2013年11月6日 星期三

小時候(三)



好喇!話題一轉,講番天氣先,啲人成日話溫室效應,天氣愈嚟愈熱,究竟係真唔係?我覺得呢個講法不無道理。我細個嗰陣時啲天氣真係好鬼涷,喺冬天通常只有攝氏4-5度。
 
有一次天文台預報有冷鋒到,發出霜涷警告,高地將會出現結霜現狀。聽到之後,我唔知幾開心,果晚興奮到瞓唔著,查實係涷瞓唔著至真。
 

 
第二朝一早就約埋班friend,搭26號巴士上大帽山,喺農林站落車,跟住行上去雷達站,果度係大帽山最高嘅地方。我著咗件爛鬼外套,沿住山脊一路上斜,條路一棵樹都冇,啲草全部被啲冰套住瞓低晒,我重記得啲風好鬼大,吹到我頭都痛埋,重好似把刀仔咁將我啲肉逐忽割開,涷到入心入肺。

沿途見到有人著棉衲,唔知幾鬼羡慕,因為喺嗰個時候,身邊有個銅錢嘅人先至可以買棉衲著。我哋行咗大約四十五分鐘,終於捱到上山頂,喺雷達站門口有個温度計,嘩!係攝氏零下4度。而包圍住雷達站啲鐵絲網全部被冰封實晒,望唔到入裡面,而長短不一嘅冰柱,則一枝枝咁,環遶住屋簷邊倒掛住,

估唔到呢啲北國風景會响香港出現。嗰次係我第一次喺戶外體驗到攝氏零下4度嘅滋味。雖然涷到到飛起,但我同班friend都好鬼與奮!


我細個嘅時候都算百厭,除咗聽收音機,睇報紙同埋睇戲之外,我最鍾意就係去附近既田野玩。因為有好多野食,何解?唔怕靜雞雞話你知,家吓錦田西鐵站喺三十幾年前係一大片農田嚟嘅,有好多水氹,重有條好清嘅小溪添。

 
啲田種咗好多野,有蕃茄,蕃薯,蓮藕啦同埋馬蹄等等。你話係咪好多野食吖?咁多樣野,我最鍾意就係食蕃茄,專揀啲紅色熟透嘅嚟食,多汁又新鮮。吓?駛唔駛用水洗?梗係唔駛洗啦,揾件衫揩吓就食得架啦!
 
除咗蕃茄,最清甜嘅就係啲蓮子,我相信唔係好多人食過新鮮蓮籽。首先摘個蓮蓬,一個蓮蓬大約有十幾粒蓮籽,啲蓮籽好似粒欖咁嘅形狀,有層綠色嘅厚皮包住,搣開層皮,就會見到淡黃色嘅肉,嗒落真係好清甜架。不過記住掹咗條芯先至食,如果唔係,食落會有少少苦味。
 
記得有一次落雨,我哋幾個朋友除咗摘咗啲蓮蓬外,重順手掹埋塊蓮葉嚟擋吓雨。

我哋一路行一路食,唔知幾過癮,點知有個阿叔迎面行緊過嚟,二話不說,就摑咗前面行緊個friend一巴,跟住大嗌:你班死仔,偷野食!打死你班死仔至得!
 
嚇到我哋走夾唔唞!呢個故事教訓我哋,以後……唔係唔好偷野,不過,偷咗野之後,千祈唔好大模私樣,招搖過市。
 
一年四季,我最鍾意秋天,因為秋高氣爽,係煨蕃薯嘅好時節。首先將啲蕃薯連埋泥一齊掘出嚟,連洗都慳番,再將啲蕃薯喺啲濕泥漿度「碌幾碌」,然後揾啲樹枝「透」過火,燒到個火夠哂猛嘅時候,然後將啲「黐」滿泥漿啲蕃薯揼落去啲火堆度,唔好理佢,等佢一路燒,一路燒,直至啲柴燒完之為止。
 
喂!唔好心急,咁快就伸手去攞嚟食先至得架!我都未講完。雖然啲蕃薯真係好鬼香,之但係各位千祈唔好咁喉急,咁快就攞啲蕃薯出嚟,俾少少耐性,焗多十零二十分鐘,等啲火熄晒先,然後將啲蕃薯揾支竹仔喺火堆裡面摷番出嚟,包住蕃薯啲泥已經烘乾晒,變成黑色,唔好唔開胃噃,啲蕃薯皮「黐」住啲乾泥,一搣就甩,而金黃色同埋香噴噴嘅蕃薯肉就會呈現眼前,依家諗番起,重猛咁吞口水!

 除此以外,執田螺同埋捉啲「和味龍」,即係龍蝨嚟食都幾過癮。



田螺剩係喺水稻田先至有架,執咗返嚟唔好即刻食,要用清水養幾日,等啲田螺噴晒啲泥出嚟先,如果唔係就有陣泥味。


烹調方式因人而異,我喜歡白灼或者用蒜頭豆豉炒,入口鮮甜,真係無得頂!而「和味龍」係黑色甲蟲嚟嘅,約莫吋零長,腹部有條剌,要用水灼一灼,等佢哋放咗啲尿先至可以煮食,我唔係咁鍾意食,所以唔識教你哋點樣煮。


查實喺田野間重有好多好玩嘅野,我同班friend最鍾意喺啲水池「杜」魚。首先買啲魚藤,用水浸幾個鐘,等啲魚藤淋淋哋,然後用舊石係咁鑿,係咁鑿,一路鑿一路加水,你會見到有啲奶白色嘅液體流出嚟,我哋將啲液體收集然後放入個桶度,再加少少水,咁就大功告成。
 
查實嗰啲液體係有輕微毒性嘅,我哋揾個細啲嘅池塘,將啲魚藤水倒落去,你會見到啲水慢慢變成淡白色,過咗冇幾耐,就會見到啲魚開始不斷掙扎,浮晒上水面,嗰陣時任你捉 。有時「杜」啱啲「塘虱竇」,分分鐘有過百條塘虱,認真和味。

除咗塘虱之外,有時連水蛇同埋黃鱔都「杜」埋出嚟,所謂有殺錯,無放過。水蛇可以煲湯,黃鱔可以炒燈籠椒。之不過劏黃鱔係要有相當技巧嘅,咪話我唔預早通知,呢個場面係好血腥架!如果係小朋友,必須有家長陪同先至可以睇架!
 
首先揾個「銳」同一個木砧板,然後將條黃鱔個頭擺喺砧板上面,用個「銳」一野插落去,會有啲血標出嚟,小心唔好整汚漕件衫。條黃鱔個頭就會固定喺個砧板上面,條黃鱔會痛到典嚟典去,你就一手捉住佢條尾,然後將條黃鱔用手拉直,再喺佢個背脊骨度用介刀介開,最後成條背脊骨連埋個頭 就會離開啲肌肉,跟住用力一扯,就會骨肉分離。呢個時候,你可以用刀打斜嚟切,如果唔係,啲肉炒熟之後,會縮到好細粒。
 
洗乾淨之後,用少少生粉同埋生抽加啲油醃一醃,就可以落鑊炒。大家有時間可以試試,好有滿足感架!至於「塘虱」則用豉汁蒸,正呀!

查實重有一樣野好好味嘅,就係黃蜂虫。即係黃蜂未成長時嘅幼虫。


捉黃蜂幼虫係要冒好大嘅風險。通常我會同我細佬一齊出馬,揾一枝長竹,將啲爛布碎綁喺竹嘅一邊,然後索滿火水,跟住用條大毛巾包住個頭,再加個透明膠袋笠住,咁樣既可以睇到野,又可以唔怕俾啲黃蜂針親。
 
假如唔做足安全措施,分分鐘俾啲黃蜂針到變豬頭。開始嘅時候,首先點著啲布碎,跟住將啲火「隊」 住個黃蜂竇,啲黃蜂翼一掂到火就自動摺埋,黃蜂無咗對翼,就惡唔得出樣。其他嘅黃蜂知道火嘅利害,重唔雞飛狗走咩!最後個黃蜂竇手到拿來。
 
我同我細佬即刻掹啲黃蜂虫出嚟擺入個口度,啲黃蜂虫喺個口裡頭郁嚟郁去,好鬼得意,我一啖咬落去,感覺到條虫爆咗,啲野流出嚟甜甜哋,腥腥哋,好有口感。如果你嫌核突,可以用豉椒爆香嚟食,好有益架!

試過有一次,我細佬發現咗個好大嘅黃蜂竇,我係咁意睄吓,都嚇咗一跳,呢個真係超級大,比平日見到嘅起碼大成倍。望真啲,嗰個唔係黃蜂竇,而係「奀」蜂竇嚟嘅。



「奀蜂」又叫鬼頭蜂,比黃蜂大成個碼,黑橙色相間,唔信你睇吓個樣都已經嚇你一跳。呢隻蜂比較難對付。嗰次我用咗二條毛巾包實個頭,再用一個大啲嘅膠袋笠住,以為萬無一失。跟住照板煮碗,點著啲布碎,一於用火攻,心諗幾分鐘後又有一餐美食。點知呢次認真大鑊,啲奀蜂連火都唔驚,搏命衝埋嚟向住我哋狂針,啲針連毛巾都穿過,我個頭被佢哋拮咗幾針,痛到飛起,我細佬一樣中招。

我哋兼顧唔到個蜂竇,即刻奪命狂奔,啲奀蜂追到一半,見到我哋落荒而逃,先至鳴金收兵。嗰次我中咗五針,細佬中咗三針,我同細佬個頭都脹到豬頭咁大,雙眼變咗二條線,幾乎乜都睇唔到,個頭重不斷咁赤赤痛不突止,重俾老豆炳餐飽,話我哋唔扺可憐。

嗰晚痛到飯都無心機食,成個幾禮拜先至開始復原,以後見到啲奀蜂竇都要運路走。



....../










17 則留言:

  1. 睇過你的幸運車票就忘記了!但你地班靚偷嘢食就記得喇!可能小時候的往事有趣味的喇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 細個好窮,但童年生活卻多彩多姿,所以依家重好懷念!

      刪除
  2. 嘩!你同你細佬都好勇啫,奀蜂竇乽都敢掂。

    回覆刪除
  3. 有D人體質, 係對蜂針敏感, 一針就暈, 嚴重的話可以死得. 我老豆就試過在後花園修葺時中招, 暈低失禁, 嚇到老媽子呱呱叫. 所以我都唔敢惹D蜜蜂

    回覆刪除
    回覆
    1. 嗰陣時細個,無諗過俾蜜蜂針會死人,就算你同我講,我都唔信喇! 好似喺我屋企附近山有個水潭,差唔多隔年就有靚仔浸親,我哋都知架,但照樣喺嗰度玩水!真係無有識死!

      刪除
    2. 呢D潭全香港都有, 荃灣愉景新城後邊就有一個. 睇來睇去都唔似會有危險, 但係就真係浸得死人, 都唔知乜傢伙咯.

      刪除
    3. 呢類水潭有個特色,就係水清沙靚,睇落去好似好淺水,一落到去先至知係過頭水,所以好多靚仔浸親就係咁解!

      刪除
  4. 原來蝗蜂唔怕火架?!
    雖然呢篇文巳睇過,但再睇仍然咁有趣味!

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇得出你描寫劏鱔時仍流露出嗰種興奮!你E家重有冇劏雞呢?

      刪除
    2. 黃蜂唔係唔怕火,但你郁佢地盤,佢同你搏命,所以感覺好似唔怕火! 我嗰陣時可能有少少變態,見到啲血係條黃鱔標出嚟就興奮!依家跟得你多,學識咗收斂,無咗咁暴淚,唔單只唔殺生,見到有人劏雞嘅時候,會企响側邊同隻雞頌經!

      刪除
  5. 呢D經歷好正, 好難忘呀.
    而家香港D公主王子, 冇冷氣都唔掂, 完全唔捱得.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我哋以前熱就撥扇,天冷邊有熱水沖涼咁幸福? 我哋啲體質就係咁鍛練返嚟!

      刪除
  6. 以前响冬天真喺好凍,一入冬就要蓋張重揼揼嘅大棉胎,棉衲好貴,普通都喺著 "太空褸 " (早幾年响公立医院都有比病人著) 。好多蟲蟻我都食過,但喺未食過黃蜂虫;60 年代時街邊有整熟嘅 "和味龍" 同 "桂花蟬" 買,我都食過。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁多種昆蟲,最好食係黃蜂蟲! 桂花蟬同和味龍都有穀,食得無咁爽,而黃蜂蟲啖啖肉,又清甜,依家諗起都想食! 以前啲棉胎,厚同重到無朋友,真係壓到周身骨痛架!

      刪除
  7. 你啲童年經歷好豐富呀,我兒時就只我男丁一個,我只有一個細佬,但我大他八年多,所以我沒有你的姿釆,最自豪一次是跟大我十多年的表哥趴過一次獅子山,事後諗起都怕怕,真係好險峻的,那時我或者在十歲咁上下!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你喺城巿居住,會少減好多野玩! 查實我同朋友玩多過同大佬及細佬玩! 我十歲時已經跟朋友朝朝去派報紙!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...