2013年11月2日 星期六

小時候(二)

除咗睇報紙,我最鍾意就係聽收音機 。當時電台最興個人獨腳騷,乜野叫個人獨腳騷呢?簡單啲講,即由一個主持人,以不同既聲音,同時用不同既角色嚟講故事。
 
當中最繪炙人口既首推「鍾偉明」同埋「李我」。我到依家重記得由鍾偉明主持既「方世玉與洪熙官」,講到好鬼逼真。我每日一到中午十二點,就會「黐」喺個收音機傍邊聽古仔。
 
鍾先生形容得真係好鬼生猛,我直頭好似見到古仔裡面嘅人物,喺我前面飛嚟飛去,拳來腳往,好似現場一樣。所以鍾先生既離世,毫無疑問,係港人嘅損失。
 
而「李我」就專講一啲家庭倫理嘅古仔,例如扮演家婆或媳婦等婆婆媽媽嘅故事,喺嗰個時候嚟講,呢啲故事好有現實感,可以引起聽眾共鳴,所以成為一個長壽嘅節目。



除此以外,嗰陣時有啲節目好得意架,如果你有朋友生日或者結婚,你可以寫封信去電台,到時到候,節目主持人就會讀出你個大名,祝某某人生日快樂,年年有今日,歲歲有今朝;如果係結婚嘅話,就會代你祝對新人百年好合,永結同心。查實啲人我唔認識,之但係唔知點解我幾鐘意聽喎,可能係八掛戥人高興又或者當時冇乜娛樂啦!
 
除咗香港電台之外,我都有聽澳門綠川電台。但剩係鍾意聽其中一個節目,叫「地心探險記」。
 
唔知係咪聽得多,我細細個既時候真係以為地球中心有人居住架!

我老豆就鍾意聽商業電台既「大丈夫日記」。個節目主持人叫林彬,佢係右傾人士。嗰陣時香港啲人分左,右兩派,左派支持共產黨,而右派則支持國民黨。
 
每年十月十日以及十月一日,兩派人士都會為咗慶祝而磿擦,甚至大打出手。

林先生當年喺電台猛日日鬧啲左派人士,譴責佢哋嘅暴力行為,言詞好激烈,招致左派人士不滿,先後警告咗佢幾次,但林先生卻變本加厲,重猛咁左仔前,左仔後,無恥無良,低能辣撻,下流賤格等極盡詆毀既詞語嚟形容左派,最後佢喺上班途中,被人淋電油連人帶車活活燒死。

 
對於近日林先生被形容為捍衛言論自由而犧牲嘅烈士嘅言論,咁就真係見仁見智喇。

如果冇記錯,事件係由天星小輪提出加價五仙所引起,時間係一九六七年。加價事件引發市民不滿,初期剩係上街示吓威,最後演變成暴動。

 
每日報紙嘅圖片,唔係啲防暴隊同埋示威人士既對峙局面,就係啲示威人士頭破血流,燒車呔雜物以及施放催淚彈嘅場面。雖然係黑白照,之但係都幾震撼,睇完之後覺得和平嘅可貴。


嗰陣時有啲激進嘅示威者就四圍放「菠蘿」,千祈唔好誤會,呢啲「菠蘿」唔食得嘅,係土製炸彈嘅專稱。聽講嗰陣時英國佬睇見勢色唔對,喺啟德機場擺咗隻飛機,隨時準備走佬添!
 
我住喺錦田,試過有「菠蘿」爆炸。至於有冇炸親人就無乜印象。我只係記得政府出動埋英軍,帶埋啲搜索犬係我屋企附近四圍咁揾,睇吓有冇可疑人物,見到啲紅鬚綠眼嘅鬼佬士兵,我當時真係好鬼驚。
 
政府見到情況完全沒有好轉,重有少少失控添,最後要實施宵禁。嗰陣時人心惶惶,更有傳言話四人幫準備即刻收番香港,有錢佬聽到就驚到鼻哥窿都冇肉,即刻嗱嗱聲走人,離開香港。
 
啲豪宅同舖位鑑平鑑賤賣,當年喺官塘一個舖位(依家租咗俾屈臣氏)只係賣萬零二萬蚊咋!如果你當時有啲錢加埋夠胆色的話,依家真係印印腳唔駛做。
 
最後經過幾個月既騷亂,加上傳出當時嘅總理周恩來,力拒喺嗰個時候收番香港,市面開始恢復平靜。呢件係我細個嗰陣時發生既重大事件之一。

除咗「大丈夫日記」之外,重有一個真係可以稱得上長壽嘅節目,就係「十八樓C座」,呢個諷剌時敝既節目,由我細細個聽到依家,估唔到播咗幾十年,到依家仍然重咁受歡迎。

 
喺眾多節目之中,我最鍾意聽嗰個節目叫「香江夜話」,一星期播出一次。呢個節目歡迎聽眾投稿,不限題目,隨意發揮,一經獲選,除咗可以喺電台讀出閣下嘅大作之外,重有三十蚊稿費。
 
三十蚊之碼?緊緊夠食餐飯,有乜巴閉?咁你就錯啦!我而家講緊嘅係六七十年代,我姑丈做郵差,月入唔夠兩百蚊。所以三十元唔算小數目。

話說有一晚,當我入晒神咁聽緊個節目既時候,突然聽到主持人讀出一個熟悉既名字,跟住讀埋佢個住址出嚟,噫!唔係咁啱啩,乜咁熟嘅?唓!梗係熟啦!之唔係我屋企囉!

 
原來我大哥靜雞雞咁走去投稿, 見到佢唔知幾開心。咁又係嘅,篇稿獲選中咗喎!佢就好啦,有三十蚊稿費。嗰陣時聽收音機係大部份人嘅唯一娛樂 ,當時住喺附近既村民同埋朋友都聽到我大哥個名,佢哋重讚我大哥好野添!你話幾咁威水!
 
我依家重記得我大哥果篇作品叫「閒時執拾舊書記」,內容大概係話佢執拾舊書既時候,攰過頭瞓著咗,跟住發咗個夢,响歷史洪流中穿梭,藉此帶出佢喺唔同既朝代所見所聞。我個陣時唔知幾咁羡慕,我大哥鬼死咁孤寒,到依家重記得佢話留番啲錢買書,所以唔會請我食野喎!

做人最緊要有自知之明,我知自已唔係一個讀書嘅材料,但為咗嗰三十蚊,我都絞盡腦汁想寫番篇文章,名係次要,真金白銀始終係最吸引。

 
我終於喺讀緊FORM 1既時候,正式投咗第一篇稿。叫做「我的童年」,我以鄉間四季唔同既景色做背景,襯托出多彩多姿的童年生活。所謂四時之景不同,而樂亦無窮也!稿件寄出後,我到時到候就坐定定,第一個禮拜,聽唔到我個名,梗係啦,邊有咁快吖?我自已安慰自已。到咗第二個禮拜,重係冇我個名噃?有少少失望。到第三個禮拜,乜重係冇我個名嘅?我開始醒覺,可能我篇文章經已落選咗。
 
到咗第四個禮拜,我如常扭開收音機,就喺我冇乜期望嘅時候,突然聽到主持人讀出我個名,嗰種開心嘅程度,真係難以形容。


酬勞係次要,最重要嘅就係俾啲顏色大哥睇,因為每當我唔識功課問佢嘅時候,佢第一時間就話我死蠢,佢篇文章同我篇文章都被選中,如果我係死蠢,咁佢都叻得去邊啫!
 
諗到呢度,不禁發出會心嘅微笑。食過返尋味,過咗一個月,啲錢用晒咗,正想寫多篇揾多三十蚊,點知就喺呢個時候,傳嚟一個壞消息,就係嗰個節目宣布暫停,有冇搞錯?我心諗,個節目好地地,點解要停播喎!明知呢個係事實,但我內心仍一廂情願咁等,期待住呢個節目會恢復播出。結果月復月,年復年,最後呢個節目都冇再恢復播出。 

我細細個已經好鍾意聽英文歌,而最令我難忘嘅,就係由UNCLE RAY主持既英文歌曲點譒節目。我識唱好多英文歌,都係拜呢個節目所賜。

 
嗰陣時啲人,普遍嚟講,英文程度係好過而家既小朋友,除咗上課要講英語外,聽得英文歌多亦係其中一個原因。其中Bee Gees, Beatles, Joni Mitchell, Peter Paul & Mary, Simon & Garfunkel & Cliff Richard等等,係我最鍾意嘅歌手。

除咗聽收音機外,我幾鍾意睇戲架。我附近有間戲院,叫錦田大戲院。最平嗰種飛要七毫字,分前座,中座同埋後座。中座好似一蚊,而後座要個二。
 
我試過坐最前排嘅右手面睇戲,由於要打側個身坐,銀幕上嘅人物,個個塊面都拉長晒,睇完戲之後,條頸都梗埋。前座雖然平,由於距離銀幕太近,望完銀幕左上角又要望銀幕右下角,個頭擰嚟擰去,真係苦過梁天來。


我試過買咗前座,情願唔坐,走去後面企喺度睇,點知啲帶位又阿芝阿咗,話唔俾企,之但係對住啲公仔人(紋身),佢哋就唉都唔敢唉,分明恰細路!
 
嗰陣時分早,午,晚三個時段入埸,黃昏七點鐘映頭場,九點半映夜埸,如果喺新年或者一啲猛片,會加推午夜埸。

每晚一食完飯,我就會「裝」吓老豆去唔去街,佢一走時我又走。我會企喺戲院大堂度等機會,見到啲「一條冷」去睇戲嘅人,即刻跟貼佢,揾隻手掂住佢件衫尾入埸,咁就可以唔駛錢買飛都可以睇戲,呢啲俗稱叫「掹衫尾」。


戲院有時會大贈送,買一張飛就可以一次過睇晒上下集,由七點睇到十一點,認真扺到爛。
 
我果陣時最鍾意睇就係黃飛鴻嘅影片,關德興飾演黃飛鴻係忠既,而石堅係演奸角。可能睇得太多,講野都慢咗半拍,好似關德興咁,睩大隻眼,講話逐個字逐個字咁「櫈」出嚟,我後尾都唔敢睇咁多,驚講野「螺螺脷」。

我起初睇嘅都係黑白片,好似「如來神掌」,「武林聖火令」,「仙鶴神針」,「怪俠一枝梅」,「碧血長天」等等。到七十年代初係武打片嘅天下,亦係彩色片開始面世既時候。
 
當時較有知名度嘅導演首推張徹,佢拍啲片以充滿血腥為特色,啲茄汁亂鬼咁「唧」,好似「大决鬥」,「馬永貞」等等。
 
當時以姜大徫,狄龍,王羽,陳觀泰等武打明星嘅知名度較高。同一時間崛起嘅重有天皇巨星李小龍,佢第一套戲「唐山大兄」更將武打片推上高峯。


嗰陣時既電映業如日方中,百花齊放,為全盛時期。之後有許冠文及許冠傑嘅寫實攪笑片。而西片方面則有奇連伊士活嘅獨行俠片集,畢史賓沙及泰倫斯希路以「老虎」命名嘅笑片。
 
除此以外,重有一啲由大陸拍嘅愛國片,好似「白毛女」「甲午風雲」「朵朵紅花向太陽」等等。


我老豆好鬼嚴,無佢批准,我哋幾兄弟係唔可以去睇戲,所以每次睇戲都要靜靜雞。試過有一次俾老豆喺戲院撞見,扣咗我一個禮拜零用錢,認真凄涼! 


........./
 

17 則留言:

  1. 「我會企喺戲院大堂度等機會,見到啲「一條冷」去睇戲嘅人,即刻跟貼佢,揾隻手掂住佢件衫尾入埸,咁就可以唔駛錢買飛都可以睇戲。呢啲叫「掹衫尾」。」....吓!咁都得!:-O

    回覆刪除
    回覆
    1. 以前社會都幾包容,門口收飛個阿叔都知我哋跟人入戲院睇戲架,不過隻眼開,隻眼閉,放我哋一馬!

      刪除
  2. 雖然當時經濟唔係幾好,但都覺得童年生活真係好令人一再回味呢。

    回覆刪除
    回覆
    1. 快樂不一定要建築在金錢上,我好認同安貧自樂這四個字!

      刪除
  3. 我最鍾意睇呢D人物寫生同社會生活狀態架喇!
    我相信童年生活真係會影响性格,你細時都有幾多自由空間去發掘同認識身邊事物,加上人與人之間直接交流,生動好多!我以前一個有抑鬱病嘅朋友,心理醫生催眠佢記返起佢最開心嘅時間,原來就係佢細時四姊妹跟媽媽去公園玩,無憂無慮嘅日子!

    回覆刪除
    回覆
    1. …又另一個朋友,有次傾起計,佢話由細到大都諗唔到邊段時間開心過,因為父母不和,眾兄弟姊妹成出氣袋,又各分各派,長大各自謀生互不關心…etc! 所以童年真係一個好重要嘅階段!…不過E家D一孩家庭又過份溺寵。
      一時間口水多過浪花添:P ^^!

      刪除
    2. 講返你煮飯嗰筆,咁你有冇食當時好興嘅豬油撈飯先~老實講,而家我反而幾回味D清簡嘅餸菜,即係你E家已經唔吼嘅腐乳送飯,鹹魚頭豆腐湯&欖角肉碎嗰D!

      刪除
    3. 又返咗去淋花?哈哈…

      刪除
    4. 你講得啱,我哋細細個就四圍去玩,邊會有抑鬱?依家因為小朋友一個起,兩個止,故此特別寵愛,結果出現小學雞呢個形容詞! 我最唔想見的就是兄弟姐妹不和,只要大家讓小小步就可融洽相處! (可能又講多咗! >< ) 豬油撈飯一星期都會食上幾餐,因為唔夠餸送飯! 我唔係去淋花,係去咗跑步啫!

      刪除
  4. 幾時都覺得罵人不帶髒字係有修養同有品德表現, 咁捉唔捉到殺林彬既兇手?

    回覆刪除
    回覆
    1. 當年支持國民黨同共產黨的市民好偏激,兩批人喺埋一齊時往往有衝突! 最後搵唔到殺林彬嘅兇手!最後不了了之!

      刪除
  5. 活活被.....好恐怖!!!

    回覆刪除
  6. Philip,我讀小學時屋企重未有收音機,要初中時才有得聽。六七暴動嗰陣我成日都見到街上有防暴隊出動,中學間學校响堅道,好近港督府,花園道,成日見到啲左仔去示威。我中學時都喺鍾意聽英文歌同睇西片,記得逢禮拜三下晝唔使上堂,有時會去 "娛樂" 或 "皇后" 戲院睇中午場。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我對六七年暴動好有印像,啲報紙日日都影埋啲燒車胎,血流披面嘅示威者嘅場面,後尾連錦田都發現菠蘿,老豆即時唔准我哋出街,嗰個時候我開始識得驚! 我哋讀書時,間中走堂去睇戲,諗起都算夠胆,如果俾老豆知道,肯定打到飛起!

      刪除
  7. 你一口氣就講哂我童年嘅一切,真好有親切感,你同我一樣一家十口,你或許比我細一兩年,你有毫半子零用,而我最多都係一毫子早餐錢,你對娛樂及新聞都像如數家珍的娓娓道來,我諗你做演藝行業一定好掂,仲要做編導添!

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!我相信我哋嘅年代差唔多. 我之前都係得一毫子早餐錢,老豆要我同大哥讀佢俾我哋嘅英文音標,之後合格先至加多斗零渣! 你過獎喇,由於我好懷念以往嘅生活,先至可以記得咁清楚!

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...