2013年11月18日 星期一

桂林遊記 (下)

有話則長,無話則短。話咁快就到咗第二朝,喺一輪拍掌聲中驚醒。今日嘅行程係呢次旅行嘅戲肉,就係跟當地團,坐船漫遊漓江,欣賞沿岸景色,直達陽朔,然後乘車回程,中途會順路落車遊覽劉三姐大樹。


所謂桂林山水甲天下,陽朔山水甲桂林,單睇已經知道陽朔嘅風景幾咁靚。我哋想慳啲使,睇吓有冇啲零團費嘅團,不過欠奉,因為嗰陣時冇呢一類嘅團,加上沿途唔會停站,全程喺船上欣賞兩岸景色,又點去購物呢?

我哋上咗船之後,沿途風景優美,我哋見到有啲漁夫一路攞魚一路帶埋啲寵物雀喺架船度,又幾識嘆喎!點知個導遊話嗰啲唔係寵物雀,佢哋叫鷺鷥,佢哋捉魚好叻架,所以啲攞魚佬喺佢哋條頸度整條索帶,等佢哋捉到魚都吞唔到落肚。結果啲鷺鷥係咁捉魚,啲攞魚佬就係攞,好過去搶,咁嘅打魚方法,又幾過癮喎!不過對啲鷺鷥就唔係好公道,捉魚就有份,食就無份。

算喇!呢個世界不嬲都冇公道架啦!我相信好多人都有類似經歷,做就有份,至於升級就無份,原因好簡單,你咁做得嘢,升咗你級走鬼埋,未必會揾到一個好似你咁做得嘢嘅員工,所以老細點會升你級,俾你走。總之一句講晒,呢個世界冇公道嘅,無論你係人定禽畜!


講番我哋嘅行程先,沿途景色秀麗,山嘅形狀千奇百怪,有啲似貓,有啲似月亮,真係目不暇給,其中較為出名嘅有伏波山同埋叠彩山。兩岸風光明媚,非筆墨所能形容,沿岸群山氣勢磅薄,令人嘆為觀止由於材疏學淺,唯有引書嚟形容漓江嘅景色:《望群山,始指異之。山勢岈然洼然,若垤若穴,尺寸千里,攢蹙累積,莫得遯隱;縈青繚白,外與天際,四望如一。然後知是山之特出,不與培塿為類。悠悠乎與灝氣俱,而莫得其涯;洋洋乎與造物者遊,而不知其所窮》,查實呢段係我加加減減老作嘅

 






去到晏晝,漓江遊到達尾聲,我哋喺陽朔落船,然後上旅遊巴回程,嗰架旅遊巴士殘殘舊舊,喺香港可能已經劏咗。沿途景色雖然同漓江冇得比,之但係郊野景色睇極都唔會厭嘅,話雖如此,開頭睇有啲新鮮感,但睇吓睇吓隻眼開始有啲唔聽駛,加上架車又無冷氣,竟然喺不知不覺間瞓著咗

唔知過咗幾耐,突然間聽到個司機話:到咗喇!吓?返到桂林市?都幾快喎!你發完夢未呀?突然聽到一把熟識嘅聲音,吓?阿黃你講嘢呀?梗係我啦!呢度唔係桂林市喺另一個景點,劉三姐大樹,快啲落車啦!落車一睇,棵樹真係好大棵喎。不過我係喺新界大嘅,多見樹木少見人,話之你劉三姐抑或劉二姐大樹吖,問心嗰句,我對睇樹真係一啲興趣都冇



逗留咗約二十分鐘就開始回程,我之前都講過架旅遊巴士好鬼殘舊,所謂好嘅唔靈醜嘅靈。架老爺巴士開咗約莫一個鐘頭,開始見到有啲煙喺車頭散出嚟,之後愈出愈多,成架車煙霧迷漫,司機大佬話架車水滾,唔可以再行,咁即係點?我哋一齊問個司機。只見個司機大佬掀開咗司機位傍邊嘅鉄板,望咗一陣間就同我哋講:等陣間散減啲熱,加番滿啲水,架車就可以開番架喇!

嗰陣時同依家唔同,有乜冬瓜豆腐,即刻打手提求救,嗰陣時冇手電,喺荒山野嶺死咗火,真係叫天不應,叫地不聞,除咗自求多福之外,我諗唔到有乜嘢可以做。只見司機拎咗個水桶落車,左望望,右望望,先至發覺架車周圍都係草原,距離最近嘅樹林都有幾百碼。司機向住左手面嘅樹林走去,我哋目送佢跑咗成十幾分鐘先至慢慢喺草原消失,成車人百無了賴,架車又熱,個個走晒落車等。


等咗差唔多四十分鐘,重未見司機返嚟,啲同車嘅遊客開始有啲擔心,司機係咪揾唔到水抑或有意外哩?如果到今晚都唔返?又點算呢?最慘就係嗰條路成個鐘頭都無架車經過。我哋問阿黃點算,阿黃安慰我哋話冇事嘅,請放心。咦?阿黃講得冇錯喎,話口未完,我哋望到遠處好似有人跑緊過嚟,過咗幾分鐘,証實真係司機大佬嚟嘅!大家開心到拍手掌歡呼。我見到個司機攞住桶水,大汗踏細汗,氣羅氣喘咁跑番嚟,真係戥佢辛苦!後尾聽個司機講,喺內地揸長途車必須識得修理汽車先至有人請。照咁睇,喺內地做司機都唔係咁簡單。

架老爺車加滿水之後,真係可以行番,司機話唔可以開咁快,驚架車再水滾就分分鐘玩完,遲到好過無到,大家都支持司機,最後安全返抵桂林市。

玩嘅時間過得特別快,眨下眼就踏進第四日,阿黃安排今日去遊象鼻山。食完早餐,跟住搭車去目的地。我哋見到有艇仔出租,諗吓喺漓江扒艇都唔錯喎,即刻租咗幾隻艇仔,換好泳衣,我同埋3個朋友扒一隻艇。近住岸邊啲艇多到你踫我,我撞你,點扒呀?我晒頭,點解啲人咁蠢,全部集中晒喺江嘅左邊扒,我望出離岸十幾米嘅湖面,揾隻艇睇吓都難。我同班朋友講,啲大陸人真係蠢,大把地方扒,但唔明佢哋點解鐘意廹埋一堆,我哋一於扒出去,然後再去象鼻山。



我哋扒咗冇幾耐,開始覺得有啲唔妥,點解隻艇去得咁快嘅?大鑊!依家知道點解冇人扒出去喇!原來出面水流湍急。我哋完全控制唔到隻艇,啲水流愈嚟愈急,斃傢伙,仲出現旋渦添!隻艇一路沖一路打轉,嗰陣時個心開始有啲慌,因為成隻艇得一個識遊水,其餘係屬於識少少,扮代表之流。話都冇咁快,我哋失去平衡跌哂落水,隻艇跟住翻轉埋。


我發覺水底生滿水草,既驚俾佢哋纏住對腳,又驚掹唔住隻艇邊,因為船邊滑脫脫,好難掹得緊.如果掹唔穏,分分鐘浸死。我哋死命執實船邊,好彩約五分鐘之後,水流開始冇咁急,我哋任隻艇漂,最後漂到條象鼻附近嘅位置,先至知道象鼻嘅位置好深水嘅,起碼有幾十呎。正舒一口氣之際,突然見到有個人喺我哋側邊嘅水底浮出嚟,佢仲揸住支魚槍,原來佢潛水射魚。嘩!有冇搞錯?有乜依郁,分分鐘俾佢射死!我哋愈諗愈驚,即刻用腳死撐過對面岸邊。結果用咗成二十分鐘先至上到岸,隻艇睇起上嚟唔係咁大隻,但一離開水之後就好鬼重,我哋幾個人合力拖都覺得好辛苦。

最後用咗成個半鐘頭先至拖番隻艇俾船家,呢次真係筋疲力盡,成個人散晒。跟住俾個租船佬鬧到隻狗咁,話幾乎俾我哋累死。原來佢哋唔可以租船俾外地遊客,有乜意外,佢哋會連牌都釘埋。我哋唯有向佢不斷《沙冧》。其餘嘅朋友就冇學我哋咁扒出去,佢哋話岸邊扒船唔知幾好玩,又安全,唔似得我哋幾個咁有冒險精神,仲話好遺憾體驗唔到我哋嗰種剌激添!真係俾佢哋吹脹!睇吓個錶差唔多十二點,我即刻話:講多無謂,再唔去食嘢個肚就真係濕濟!

食完飯之後,就喺象鼻山一帶遊玩,之前講過大陸人嘅衣著係冇乜色彩嘅,但當我哋遊覽緊嘅時候,突然間眼前一亮,竟然見到穿著比較色彩鮮明衣著嘅少女,同佢傾開先知道佢哋係嚟自廣洲嘅大學生,雖然唔係天姿國色,但勝在青春無敵。之後發覺背後有幾個人虎視眈眈,原來係同埋嗰個少女一齊嚟嘅朋友,幾個都虎背熊腰,好漢不吃眼前虧,我哋知難而退。除咗差啲浸死之外,嗰日都算好玩。



第二日一早,我哋由桂林乘飛機返廣州。預算喺廣州玩兩日就搭火車返香港。阿黃話返去架機靚過嚟嗰架,之前嗰架係《纙旋槳》而呢架係《三义擊》,乜嘢係《三义擊》呀?即係用噴射引擎,比《纙旋槳》更俱威力,速度快成倍,阿黃好正經咁回答我哋。有冇咁勁呀?我心諗。

去到機場,見到架飛機係醒神好多喎。入到飛機裡面,發覺啲坐椅真係新淨好多同埋寬濶好多。喺升空前嘅速度,感覺比《纙旋槳》飛機強勁。而冷氣亦唔似得先前嗰隻用風扇將乾冰吹出嚟,結果唔駛一個鐘頭就飛扺廣州白雲機場。

落咗飛機跟住就搭車去沙河,阿黃已經卜咗旅店。我哋問阿黃呢撻地方個名咁得意嘅?原來就係我哋成日食沙河粉嘅發源地。我哋去到嗰間旅店,發覺重<屎>過桂林嗰間。

辦完手續之後,有位同志帶我哋去房間,吓?原來佢帶我哋去咗一個大堂,樓底非常之高,嗰度擺咗三四十張床,每張床除咗有被舖之外,重掛有一堂蚊帳。我見到側邊啲窗,全部啲玻璃都五顏六色,一睇就知道由教會改裝成旅舘。床同床之間完全無間隔,亦無分男女,我覺得似集中營多啲。攪掂咗旅店之後,我哋就喺附近逛街,重特別試試當地嘅特產沙河粉,睇吓係咪好食啲。唔知係咪心理作用,真係幾好味喎

第二朝一早,食過早餐,阿黃已經安排咗今日嘅行程:越秀公園一日遊。我哋搭公車去到門口,吓?乜要買飛架?先至發覺原來內地嘅公園係要收費嘅!我哋見到兩條隊,一邊寫住:本地居民;另一邊寫住:港澳同胞。入園費就唔係好貴,之不過就唔公道,當地居民平成大半。阿黃話算喇,人哋一個月揾幾十蚊咋。咁又係道理,唯有排番港澳同胞嗰條隊啦!

我哋嗰朝撻對拖鞋,著條短褲,成個街坊《碌》。去到窗口售票處,阿黃計好晒啲錢,跟住遞俾個同志,點知佢突然企起身,睥一睥我哋成班友,跟住大大聲喝我哋:呢度係港澳同胞排架!知唔知?你哋排番隔離條隊!跟住退番啲錢阿黃,我哋晒頭,唔知幾時做咗《阿燦》?諗深一層,先敬羅衣後敬人,一啲都冇錯!反正有著數,話之《阿燦》就《阿燦》啦!我哋即刻過隔離排隊。

越秀公園係廣洲著名嘅景點之一,公園係由主峰越井崗同埋周圍嘅桂花崗、木殼崗、鯉魚崗等七個山崗以及北秀、南秀、東秀三個人工湖組成,山水秀麗不在話下,最令人印象深刻嘅係文物古跡特別多,風景優美,其他公園難以相比。我哋梗係要影番啲相留念喇.


園內山水相依,風光自然,草木蔥蘢、鳥語花香,令人目不睱給。我哋第一次去到一個咁大嘅公園,嘆為觀止,唔認鄉下仔都唔得。公園裡面樹木繁密,竹林茂盛,鮮花綻放,真係行極都唔覺得攰。阿黃跟住帶我哋去遊覽《五羊石像》、《鎮海樓》、《明古城牆》、《四方炮台》、《中山紀念碑》、《七十二烈士紀念碑》等各個歷史時期的著名遺跡。

中午飯係喺公園內嘅一間食肆搞掂,始終係食在廣洲,比喺桂林食嘅正好多。而我哋嘅桂林遊亦去到尾聲,第二日就會搭火車返香港,但係喺嗰一刻,我竟然有一種依依不拾嘅感覺,可能係第一次同一班好朋友一齊去嘅旅行啩!


(完) 

16 則留言:

  1. 從拾舊日情趣, 樂啊! 謝謝分享!

    回覆刪除
  2. 呢的咁趣味的大陸遊真係好珍貴,只能講一句:往事只能回味!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我相信依家都好難搵番呢類旅行,尤其係當年個個都未結婚,先至可以柴哇哇咁去旅行! 你說得對,往事只能回味!

      刪除
  3. Philip :原來你當年之桂林遊記 「失去平衡跌哂落水」...好驚險喎!(surprise)
    「仲話好遺憾體驗唔到我哋嗰種剌激添!」...你D friend 都幾搞笑喎!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我嗰陣時唔係好識游水,跌咗落水嘅時候真係好驚架! 其他朋友,以為我哋個個都識游水,所以事後重同我哋講笑!

      刪除
  4. 我都係N年前去桂林玩左幾日,再回到廣州玩左兩日,沙河粉都有試,係街邊檔食嘅,但唔多記得有乜分別囉。

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔話你知,等你心思思.........哈哈

      刪除
    2. 唉吔! 令到我茶飯不思添!....... ><............

      刪除
  5. 我覺得你一向都幾衣著入時,你當年巳夠膽著咁橙色,响藍衫祉布嘅人群中,可算搶眼到極!

    回覆刪除
    回覆
    1. 去之前,我對祖國一啲都唔認識,剩係知道中國係全世界最強大嘅國家,而美國就係紙老虎! 細個睇紅色娘子軍,個個啲衣著都好光鮮,所以我諗住橙色衫都茅所謂!

      刪除
  6. Although not a five star trip, the view of Mainland China is really beautiful especially at that time and old trip with friends is usually worth memorising.

    回覆刪除
  7. 回覆
    1. 係呀,1979年拍嘅照片,有30幾年歷史!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...