2013年11月11日 星期一

小時候(四)

我哋嗰陣時嘅娛樂,無依家啲細路咁多采多姿 ,最流行嘅係拍公仔紙同埋打波子 。公仔紙係一張張咁買嘅,每張公仔紙有唔同嘅圖案。
 
我鐘意買一啲關於戰爭嘅公仔紙,有飛機,坦克車,士兵,大炮等等。買完之後要逐張剪出嚟,每張大約吋乘吋。
 

公仔紙有幾種玩法,第一種係拎張公仔紙擺喺右手掌中間,然後用同對方右手對拍,跟住鬆開手,兩張公仔紙會跌落地,反轉嗰張就算輸;
 
另一種玩法就係喺幅牆度畫一條線,然後輪流用手將公仔紙按貼喺條線嘅位置,跟住鬆手,張公仔紙就會跌落地上,咁啱跌中其中一張,即係表示你可以嬴得嗰一張。
 
重有另一種玩法,係將公仔紙放喺枱上或者地上,輪流用雙手拍一下,利用拍手掌產生嘅風力,將對方嘅公仔紙反轉,咁就算贏。
 
至於打波子就好簡單,係泥地上面畫一條線,距離大約5呎左右再畫一個圈。二個人玩又得,多個二個玩都得。
 

首先大家擺相同數目嘅波子喺個圈裡面,然後喺條線嘅位置開始,輪流將粒波子向個圈方向碌過去,最接近個圈嘅打先。大家儘量將個圈裡面嘅波子彈出嚟,彈中嘅話,嗰粒波子就係你嘅,同埋可以繼續玩落去,直到彈失為止,先至輪到下一位。
 
如果眼界好,可以一次過清晒啲波子,倒返轉頭,如果唔夠技術,自己粒波子入咗個圈度,咁就會罰唔俾再打,即係輸晒。
 
另一種玩法係喺泥地挖個大約直徑3 吋嘅窿,然後將對方嘅波子彈落個窿度,咁就算嬴。

波子分兩種,第一種透明,另一種唔透明,俗稱石雞。我嗰陣時好鐘意收集唔同類型嘅波子,得閒就拎出嚟欣賞吓,唔知幾過癮!
 
除咗拍公仔紙同埋打波子之外,就鐘意就係整椏义射雀仔。重記得細個嗰果陣時,四圍都係菓樹,好似龍眼,荔枝,黃皮同埋杧菓等等,最常見嘅就係蕃石榴,因為好粗生。
 
咁多種樹,最危險同埋最難爬嘅首推龍眼樹。你唔好睇佢啲樹幹大大枝,查實係非常脆弱,好容易斷架!而蕃石榴樹係最硬淨嘅,佢哋啲樹枝雖然鬼咁幼,但係好有彈力!屈極都唔會斷,所以我哋鐘意揾蕃石榴樹嘅樹枝嚟做椏。
 
至於本地出產嘅荔枝有好多種,但大部份都係帶啲酸!雖然話一個荔枝三把火,但我都話之佢,食咗至算。對啲荔枝虎視眈眈嘅,唔單只係我哋班友仔,重有了哥,黃蜂及臭屁蟲。
 
試過有一次,我同幾個friend潛入附近個菓園度,靜雞雞爬咗上棵荔枝樹,睇吓有冇正野食,點知就喺嗰個時候,有隻黃蜂飛埋嚟,一啲警告都冇,就一野咭埋嚟。痛到我飛起,班friend猛咁「殊」我,吓?真係好鬼痛呀!「嗔」吓都唔得?
 
係喎,差啲唔記得咗嗰陣時係偷緊野食添!個園主可能聽到有聲,攞住椂棍出嚟巡視。好彩樹葉又多又密,佢望極都睇我哋唔到,如果俾佢睇到,肯定腳都被佢摳破。佢企咗成幾分鐘先至走,真係俾佢吹脹。嗰次俾隻黃蜂針到條頸,腫咗少少,算係不幸中之大幸。
講到食蕃石榴,我可以話係專家,皆因為食得多,累積咗一定嘅經驗,邊種好食?邊種爽脆?邊種清甜?我一眼就睇得出。最唔好食就係圓碌碌,深綠色嗰種 ,啲肉又硬又淡,加上核又多,真係貼錢都唔會食。
 
而燈胆型,啲皮青綠色嗰種好鬼爽甜;最正就係燈胆型,啲皮帶嫣脂紅色嗰隻。啲肉又厚又甜又多汁,好食到飛起。
 

之不過,菓蠅係蕃石榴殺手,佢哋十分識食,專揀呢種蕃石榴落手,就喺佢哋開花嘅時候,將蟲卵注入花粉度,當菓實結出嘅時候,啲蟲卵一路隨住菓肉生長,開始成蟲的時候,就當啲菓肉係自已間屋一樣,老實不客氣,一路長大一路有野食,唔知幾爽。
 
我記得有一次,我一口氣食咗六七隻蕃石榴落肚,忽然見到其中一隻蕃石榴嘅表皮有一啲黑色野,我大力擠咗一下,咦?有啲汁流出嚟喎!跟住嗰點黑色嘢重同我點頭添!唔通眼花?吓 ?唔係啩!原來係條蟲仔個頭嚟嘅!
 
我搣開個蕃石榴睇真啲先?唔睇尤自可,睇咗真係大吃一惊,只見啲菓肉裡面,萬頭鑽動,好多蟲仔喺度郁吓郁吓!諗起都有啲反胃。之後我發覺大部份蕃石榴都有蟲,由嗰陣時開始,我唔敢再食蕃石榴啦!

話時話吖,我細個嗰陣時冇錢買零食,好彩喺鄉下地方好易揾到嘢食。由塘中游魚,黃蜂田螺至到荔枝龍眼等等,應有盡有。諗諗吓,爭啲唔記得咗,重有一樣昆蟲叫桂花蟬,啲桂花蟬都幾大隻架,有成三至四吋長,個樣同啲蟬冇分別,只不過大隻好多。
 

唔知點解,有啲人好驚佢哋,唔敢落手捉,因為佢哋個樣都幾核突。之不過佢哋唔好彩,踫啱我哋,結果連條命都冇埋。
 
啲桂花蟬通常唔會無呈呈咁喺條街出現嘅,只有氣壓轉變,有風雨嚟之前,佢哋先至會飛出嚟,我到依家都唔明,佢哋會不斷撲向啲街燈,結果撞到頭暈眼花,跟住跌晒落地,所以好易捉。
 
我哋就揾個袋執晒番屋企,洗都慳番,用啲粗鹽將佢哋醃幾個禮拜,原汁原味,之後就可以用嚟煲粥,雖然佢哋個賣相唔多好,不過啲粥又幾鮮甜。我相信依家啲小朋友見到都唔敢食,但係喺我哋個陣時就當係寳嚟架,聽講食咗可以清熱消滯,延年益壽喎
 
睇咗咁耐,你係咪覺得我細個時嘅好過癮哩!玩玩吓又過一日,真係他條。查實我重未寫我做嘢嗰種辛酸法。
 
我嗰個年代比石器時代先進少少,細個嗰陣時無電,無自來水,更加無媒氣或石油氣用。我除咗要担水之外,重要幫手推柴。每個星期日朝早,我同大哥,細佬加埋阿媽,用二部木頭車,到附近木廠買柴燒。
 
啲柴係做傢俬用剩嘅頭頭尾尾,擺到成個山仔咁高。有大有細,有長有短,有厚有薄。雖然係執柴咁簡單,但都要用吓腦嘅。首先要執啲差唔多大細嘅木塊,如果唔係嘅話,要綁穩喺架鐵車度都唔係咁容易。其次要挑選啲掂紋嘅木塊,因為容易劈開。
 
執柴要小心啲刺,好易拮親手腳,而木塊與木塊之間分分鐘會有蜈蚣喺度休息,俾佢哋咬親真係邊度都唔駛去。通常要用成二個鐘頭先至完成工作。返到屋企,要輪住嚟破柴。一般嚟講,我嗰個年代嘅生活都幾艱苦,所以好少肥仔肥妹。講都冇人信,禮拜日對我嚟講,係成個星期最辛苦嘅一日!

劈完柴之後嘅節目就 係穿膠花,嗰陣時有啲貨車專程由工廠區,例如荃灣同埋葵涌等地,將啲塑膠葉同埋塑膠花,運嚟新界俾啲村民穿。
 


架車一到,啲村民就會揾架手推車,將啲膠花推返屋企。每個客戶都會開本薄仔記數。果啲膠花,一批批唔同,有啲好易穿,啲葉一搣就甩,有啲由於啤得唔好,穿到手都痛埋,都係贃得雞碎咁多,揾食艱難 。

我隔幾間屋住咗一位蘇先生,佢請咗二個伙記,專做藤椅及藤屏風買俾啲西餐廳用,佢哋首先將啲粗藤浸淋,然後用火將需要屈曲嘅地方加熱,佢哋利用呢個方法,屈吓屈吓,話咁快就屈好一張藤椅架出嚟。
 
當然睇就容易,事實上好考技巧,少啲氣力都唔得。屈完個架之後,要用啲浸過水嘅薄藤嚟織,先至可以拎出去買。我得閒就踎係度睇佢哋做野,蘇生見我咁有興趣,就問我想唔想學織藤椅,織一張三十蚊。
 
我數吓手指,穿成個禮拜膠花都係得嗰十蚊八蚊,如果兩日織一張都幾好揾。我同蘇生講唔知學唔學得掂!蘇生話我咁醒目,好快趣就會學識。
 
我開始學織藤椅時讀緊小學六年班,至於啲膠花就留番俾細佬妹做。實說實話,叫我讀書真係冇咁上心,之但係學埋啲古靈精怪野,真係幾快手架。
 
學咗個零星期我已經識得點織,當然起初織得唔快,但過咗兩三個月就已經熟晒手。一至兩日已經織好一張椅,如果放假,我試過一日織好一張藤椅,連蘇生都讚我快手。我喺嗰個時候,揾到唔少錢架!

除咗聽收音機,睇戲,捉魚同埋偷生菓食之外,我哋嗰陣時重有好多野玩架!我哋最鐘意捉啲「金絲貓」玩。查實「金絲貓」唔係貓嚟嘅,佢哋有個花名叫豹虎,屬於蜘蛛一族,類似蠄蟧 ,佢哋有個特性就 係好勇鬥狠,一踫頭就會打餐死。
 

佢哋住喺樹葉之間,通常將兩塊樹葉用啲絲黐住,就成為佢哋嘅豪宅。諗吓真係做昆蟲好過做人,鍾意住邊度就住邊度,加上又唔駛交租。
 
有幾種「金絲貓」好好打嘅,好似紅孩兒,燦眼就等等,好少會打輸。我哋用一種植物叫「豹虎勒」嘅樹葉嚟做竇俾啲「金絲貓」住,得閒就捉佢哋出嚟打吓交,都幾過癮!


玩完「金絲貓」之後, 無乜細藝,就整啲「逼廹筒」嚟玩,乜嘢叫「逼廹筒」呢?相信依家好多人莫講話見,連聽都末聽過。「逼廹筒」主要係利用氣壓原理,將啲荳激射出嚟。首先揾一節竹枝,直徑約
1cm濶,長度約莫6吋,緊記一邊一定要有竹節,簡單啲嚟講,果枝竹一邊係密封,另一邊就係通窿嘅。
 
另外再揾一條硬淨嘅竹枝,嗰枝竹嘅《嘥屎》最好同竹筒中間嘅空位大細差唔多就最好。首先將竹枝按15嘅比例鋸開,結果長嘅嗰一截變成一條竹管,兩頭通,試想想單車泵嘅原理你就會明白,然後將枝竹芯插入喺短嘅竹枝度,咁就完工啦。然後要測試一吓,用枝竹芯套入竹筒度,睇吓暢唔暢順,如果啱啱好嘅話,由「逼廹筒」射出嚟嘅荳就會好勁。
 
嗰陣時有一種樹,開完花之後,會結好多荳,俗稱荳樹。我哋會摘啲荳,用兩粒荳將竹管嘅一頭一尾塞住,然後用竹芯將其中一邊嘅荳推向另一邊,當然要快手,如果唔係,壓力就唔夠,啲荳就射唔得遠。如果「逼廹筒」做得好,可以喺二十呎嘅距離,將一張紙射穿。
.............

20 則留言:

  1. 玩兒差不多全創作,腦袋轉得好快喎。

    回覆刪除
    回覆
    1. 細個無錢買玩具,如果想玩就要多動腦筋!

      刪除
  2. I have also played 公仔紙 and波子. I recall that there is another category called 沙雞which has rough surfaces over the original transparent波子. The波子then become not transparent.

    回覆刪除
    回覆
    1. 沙雞我都有少少印象,好似唔透明嗰一種!

      刪除
  3. 嘩!讀緊小學六年班,學咗個零星期你已經識得點織一張椅,過咗兩三個月就已經熟晒手。一至兩日已經織好椅子,仲試過一日織好一張藤椅,喺你嗰個時候,一定揾到唔少錢喇! :)
    ~~~~好叻仔呀!小學六年班....已經識得賺錢(applause)

    回覆刪除
    回覆
    1. 我剛考到車牌,已經可以有錢買咗部九千幾蚊的二手車,當年用二萬幾蚊已經可以喺元朗買層樓架喇!

      刪除
    2. 嘩~識賺唔識洗,採吓生果捉吓蟬就搞掂一餐,去街衫都係靠勞動免費換返黎(馬拉虫),你本紅簿仔肯定發出耀眼光茫! 相信 潮州人咁慳都唔係你嗰皮!
      而家街市買嗰D烟脂紅石榴好似都唔好食嘅 ,你有冇買過黎食?

      刪除
    3. 細個無錢先至搵啲唔駛錢嘅食物啫!跑馬拉虫都要成本架(報名費),同埋我剩係波鞋都有成6對,所以你睇我富貴,唔知我閉翳! 依家啲蕃石榴係高科技產品,個樣好睇但唔係天然形成,所以唔好食!我以前食唔駛錢,依家要錢梗係唔會買嚟食喇!

      刪除
  4. 蝦~突然好有興趣想知今時今日嘅你會鍾意D咩零食~

    回覆刪除
    回覆
    1. 想知好簡單,只要你話請我食,我就會列張清單俾你!

      刪除
    2. 快D講!!我真係想知D男性生物鍾意食咩零食,因為真係好少見男人成日拎住D'口頭立塔'黎食!

      刪除
    3. 當然係snickers朱古力喇!夏威夷果仁都唔錯!退而求其次,南乳肉都殺! ^^

      刪除
  5. Philip 你好!

    SeeWide特搜網是一個全新互動生活分享平台
    收集所有講玩、講食、講遊樂、講生活樂趣等文章,讓你和不同會員互動

    更設「稿費」制度,文章獲得本地瀏覽量,即可兌換稿費!

    迎新推廣,每100本地瀏覽量,可獲高達HK$1稿費,
    詳情可參閱:http://www.seewide.com/space.php?do=help&essay_id=22#001

    同時,只要你有Yahoo! Blog備份檔,你可把它電郵給我們
    匯入後,更可獲得現金券作即時獎賞!
    詳情可參閱:http://www.seewide.com/space-article-id-4103.html

    為慶祝SeeWide新登場,現時更有各式各樣迎新優惠,大派現金券!

    你有興趣嗎? 不妨到此一遊,一同分享生活經歷吧!
    http://www.seewide.com

    回覆刪除
    回覆
    1. 好呀,有時間我會到你的網址了解了解!

      刪除
  6. 食蕃石榴有人話會引起便泌,有人話會幫功暢通。咁你有乜睇法!

    回覆刪除
    回覆
    1. 蕃石榴啲核消化唔到,會排返出體外.如果食嘅係大隻嗰一種,啲核比較上大粒啲,去厠所會好辛苦!

      刪除
  7. Uncle,你的童年生活,很多姿多彩呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 依家啲小朋友成日顧住打機,比較起上來,我嘅童年生活真係多彩多姿!

      刪除
  8. 我細路嗰陣都玩過公仔紙,但都唔記得點玩,睇番 Philip 個 blog 先惗番!以前响熱天先至有蕃石榴食,我好鍾意食嫣脂紅色嗰种,又香又甜;早幾日有街坊請我食,圓碌碌,青 B B,完全唔好食,正如 Philip 所講,喺高科技產品,唔喺天然种。「金絲貓」我都玩過,中學間學校近 "兵頭花園" ,放學後有時會去公園捉「金絲貓」,重會和同學仔的「金絲貓」鬥打。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我想番起細個時嘅生活,好似拍公仔紙,捉金絲貓等等,真係好好玩. 啲番石榴雖然間中有蟲,但太過好食,我相信有時連蟲蟲吞埋都唔知!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...