽完之後,竟然用廣東話回應我哋,重問我哋識唔識聽?真係俾佢吹脹!原來桂林旅店就係喺隔離街。

未到達之前,單聽個名《旅店》已經有少少《龍門客棧》嘅感覺,心裡面都唔會有乜嘢期待,點知去到先至發覺比想象中簡陋得多,我哋幾個人住一間房,冇冷氣設備,但可幸每個人都有一張床,同埋掛有蚊帳,雖然夏天,但入夜之後,竟然感到有少少涼意。我望出旅店外,街道唔算熱鬧.


我哋喺櫃枱辦妥手續之後,擺低晒行李即刻去沖涼,因為櫃枱位同志話夜啲水壓唔夠,分分鐘冇水供應。我哋入到房裡面先至發覺裡面冇浴室,如果要沖涼嘅話,要落去旅店地下,有旅客專用嘅浴室,千祈唔好諗咗去第二度,係分開男賓同埋女賓嘅。

啲浴室就好似依家啲泳池換衫沖身嘅地方,分開一格格。果陣時唔興沐浴露,有一舊《檀香皂》算唔錯。所謂執輸行頭慘過敗家,我嗱嗱聲搵番格好啲嘅,逐格睇咗之後,發覺所有嘅金屬喉管都無咗個《蓮花頭》,原本嘅花灑變咗得一條水柱射落嚟。咁都好過無喇。搽完番梘之後,我開咗個水制,咦?無水嘅?係咪玩嘢呀?擰左又無水,擰右又冇水,我問吓隔離啲朋友,佢哋話未開水喉喎。點知重未講完,一條熾熱嘅水柱由水喉頭突然噴落嚟,好彩跳得快,但係個肚腩都被啲滾水濺親,好彩唔係好嚴重啫。如果反應慢啲,我真係唔敢想像,後果就好似半斤八両其中一句歌詞:慘過滾水淥豬腸。點知一條熱水柱之後,一路落嚟嘅都係涷水,我就無乜所謂,因為我沖慣涷水。我啲朋友就唔係好慣,算喇,係咁嘅啦,阿黃話,因為呢度係中國


沖完涼即刻出去食嘢,同志話過咗時間就乜都無得食,要食嘢就趁早。我哋揾咗間食店,叫咗一啲小菜,樣樣都落辣椒,味道還可以,之但係啲飯真係好難啃,啲米黃色嘅,黐埋一舊舊,又涷又一陣罕味,間中重有啲沙添。雖然我哋好肚餓,但食咗一兩啖就乜嘢胃口都無晒,求其塞飽個肚就算喇。跟住我哋走去行夜街,點知未夠八點,成條街已經烏燈黑火,無計,我哋惟有買啲煙花嚟玩,食唔飽嘢都玩餐飽嘅,好過冇喇! 


《啪啪啪啪啪》乜事呀?大佬,啱啱瞓著咋!《起身!起身!預備出發。》《駛唔駛咁早呀?黃先生!》我望吓個錶,清晨五點鬆啲鐘,去倒塔咩?《我哋啲男人話起就起,但係啲女人起身就攪吓呢樣搞吓嗰樣,成年都出唔倒門口,無計啦,惟有早啲叫醒晒你哋。》最慘佢唔係受薪嘅,如果係嘅話,諗都唔駛諗,即刻炒咗佢。 《阿黃,我唔係話你,不過有時擔屎都要偷食嘅。》諗住講完呢番肺腑之言,第二朝可以有覺好瞓喇。點知到咗第二朝清早,喺矇矓之間又再次聽到《啪啪啪啪啪!起身!起身!預備出發》。你話死未

我哋第一日嘅行程係去蘆笛岩,阿黃隔晚做足功課,我哋好順利去到目的地。《蘆笛岩屬溶石岩洞,主要以玲瓏、瑰麗、虛幻著稱。整個岩洞猶如一座用寶石、珊瑚、翡翠雕砌而成的宏偉、壯麗的地下宮殿,被稱譽為“大自然藝術之宮”》阿黃一輪咀咁講,真係冇吞卜,講得又幾吸引喎


我哋一行十人,魚貫進入岩洞,裡面漆黑一片,溫度得十幾度,有啲寒涼嘅感覺。洞內有導遊帶住我哋參觀,根據佢所講洞內最高18米,最濶之處93米,全程500多米。咦?聽起上嚟,真係幾壯觀喎。一路行一路發覺洞內裝設不同顏色嘅射燈,從唔同嘅角度射向洞中多姿多彩、千奇百怪嘅鐘乳石,造成五色繽紛嘅效果。啲鐘乳石形狀不一,有從洞頂垂下的石乳,有從地上向上生長的石筍,重有石乳與石筍連接而成的石柱等等。真係目不睱給,除此以外,重有被大自然雕琢成不同形狀的石幔、石枝、石花、石瀑等等。其中一啲石頭內空,敲打時會發出悅耳嘅聲響,根據其聲音的高低,分別叫做石琴、石鼓同埋石鐘。



洞內嘅鐘乳石構成千變萬化不同嘅洞天,其中有四個最出名:《石幔層林》、《天柱雲山》、《水晶宮》同埋《曲徑畫廊》。除此以外,重有多達30多處神秘虛幻嘅景觀,當我哋置身喺《獅嶺朝霞》、《高峽飛瀑》、《塔松傲雪》 等景點時,好似喺神話世界裡面漫游一樣。除咗靚景之外,岩洞內共發現古代壁書一百七十則,唔少係文人、僧侶同埋游覽者嘅題名、題詩,作者來自全國各地。阿黃果然冇介紹錯。



參觀完岩洞之後,我哋開始覺得有啲肚餓,個度得一千零一間酒樓叫做《月牙樓》。樓高二層,庭台樓角式裝修,古色古香,地方唔錯,我哋喺側邊影咗幅相留念,然後入去揾位,點知有位同志攔住唔俾我哋入去。有冇搞錯?唔通過咗時候冇得食?原來個同志見我哋唔係本地人,佢指指門口,有個牌寫住:港澳同胞,請上二樓。原來港澳同胞有優侍嘅!咁又唔同!上到二樓,發覺只係得我哋一枱咁大把,四面通風,景色怡人,同樓下人山人海,煙霧迷漫相比,簡直一個天堂,一個地嶽。我哋點咗十幾個小菜,辣椒差唔多成為主要配料,肉相對就係小啲,不過味道唔錯,之但係啲飯同前一晚食嘅差唔多咁難啃,所以我哋唯有食餸飽。



離開盧笛岩之後,我哋番返去桂林市逛街,查實個市唔係好多嘢賣,街道唔係好繁華。

不過市內風景如畫。



我哋買咗啲當地特產桂林辣椒醬,然後四周圍岳吓,發覺當地人嘅衣著無乜色彩,唔係藍就係灰,而桂林本身陽光唔係咁多,景色灰灰朦朦,配上單調嘅衣服顏色,趁托出嚟嘅風景又有另一番效果,既似油畫又似水彩畫,呢種感覺,我相信只有桂林獨有。我哋踫到一個外國人,佢話嗰度啲景色太cool,所以佢喺鏡頭前加咗塊淡橙色嘅瀘鏡,等啲相片睇起嚟會warm小小。究竟係真定係假哩?我就覺得見仁見智,之不過人哋揸住晒啲長短火,唔打得都睇得,講句說話都有啲份量。

(待續)















14 則留言:

  1. 嗰種時代氣息一去不返了,有時甚至睇返D粤語殘片,才四十年,整個社會狀態同風氣都唔同哂,變哂!…或者去越南行吓重有些少嗰種樸素感覺!

    回覆刪除
    回覆
    1. 越南自從開放咗發展旅遊之後,齊齊向錢看,邊度重有樸素感覺?如果想搵樸素地方,可能要去阿馬遜沼澤森林區先至會搵到喇!

      刪除
  2. 真是一篇好有價值的回憶啊! 當時去大陸過關真喺咁o架! 你寫得好詳細呀! 讚!

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝到訪!當年返大陸真係一步一驚心架! 由於剛結束四人幫時代,越南又喺邊境挑釁,個社會喺咪咁穩定都重係未知之數!我去嗰陣時都有啲驚!

      刪除
  3. 嘻嘻!再重温呢篇「鄉下仔遊桂林」一樣咁有感覺!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我唔識將啲網誌搬返過嚟呢度,唯有逐篇搬,乘機重溫一吓!

      刪除
  4. 看完此文、在下也頓時醒起在七一年首次入大陸嘅情形。雖然目的地不同、但由關口開始、一路所感受到的氣氛都是大同小異、由其是人們穿的機乎是藍色或是灰色中山裝、確實嘆為觀止。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗七一年嘅內地,更加充滿革命色彩! 人民灰藍嘅衣著,就是貧下中農嘅新中國嘅特色!

      刪除
  5. Travelling in China in the 70s is a peculiar experience when compared to than nowadays.

    回覆刪除
    回覆
    1. It was Red China in 70s but now she had changed to Colourful China !

      刪除
  6. 吓!前年..我D friend 去完桂林...都喺送桂林辣椒醬喎!
    都唔好味ge...(thumbs down)可能我不大喜歡吃辣啩!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我哋係自由行,所以無野送,所有手信要自己掏腰包買! 我相信依家啲辣椒醬同以前唔同,會多咗添加劑!

      刪除
  7. 嘩點解你咁好記性架,咁耐既事都記得清清楚楚,仲有埋相添,佩服!鐘意從前的中國,好鄕土,而家好似好得人驚咁!

    回覆刪除
    回覆
    1. 由於係第一次同班朋友一齊去旅行,加上當年內地對我嚟講好有神秘感,所以印象深刻,另一方面,有照片幫我回憶當時的情況,故此我可以重新寫返整個行程出嚟! 當年剛開放,民風仍純樸,依家就個個向錢看,為咗錢,乜野黑心食物都造得出來,確實得人驚!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...