2013年11月1日 星期五

小時候 (一)


「童年啊!是夢中的真,是真中的夢,是回憶時含淚的微笑!童年係每個人成長必經之路。對於童年時嘅生活,有啲人想盡量忘記,皆因佢哋嘅童年生活,過得唔開心,或者係家庭問題;又或者受到健康困擾。我覺得沒有快樂既童年,係人生一大憾事。童年應該喺人生中最開心既日子,因為當我哋細細個嘅時候,唔識為前途擔心;亦唔會有感情既煩腦。玩飽就食,食飽就瞓,唔知幾過癮


我屋企嘅後邊住咗一家六口,最誇張係屋前嗰家人,住咗一家十三口。戶主曾先生,佢生咗十個女,第二第三同埋第七第八個係孖女,佢哋好聽話同埋好乖,見到我都會叫聲:哥哥!我見到佢哋沱住兩淌鼻涕,雖然睇住佢哋大,但都分唔出邊個係大孖?邊個係細孖
 
曾生係潮洲人,佢鍾意仔多過女,最後如願以償生咗個仔。對於佢嗰種有前無後,打死罷就,勇往直前嘅精神,我都唔知佩服定戥佢辛苦。
 
佢呢種想法完全突顯咗中國人既傳統思想,乜都係假,最緊要有仔繼後香燈。嗰陣時無宗緩,佢哋都係靠自已拼手低足咁努力做野,凑大啲仔女,唔似得依家一啲人,郁吓就揾政府攞錢,俾慢啲都話投訴。除咗曾先生一家外,村口嘅周先生都一家八口。
 
我細個嗰陣時住既村叫南廰村,位於錦田吉慶圍側。雖然條村好細,但你計吓有幾細路仔同細路女? 就可以想像得到當年條村有幾熱鬧架啦!


我嘅屋企都有番咁上吓人數,七兄弟姐妹,連埋祖母,一家十口,加埋三隻狗七隻貓。
 



既熱鬧又混亂,尤其係喺食飯嘅時候,嗰幾隻狗成日為咗爭食而打交,唔夠打嗰隻就唯有走去搶啲貓飯食。結果造成貓狗大混戰。呢個兵荒馬亂嘅情況,幾乎無日無之,我已經見怪不怪。

https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEhLHIbmzn1vT7M3pG01UcI8fHZl468U5A5egbBe94hnoxo9HMU3s2fdYllzqiFiLS2pIeTIAqgT2u6CzmKR1o3_RnFlGWuuf8SrmASgvCbBq7PwHYikqLgwnWw3AwklNFWWrpBT9w=

我哋幾兄弟姐妹當然唔會為咗爭食而打交,之但係如果食得慢啲 ,餸就一定冇架啦,就算連汁都可能無得撈。久而久之,我食飯嘅速度愈嚟愈快,唔似得而家啲家庭得一個小朋友,又哄又氹先至肯食一兩啖。想當年,我既父母就啋你都儍,話知你唔食,皆因子女多,無咁衿貴。如果呢啲細路生係我哋嗰個年代,好快趣就學會搶食。所謂適者生存,完全唔駛老豆老母擔心。人性就係咁架啦,當你擁有嘅時候,你就唔曉得珍惜;相反,當你無既時候,你就會盡晒力量去爭取。


我讀緊小學三年班嘅時候,己經要同我大哥輪流買餸煮飯,除此以外,通常女仔做嘅担水工作都要做埋,



破柴係唔可以缺少嘅運動,唔好意思,寫錯咗,係工作至啱。
 
我住嗰條村裡面有口水井,都幾深架。我同大哥都唔識游水,如果唔小心跌咗落去肯定死硬。雖然諗番起上嚟都覺得有啲驚,但係就從來冇人跌過落井噃。
 
試過有一次打水,撈咗隻死老鼠上嚟,真係麻煩,累到我又要打過另一桶。
 
隨手掉咗隻老鼠。嘩!你有冇搞錯,啲水重飲得?你可能會咁問。不過,真係冇辨法,成條村既水都係靠呢口井供應,除非你唔飲啦!查實啲老鼠係識游水嘅,可能係唔舒服,食咗啲感冒葯,頭暈眼花之下跌落井浸死啫。所以有乜頭暈身熱,就 千祈唔好行近水井,因為好鬼危險
 
如果啲老鼠識睇我個BLOG,呢種情況就唔會發生啦!講番轉頭,成條村嘅村民喺無選擇之下,都被逼用番啲水嚟煲水煮飯,不過食咗一樣無事,一啲影响都無。所謂賤命鬥窮人,你愈怕死呢就愈易死!唔信嘅話請睇吓街邊啲乞兒,雖然通街挪飯食,汚漕辣撻,你睇吓佢哋個個都重係龍精虎猛,雖然一把年紀,重响條街度摷野食。


講番我大哥,佢真係好精打細算,雖然買餸錢唔多,但佢買完餸之後居然有錢剩,啲錢梗係落佢個袋啦,呢啲叫做「打斧頭」。我無揭穿我大哥,因為輪到我嘅時候,可以照板煮碗,呢啲叫共同利益
 
查實打斧頭要有心思既,餸菜一定要夠份量。我首先買三毫子貓魚,毫半子荳腐。再買啲豬肉,多啲梅菜,加多舊咸魚,重唔夠嘅話?再整多兩斤菜!
 
四餸一湯。雖然肉少啲,但都算豐富。買餸要負責埋煮餸,餸菜既份量多少唔係大問題,最緊要手勢好。我首先將大條啲既貓魚揀出嚟,去腸洗乾淨哂,煎香嚟滾湯,滾咗之後,再落埋荳腐滾多幾分鐘,當啲湯變成奶白色既時候表示差唔多搞掂,跟住落啲胡椒粉僻吓啲腥味,再加啲鹽同埋莞茜,咁一個香噴噴嘅漁湯就大功告成。
 
細條既魚就煎俾貓大哥做餸,最後人同貓都唔詐形。所以打斧頭都唔係咁易架,因為要加埋識煮先至得!每次買完餸我都有一個幾毫落袋,算係咁啦!


話說我嗰個年代,係無彩色電視嘅,所有節目都係黑白制作,雖然係咁,大家都睇到津津有味。而家嘅亞洲電視,以前叫麗的呼聲,要俾錢先至可以舖條線入屋。所以有錢人家先至可以擁有電視。如果要睇嘅話,我可以去附近嘅舖頭,但係要入場費:斗零一個鐘。斗零即係伍仙。喺嗰個時候,可以食一碗白粥或一條油炸鬼
 
我每日既零用錢都係得毫半子,試問點捨得駛呢?所以嗰陣時我唯一嘅娛樂就係聽收音機,睇漫畫同埋睇報紙,吓?你識睇報紙?可能講你都唔信,我讀小學3年班嘅時候已經差唔多可以睇哂全份報紙。
 
我老豆嗰陣時睇開嗰份報叫「晶報」,依家已經執咗笠。嗰份報紙嘅副刋登咗好多寫得非常優美既散文,有唔少專欄作家喜歡係寫景,佢哋將啲景物形容得好細緻,可謂入木三分。我寫既文章,唔多唔少都受到佢哋勳陶。

....../

5 則留言:

  1. Philip 兄,你這篇寫得十分真實,就如一幕幕場景在我腦中閃動,因為實在有太多是與我的童年相似。
    比如我家跟你家一樣,父母、祖母及七姊弟妹,鄰居大多都有很多孩子,有一家為追一個女兒,而生了七個男孩,另一家也為追多一個兒子(已有一長子)其後一直生了九個女孩才給追到。
    家務我也常做,擔水、打水只落在當時唯一的男丁,即是我的身上,但跟你不同是不雖我們孩子做菜,洗米洗菜就有份,最多間中叫我買些雜貨,或幾角錢肉等等……
    你說用井水,我住的地方不遠也有一口井,是私人的,起初附近的人會來打水,但後來就要收費……
    而那擁有井的人很衛生,但凡水質混濁(可能打風過後給外面的汚髒泥水倒灌和其它垃圾),又或發現死老鼠或其它跌落井的畜牲,他們都會下井清洗,和盡可能將井水抽乾……

    回覆刪除
    回覆
    1. Shu 兄,相信我們出生的年代相距不遠,所以有很多共通點。我們那個年代,九成人的家境很類似,多兄弟姐妹,父母忙於搵食,照顧細佬妹的責任,就落在長兄或長姐身上了!
      以前村口的水井是公用的,如果汚染了,就大家合力將水井清洗。但沒有特定人負責,只靠大家自動自覺,故此,有時老鼠死了數天,才會清理,因為清理水井不是說說那麼容易。
      我細細個已經懂得煮飯炒餸了,所以現時電視的什麼小厨神表演,我看後覺得很搞笑!

      刪除
  2. 我細個都試過拎住斗零,係灣仔街邊食到白粥油炸鬼,啲人成日唔信我果陣咁平。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實小三都應該睇到報紙架啦,當年我悶果陣,小二都會拎讀者文摘黎揭啦。

      刪除
    2. 嗰陣時得百零二百蚊一個月,斗零相對來說,也不是很便宜。我哋嗰個年代,因為無乜娛樂,報紙及讀者文摘都會看餐飽。

      刪除

意外有感

  受傷後的右手康復進度緩慢,已經接近九十天了,仍然未能舉起。物理治療的效果並不顯注,仍是靠自己勤些練習。   日常用開右手的工作,現被廹改用左手。受傷後發覺,左右手各司其職,不是所有的動作都能夠互相取代。而須雙手互相配合才能完成的動作,倍加難度。   簡單如端碗...