2013年11月20日 星期三

踩單車 (上)

唔知大家有冇聽過《客家佬》同埋《鳳凰牌》呢兩隻牌字呢? 佢哋係我細個嗰陣時最出名嘅單車嚟嘅。《客家佬》係屬於單車中嘅重量級,車尾裝上一個鐵架,以方便載運貨物。不過唔好會錯意,客家佬唔係客家人做,相反,喺英國貨嚟嘅 ,《客家佬》只不過係譯音,Hercules先至係佢真正嘅名。


我細個嗰陣時,如果開米舖或者耕菜園,都會買番部嚟運貨。以前買米唔係去超市而係去米舖,嗰時啲米唔係八斤或者十斤裝,而係五十或者一百斤裝,通常用麻包袋裝住,唔好話叫你拎,就算拉都拉唔郁。所以嗰陣時啲米舖有句宣傳口號:買米有人送。你落咗柯打之後,米舖老闆就會踩住架客家佬,將啲米送到你屋企。
  


至於《鳳凰牌》係另一款單車,純粹為代步用。



我屋企都係用《客家佬》,所以好細個我就攞老豆部單車嚟玩。呢部單車對於我嚟講屬於然大物,我學踩單車嗰陣時大約十歲左右,我根本唔夠高坐上個
SEAT位度。我唯有將隻右腳穿過單車中間嘅三角形,跟住踩上去右邊嘅腳踏,我只有用隻右腳《圪》吓《圪》吓,點知架單車又大又重,一唔夠力就會失去平衝,結果就撻到攤攤腰,好彩架單車夠硬淨,跌極都冇事,如果唔係,俾老豆知道我拎佢架單車嚟教飛,肯定劏咗我都似。我就係喺跌吓,撻吓嘅情況之下學識踩單車架喇。


啱啱學識嘅時候,都唔知幾大癮,老豆一走開我就攞佢架單車嚟舞。日子有功,我踩單車嘅技術一日千里,就算架客家佬咁大架我都可以放手揸,而轉彎只要將個身順住個勢擺側,就可以片住個彎位去。嗰陣時我無有識死,專登一路踩,一路蹺埋雙手放係心口度,唔知幾鬼招積


所謂樂極生悲,記得有一日老豆臨番工前叫我寄兩個郵包返大陸。嗰朝啱啱落過雨,我踩住老豆架客家佬,左手托一個郵包,右手托另一個,重專登托到鬼咁高,驚死人哋睇唔到我放手踩單車嘅超卓技術。我沿住錦田大馬路一路踩一路吹口哨,向住郵局方向踩去。啲司機大佬見到我踩得咁鬼牙煙,沿途猛咁《砵》,經過身邊嘅時候重大嗌:想死呀,靚仔!吹咩!我心諗,夠胆就撞過嚟。點知去到警崗附近,有個阿伯明明喺條行人路行緊,點知突然轉身踏出馬路,我冷不提防,俾佢一撞,成個人四手四腳咁飛咗成仗遠,躂咗喺馬路中間,兩個膝頭跌到損晒,而郵包都彈開幾呎遠。好彩當時兩邊都冇車,如果唔係,睇怕今日都冇機會喺呢度同大家吹水。後生嗰陣真係唔知個死字點寫,痛完之後,乜都唔記得晒,之後又試喺馬路上放手飛車。


我有幾個
FRIEND好鍾意踩單車,我一聽到門口有《鈴鈴聲》,就知佢哋嚟搵我一齊去遊車河。我個FRIEND話:你架《貨》車又大又重,睇吓我架波車幾型,換過另一架喇!咁又係喎,我老豆架客家佬真係好鬼重,平時唔多覺,之但係踩遠啲就知道味道。 我哋嗰陣時好鐘意踩去上村公園玩,查實上村距離錦田唔係好遠,大約五至六公里左右,但我就踩到好辛苦先至跟到大隊。

我大哥嗰陣時做見習護士,我見佢出咗糧,加上我大哥都鍾意踩單車,我就游說佢買部有波嘅單車。出乎我意料之外,大哥好爽快就答應咗,嗰陣時以捷克出產嘅單車為最靚,車架用鈦合金鑄造,得八磅重,夠晒輕便,最適合飛車,我梗係想大佬買喇,不過價錢就貴啲。大佬左諗右諗之後,覺得唔係好化算,結果買咗部台彎出產嘅單車,價錢就真係蚊脾同牛脾。雖然同捷克貨冇得《揮》,但比部《客家佬》有型得多。我大佬住宿舍,平時好少返屋企,咁就正晒,架單車變成我嘅私家車,你話係咪好正


我差唔多每日一放學就同三個
FRIEND踩上去大帽山,然後經過石崗戲院,右轉入甲農,沿住麥理浩徑,經白潭,清潭然後直衝落馬鞍崗,跟住轉出錦上路,然後返錦田。



講真條路都唔近架,不過嗰陣時後生,踩極都唔覺攰


星期六唔駛番學,我
幾個朋友一早就踩單車呢度去嗰度去,我陣時最鐘意聽一首英文歌,叫Come Saturday Morning,面嘅歌詞好似講緊我同埋班友咁,踩住架單車四圍去。其中一節係咁講嘅:C
ome Saturday morning, I’m going away with my friends. We’ll Saturday-spend till the end of the day. Just I and my friend, we travel for miles in our Saturday smile and then we’ll move on but we still remember long after Saturday’s gone.http://www.youtube.com/watch?v=Kg0-a4zlwNM

我哋真係好似啲歌詞咁講,由朝頭早踩到晏晝。


最記得有次冬天清早,嗰朝都幾涷架,大約
11度,我哋3個剩係著住件T裇,由錦田向上村進發,跟住上林錦公路,呢條路好斜,我相信一般人未必能夠一口氣踩晒成段路,但我哋一日踩到黑,兼且踩慣踩熟,呢條斜路對我哋嚟講濕濕碎,我哋幾個都可以一口氣踩晒成條路。


我哋經過嘉多理農場,沿住林錦路出大埔公路,一路踩,一路踩,冇幾耐到達大埔墟,左轉入汀角路,途經洞梓,右轉去淡水湖主壩,


嗰度無遮無掩,寒風剌骨,人影都冇隻,成個世界好似剩係得我哋三個人,你話幾咁FREE喇!不過太涷,最後嗱嗱聲兜番出大路。


迎住大斜路上新娘潭路,嗰陣時踩咗有成二個幾鐘,真係有啲餓寒交廹,見到路邊有間舖仔,即刻停低埋去睇下有冇糧草充饑,喺嗰個時候摸吓個褲袋,數一數睇下有幾多神沙,先知道我哋
3個夾埋都唔夠三蚊雞,唯有用1蚊買咗6個西樵大餅,



以上嗰幅只不過係參考圖片,唔係我哋當時食嗰啲。
嗰陣時蒸溜水重未面世,我哋又唔捨得買維他奶,唯有乾啃。嗰間舖頭位置偏僻,平時應該冇乜人幫襯,嗰幾個大餅都唔知擺咗幾耐,硬到真係連狗都擲得死。唔怪得知我入舖仔之前,原本有兩隻狗踎咗喺門口度烏吓烏吓,佢哋見到我哋買完大餅之後,就急急腳咁行開咗去喇。

當你餓到手騰腳震嘅時候,你唔會諗咁多,第一時間將個大餅塞入個咀裡面,原來乾啃係好辛苦嘅!我就幾乎吞到窒息,我望吓
2個朋友,佢哋同我差唔多,個個都俾啲大餅啃到臉紅紅


啃完大餅之後,個肚好似重有好多空位,可能無水發漲啲麵包啩,不過好過未食嗰陣時。我哋繼續旅程,食咗少少嘢落肚確係唔同,依家先至有心機留意沿途嘅風景,由於條路沿住水塘修建,風景怡人。踩咗冇幾耐,我哋見到個路牌,原來已經去到
鹿頸路,嗰段路較為平坦,我哋沿途你追我逐,依家諗起都開心。


過咗約莫一個鐘頭,我哋已經轉出沙頭角道,經過聯和墟嘅時候,



開始覺得有少少腳軟,喺涷嘅天氣之下,體力消耗得特別快,再唔進食番啲熱嘢,分分鐘跪低。我哋見到熱辣辣嘅雲吞麵,啲口水流到成件衫都濕晒。但我哋全副身家都係得個零銀錢,剩係夠買一碗剩麵,分三份嚟食,最後連湯都飲晒,麵檔老細嘅面口當然唔多好睇,以為我哋孤寒,唔捨得食,點知我哋實在仙都唔仙。


有啲暖嘢落肚零舍唔同,雖然雞碎咁多,到喉唔到
,但總好過冇,對腳開始有番啲力。我哋繼續旅程,先去上水,跟住沿住青山公路(元朗段),新田公路,經過泰園漁村,



再由坳頭折返錦田,全程用咗成6個鐘頭。

(待續)

25 則留言:

  1. Philip:
    "呆子自道11/20/2013 11:11 上午
    有緣,居然還能遇上.不過,四大癲王,三缺一,有無c奶下落?我地可以開檯"
    http://wai201309.blogspot.hk/2013/11/blog-post_509.html

    回覆刪除
    回覆
    1. 係囉,有緣啊......

      刪除
    2. 呆子即係.......松兄?

      刪除
    3. Yes, 呆子 即 松兄 是也!

      刪除
    4. 我剛看了幾篇作品,確定松兄是也!

      刪除
    5. 好開心啊,舊友重逢,都係blog好玩啲,fb寫野好難隨心,好沒趣!收檔囉.話是話,有無阿費c奶下落?好懷念那瘋瘋癲癲,有的沒的,隨意相互打趣的時光,那些日子是我上blog最開心的!

      刪除
    6. 不好意思,剛看到你的留言. 今早接到費的短訊,消息不太好,她說目前病重,囑咐我將消息通知你及KAKA!

      刪除
    7. Philip : 費師奶的病嚴重嗎?患咗乜嘢病?

      刪除
    8. 願主保佑她!

      刪除
    9. 我曾建議她說中藥治療腫瘤較西藥還好!

      刪除
    10. 我也聽說過中藥治療腫瘤較西藥還好,
      西藥會將D好嘅細胞也搞壞!
      唉!CANCER 這病...是個漫長的鬥爭!
      禽晚 send 咗e-mail 比 Joyce !

      刪除
    11. 多些人鼓勵會有激勵作用,你說得對,這個病要有長期作戰的準備!

      刪除
  2. 你大佬真係明醒你喇!

    回覆刪除
  3. 你踩林錦咁輕鬆, 我就踩入廠. 哈.

    回覆刪除
  4. 寫好啦http://evakam51.blogspot.hk/

    回覆刪除
  5. I only know 《鳳凰牌》which should be a Chinese brand.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我估都係祖國貨!當年都屬於名牌單車,由於價錢比較無咁貴,好多人都買嚟代步!

      刪除
  6. 你踩單車咁犀利,跑步又咁叻,有冇去玩三項鐵人呀!
    我細個都好百厭,好似你咁伸隻腳過三角架踩單車,不過未試過放晒兩隻手踩咁犀利!

    回覆刪除
    回覆
    1. 玩三項鐵人要有質素先至可以,我哋呢啲柴娃娃,玩票性質還可以!

      刪除
  7. UNCLE,你的童年生活多姿多采,令潔潔羨慕。

    回覆刪除
    回覆
    1. 講真,相對其他小朋友, 我的童年真係算多姿多彩, 所以我都好懷念童年生活!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...