2013年11月12日 星期二

小時候(完結篇)

玩厭「逼廹筒」之後,我哋就會去放紙鳶,我哋唔單只係將隻紙鳶放上天,重要用條紙鳶線將其他嘅紙鳶線野界斷先至夠威。
 
紙鳶線分有玻璃粉同無玻璃粉兩種,就算有蠟咗玻璃粉嗰隻紙鳶線我哋都唔會買,因為仍然唔夠利。我同個死黨會執啲爛咗嘅光管,將光管用石仔鑿到變成粉末,然後揾個鐵罐煲溶啲牛皮膠,再將啲玻璃粉溝落牛皮膠度,然後一路煮,一路攪,直至變成糊狀,就可以開始蠟線。
 
首先用二個線碌,將啲線由一個線碌捲去另一個線碌,再用塊紙皮將啲黐滿玻璃粉嘅糊狀牛皮膠擺喺兩個線碌中間,條線經過啲牛皮膠嘅時候,啲玻璃粉就會黐喺條線上面,跟住等啲線乾,就算大功告成。
 
查實啲玻璃線係好危險嘅,如果一唔小心,隨時界損手腳。聽講曾經有個女仔,喺踩單車嘅時候,唔小心有條紙鳶線橫跨路面,差啲介斷大動脈,幾乎連命都冇埋!

放紙鳶好講技巧嘅,紙鳶分兩種,一種有尾嘅,另一種係冇尾嘅。有尾嗰種好易放,因為放咗上天之後比較穩定,但係唔好嘅地方就係一啲挑戰性都無。對於我哋呢啲以為好醒嘅人 ,一定唔會放呢種低B紙鳶。

 
 
而無尾嗰種叫馬拉鳶,放咗上天之後無咁穩定,無咁易控制,但用嚟界線就非用馬拉鳶不可。由於無咗條尾作穩定作用,隻紙鳶會兩頭擺,我利用佢擺動嘅方向,用力拉拉條線,隻紙鳶就會向嗰個方向俯衝,但當你稍為放鬆條線,隻紙鳶突然無咗拉力,佢又試開始兩邊擺。
 
我利用以上嘅原理嚟控制隻紙鳶俯衝、急昇同埋轉彎。如果想界斷其他紙鳶線,一定要有好好控制隻紙鳶嘅技巧先至得。嗰陣時啲人覺得放有尾紙鳶係低層次啲,等於揸手波車而唔揸自動波車道理一樣。嗰陣時我同死黨組成界線二人組,所向披靡,戰績標炳,界親線都好少輸,真有打遍天下無敵手嘅感覺。 

講真嗰句,我同個死黨玩乜都啱。玩完紙鳶之後,最鐘意就係去射雀仔。所謂工欲善其事,必先利其器。首先要整個彈弓先,我先前講過,番石榴嘅樹枝係最硬淨嘅,所以我哋要揾棵番石榴樹,鋸個椏义出嚟,再去單車舖執啲唔要嘅單車呔內胆,然後將啲內胆剪成條狀,總共兩條,咁就可以做一個彈弓。





我個死黨射雀仔好鬼準,通常都會有收獲。依家諗番起,我哋都好殘忍。啲雀仔本來好地地咁出嚟揾嘢食,點知無端端俾人射死咗,永遠番唔到屋企,你話幾咁凄涼。我哋將自已嘅快樂,建築喺雀仔嘅痛苦身上,之不過當時完全唔覺得有問題,重唔知幾過癮 !


我哋將啲雀仔毛掹晒,劏洗乾淨,用醬油醃一醃,然後落油炸到卜卜脆,好食過肯得基。
 
但有時唔到你唔信邪,聽上咗年紀嘅人話 ,燕子係觀音大士嘅衛兵,俗稱觀音兵,千祈唔好射殺佢哋 。如果唔係會有報應喎!我哋乜都唔信,但試咗幾次,喺好近距離都射佢哋唔中。有一次仲射到連椏义條膠都斷咗,彈到手臂都腫埋。唔通真係咁邪?我哋開始半信半疑,自此以後,我哋都唔敢再射燕子。

除咗射雀仔之外,重有一樣好好玩嘅野,就係捉田鼠。唔知大家有無見過瓜田?種瓜前首先要將每一行嘅泥土推高約一呎,變咗《行》同《行》之間嘅泥土相對低咗落去,由於種瓜同荳角需要較多水份,故此低咗落去嘅地方會浸滿晒水,方便灌溉。喺夏天,當嬌陽似火嘅時候,啲水被陽光猛烈照射,溫度不斷上昇。喺度瞓緊覺嘅田鼠俾啲水淥到扎扎跳 ,由地洞爬出嚟,游晒出水面透氣。你只要一手撈落水面,就可以夾住三四隻田鼠嘅尾巴,跟住捉佢哋上嚟。

 
我最高嘅紀錄係一次過捉八隻,左手四隻右手四隻。吓?唔駛驚,田鼠唔會咬人嘅。佢哋同老鼠有好大分別,田鼠個身肥嘟嘟,身長約兩吋,但係條尾就有成三吋長,佢哋個樣好得意好趣緻。我哋雖然乜都食,但係啲田鼠我哋唔會食咗佢哋,只不過捉嚟玩吓啫, 玩完之後會放番佢哋走。

同田鼠相反嘅就係狗毛蟲,佢哋個樣特別核突同埋乞我憎,佢哋有啲大到成二三吋長,如果唔小心俾佢哋躝過,啲肌肉會鬼死咁痕痒同埋腫痛,跟住仲會發炎添。


 試過有一次有條狗毛蟲由屋頂跌咗落我背脊度,我自然反應,一手就拍落去,條毛蟲俾我拍扁咗。呢次慘喇!佢嘅毛同埋身上邊嘅毒液,整到我背脊嘅肌肉紅腫同潰瀾,足足搞咗幾個星期先至好番晒。

自此以後,我對啲毛蟲恨之入骨 。重諗 咗一個好殘酷嘅方法對付佢哋,我首先點著枝蠟蠋,然後用啲蠟蠋油滴到條毛蟲周身都係,跟住用火點著佢啲毛。
 
毛蟲啲毛就好似蠟蠋嘅芯一樣, 啲火好快就蔓莚開去,唔駛一陣間,成條毛蟲 就著晒火,佢雖然不斷掙扎,之但係啲火愈燒愈烈,條毛蟲搏命喺地上典嚟典去,想整熄啲火,不過徒勞無功,終於《壯烈犧牲》。而毛蟲燒熟之後,發出一陣燒焦嘅氣味,嗰種氣味,同依家燒烤嘅味差唔多,所以我唔係好鐘意燒野食,因為一聞到啲氣味,我就諗到一條燒到硬晒嘅毛蟲,胃口都反埋。我當時完全唔覺得殘忍,重以諗到呢個對付毛蟲嘅方法為榮添! 

我嗰陣時讀過一本書, 叫《仲夏夜之夢》。而實際上,仲夏嘅夜色真係好迷人架。我鐘意走去啲田野玩,夜嗎嗎,有乜野好玩喎?咁你就錯啦。喺漆黑色嘅夜空,除咗繁星點點之外,重有成千上萬嘅營火蟲不斷飛舞,你話幾咁壯觀!

 
我同細佬通常會揾個蝴蝶網,跟住走落田基度,唔駛一陣間,就笠滿一大袋營火蟲,玩到攰晒先至番屋企。我哋放晒啲營火蟲入蚊帳裡面,一面瞓覺,一面欣賞,唔知幾咁過癮 。
 
唔講或者你唔知,除咗營火蟲會發光之外,重有一種會發光嘅蟲 。有一次夜晚,我經過路邊見到草叢中有點光,以為係營火蟲,即刻施展擒拿手,一嘢擸落去,重唔捉到你?營火蟲!我慢慢攤開隻手,用另一隻手捉住果點光,驚佢走甩,咦?點解咁得意嘅?乜呢隻營火蟲無翼架?一睇之下,原來喺我手裡面係一條肥嘟嘟嘅蟲仔,嚇到我一手將佢擯走,自此以後,我見到發光嘅野都唔敢亂摸。

嗰陣時嘅夏天好鬼熱,如果撞啱焗雨,重加辛苦。我細個嘅時候,莫講話冷氣,連風扇都欠奉。之不過就算有都無用,因為我住嗰條村無電力供應。到咗夜晚,啲氣溫仍然徘徊喺30度左右,間屋又細又焗,問你點瞓?

 
隔離鄰舍一樣個個都熱到唔會留喺自已間屋度。故此到咗夜晚,啲村民都坐晒出門口乘涼同埋吹水,好鬼熱鬧。我習慣揸住把葵扇,喺村口嘅大麻石上面露天而睡。隻手不斷撥扇,撥到攰就自自然會瞓著,唔駛好似依家啲人,吓吓都話要食安眠葯先至瞓得著覺。
 
記得有一晚,熱到飛起,撥扇撥咗好耐先至瞓得著。矇矇矓矓之間,突然感到好舒服,好涼爽喎,好似游緊水咁,正呀 !以為發緊夢,原來係落緊大雨,拿拿聲走番入屋。呢啲咁嘅生活,只有我嗰個年代先至有,講得好聽啲,就叫做與大自然合而為一。
 
當年生活雖然艱苦,但就幾多彩多姿,如果有得選擇嘅話,俾我再揀多一次,我都係揀番以前嘅生活,如果唔係,想當年就冇嘢值得寫架啦!





 

16 則留言:

  1. 好精彩嘅童年生活,令那些年更值得一再回味!

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇返轉頭,我細個時真係無時停,屬於百厭一族!

      刪除
  2. 逼迫筒是什麼?放風箏也會發生意外,真恐怖。田鼠好可愛呀,毛毛蟲令人毛骨悚然,有乜好玩呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我也不懂得怎樣解釋你才明白什麼叫逼廹筒! 細個沒有玩具,所以大自然的昆蟲很自然成為我的玩弄對像! 你問我有什麼好玩?我真的答不出,但當時卻樂在其中!

      刪除
  3. 回覆
    1. 當紙鳶飛得越高,尤其是接近雲端的時候,我會有一種難以形容的奇妙感覺!

      刪除
  4. 你講漏咗D嘢喎,從來唔見你講牛嘅~計正以前新界人人都有牛咯,佢地係咪真係又勤力又淨係食吓草就得?

    回覆刪除
    回覆
    1. 牛....真係無乜野值得講,但我對牛屎反而興趣大啲,我篇農曆新年有形容用炮仗插在牛糞上引爆,牛屎紛飛的壯烈場面,到今仍感到震憾!

      刪除
    2. 哈哈哈!笑死潔潔,飛咗落大人嗰度點算呀!有得打lor!
      Aiya!你好...事...多...為呀!
      好好笑呀!
      Meimei,你好嗎?

      刪除
    3. 我會用計時器,即係將炮仗引,縛在一枝點著咗嘅香度,然後插落篤牛屎度,跟住就離開現場. 當枝香燒到炮仗引時,就會將炮仗燃點,跟住爆炸,呢啲可能已經係2-3分鐘後嘅事,有人經過,就算爆到成身屎,都唔知邊個做喇!

      刪除
    4. 你呀~~好鬼衰呀!如果....潔潔可以親身經歷....太好了!

      刪除
    5. 吓?你想經歷牛屎喺身邊爆炸嘅場面?

      刪除
    6. 26年來,潔潔未試過咁震撼的場面?但最好唔好比牛便便埋身啦!哈哈!

      刪除
    7. 嗰陣時啲電光炮真係好勁架! 如果喺身邊附近引爆,連塊地都會震一震,雙耳會短暫失聰!

      刪除
  5. 我細路時住响市區,就冇 Philip 咁多嘢玩,不過「逼廹筒」同椏义都玩過,但喺去玩具檔買。我以前住啲舊木樓有時會捉到 "百足" (蜈蚣) ,細條嗰啲會比雞食 (天井有養雞) ,大條要燒死佢,因為整斷幾節都重郁,話會番生嘅,好似您燒狗毛蟲咁!

    回覆刪除
    回覆
    1. 以前啲昆蟲遇到我哋,算佢哋唔夠運!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...